بهترین لیزر موهای زائد در سال ۱۴۰۲

لیزر موهای زائد چیست؟ روش هـای سنـتی از بین بردن موهای زائد وقت گیر و موقتی می باشند و استفاده از کرم های مو بر، اپیلاسـیون، اپی لیدی، تراشیدن، بند انداختن یا روشهای دیگر موجب بازگشت موهای ناخواسته به همان تعداد ، ضخامت و رنگ قبلی می شوند.

در لیزر موهای زائد بر اساس رنگ پوست لیزرهای مختلفی طراحی شده اند که با طول موج های مختلف و عمق نفوذ متفاوت و ایجاد حرارت در فولیکول مو بطور انتخابی فتو ترمولیز یا تخریب فولیکول مو صورت گرفته ، بدون آنکه سایر قسمت های پوست آسیب ببیند. لیزر موهای زائد دارای انواع مختلفی است که در زیر به آن اشاره شده است.

عکس لیزر موهای زائد
عکس لیزر موهای زائد

عکس لیزر موهای زائد

انواع مختلف تیپ های پوستی کدام هستند؟

بطور کلی 6 نوع تیپ پوستی وجود دارد که بر اساس رنگ پوست ، رنگ مو و چشم طبقه بندی می شوند. هر چه میزان رنگدانه ملانین پوست بیشتر شود رنگ پوست تیره تر خواهد شد. شایع ترین تیپ پوستی در ایران نوع 3 و4 می باشد و تیپ پوستی 6 که تیره ترین نوع پوست می باشد در ایران تقریبا وجود ندارد.

تیپ پوستی 1 دارای پوستی کاملا سفید، موهای بلوند و چشمانی سبز یا آبی رنگ هستند.پوست این افراد به راحتی در برابر آفتاب می سوزد و هیچ وقت برنزه نمی شود. تیپ پوستی 2 دارای پوست های سفید موهای قهو ه ای روشن ، قرمز یا بلوند هستند و چشمان آبی ، سبز یا فندقی می باشند. پوست این افراد به ندرت برنزه می شود ولی به راحتی می سوزد.

تیپ پوستی 3 دارای میزان رنگدانه بیشتری می باشد و رنگ پوست قهو های روشن یا سفید می باشد. رنگ مو بلوطی یا قهوه ای تیره می باشد و رنگ چشم قهو ه ای ، فندقی و گاها سبز یا آبی می باشد.پوست این افراد به آهستگی برنزه می شود و ندرتا می سوزد.

تیپ پوستی 4 دارای پوست قهو ه ای یا قهو ای تیره می باشند. رنگ مو در این گروه قهوه ای یا قهو ه ای تیره می باشد و رنگ چشم فندقی یا قهو ه ای می باشد. پوست این افراد براحتی برنزه می شود ولی بندرت می سوزد. تیپ پوستی 5 دارای رنگ پوست قهو ه ای تیره و رنگ چشم قهو ه ای و رنگ موی قهوه ای تیره می باشند. این نوع پوست براحتی برنزه شده و سریعا تیره می شودو بندرت می سوزد.

تیپ پوستی 6 دارای پوست و موی سیاه رنگ و چشم قهو ه ای می باشند. پوست این افراد براحتی برنزه شده و کاملا سیاه می شود و هیچ گاه نمی سوزد.

عکس لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی
لیزر بیکینی قبل و بعد

عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

افرادی که مستعد تب خال هستند و بطور مکرر در ناحیه صورت تب خال می زنند ممکن است با انجام عمل لیزر نیز دچار عود تب خال شوند.

بنابراین در این افراد بطور پیشگیرانه در 24 ساعت قبل از عمل لیزر داروی ضد ویروس آسیکلویر تجویز می شود و تا 5 روز بعد از لیزر ادامه می یابد.

درد بدلیل حرارت لیزر وجود ندارد چراکه دستگاه های لیزر دارای سیستم خنک کننده قوی می باشند و از سوخته شدن پوست جلوگیری می کنند.

آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست؟

بعضا در ناحیه بیکینی ممکن است سوختگی سطحی درجه 1 رخ دهد که با پمادهای سوختگی بدون هیچ گونه عارضه بلند مدتی برطرف می شود.

از آنجا که امواج لیزر از جنس نور با شدت بالا هستند عارضه دیگری برای پوست ندارند و شایعاتی از قبیل ارتباط سرطان با لیزر زیر بغل و یا ناباروری با انجام لیزر ناحیه تناسلی کاملا غیر علمی می باشند.

رنگ پوست ایرانیان
انواع تیپ های پوستی

پوست های تیپ 1 تا 3 بهترین پاسخ به درمان با لیزر موهای زائد می دهند و بدلیل کمتر بودن رنگدانه ملانین در پوست احتمال سوختگی کمتری دارند. بطور کلی هر چه مو تیره تر و ضخیم تر باشد و پوست سفید تر پاسخ بدرمان موثرتر می باشد.

حمام آفتاب و سولاریوم ممکن است پوست را تیره تر از حالت عادی نمایند و این احتمال سوختگی با لیزر را افزایش می دهد. بنابراین توصیه می شود دو هفته قبل از انجام لیزر حمام آفتاب و سولاریوم انجام نشود.

آمادگی انجام لیزر موهای زائد چگونه است؟

موهاي منطقه اي كه قرار است ليزر شود، نبايد کنده شود. در واقع حداقل براي دو هفته از وسايلي مثل مومك، موچين، اپی لیدی يا روش هاي كه باعث كنده شدن مو مي شود نباید استفاده كرد. بهترين كار اين است كه روز قبل از ليزر، موها در محل مورد نظر، تراشیده شود.

چنانچه مو ها بلند باشند در اثر لیزر سوخته و به پوست می چسبند و اگر موها کنده شوند تاثیر حرارتی لیزر بر روی رنگدانه مو و فولیکول کاهش می یابد. مصرف کرم های محرک پوست مثل داروهای لایه بردار ( کرم های AHA و ترتینوئین ) و یا لکه بر یک هفته قبل می بایست قطع شود. مصرف داروی آکوتان ، بارداری و سن زیر 18 سال از موارد منع عمل لیزر می باشد چراکه  در سنین کمتر از 18 سال ممکن است موجب بسته شدن صفحه رشد استخوانی و کوتاهی قد شود.

هزینه لیزر موهای زائد بدن

بطور کلی دو روش  برای محاسبه هزینه لیزر موهای زائد  در مراکز مختلف  لیزر مورد استفاده قرار می گیرد .در روش اول بر اساس ناحیه مورد درمان و سطح پوست آن ناحیه قیمت تعریف شده ای  بر اساس تعرفه ، قیمت لیزر محاسبه می شود. در این روش هر چه وسعت پوست ناحیه بیشتر باشد هزینه لیزر بالاتر می شود. بعنوان مثال هزینه لیزر موهای زائد ناحیه بیکینی ( ناحیه تناسلی) از هزینه لیزر موهای زائد پا  کمتر است. چرا که سطح  ناحیه پوست مورد درمان کمتر است.

روش دوم بر اساس  شات لیزر می باشد  که قیمت هر شات  ثابت  است و  بر اساس تعداد شات لیزر انجام شده  قیمت محاسبه می گردد و هر چه وسعت ناحیه بیشتر باشد تعداد شات بالاتری نیاز خواهد داشت و در نتیجه قیمت لیزر موهای زائد در آن ناحیه بیشتر می شود.

در کلینیک پوست و زیبایی نیایش هزینه لیزر موهای زائد با تخفیف 50% ارائه می شود.

لیزر بیکینی نی نی سایت
لیزر بیکینی نی نی سایت

لیزر موهای زائد در زمان بارداری و شیر دهی

بطور کلی انجام لیزر موهای زائد در زمان شیردهی ایمن می باشد با این وجود بدلیل تغییرات هورمونی ،سیکل رشد مو و تولید ملانین در پوست تغییر می کند و در نتیجه تاثیر درمان لیزر موهای زائد کاهش می یابد. بدلیل جذب شدن کرم های بی حسی به خون و ترشح آن در شیر استفاده از این کرم ها توصیه نمی شود. در زمان بارداری نیز کرم بی حسی جذب خون شده و می تواند به جفت رسیده و آثار نامطلوبی بر روی جنین بگذارد.

آزمایشات انجام شده بر روی موش نشان داده است که لیزر تاثیر نامطلوبی بر روی جنین می گذارد و از آنجا که تحقیقات علمی و مستندی بر روی انسان در این ضمینه انجام نشده است ،معقول است که انجام لیزر که یک درمان زیبایی است در زمان بارداری انجام نشده و انجام آن به تعویق بیافتد.

موارد منع لیزر موهای زائد

– سن زیر 18 سال
– بیماری های شدید و حاد داخلی
-بیماری پوستی
– موارد شک به سرطان تیروئید
– مصرف اخیر داروی راکوتان
– عفونت های پوستی
– آفتاب سوختگی اخیر

فاصله بین جلسات

تعداد جلسات برای درمان موهای زائد6 تا 8 جلسه می باشد. با توجه به رشد سریع تر موهای زائد صورت و عمیق بودن آنها فاصله بین جلسات 4 هفته می باشد. ولی در سایر نقاط بدن این فاصله بین 6 تا 8 هفته است.

هر چند که در بسیاری از افراد بعد از اتمام این دوره موی زائد در ناحیه رشد نخواهد کرد؛ ولی بطور پراکنده ممکن است موهای نازک و روشن در آن موضع دیده شوند. که این ممکن است بدلیل مشکلات هورمونی مثل کم کاری تیروئید و یا بالا بودن میزان هورمون های مردانه آندروژنیک باشد. در این موارد علاوه بر درمان دارویی برای تثبیت اثر لیزر به فواصل 6 تا 12 ماه نیاز به تکرار لیزر وجود دارد.

لیزر موهای زائد
لیزر موهای زائد زیر بغل

مراقبت های بعد از لیزر

بدلیل تاثیر حرارتی لیزر بر پوست مختصر سوزش و قرمزی در ناحیه طبیعی می باشد که استفاده از کمپرس یخ می تواند التیام بخش باشد. بعد از گذشت حداقل یکساعت می توان از کرم های التیام بخش و زینک اکساید استفاده نمود.

مصرف سریع و زود هنگام این کرم ها موجب تجمع گرما در موضع و تشدید التهاب و سوختگی می شود. دوش داغ و نور مستقیم آفتاب می تواند موجب تحریک پوست و التهاب در ناحیه شود و حتما باید از ضد آفتاب استفاده شود.

لیزر اس اچ آر چیست؟

اس اچ آر مخفف Super Hair Removal می باشد و تکنولوژی جدید درمان موهای زائد است که در مقایسه با بقیه لیزرها سرعت و تاثیر بیشتری داشته و بعلاوه بدون درد می باشد. در این دستگاه شات های لیزر بطور پی در پی و پشت سر هم آزاد شده و اپراتور با تنظیم تعداد شات ها در هر ثانیه براحتی قسمت وسیعی از بدن را با سرعت بالا لیزر می کند.

بدلیل طول موج بالای سیستم اس اچ آر که در محدوده مادون قرمز می باشد( 808 نانومتر) عمق نفوذ لیزر بیشتر شده و به براحتی به عمق فولیکول مو رسیده و تاثیر خود را اعمال می کند و بدلیل جذب کمتر در ملانین پوست درد کمتری ایجاد می کند و مناسب برای پوست های تیره تر ( تیپ 4 و 5) می باشد و احتمال سوختگی با آن بسیار کمتر از لیزرهای دیگر از قبیل الکساندرایت و آی پی ال است و نهایتا تاثیر درمانی بیشتری در مقایسه با سایر سیستم های مشابهه دارد.

منابع :
سایت اینترنتیhttp://www.realself.com

سایت اینترنتی PUBMED

Office- Based cosmetic procedures and tecnique
by SORIN EREMIA

برای مشاوره پیام دهید✍

4.7/5 - (77 امتیاز)

53 دیدگاه دربارهٔ «بهترین لیزر موهای زائد در سال ۱۴۰۲»

  1. سلام ببخشید آقای دکتر با دستگاه اچ اس آر چن جلسه موهای زائد کاملا رفع میشه؟چون مطبی به من گفتن با سه جلسه. درست هست؟

  2. سلام .با توجه به خوندن مطالب بالا و دونستن اینکه استفاده از دستگاه لیزر نامناسب عوارض داده خواستم‌بدونم دستگاه اس اچ ار جز همین دستگاه ها محسوب میشه یا خیر؟

    1. درود بر سارا
      نوع دستگاه و تجربه اپراتور در نتیجه درمان تاثیر زیادی دارد و دستگاه اس اچ ار صرفا موجب تسریع در مدت زمان درمان می شود و تاثیری در عوارض ناخواسته ندارد.
      موفق باشید

  3. سلام آقای دکتر خسته نباشید‌.
    خط رویش موی جلو سرم تقریبا به شکل M هست اما دلیلش ریزش مو نیست و از اول به صورت مادرزادی این شکلی بوده. میخواستم ببینم آیا امکانش هست گوشه های خط رویش با لیزر برداشته بشه و تعدادی مو در ناحیه وسط خط مو کاشته بشه، که خط رویش حالت صاف و طبیعی پیدا کنه؟ آیا لیزر این موها باعث آسیب به بقیه موهای سر یا کناره ی خط رویش نمیشه؟

    1. درود بر Saeid
      فولیکول های موی سر بسیار قوی هستند و در مقایسه با موهای زائد بدن از بین بردن آنها بسیار مشکل است ، با این وجود با لیزر در تعداد جلسات بالا می توان نواحی اضافه را از بین برد و به فولیکول سایر نواحی آسیب نمی رسد.
      موفق باشید

  4. سلام و خسته نباشین اقای دکتر من الان ۱۵ سالمه یه جلسه لیزر رفتم بنظرتون مشکلیه؟میگن باعث ناباوروری میشه درسته؟

  5. سلام
    من ۲۷ سالمه متاهل و فرزندی ندارم
    امروز لیزر با ای پی ال انجام دادم ناحیه بیکینی و زیر بغل
    فقط احساس سوزش داشتم و کمی قرمزی که سوزشش بعد از ۱۵ دقیقه خیلی خیلی کم شد و قرمزیشم خییییییلی کم هست . با این تفاسیر میخواستم بدونم ایا ای پی ال عوارض داره و بر روی تخمدانها اثر میگذاره یا خیر ؟ ایا این روش ای پی ال رو ادامه بدم یا روش دیگری ؟ پوستم سبزه هست کدومش بهتره ؟
    تشکر

    1. درود بر سوگل خانم
      پوست ناحیه بیکینی تیره تر از سایر نقاط بدن است و احتمال سوختن در این موضع همواره وجود دارد که تسلط اپراتور و انتخاب مناسب دستگاه لیزر از این موضوع جلوگیری می کند.برای پوست شما لیزر دایود مناسب تر از ای پی ال است چرا که جذب رنگدانه ای کمتری دارد در نتیجه کمتر جذب پوست می شود.هیچ کدام از لیزر های مو بر روی تخمدان تاثیر نامطلوب ندارند
      موفق باشید

  6. سلام خسته نباشید ببخشید میخواستم بدونم در لیزر اس اچ ار که دستگاه مستقیم با پوست درتماسه احتمال انتقال بیماری موستی ازیه فردبه فرد دیگه وجود داره؟واینکه کلا لیزر اس اچ ار مثل دایود والکساندرا بی خطره

    1. درود بر رضوان خانم
      نکته مهمی اشاره کردید بعضی از باکتری ها و قارچ ها در سطح پوست زندگی می کنند و ممکن است حین لیزر به ژل التراسوند بچسبند و چنانچه اپراتور بعد از اتمام کار سری دستگاه را تمیز نکرده و با دکونکس ضد عفونی نکند این عوامل بیماری زا به سایرین منتقل شوند.نسبت به این موضوع حساس باشید و تمیز بودن هندپیس دستگاه لیزر را از مسئولین مرکز لیزر جویا شوید.لیزر اس اچ آر SuperHairRemoval نشان دهنده سرعت بالای دستگاه است که مسلسل وار و بدون وقفه شات می زند و ربطی به طول موج لیزر ندارد ،صرفا سرعت کار بالاتر است و این موجب راحتی اپراتور و بیمار می شود و روش موثر و بی خطری است.
      موفق باشید

  7. سلام و تشکر بخاطر اینکه سوال ها رو جواب می دین. دختر من ۱۵ سالشه و می خواد لیزر کنه کدوم دستگاه لیزر براش بهتره یکی از دوستان می گفت الکس برای این سن بهتره شما چی توصیه می کنید.متشکدم

    1. درود بر عسل خانم
      انجام لیزر موهای زائد با هر دستگاهی از جمله الکساندرایت یا دایود در زیر 18 سال ممنوع است چرا که ممکن است موجب بسته شدن زود هنگام صفحه رشد استخوانی و نهایتا کوتاهی قد شود. بنابراین تا رسیدن سن دخترتان به 18سال صبور باشید.
      موفق باشید

  8. سلام خسته نباشید ببخشید لیزر برای روشن سازی پوست ناحیه بیکینی وجود دارد؟ و هزینه اش چقد برای هرجلسه؟ و اینکه چه دستگاهی مناسب برای پوست سبزه؟

    1. درود بر سحر خانم
      بدلیل تیره بودن پوست در ناحیه بیکینی جذب انرژی لیزر به پوست زیاد است و ممکن است موجب سوخته شدن پوست شود، بنابراین بهترین لیزر برای پوست سبزه لیزری است که کمتر جذب پیگمان های پوست شود و لیزر دایود برای این مورد ارجح است. سفید کردن پوست با لیزر غیر عملی است چرا که ممکن است PIH ایجاد شده ،لکه های بدون رنگدانه و سفید ایجاد شده و نهایتا رنگ پوست ناحیه غیر یکنواخت شود و روش های دیگر مثل پیلینگ ، مزوتراپی یا میکرونیدلینگ همراه با کرم های روشن کننده برای این موضوع مناسب تر می باشد
      موفق باشید
      موفق باشید

    1. درود بر محبوبه خانم
      انجام ندادن لیزر در زمان بارداری بدلیل حساسیت جنین است و ربطی به مضر بودن لیزر ندارد در واقع بسیاری از فعالیت ها یی که برای یک فرد عادی مفید است در زمان بارداری ممکن است برای مادر و یا جنین مضر باشد و همواره جانب احتیاط را رعایت کردن معقول تر می باشد.
      موفق باشید

      1. ممنون از پاسخگوییتون … یه سوال دیگه که پیش میاد چرا اگه عینک نداشته باشیم ممکنه به چشم آسیب بزنه؟مگه بیخطر نیس؟سپاسگذارم

        1. درود بر محبوبه خانم
          لیزر برای بدن مضر نیست مثل نور خورشید که برای بدن مفید است ولی اگر مستقیم به آن نگاه کنید ،شبکیه چشم آسیب می بیند و موجب نابینایی می شود.لیزر هم موجب آسیب بدون بازگشت به شبکیه می شود و هم بیمار و هم اپراتور لیزر باید از عینک محافظ استفاده نمایند.
          موفق باشید

  9. با عرض ادب و سلام خدمت شما
    و ممنون از سایت و اطلاعات خیلی خوبتون و تشکر از وقتی که گذاشتین
    میخواستم بپرسم برای لیزر محل بیکینی پوست سبزه رو به روشن مناسب ترین نوع لیزر از نظر شما کدام است ؟ و آیا شما لیزر آی پی ال رو برای این محل توصیه میکنید؟ و آیا ممکن است یک درصد احتمال ناباروری داشته باشد؟ متشکرم

    1. درود بر الی خانم
      برای پوست سبزه بخصوص در ناحیه بیکینی لیزر دایود مناسب ترین روش درمان است و روش آی پی ال ریسک سوخته شدن دارد مگر آنکه از فیلترهای قوی استفاده شده و طول موج های پایین تر از مادون قرمز جذب شوند. امواج الکترومغناطیس در محدوده طول موج گاما ،ایکس و ماوراء بنفش برای بدن مخرب هستند و ممکن است بر روی سلول های پوست و یا تخمدان تاثیر نامطلوبی گذاشته و ایجاد نارسائی در گنادها نمایند در حالیکه امواج لیزر از جنس نور تقویت شده هستند و تاثیر یونیزه کننده ندارند و ایجاد نارسایی در تخمدان ها نمی کنند.
      موفق باشید

  10. با سلام، آیا برای آقایان در ناحیه پشت گردن و داخل گوش می شه لیزر کرد و امکان برگشت و رشد مجدد موها وجود داره؟
    متشکرم

  11. سلام و خسته نباشید. میخام اینجا موهای زاید زیر چونه ام رو بردارم میخاستم ببینم کدوم روش بهتره و دیگه امکان برگشت نیست. با تشکر

    1. درود بر شما
      برای درمان موهای مشکی در ناحیه چانه لیزر موهای زائد مناسب ترین روش است و اگر موهای این ناحیه سفید شده باشد روش الکترولیز ارجح است. لیزر موهای زائد معمولا بدون بازگشت است مگر آنکه اختلال هورمونی وجود داشته باشد که باید بطور همزمان اختلال هورمونی هم درمان شود.
      موفق باشید

  12. با سلام و خسته نباشید.
    من تقریبا 3 سال لیزر استفاده میکنم. (برای صورت ) ولی موها کاملا حذف نشدند و بعضی جاها نیز موی زائد جدید رشد کرد. و هنوز در حال استفاده هستم. کمی موها نازک شدند. و اصلا مشکل هورمونی ندارم، طبق آزمایشات.
    تصمیم به بارداری دارم. و نیز لیزر در این مدت توصیه نمی شود .
    از نظر شما در این مدت بارداری آیا داروی وجود دارد که من استفاده کنم یا نه؟ ( برای موهای زائد )
    ممنون و منتظر جواب شما هستم

    1. با سلام و درود به خانم Laleh

      پاسخ به درمان در لیزر موهای زائد برای همه افراد شبیه هم نیست و ممکن است مقاومت نسبت به لیزر در بعضی از افراد دیده شود. با این وجود بعد از تکمیل دوره درمان موهای باقیمانده نازک تر و روشن تر هستند. هورمون های آندروژنی(مردانه) که مسبب رشد مجدد این موها هستند ممکن است در آزمایشات هورمونی نرمال گزارش شوند ولی بعضی از این هورمون ها در آزمایش های معمولی دیده نمی شوند و علائم بالینی دیگر از قبیل ریزش مو و نامنظمی سیکل ماهانه موید بالا بودن سطح خونی این هورمون ها می باشند. در طی دوران بارداری بدلیل تغییرات هورمونی تراکم موهای زائد بیشتر می شود و 6 ماه بعد از وضع حمل دوباره وضعیت هورمونی نرمال شده و تراکم موهای زائد به حالت قبل بر می گردد. داروهای هورمونی و کرم های بلیچینگ که برای کنترل موهای زائد استفاده می شوند روی جنین تاثیر منفی بجا می گذارند و نباید استفاده شوند و بهترین راه خلاصی از موهای زائد در زمان بارداری روش های فیزیکی مثل موم انداختن و تیغ زدن می باشد.
      موفق باشید

  13. سلام آقای دکتر، من یک هفته قبل لیزر مو برای گونه و لب بالایم انجام دادم . قبل از شروع لیزر به من یک عینک آبی پلاستیکی دادند تا لیزر به چشمم آسیب نزنه ولی وقتی کار شروع شد با وجود اینکه عینک کاملا به صورتم چسبیده بود و چشمام رو بسته بودم یک نور قرمز متناوب رو می دیدم. سوال من اینه که آیا عبور لیزر از عینک طبیعیه و عوارض دراز مدت برای چشمام نداره چون من سال قبل عمل لیزیک انجام دادم و الان نگران این موضوع هستم؟
    متشکرم

    1. درود بر شما
      یک عینک خوب از عبور امواج لیزر جلوگیری می کند مگر آنکه عینک استاندارد نباشد و یا اینکه یک فاصله بین عینک و پوست شما ایجاد شده باشد. احساس نور قرمز یک پدیده غیر معمول نیست و بدلیل برخورد لیزر با پوست اطراف چشم و پخش شدن مقداری از آن به اطراف می باشد و از آنجا که مقدار بسیار اندکی از لیزر منعکس می شود و آنهم بطور غیر مستقیم ، برای چشم خطرناک نیست. با این وجود در موارد ورود لیزر به چشم بدلیل عینک های غیر استاندارد و یا برداشتن عینک محافظ برای لیزر زیر ابرو ( که یک عمل غیر علمی و تایید نشده است) التهاب در عنبیه (یوئیت )بصورت درد ، تاری دید و ترس از نور چند ساعت بعد شروع می شود و معاینه توسط چشم پزشک ضروری است. بنابراین اگر علائم فوق در چشمان شما ایجاد نشده است نگران نباشید و در جلسات بعد از تماس کامل عینک با پوستتان و عدم وجود فاصله بین عینک و صورتتان اطمینان حاصل کنید.
      موفق باشید

  14. با سلام
    آیا لیزر بیکینی در زمان پریود قابل انجام است؟ لیزر موهای زائد در چه مواقعی ممنوع است؟
    با تشکر

    1. درود بر شما
      بدلیل تغییرات هورمونی در زمان پریود و چند روز قبل از آن ، آستانه تحمل به درد کاهش یافته و انجام لیزر ممکن است دردناک باشد و پوست شما آسیب پذیرتر می شود. بنابراین بهتر است در این زمان اقدام به لیزر نکنید. موارد منع انجام لیزر موهای زائد در سایت نوشته شده است.
      موفق باشید

  15. سلام آقای دکتر،من در ناحیه پیشانی موی زائد دارم و از آنها خسته شده ام.قصد انجام لیزر دارم ولی نگران این هستم که لیزر به موهای ابرو و سرم آسیب بزنه.آیا در این ناحیه الکترولیز بهتره یا لیزر؟
    متشکرم

    1. درود بر شما
      در نواحی نزدیک به ابرو یا موهای سر از یک محافظ استفاده می شود تا لیزر به این نواحی نرسد و امواج لیزر منحصرا به ناحیه هدف اصابت کرده و نواحی مجاور را تحت تاثیر قرار ندهد. تکنولوژی لیزر در مقایسه با الکترولیز سریع تر ، موثرتر و کم عارضه تر می باشد و بر خلاف الکترولیز که موهای زائد را بصورت یکی یکی درمان می کند ، در سطح وسیع و تعداد زیادی از فولیکول ها درمان انجام می شود و شانس ایجاد اسکار که بدلیل حرارت بالای سوزن دستگاه الکترولیز وجود دارد ، در این روش منتفی است. با این وجود دستگاه الکترولیز هنوز کاربرد خود را در موارد خاص حفظ کرده است. بعنوان مثال در موهای سفید و بلوند که رنگ دانه ملانین کمی دارند و لیزر جذب آنها نمی شود و تاثیر زیادی ندارد، از الکترولیز استفاده می شود و یا موهای زائدی که بر روی خال هایی که قصد برداشته شدن آنها وجود ندارد و لیزر کردن بر روی آنها ممنوع است از روش الکترولیز استفاده می شود. بنابراین بهترین و مناسب ترین روش برای شما لیزر می باشد و نگرانی شما بی مورد است.
      موفق باشید

  16. سلام یک سوال داشتم،لیزر بیکینی انجام دادن و ندونن باردار هستن، براشون مشکلی پیش میاد،به جنین صدمه میزنه، با دستگاه دایود

    1. درود بر شما
      طول موج لیزر دایود 808 نانومتر است که در محدوده اشعه مادون قرمز است و تاثیر یونیزه کردن و شکاندن ملکول های DNA در بافت را ندارد. با این وجود تحقیقات بلند مدت و مستندی در مورد تاثیر این امواج بر روی جنین انسان انجام نشده است. بنابراین اگر ندانسته اقدام به لیزر کرده اید نگران نباشید ولی جلسات درمانی لیزر را به هیچ وجه ادامه ندهید.
      موفق باشید

  17. سلام آقای دکتر
    من بدلیل جوش های کیستی راکوتان مصرف می کنم. آیا می تونم لیزر کنم؟ و اینکه لیزر موجب نازایی می شود؟
    با تشکر

    1. درود بر مریم خانم
      طیف امواج الکترو مغناطیس در محدوده اشعه X و گاما و ماوراء بنفش( کمتر از 400 نانومتر) بسیار پر انرژی و مخرب هستند و در ایجاد سرطان های پوستی دخیل شناخته شده اند. طول موج لیزر موهای زائد در محدوده مادون قرمز است( بالاتر از 650 نانومتر) که برای پوست ایمن و بی خطر است و بدترین عارضه آن سوختگی سطحی می باشد. مصرف داروی راکوتان از موارد منع انجام لیزر موهای زائد است چرا که راکوتان جرء داروهای فوتوسنسیتو است و پوست را به نور حساس می کند و در صورت تماس با لیزر ایجاد اسکار در ناحیه می نماید. 6 ماه بعد از قطع آکوتان می توانید درمان موهای زائد را شروع کنید.
      موفق باشید

  18. سلام آقای دکتر
    من قبلا لیزر الکساندرایت رو برای دستم انجام دادم که نتیجه اش خوب بود ولی در آخرین جلسه دستم سوخت و بعد از آن درمان را قطع کردم. الان می خوام درمان رو ادامه بدم شما چه دستگاهی رو پیشنهاد می کنید؟ ضمنا رنگ پوست من کمی تیره است.
    متشکرم

    1. درود بر مهدیه خانم
      لیزر الکساندرایت بدلیل طول موج پایین آن برای پوست های روشن مناسب است. برای تیپ پوستی 4 و 5 ( افراد سبزه )مناسب ترین لیزر دایود و اس اچ آر می باشد.
      موفق باشید

  19. با سلام
    آقای دکتر من لیزر تمام بدن رو می خواستم انجام بدم. می خواستم بدونم در کلینیک شما انجام می شه و اینکه آیا اپراتور زن دارید؟
    متشکرم

    1. درود بر آقا نادر
      بدلیل باز بودن صفحه رشد استخوانی و رشد طولی استخوان در سنین زیر 18 سال و تاثیر لیزر در بسته شدن زود هنگام این صفحه و در نتیجه احتمال کوتاهی قد در بزرگسالی ، انجام لیزر موهای زائد در نوجوان 15 ساله غیر مجاز است.
      موفق باشید

    1. دکتر حسین مسافریان

      درود بر سارا خانم
      انجام لیزر موهای زائد در زمان بارداری غیر مجاز است و در زمان شیر دهی بی خطر است. اما دو موضوع می بایست مد نظر قرار گیرد اول اینکه بدلیل تغییرات هورمونی پوست ممکن است تیره تر از زمان عادی شود . بنابراین قبل از انجام لیزر، معاینه دقیق پوست برای هر نوع هیپر پیگمنتاسیون ضروری است. نکته دوم استفاده از کرم های بی حس کننده از قبیل EMLA و lidocain-p و…. می باشد که از طریق پوست جذب شده و ممکن است از طریق شیر وارد بدن شیر خوار شود. بنابراین با رعایت ملاحظات فوق انجام لیزر موهای زائد در شیر دهی بلامانع است.
      موفق باشید
      موفق باشید

  20. سلام آقای دکتر
    من می خوام کل بدنم رو لیزر کنم در کلینیک های مختلف انواع دستگاهها رو تبلیغ می کنند و من نمی دونم که مناسب ترین لیزر برای من کدومه و با چه دستگاهی لیزر انجام بدم بهتره. واقعا بهترین دستگاه لیزر کدومه و برای لیزر کل بدن چند جلسه احتیاجه؟
    متشکرم

    1. درود بر شما
      دستگاههای قدیمی لیزر سرعت بسیار کمی داشتند و بسیار دردناک بودند و فقط برای موهای تیره و ضخیم در ضمینه پوست سفید مناسب بودند. امروزه لیزر های متنوع عرضه شده است که برای انواع رنگ های پوستی و موهای مختلف با سرعت زیاد و کمترین درد قابل استفاده هستند. در صورت انتخاب درست دستگاه ، لیزر موهای زائد در هر قسمت از بدن قابل استفاده است. نوع دستگاه لیزر بر اساس تیپ پوستی شما تعیین می شود ، بعنوان مثال لیزر الکساندرایت با طول موج 755 نانومتر برای پوست های سفید مناسب است و در افراد با پوست سبزه ممکن است ایجاد سوختگی نماید. لیزر دایود ایجاد امواج نامرئی لیزر با طول موج 808 نانومتر می کند که این طول موج نفوذ قابل توجهی در پوست داشته و برای پوست های تیره تر مناسب است ولی برای پوست های سفیدتر و موهای روشن تر تاثیر ضعیف تری دارد. لیزر ND-YAG با طول موج 1064 نانومتر برای پوست های برنزه و تیره تر استفاده می شود که نفوذ قابل توجهی در پوست داشته ولی بدلیل کاهش جذب به ملانین در این طول موج برای پوستهای سفید تاثیر کمی داشته و غیر موثر است. دستگاههای آی پی ال لیزر نیستند چرا که ترکیبی از طول موج های مختلف تولید می کنند و به دلیل تولید طول موج های کوتاه تر برای پوست های تیره مناسب نیستند. بنابراین بهترین دستگاه لیزر بر اساس تیپ پوستی شما تعیین می شود که در سایت تصویر انواع تیپ های پوستی نمایش داده شده است. تعداد جلسات مورد نیاز برای لیزر کل بدن 6 تا 8 جلسه است
      موفق باشید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button
راز بوتاکس بدون عارضه چیست؟ مزوژل چیست؟ علت جذابیت چهره آنجلینا جولی چیست؟ راز شفافیت پوست کلئوپاترا چه بود؟ راز لیفت صورت بدون جراحی راز درمان جای جوش با سابسیژن راز جوانی پوست کیم کارداشیان چیست؟ تزریق ژل لب مدل قلوه ای