درمان ریزش مو چیست❤

درمان ریزش مو بوسیله پی آر پی

دو نوع درمان ریزش مو  با پی آر پی انجام می شود اول ریزش مو ی سکه ای که در یک ناحیه کوچک در ناحیه سر یا ابرو یا ریش به اندازه یک سکه ریزش مو اتفاق می افتد و دوم ریزش موی آندروژنیک که به دلیل هورمون دتستوسترون در آقایان اتفاق می افتد. در افرادی که بدلیل کم خونی و کمبود املاح از قبیل روی ، آهن ، منیزیم و… دچار کم خونی می شوند انجام پی آر پی اندیکاسیون ندارد و ابتدا می بایست این اختلالات درمان شوند و چنانچه پاسخ مطلوب حاصل نشد پی آر پی توصیه می شود.

در زمان ریزش مو فاکتورهای رشد پلاکتی به ترمیم فولیکول آسیب دیده کمک می کنند. فولیکول های مو به دلیل تغذیه شان توسط خون زنده می مانند. وقتی ما پلاکت ها را توسط پی آر پی به محل فولیکول آسیب دیده مو وارد می کنیم، مکانیسم ترمیم زخم به صورت طبیعی تقویت می شود.

ذکر این نکته ضروری است که چنانچه فولیکول مو بطور کامل از دست رفت بازگشت آن توسط پی آر پی تقریبا غیر ممکن است. بعبارت دیگر پی آر پی برای جلوگیری از ریزش مو آندروژنیک و درمان کم پشتی موثر است. پاسخ به درمان در خانم ها بهتر از آقایان است و در آقایان برای تاثیر بهتر پی آر پی برای کاهش تاثیر هورمون تستوسترون بر فولیکول مو بمدت 6 ماه داروی فیناستراید به میزان 1 میلی گرم در روز تجویز می شود.

چند جلسه پی آر پی برای درمان ریزش مو لازم است؟

تعداد جلسات پی آر پی برای ریزش مو 3 نوبت به فاصله 6 هفته می باشد در دو ماه اول ریزش مو کم شده و بعد از سه ماه رویش مجدد اتفاق می افتد. روش تزریق در عمق 3 میلی متر و با زاویه 70 درجه می باشد که در منطقه dermal papilla انجام می شود و در مجموع 4 سی سی با غلظت 7 برابر نسبت به خون نرمال در 80 نقطه تزریق می شود( هر تزریق 1/20 میلی لیتر)

به منظور کاهش درد از بلوک عصب سه قلو در ناحیه پیشانی انجام می شود که با چند تزریق کوچک کل ناحیه پوست سر بی حس می شود. انجام مزوتراپی بطور هفتگی مکمل پی آر پی است بویژه اگر مواد مزوتراپی دارای فیناستراید باشد تاثیر درمان را بیشتر می کند.

پی آر پی بعد از کاشت مو

بعد از کاشت مو برای تقویت فولیکول های پیوند شده از پی آر پی استفاده می شود که دو هفته بعد از کاشت مو اولین جلسه پی آر پی انجام می شود.

جلسه دوم 3 ماه بعد و جلسه سوم 6 ماه بعد از کاشت مو صورت می گیرد. فاکتور های رشد پلاکتی به ماندگاری بیشتر و تقویت فولیکول های پیوند شده کمک می کند.

مراقبتهای بعد از درمان ریزش مو با prp چیست؟

استفاده از کمپرس سرد بعد از تزریق پی آر پی ممنوع است چرا که پلاکت ها به سرما حساس هستند و در درجه حرارت 18 درجه از بین می روند.

مصرف داروهای مسکن از خانواده ضد التهاب های غیر استروئیدی در 3 روز بعد از پی آر پی توصیه نمی شود و داروی استامینوفن کدئین و یا ترامادول مناسب تر می باشد.

24 ساعت بعد از تزریق پی آر پی دوش گرفتن و استحمام انجام نشود و بعد از آن تا سه روز با آب ولرم دوش گرفته شود. در مواردی که تزریق اطراف چشم انجام شده باشد استفاده از عینک دودی توصیه می شود.

مزوتراپی مو

در روش مزوتراپی برای درمان ریزش مو کسری از دوز دارو یعنی 50/1 تا 100/1 دوز خوراکی برای بیمار تزریق می شود. فواصل تزریق 0.5 تا 2 سانتی متر و عمق تزریق در ناحیه درمیس ( 2 تا 4 میلی متر) و هیپودرمیس ( بیشتر از 4 میلی متر) می باشد.

مواد مورد استفاده در این روش موجب افزایش جریان خون و نفوذ پذیری مویرگی شده و به ترمیم فولیکول آسیب دیده کمک می نمایند. این محلول ها شامل بیوتین ، گلوتاتیون ، دکسپانتنول ، روی ، جینکوبایلوبیا و ماینوکسیدیل می باشند.

ماینوکسیدیل در موارد ریزش موی هورمونی از تاثیر هورمون تستوسترون بر روی فولیکول مو جلوگیری کرده و نهایتا موجب تحریک رشد مو می شود. تعداد جلسات مزوتراپی برای ریزش مو بسته به شدت و وسعت ناحیه بین 5 تا 10 جلسه می باشد که هفته ای یکبار انجام می شود و بعد از 5 جلسه فاصله جلسات ماهی یکبار می شود.

درمان ریزش مو با روش پی آر پی
درمان ریزش مو

تفاوت  درمان ریزش مو بامزوتراپی و prp

در هر دو روش مزوتراپی و پی آر پی عمق نفوذ در لایه مزودرم می باشد و تاثیرات درمانی هر دو روش در این لایه اعمال می شود.

تفاوت عمده بین این دو روش در مواد تزریق شده در دو روش می باشد که در prp از پلاسمای غنی شده با پلاکت استفاده می شود. در حالیکه در روش مزوتراپی از ویتامین ها ، داروها  و مواد آنتی اکسیدانت برای تزریق استفاده می شود.

ترکیب مزوتراپی و پی آر پی به افزایش تاثیر درمان کمک می کند که برای این منظور فاصله بین جلسات یک هفته می باشد.

4.7/5 - (52 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button
راز بوتاکس بدون عارضه چیست؟ مزوژل چیست؟ علت جذابیت چهره آنجلینا جولی چیست؟ راز شفافیت پوست کلئوپاترا چه بود؟ راز لیفت صورت بدون جراحی راز درمان جای جوش با سابسیژن راز جوانی پوست کیم کارداشیان چیست؟ تزریق ژل لب مدل قلوه ای