چروک دور چشم❤

چروک دور چشم چگونه ایجاد می شود؟ پوست اطراف چشم بدلیل نازک بودن و عدم وجود لایه حمایت کننده زیرین در برابر عوامل محبطی از قبیل اشعه ماوراء بنفش خورشید، جاذبه زمین خشکی هوا و… بسیار حساس است و در میانسالی با شکل گیری خطوط پنجه کلاغی در اطراف چشم و چروک ظریق در زیر چشم ظاهر نامطلوبی به چهره می دهد.

روش های مختلفی برای پیشگیری از ایجاد چروک دور چشم پیشنهاد شده است که استفاده از کرم ضد آفتاب و مصرف آنتی اکسیدان و ماساژ موضعی موثرترین روش ها هستند.

نحوه ماساژ دور چشم بطور صحیح چگونه است؟

انگشت انگشتری را با روغن بادام یا زیتون چرب کرده و در انتهای ابرو قرار داده و به سمت گوشه بیرونی چشم و زیر چشم ها و گوشه درونی چشم و در نهایت به سمت بالای ابروها ادامه دهید و بطور دورانی از خارج به داخل اطراف چشم را برای مدت 5 دقیقه ماساژ دهید. اینکار موجب کاهش تیرگی زیر چشم و پفی اطراف آن می شود.

تاثیر استفاده از کرم دور چشم چگونه است؟

کرم های دور چشم دارای مواد لایه بردار و مرطوب کننده هستند و برای موارد خفیف تا متوسط چروک دور چشم توصیه می شوند. در موارد شدیدتر استفاده از این کرم ها موجب بر طرف شدن این چروک ها نمی شود و بعنوان مکمل روش های درمانی توصیه می شوند.

چروک دور چشم و درمان آن چگونه است؟

اولین روش غیر تهاجمی درمان چروک دور چشم استفاده از آر اف می باشد. در این روش با تولید گرما در بافت هم بند پروتئین کلاژن کوتاه شده و پوست سفت شده و نهایتا چروک دور چشم کاهش می یابد. این روش برای جوانسازی پوست تمام صورت قابل استفاده است.

بدلیل  نازک بودن پوست اطراف چشم از پروب های مخصوص استفاده شده و انرژی دستگاه در حد کمتری تنظیم می گردد. تعداد جلسات برای رفع چروک دور چشم ۳ تا ۸ جلسه می باشد که در موارد متوسط این روش موثر است.

رفع چروک اطراف چشم با هایفوتراپی چگونه است؟

در روش هایفو برای درمان چروک دور چشم از کارتریج های مخصوص با عمق نفوذ 0.5 میلی متر استفاده می شود. بعلاوه انرژی دستگاه در مقایسه با سایر نواحی صورت در حداقل ممکن تنظیم می شود.

در کلینیک زیبایی نیایش برای کلیه مراجعین که برای هایفو صورت و گردن مراجعه کرده اند، اطراف چشم نیز درمان می شود و مراجعین از نتیجه درمان در این ناحیه خشنود و راضی هستند.

عکس قبل و بعد چروک دور چشم
چروک دور چشم

درمان چروک اطراف چشم با روش پی آر پی چگونه است؟

پی آر پی روشی طبیعی است که با استفاده از اجزای خون خود بیمار برای تحریک سلول های بنیادی، فیبروبلاست ها و تولید کلاژن  و نوسازی بافت های آسیب دیده در مناطق صورت، گردن، سر و سینه، دست ها و بدن مورد استفاده قرار می گیرد.

پلاکت ها دارای چندین فاکتور رشد و سیتوکین هستند که آثار ترمیمی بر روی بافت نرم و استخوان دارند . بهترین سن انجام پی آر پی بین ۲۵ و ۶۰ سال می باشد چرا که در سنین کمتر از ۲۵ سال سلول های بنیادی بدن خودشان فعال هستند و احتیاج به تحریک شدن بیشتر ندارند و در سنین بالای ۶۰ سال سلول های بنیادی بسیار غیر فعال هستند و پاسخ به پی آر پی ضعیف می باشد هر چند که بی تاثیر نیست.

ترمیم کامل کلاژن بین ۳ هفته تا ۳ ماه زمان می برد  در بعضی موارد بدلیل شدت آسیب های پوستی برای پاسخ دهی بهتر  تعداد جلسات پی آر پی  ۳ جلسه انجام می شود. درمان چروک متوسط با این روش موثر است و چین های عمیق با این روش نتایج مطلوبی نداشته و بهتر است از سایر روش های درمانی از قبیل میکرونیدلینگ ، بوتاکس و… استفاده شود.

درمان چروک اطراف چشم
درمان چروک اطراف چشم با بوتاکس

درمان چروک  پنجه کلاغی با روش تزریق بوتاکس چگونه است؟

در موارد پیشرفته چروک دور چشم از روش تزریق بوتاکس استفاده می شود.در محل تزریق بوتاکس ممکن است مختصری قرمزی و احساس درد ایجاد شود که طبیعی است و با استفاده از کمپرس سرد ظرف چند ساعت بر طرف می شود.

به منظور پیشگیری از جابه جا شدن محلول تزریق شده و انتقال آن به حدقه چشم ۴-۳ ساعت بعد از تزریق حالت خوابیده و دراز کش ممنوع می باشد و فرد می بایست حالت نشسته و یا ایستاده داشته باشد .مصرف مسکن های خانواده NSAID مثل ایندومتاسین ، ایبوبرفن ، آسپرین و… بدلیل تاثیر بر روی سیستم انعقادی و احتمال ایجاد کبودی  وخون مردگی چند روز قبل و دو تا سه روز بعد از تزریق ممنوع می باشد و برای تسکین درد محل تزریق استفاده از کمپرس یخ مناسب ترین گزینه می باشد.

در صورت اجبار برای مصرف مسکن بدلایل دیگر پزشکی استامینوفن گزینه مناسبی می باشد.  استحمام با آب گرم و انجام ورزش های سنگین و مصرف الکل در ۲۴ ساعت اول بعد از تزریق ممنوع می باشد.

تاثیر بوتاکس  دو روز بعد از تزریق شروع شده و ظرف دو هفته به حداکثر می رسد و حدود ۵-۴ ماه ماندگاری دارد که با تزریق های مکرر مدت ما ندگاری بیشتر خواهد شد. برای سریع تر شدن تاثیر بوتاکس انجام اخم و انقباض عضلات صورت بطور عمدی به تسریع در شروع اثربوتاکس کمک می کند.

کلیپ هایفوتراپی دور چشم در Youtube
4.8/5 - (107 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button
راز بوتاکس بدون عارضه چیست؟ مزوژل چیست؟ علت جذابیت چهره آنجلینا جولی چیست؟ راز شفافیت پوست کلئوپاترا چه بود؟ راز لیفت صورت بدون جراحی راز درمان جای جوش با سابسیژن راز جوانی پوست کیم کارداشیان چیست؟ تزریق ژل لب مدل قلوه ای