مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ✔

مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ چیست؟ بلافاصله بعد از میکرونیدلینگ پوست بسیار حساس است و محصولاتی که دارای ترکیبات اسیدی هستند و برای درمان جای جوش استفاده می شوند ( از قبیل ترتینوئین، آلفا هیدروکسی اسید) و همین طور صابون های قلیایی حداقل تا یک هفته نباید مصرف شوند.

در پوست های حساس و فصول گرم سال  ممکن است  بعد از میکرونیدلینگ پوست کاملا ملتهب و قرمز شود که این قرمزی تا یک هفته طول می کشد.  البته در افراد با پوست های روشن و همین طور درمان عمقی  ممکن است مدت زمان طولانی تری  پوست قرمز بماند.

برای دیدن تصاویر و مطالب بیشتر در مورد درمان جای جوش بر روی عکس زیر کلیک کنید:

سوختگی بعد از میکرونیدلینگ
سوختگی بعد از میکرونیدلینگ

پیشگیری از قرمز شدن پوست چگونه است؟

چند هفته قبل از درمان از نور مستقیم ، سولاریوم  و حمام آفتاب پرهیز کنید. مصرف کرم های لایه بردار مثل  Adapalene و یا اسیدهای میوه ای بطور شبانه استفاده کنید. این کرم ها موجب افزایش سرعت تکثیر سلول ها در لایه بازال پوست شده و آمادگی برای میکرونیدلینگ و لایه برداری را افزایش می دهند.

بعلاوه بهتر است درمان را در نیمه دوم سال که طول روز کوتاه تر است و شاخص اشعه ماوراء بنفش پایین تر است انجام دهید.

درمان قرمزی طولانی مدت بعد از میکرونیدلینگ چیست؟

هیدراته نگه داشتن پوست با مصرف مایعات فراوان ، ویتامین C و استفاده از ماسک ها و کرم های آب رسان قدم اول درمان است. پرهیز از نور مستقیم آفتاب و استفاده از کرم ضد آفتاب فیزیکی مرحله بعدی است.

بعد از این مدت گاها رنگ پوست مختصری صورتی می شود  که می توان با میک آپ آن را پوشاند. با این وجود در درصد اندکی از افراد ممکن است قرمزی پوست ادامه یابد که در این صورت ، مصرف یک کورتیکواستروئید نسبتا قوی مثل Triamcinolone بمدت سه تا چهار روز التهاب و قرمزی ناشی از آن را بر طرف می کند و نتیجه یک پوست درخشان ، صاف و با نشاط خواهد بود.

مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ
بعد از میکرونیدلینگ ضد آفتاب فیزیکی بر شیمیایی ارجح است

مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ

1-از مصرف کرم های ضد آفتاب پرهیز نمایید

بدلیل باز شدن منافذ پوست بعد از میکرونیدلینگ استفاده از کرم های ضد آفتاب شیمیایی توصیه نمی شود، چرا که فرمولاسیون این ترکیبات برای پوست سالم تهیه شده است.

نفوذ این ترکیبات ضد آفتاب به پوست موجب آسیب به آن می شود. این موضوع در مورد ضد آفتاب های حاوی رنگ Tinted اهمیت بیشتری دارد و تا زمان بسته شدن منافذ پوست نباید از این محصولات استفاده شود.

به منظور مراقبت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش خانه نشینی بمدت 48 ساعت توصیه می شود. تماس طولانی و از فاصله نزدیک با لامپ های کم مصرف ،مانیتور و سایر وسایل الکترونیک توصیه نمی شود. مگر آنکه لایه ضخیمی از پماد اکسید دو زنگ بر روی کل موضع درمان استفاده شده باشد.

پماد Zinc Oxid  علاوه بر اینکه ضد آفتاب خوبی است دارای خاصیت محافظت کننده می باشد و عنصر روی بعنوان  مکملی حیاتی برای بازسازی و ترمیم مستقیما به عمق پوست می رسد که در 24 ساعت اول بعد از درمان  استفاده از این پماد توصیه می شود.

بعد از 48 ساعت مصرف ضد آفتاب  فیزیکی توصیه می شود، چرا که فرمولاسیون این کرم ها دارای ترکیبات  معدنی و غیر تحریک کننده از قبیل روی  یا تیتانیوم است که بر روی لایه سطحی اپیدرم قرار گرفته و اشعه ماوراء بنفش را شبیه آینه منعکس می کند.

از مزایای  ضد آفتاب های فیزیکی خواص مرطوب کنندگی و ترمیم کنندگی آنها است و بعلاوه تاثیر آنها بلافاصله بعد از استعمال شروع می شود.

مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ
مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ

2- بمدت 48 ساعت از محصولات آرایشی استفاده نکنید

محصولات آرایشی در دو اول بعد از میکرونیدلینگ موجب تحریک پوست ملتهب شده و روند ترمیم را دچار اشکال می نمایند و نباید استفاده شوند.

3-از مصرف  الکل، غذاهای تند و نوشیدنی های داغ پرهیز نمایید

در 24 ساعت اول بعد از درمان هر عاملی که جریان خون را در پوست زیاد نماید منجر به افزایش التهاب و قرمزی پوست شده و دوره ترمیم را طولانی تر خواهد کرد.

نوشیدن آب و مایعات خنک قبل و بعد از درمان اهمیت زیادی دارد و آب میوه تازه بدلیل دارا بودن ویتامین C  توصیه می شود و به ترمیم سریع تر پوست کمک می کند.

4- بمدت ۸ ساعت استحمام نکنید

شستشوی صورت با آب شیر بلافاصله بعد از میکرونیدلینگ نباید انجام شود. این موضوع بویژه در درمان های عمیق و یا همزمان با سابسیژن صدق می کند، چرا که احتمال آلودگی و عفونت افزایش می یابد.

البته می توان با سرم نمکی  استریل موضع درمان را شستشو داد ولی بدلیل استفاده از کوکتل های مزوتراپی حین درمان شستشوی پوست موجب شستشه شدن این مواد شده و بهتر است تا ۸ ساعت انجام نشود.

دوش گرفتن کوتاه مدت با آب خنک دارای خاصیت ضد التهابی است و بر خلاف استحمام با آب داغ در وان که موجب افزایش التهاب و قرمزی می شود ، روشی موثر برای بهداشت و ترمیم سریع تر پوست است.

مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ
میکرونیدلینگ قبل و بعد

5-مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ با استفاده از کرم های ترمیم کننده

 زمان استفاده از کرم ترمیم کننده بعد از میکرونیدلینگ بعد از استفاده از پماد زینک اکساید است. با این وجود می توان بلافاصله بعد از درمان استعمال این کرم ها را شروع کرد، چرا که بعد از میکرونیدلینگ پوست  کمی خشک می شود و استفاده از کرم های ترمیم کننده موجب تعادل در پوست شده و شدت خشکی آن را کاهش می دهد.

بعلاوه این کرم ها حاوی ریز مغزی های ضروری برای پروسه ترمیم می باشند و به تولید کلاژن بیشتر در دوره بعد از میکرونیدلینگ کمک می کنند.

6- مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ با استفاده از کمپرس سرد

برای کاهش  التهاب و قرمزی بعد از میکرونیدلینگ کمپرس سرد و ماسک های آب رسان موجب کاهش جریان خون در پوست شده و ترمیم سریع تر انجام می شود.

7-از کندن زود هنگام پوسته ها در موضع درمان خود داری نمایید

میکرونیدلینگ عمیق موجب قهوه ای شدن رنگ پوست شده و حالتی شبیه پوست خزنده ایجاد می شود که روندی کاملا طبیعی است.

بتدریج پوستی جوان و شاداب جایگزین پوست قدیمی خواهد شد و کندن زود هنگام پوسته ها ممکن است به این لایه حساس و آسیب پذیر صدمه وارد کند، بهتر است صبور باشید تا پوسته ها خودشان بتدریج بریزند. البته پس از گذشت چند روز از درمان می توان به آرامی با لیف لایه سلول های مرده سطحی را برداشت.

8- برای تثبیت درمان سالی یک نوبت میکرونیدلینگ انجام دهید

ماندگاری میکرونیدلینگ برای جوانسازی و درمان جای جوش در مقایسه با سایر درمان های مرسوم از قبیل هایفوتراپی طولانی تر است و تا مدت ها بعد از درمان، کلاژن سازی ادامه دارد.

با این وجود بدلیل تاثیر عوامل محیطی از قبیل اشعه ماوراء بنفش، آلودگی هوا ، تغذیه نامناسب و استرس بعد از تکمیل دوره درمان انجام سالی یک نوبت میکرونیدلینگ برای تثبیت درمان و تحریک افزایش کلاژن در پوست توصیه می شود.

4.8/5 - (260 امتیاز)

153 دیدگاه دربارهٔ «مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ✔»

  1. سلام وقت بخیر، من امروز میکرو مزو پوست صورت انجام دادم، دکتر گفتن، تا سه روز فقط زینک اونم روی هم، بدون شستشو دائم تکرار بشه، بعد از سه چهار روز شستشو و ضد افتاب و ترمیم کننده، به نظر شما سه روز زیاد نیست؟ تحملش خیلی سخته؟

    1. درود بر حدیث
      دستور مصرف کرم های بعد از مزونیدلینگ پزشک معالج تعیین می کند. با این وجود از آنجا که کرم زینک علاوه بر محافظت از پوست می تواند به شکل یک ضد آفتاب فیزیکی عمل نماید و اشعه ماوراء بنفش را منعکس کند ، بعد از ۲۴ ساعت چنانچه قصد خروج از منزل را داشتید می توانید از آن استفاده کنید در غیر این صورت کرم ترمیم کننده کفایت می کند.
      موفق باشید

  2. درود بر شما
    نظر شما در مورد استفاده از عسل بعد از میکرونیدلینگ چیه؟ ضرری نداره؟ متشکرن

    1. درود بر زینب
      عسل در طب سنتی برای ترمیم سریع جراحات و زخم های عفونی مورد استفاده قرار می گیرد. چرا که علاوه بر مرطوب کنندگی دارای خواص آنتی باکتریال نیز هست.
      با توجه به موارد فوق استفاده از عسل خالص و طبیعی برای ترمیم بعد از میکرونیدلینگ توصیه می شود چرا که در صورت وجود ناخالصی در آن ممکن است موجب تحریک و التهاب پوست شود و نه تنها به ترمیم کمک نکند بلکه دوره التیام را نیز افزایش دهد.
      موفق باشید

  3. سلام آقای دکتر. وقتتون بخیر.
    من چند روز پیش مزونیدلینگ انجام دادم. روی بینی ام اندازه بند انگشت لک شده است. با وجود اینکه تمام این مدت از منزل خارج نشده ام. با ترمیم کننده قابل درمان است. در ضمن دکترم تاکید کردند که ترمیم کننده نزنم و فقط زینک بزنم.

    1. درود بر سیده
      پوست بینی بسیار نازک تر و حساس تر از سایر نواحی صورت است و بعد از مزونیدلینگ امکان بروز لک وجود دارد. چنانچه این لک ناشی از التهاب نباشد با مراقبت های معمولی از قبیل پرهیز از نور مستقیم، استفاده از کرم ضد آفتاب فیزیکی یا زینک اکساید ظرف چند روز برطرف می شود.
      در این مرحله استفاده از کرم ترمیم کننده منعی ندارد مشروط بر آنکه روی آن از کرم زینک اکساید هم استفاده کنید.
      موفق باشید

      1. سلام آقای دکتر
        من ده روز پیش مزونیدلینگ انجام دادم، یک جای گاز دندان روی صورتم بود و دکتر این ناحیه را عمیق زدند و جای گاز دندان به اندازه یک بند انگشت لکه قهوه ای رنگ ایجاد شده. این لک از بین میره؟ داروی خاصی توصیه میکنید؟

        1. درود بر مینا
          در این مرحله از کرم ضد آفتاب و مرطوب کننده استفاده کنید چنانچه بهترنشد احتمال لک التهابی بعد از مزونیدلینگ PIH وجود دارد که مصرف کرم هیدروکینون همراه با ترکیب موضعی Tranexamic acid با نظر پزشک معالج توصیه می شود.
          موفق باشید

  4. سلام آقای دکتر ، خسته نباشین، میشه از شیاف دیکلوفناک و قرص بروفن برای کاهش درد قبل از میکرونیدلینگ استفاده کرد؟ من چند بار میکرو انجام دادم ولی دردش خیلی برام زیاده چه دارویی شما توصیه میکنین که کمک کنه برای کاهش درد؟

    1. درود بر یاسمن
      میکرونیدلینگ و سایر درمان های جای جوش یک التهاب کنترل شده به منظور تحریک تولید کلاژن و هموار کردن پوست است.
      بنابراین داروهای ضد التهابی که ذکر کرده اید از قبیل دیکلوفناک و بروفن با مکانیسم طبیعی ترمیم در بدن تداخل ایجاد کرده و در نهایت پاسخ مطلوب از درمان ایجاد نخواهد شد.
      کاهش درد میکرونیدلینگ با کرم بی حسی موضعی و در افراد حساس قرص استامینوفن بخوبی انجام می شود و اکثر افراد بخوبی درد را تحمل می کنند.
      موفق باشید

    1. درود بر marjan
      مصرف مکمل های پوست بعد از درمان جای جوش و میکرونیدلینگ نه تنها منعی ندارد بلکه به ترمیم سریع تر کمک می کند. البته استثناء برای داروهای پوستی راکوتان است که در ترمیم تداخل ایجاد کرده و توصیه نمی شود.
      موفق باشید

  5. با سلام و احترام فراوان
    اقای دکتر ۲۹ سالمه و در یکسال گذشته دو بار میکرونیدلینگ انجام دادم. مرتبه اول متاسفانه پزشک فقط ۱۰ دقیقه وقت گذاشت و اثر چندانی نداشت.مرتبه دوم 40 دقیقه طول کشید و اثرات بهتر قابل مشاهده بود ،فقط در حد کم شدن عمق جای جوش و گرنه جای جوش عمیق خیلی دارم. الان که ۶ ماه از میکرونیدلینگ می گذرد ایا شما انجام مجدد راتجویز می کنید یا تزریق پی آر پی

    1. درود بر صدف
      درمان جای جوش عمیق حداقل ۶ جلسه میکرونیدلینگ همراه با دو تا سه جلسه سابسیژن است.‌البته پی آر پی به همراه سابسیژن یا میکرونیدلینگ در تولید کلاژن و بهبود جای جوش می توان استفاده کرد که تاثیر درمان را افزایش می دهد.
      موفق باشید

  6. سلام من دو هفته پیش میکرونیدلینگ عمیق انجام دادم و جلسه دومم بود و از کرم ترمیم کننده اون استفاده کردم الان بعد دوهفته و کلی مراقبت کردن. زخمای صورتم ریخت ولی روی پیشونیم نریخته و مثل لک مونده ولی من همچنان دارم ترمیم کننده میزنم و حس کردم یه مقدار کمی کم رنگ شده ولی هنوز نرفته و چسبیده عین یه لک قهوه ای رنگ و اینکه پوستمم کلا تیره تر شده خیلی نگرانم لطفا بگید چیکارکنم که لک نمونه و دلیل تیره شدن پوستم چیه؟ من جلو نور آفتابم نرفتم و کلی رعایت کردم.

    1. درود بر دریا
      ناحیه پیشانی به نسبت سایر نواحی صورت بیشتر در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید قرار دارد و احتمال بروز لک ناشی از التهاب در پیشانی بیشتر است. استفاده از کرم هیدروکورتیزون بمدت چند روز از بروز این لک ها جلوگیری می کند. با این وجود لک های التهابی بطور کامل با گذشت زمان برطرف می شوند و جای نگرانی وجود ندارد.
      با این وجود برای رفع سریع تر آنها پرهیز از اشعه ماوراء بنفش و استفاده از کرم ضد آفتاب و همین طور هیدراته نگه داشتن پوست با کرم های آب رسان و مصرف مایعات فراوان و ویتامین C به رفع سریع تر این عارضه کمک می کند.
      در صورت بر طرف نشدن لک با این تدابیر معاینه توسط پزشک درمانگر توصیه می شود.
      موفق باشید

  7. سلام وقت بخیر دکتر عزیز من 4الی 5 روزه میکرونیدلینگ انجام دادم بعد از 24ساعت اول هر سه ساعت کرم ترمیم کننده Beauty Skinو ضد افتاب میزنم الان ترممیم کنندم رو به اتمامه جایی خونده بودم این ترمیم کننده پارابن داره تا الان که به پوستم ساخته مشکلی نداره نمیدونم از چه ترمیم کننده ای استفاده کنم که بهترین نتیجه را داشته باشه پوست چربی دارم ممنون میشم ترمیم کننده مناسبی بهم معرفی کنید

  8. سلام و خسته نباشید خدمت دکتر من 22سالمه میخوام میکرونیدلینگ و تکنیک پوست کره ای انجام بدم هنوز جوش های فعالی در ناحیه گونه هام دارم از طرفی از فلیپس یا موزر برای اصلاح صورتم استفاده میکنم جوش های ریز سفید معمولا یه روز بعد از اصلاح در صورتم ظاهر میشه به نظر شما از چی برا اصلاح موهای صورتم استفاده کنم قبل از نیدلینگ در حین این کار و بعد پایان نیدلینگ که برگشت نداشته باشه ممنون میشم راهنمایم کنید.

    1. درود بر عباس
      بهتر است در ابتدا با مصرف آنتی بیوتیک جوش های فعال را در صورت خود درمان کنید و سپس برای رفع جای جوش با میکرونیدلینگ اقدام نمایید. چرا که جوش فعال یک کانون التهابی است و با تحریک بیشتر حین نیدلینگ ممکن است اسکار عمیق تری بجا گذارد.
      برای کنترل جوش های التهابی بعد از اصلاح صورت محلول های Aftershave که حاوی الکل هستند و در موارد پیشرفته لوسیون بتامتازون از بروز این جوش ها جلوگیری می کنند.
      موفق باشید

  9. سلام آقای دکتر، وقتتون بخیر
    تقریبا ۵۰ ساعتی از میکرونیدلینگی که انجام دادم گذشته و تا الآن هر ۴ ساعت یک بار پماد زینک اکساید میزدم، از این به بعد میتونم کرم ترمیم کننده بزنم؟!
    و ۳بار هم با آب ولرم شیر صورتم رو شستم مشکلی نداره؟!
    اما کامل رد سفیدی پماد زینک از صورتم نرفت با چی بشورم که پماد زینک کاملا از رو پوستم پاک بشه؟!

    1. درود بر پری
      ۲۴ ساعت بعد از میکرونیدلینگ خیال راحت می توانید از کرم ترمیم کننده استفاده کنید. شستشو با آب شیر بعد از 24 ساعت منعی ندارد هر چند سرم استریل ارجح است. بقایای پماد زینک را با گاز استریل و یا دستمال تمیز می توانید از روی پوست خود پاک کنید.

      1. ممنون از پاسخگوییتون??
        دیگه نیازی به استفاده از پماد زینک نیست؟! و اینکه در کنار کرم ترمیم کننده میتونم از کرم ضدآفتاب فلوئید هم استفاده کنم؟!

  10. خسته نباشید آقای دکتر ممنون از توصیحاتتون منم دیروز میزوبلدینگ انجام دارم زینک اکسید هم استفاده میکنم صورتم خیلی میخاره چکار باید بکنم ممنون

    1. درود بر مدینه
      احساس خارش بعد از مزونیدلینگ نشانه افزایش جریان خون در پوست و نشانه مثبتی از شروع روند ترمیم است. با این وجود برای کاهش التهاب و خارش می توانید از کمپرس سرد و در صورت عدم پاسخ مطلوب از پماد هیدروکورتیزون البته با تایید پزشک خودتان استفاده نمایید.
      موفق باشید

  11. سلام خسته نباشید ممنون از توضیحاتتون . من بعد از مزونیدلینگ اول از کرم ترمیم کننده و بعد از زینک استفاده کردم و امروزم دومین روزه از الان درستشو انجام میدم فقط میخواستم بپرسم مشکلی ایجاد نمیکنه که من 24ساعت اول رو از ترمیم کننده و بعد زینک استفاده کردم؟ ممنون

    1. درود بر رویا شاباز
      کرم زینک اکساید علاوه بر محافظت از پوست آسیب دیده دارای خواص ضد آفتاب قوی است و در 24 ساعت اول بعد از مزونیدلینگ بهتر است از آن استفاده شود. با این وجود رعایت نکردن این ترتیب مشروط بر اینکه در آفتاب نباشید موردی ندارد و جای نگرانی نیست.
      موفق باشید

  12. .درودبرشما دکتر نازنین که اینقدرخوب وباحوصله به همه پرسشهای مردم پاسخ میدید مانا باشید
    میخواستم بدونم جایگزینی برای زینک اکساید هست من با مصرفش به شدت جوش میزنم

    1. درود بر آزادی
      بعد از میکرونیدلینگ یک کرم محافظت کننده از پوست در برابر محرک های خارجی ضروری است و چنانچه به کرم زینک اکسید حساسیت دارید می توانید ار کرم هیدرکورتیزون 1 درصد همراه با دکسپانتنول استفاده کنید.
      موفق باشید

  13. سلام دکتر جان
    خسته نباشید خدا قوت واقعا جواب همه سوال هام رو گرفتم .
    واقعا احسنت به این همه صبر و حوصله
    فقط دکتر یه سوال داشتم برای ترمیم صورت بعد میکرونیدلینگ کدوم کرم ها رو صلاح میدونید.چون پوستم خیلی خشک شده بعد ۴۸ ساعت
    ممنونم

    1. درود بر مهدیه
      از محبت شما سپاسگزارم
      بعد از گذشت 48 ساعت از میکرونیدلینگ استفاده از کرم ضد آفتاب و همین طور ترمیم کننده توصیه می شود. مرطوب نگه داشتن پوست با مصرف مایعات فراوان و پرهیز از حرارت و نور خورشید به ترمیم سریعع تر کمک می کند.
      موفق باشید

      1. سلام . روزتون بخیر . من دیروز میکرونیدلینگ انجام دادم و امروز غدد لنفاوی گردنم سمت راست و چپ یکم متورم و دردناک شده . دیدم دوستای دیگه هم اینو مطرح کرده بودن .

        1. درود بر سحر
          بزرگ شدن غدد لنفاوی گردن بعد از میکرونیدلینگ در معدودی از افراد دیده می شود و نشانگر عفونت و یا عارضه خطرناکی نیست و با مراقبت های معمولی ظرف چند روز بطور کامل برطرف می شود.
          در واقع بزرگی غدد لنفاوی یک واکنش ایمنی است که سلول های لنفوسیت و مونوسیت بعد از میکرونیدلینگ تحریک شده و با تجمع در غدد لنفاوی پشت گوش و یا ناحیه گردن موجب التهاب و تورم در این غدد می شوند. این واکنش ایمونولوژیک در درمان ترکیبی پی ار پی و میکرونیدلینگ و یا مصرف همزمان کوکتل های مزوتراپی بیشتر دیده می شود و با مصرف مسکن معمولی و آنتی هیستامین ظرف چند روز برطرف می شود و جای نگرانی وجود ندارد.
          با این وجود معاینه نزدیک توسط پزشک جهت بررسی بیشتر توصیه می شود.
          موفق باشید

          1. سلام من دوروز پیش میکرونیدیلینک کردم الان صورتم روشستم ولی آثارزینک ازصورتم نمیره چیکارکنم

          2. درود بر پروین
            برای از بین بردن بقایای زینگ اکسید بر روی پوست صورت شستشوی ملایم با آب ولرم توصیه می شو
            موفق باشد

  14. سلام آقای دکتر ، من ۲۰ روزه که تهاجمی نیدبینگ انجام دادم اما صورتم گاهی قرمز و گاهی صورتی رنگ هستش، و ترمیم کننده و ضد آفتاب بی رنگ استفاده میکنم، آیا قرمزی صورتم طبیعی هستش؟ در ضمن ورزش میکنم ، تحرک زیاد باعث قرمزی میشه یا ربطی نداره؟
    ممنون

  15. سلام من ۲۴ ساعته که میکرونیدلینگ انجام دادم که خیلی تهاجمی بوده الان انقدری خشکه صورتم که نمیتونم درست صحبت کنم.پماد ترمیم کننده ام اصلا نرم نمیکنه.چیکار کنم؟

    1. درود بر نیتا
      خشک شدن پوست بعد از میکرونیدلینگ قابل انتظار است و مصرف کرم های مرطوب کننده ، پرهیز از گرما و نور خورشید و مصرف فراوان مایعات حاوی ویتامین سی به تسریع روند درمان کمک می کند و شدت خشکی پوست کاهش می یابد.
      موفق باشید

  16. سلام آقای دکتر وقتتون بخیر و شادی ممنون بابت مطالب بسیار مفیدتون. من داروی ضد صرع مصرف میکنم و سه بار سابقه تشنج دارم آیا برای میکرونیدلینگ منعی ندارد؟

  17. سلام آقای دکتر من دیروز نیدلینگ انجام دادم وبهم گفتن که زینک اسید و کالاندولا استفاده کنم تا سه روز الان پوست به حالت سوختگی دراومده ایا این کرم و روز وشب بزنم خوبه؟و اینکه چند روز نباید افتاب مستقیم به پوستمون بخوره؟

    1. درود بر الهام
      مراقبت های بعد از نیدلینگ بر حسب نوع پوست شما و میزان تهاجمی بودن درمان و عمق نیدلینگ تعیین می شود ولی به طور کلی تا یک هفته از نور مستقیم آفتاب پرهیز کنید و کرم های ترمیم کننده و ضدآفتاب توسط پزشکتان را استفاده نمایید.
      موفق باشید

  18. واقعا لذت بردم از اینهمه حوصله ای که به خرج دادید و به تک تک سوالات پاسخ دادین
    واقعا خسته نباشید و ممنونم
    منم جواب سوالم رو گرفتم

    1. درود بر حمید
      بدلیل افزایش جریان خون موضعی بعد از میکرونیدلینگ احتمال پخش بوتاکس به نواحی دورتر و بروز عوارض جانبی وجود دارد و بهتر است حداقل یک هفته بعد از نیدلینگ تزریق بوتاکس انجام شود.
      موفق باشید

  19. فقط خواستم تشکر کنم از این همه صبوری و دلسوزی
    کاش انسان های شریفی مثل شما بیشتر بودند. همیشه شاد و سالم باشید ??

  20. دکتر جان عالی هستید شما چقدر با حوصله جواب دادین و من بعد از مدتها جواب تمام سوالاتم رو گرفتم.ممنون از شما بزرگوار.موفق باشید سلامت و دلی شاد

  21. درود آقای دکتر وقت بخیر.من جواب همه سوالامو با خوندن جوابای خوبتون گرفتم فقط خواستم تشکر کنم ازتون که انقد با حوصله حتی سوال های تکراری رو هم پاسخ داده بودین شاد و سلامت باشین??❤️

  22. درود بر لیلی
    معمولا کرم های ضد لک حاوی اسیدهای لایه بردار و در بعضی موارد هیدروکینون هستند که استفاده از آنها بلافاصله بعد از میکرونیدلینگ توصیه نمی شود چرا که ممکن است ایجاد التهاب و قرمزی نماید. چنانچه بر روی پشت دست قرمزی و التهاب ایجاد نشده بیانگر عدم آلرژی به این محصول می باشد و بعد از گذشت حداقل دو هفته می توانید از آن استفاده نمایید.
    موفق باشید

  23. سلام مرسی اقای دکتر که اینقدر با حوصله جواب سوالات رو می دهید
    مطالبتون خیلی مفیده، مرسی ازتون، سلامت باشید
    میخواستم بدونم همون زمان که نیدلینگ انجام شد استفاده از ماسک خوب هست یا نه؟

  24. سلام آقای دکتر وقت بخیر
    من3 روز پیش مزونیدلینگ انجام دادم و کاملا پیوستم زیر و تیره شده میترسم از اینکه شاید پیوستم لکه بشه …و اینکه میخواستم بپرسم چقدر باید بگذره تا بشه بدم حموم

    1. درود بر الهه
      تیرگی پوست بعد از مزونیدلینگ در چند روز اول طبیعی است و بدلیل تجمع سلول های مرده و فرسوده سطح اپیدرم و در بعضی مواقع رسوب رنگدانه هموگلوبین است و ظرف یک هفته پوسته ریزی شروع شده و یک پوست شفاف و روشن جایگزین پوست قبلی می شود. استحمام کوتاه مدت با آب ولرم 24 ساعت بعد از درمان منعی ندارد و پرهیز از نور مستقیم آفتاب و استفاده از کرم زینک اکسید به منظور پیشگیری از بروز لک توصیه می شود.
      موفق باشید

  25. سلام خسته نباشین من۲هفته هست که میکرونیدلینگ انجام دادم بخاطر جای جوش و هنوز ۱حاله صورتی کم رنگ جای میکروهست که هنوز دارم ترمیم کننده استفاده میکنم این حاله طبیعی هست؟خیلی ناراحتم که جاش نمونه؟؟؟

  26. سلام دکتر جان سوال دیگران و جواب های شما رو خوندم خیلی کمک کنده بود ممنون که اینقدر با حوصله هستید

  27. باعرض سلام وخسته نباشيد خدمت دكتر عزيز واقعا خوشحالم انسانهاي شريف وصادقي مثل شما هنوز وجود دارند
    من صورتم كك مك داره وپوست صورتم خَيلي حساس به افتاب وتغيير رنگ ميده ايا ممكنه ميكرونيدينينگ جواب بده؟اگه امكانش هست از چه كوكتل هايي بايد استفاده كنم وچند مرحله؟؟؟قبلا از محبتتون سپاسگزارم

    1. درود بر ستاره 999
      از لطف و محبت شما سپاسگزارم
      میکرونیدلینگ یکی از درمان های کک و مک صورت است که البته با کوکتل های مزوتراپی از قبیل گلوتاتیون ، ویتامین سی و یا رادیانس تاثیر بیشتری دارد و در دو تا سه جلسه درمان انجام می شود و بعد از درمان استفاده از کرم های ضد لک به منظور تثبیت درمان توصیه می شود.
      موفق باشید

      1. سلام وقت به خیر.
        من هم بعد از گذشت یک روز از میکرونیدلینگ، غدد لنفاوی هر دو طرف زیر چونه‌م نزدیک به گلو، متورم شده. هیچ علامتی از عفونت در جای دیگه هم ندارم.

        از اونجایی که توی کامنت‌ها یه دوست دیگه هم این مورد براشون پیش اومده بود، خواستم منم به عنوان گزارش، مورد خودم رو ثبت کنم، شاید مفید واقع شد!

        در ضمن خیلی ممنون از جواب های عالی‌تون آقای دکتر?

  28. سلام دکتر جان جواب همه سوالامو گرفتم مررسی که باصبر وحوصله پاسخگو بودید
    شاد وبرقرار باشیذ الهی

  29. سلام راحیل عزیز چند ساعت بعد از بزرگ شدن غده لنفاوی تبخال میزنید و برای جلوگیری از این عوارض قبل و بعد نیدلینگ از قرص آسیکلوویر استفاده بشه

  30. سلام من سه روز پيش ميكرو ندلينگ انجام دادم الان بعضي از قسمتهاي صورتم پوسته ريزي داره ما بقي حالت عادي دارن و بعضي قسمتها مانند زخم قهوه اي هست كه هنوز شروع به پوسته ريزي نكرده ميخواستم ببينم با انجام ميكروندلينگ كل صورت بايد پوسته ريزي داشته باشد يا خير چون فقط چند نقطه پوسته ريزي دارد ما بقي حالت عادي هست

    1. درود بر نگار
      مراحل ترمیم بعد از میکرونیدلینگ معمولا به همین شکلی که توصیف کرده اید است و جای نگرانی ندارد.
      موفق باشید

  31. با سلام و عرض ادب خدمت شما
    من دو روز پیش میکرونیدلینگ انجام دادم و طبق نسخه دکتر ۲۴ ساعت زینک اکساید استفاده کردم و بعد از اون از کرم ترمیم کننده سیگل و شبها زینک اکساید ، ولی پوست صورتم خارش پیدا کرده میخواستم بدونم طبیعیه یا نه ، با تشکر

  32. سلام دکتر جان واقعا دستتون درد نکنه که با صبر و حوصله جواب همه رو دادین و جواب سوالامم پیدا کردم بین جواب های شما…..خدا قوت و سلامت باشین

  33. سلام آقای دکتر وقت به خیر آیا در قسمت پلاک بالا میشه میکرو نیدیلینگ انجام داد وبعد از میکرونیدلینگ میشه از ترمیم کننده سی گل یا آلفا استفاده کرد؟
    ممنون

    1. درود بر افشین
      در ناحیه زیر ابرو انجام میکرونیدلینگ بطور سطحی قابل انجام است با این وجود پایین تر از شیار پلکی بهتر است انجام نشود چرا که پوست این ناحیه بسیار نازک است و ممکن است موجب تورم شدید پلک شود.
      موفق باشید

  34. باسلام
    درود فروان بر دکتر محترم که با پاسخ دادن کلیه سوالات،منم به پاسخ سوالم رسید!
    تشکرفراوان

    1. من امروز میکرو انجام دادم اما دکترم گفتن دو روز اول ویتامین آ استفاده کنم و از روز سوم ترمیم کننده استفاده کنم

      1. سلام آقای دکتر با تشکر از پاسخهای صادقانه شما میخواستم بدونم بعد از میکرونیدلینگ میشه از ترمیم کننده سی گل یا پماد آلفا استفاده کرد

  35. خیلی خیلی خسته نباشید من واقعا حض کردم از این همه حوصله که به همه جواب دادید خداوند عاقبت بخیرتان کند وهر چی از خدا میخواهید بهتون بده
    انشالله

  36. سلام .‌آقای دکتر خسته نباشید . بعد از میکرونیدلینگ میشه مراحل درمان موی زائد صورت با لیزر و ادامه داد ؟

    1. درود بر آتی
      بلافاصله بعد از میکرونیدلینگ پوست ملتهب است و احتیاج به ترمیم و بازسازی دارد و انجام لیزر موهای زائد در دوره ترمیم توصیه نمی شود و بعد از گذشت حداقل دو هفته می توانید با احتیاط لیزر انجام دهید.
      موفق باشید

    1. درود بر لی لی
      آلوورا دارای خواص ضدالتهابی و ترمیم کننده پوست است و در بسیاری از کرم های ترمیم کننده از آن استفاده می شود و قابلیت استفاده بعد از مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ را دارد.
      موفق باشید

  37. سلام وقت بخیر
    دکتر جان من الان ۴۵ساعتی هست که میکرونیدلینگ انجام دادم یک لایه زخیم زینک اسید روپوستم بود شستم الان پوستم خیلی خشک خشک هست چی میتونم استفاده کنم که پوستم نرم شه
    آیا میتونم بعد ازسه روز ورزش کنم(والیبال)
    با تشکر از شما

    1. درود بر نسترن
      به منظور تسریع در روند ترمیم بعد از میکرونیدلینگ بهتر است از کرم های ترمیم کننده استفاده نمایید. انجام تمرینات هوازی بعد از میکرونیدلینگ ممکن است موجب افزایش جریان خون در پوست شده و التهاب و قرمزی پوست تشدید شود و بمدت حداقل یک هفته توصیه نمی شود.
      موفق باشید

  38. با سلام .واقعا توضیحاتتان کامل و جامع بود ..ممنون.آیا نیدلینگ برای رفع خط اخم مفید است؟

    1. درود بر فاطمه
      میکرونیدلینگ می تواند عمق خط اخم را کمتر کند با این وجود چنانچه خطوط اخم عمیق باشد ممکن است پاسخ به درمان زیاد نباشد و با تزریق بوتاکس این خطوط از بین بروند.
      موفق باشید

  39. سلام خدمت دکتر عزیز.خواستم‌بدونم چه مدت پس از میکرونیدلینگ میتوان از کرم های لایه بردار مثل کترل استفاده کرد؟و تا چه مدت بهتر است استفاده شود

    1. درود بر الهام
      استفاده از کرم های لایه بردار مکمل میکرونیدلینگ است و بدلیل حساس شدن پوست بویژه در درمان های عمقی بهتر است حداقل یک هفته قبل از درمان و یک هفته بعد از درمان استفاده نشود.
      موفق باشید

  40. درود بر راحیل
    انجام میکرونیدلینگ و سابسیژن در دیابت منعی ندارد ، مشروط بر اینکه قند خون بطور دقیق کنترل شده باشد تا عوارض ناخواسته از قبیل تاخیر در ترمیم و یا عفونت پوستی ایجاد نشود. خارش و سوزش از عوارض درمان است و با پماد های ترمیم کننده بر طرف می شود و تورم و التهاب گلو ارتباطی به میکرونیدلینگ ندارد و با مصرف آنتی بیوتیک بر طرف می شود.
    موفق باشید

  41. سلام و وقت بخير
    بعد از چند مدت ميكرونيدلينگ از لوازم ارايش ميتونم استفاده كنم؟و اينكه كرم ترميم كننده رو تا كي بايد بزنم؟

  42. سلام
    سوالی ندارم و با خوندن جواب سوال بقیه سوالام رفع شد.
    فقط خواستم تشکر کنم از اینکه انقدر عالی و با حوصله جواب سوالا رو تک به تک دادید???

  43. سلام آقای دکترمن میکرونیدلینگ انجام دادم برالک صورت هنگام میکرونیلدینگ خون ازصورتم میامدبعدازانجام میکرو صورتم بشدت ورم کرد وخشک انگارسوخته بود کم کم پوسته ریزی کرد ورنگش ازحالت قهوهای و کبودی درامداما الان بعدازیکماه حس میکنم یه هاله قهوهای صورتی انگارجای زخماست روی صورتم ازسرم ویتامین cوشبها ویتامین eوباسازی کننده شب الارو میزنم اماتغییرنکرده وپوستم قرمز میشه ولکه هام بیشترتوذوق میزنه آیا زمان میبره ودوره طولانی داره سپاسگزارم

    1. سلام عزیزم . با اجازه آقای دکتر با توجه به فرمایشات آقای دکتر، ویتامین سی پس از نیداینگ باعث التهاب و قرمزی میشه و شما که مرتب دارید استفاده میکنید قرمزی رفع نشده

  44. سلام آقای دکتر
    من الان چهار روز هست میکرو نیدلینگ انجام دادم دو روز اول از اکسیددو زنگ استفاده کردم بعد ازاون کرم ترمیم کننده URIAGE استفاده می کنم متاسفانه تا الان پوست صورتم تیره و جای لکه ها تیره تر از قبل شده خیلی نگرانم نکنه همین جور باقی بمونه آقای دکتر فک می کنید تا چند روز طول میکشه تیرگی پوستم به حالت اول برگرده لطفا جواب بدین ممنون میشم

      1. درود بر زهرا
        پس از درمان های لایه بردار از قبیل لیزر جای جوش و نیدلینگ بر حسب شدت و عمق درمان التهاب در پوست وجود دارد و تا زمان بر طرف شدن کامل قرمزی و التهاب، مصرف کرم های لایه بردار و محرک موجب تشدید التهاب و طولانی شدن دوره ترمیم می شود. بنابراین مصرف این قبیل داروها حداقل یک هفته پس از درمان توصیه نمی شود.
        موفق باشید

    1. درود بر ندا
      کوکتل ویتامین سی برای روشن شدن و رفع لک پوست در زمان میکرونیدلینگ تجویز می شود و بدلیل اینکه اسید ضعیفی است ممکن است استفاده زیاد از آن موجب تحریک و قرمزی پوست شده و دوره ترمیم طولانی تر شود. بنابراین بهتر است از سرم ویتامین C با احتیاط استفاده شود و بعد از درمان از نور مستقیم افتاب پرهیز شود و برای کاهش التهاب چند روز از کرم هیدروکورتیزون استفاده شود.
      موفق باشید

  45. سلام اقای دکتر . من نزدیک به 16 ساعته که میکرونیدلینک انجام دا دم . الان بشدت سردرد دارم . توی یه سایتی خونده بودم که نباید از نوافن استفاده بشه . برای کاهش سردردم چه دارویی میتونم بخورم . اگه دیکلوفناک شیاف استفاده کنم مشکلی پیش میاد؟ ممنون

  46. سلام به شما من میخوام میکرونیدلینگ انجام بدم سابقه تبخال دارم اما به ندرت بایدقبلش حتما داروی ضدتبخال بخورم واینکه بعدازمیکرو بایدمولتی ویتامین بخوریم ویا اینکه مثلاشربت ویتامین cیا کپسول ویتامین e میشه به صورت بزنیم یا اینکه حتما بایداز کوکتل های مزوتراپی بزنیم چون اینجا مزوتراپی انجام نمیده

    1. درود بر ساناز
      افرادی که سابقه بروز تب خال دارند از روز قبل از میکرونیدلینگ تا 5 روز بعد از آن مصرف داروی ضد ویروس آسیکلوویر به منظور پیشگیری از تب خال توصیه می شود. مصرف مکمل هایی که ذکر کرده اید بعد از میکرونیدلینگ به تاثیر بیشتر درمان کمک می کند.
      موفق باشید

  47. سلام وقتتون بخیر ممنون از مطالب مفیدتون.یک سوال در مورد نیدلینگ در بیماریهای خود ایمنی داشتم.مادرم رماتیسم داره ولی با مصرف کورتون و متوترکسات بیماریش تقریبا کنترل شده ست. آیا میتونه برای جوانسازی صورتش میکرونیدلینگ انجام بده یا جزو منع دائمه؟ در ضمن قبلا روی ابروهاش تتو انجام دادن خداروشکر مشکلی نداشت و زخمش خیلی نرمال ترمیم شد.آیا نیدلینگ تهاجمی تره؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. درود بر ارغوان
      مصرف کورتیکواستروئید و متوترکسات موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن شده و علاوه بر تاثیر نامطلوب بر روی پروسه ترمیم ممکن است موجب بروز التهاب و عفونت در پوست شود که به سختی درمان شده و طولانی شود. بنابراین بهتر است درمان های تهاجمی از قبیل هایفوتراپی ، سابسیژن و میکرونیدلینگ انجام ندهند مگر با تایید پزشک خودشان.
      موفق باشید

  48. سلام وقت به خیر. من دبشب میکرو انجام دادم اما متاسفانه بعد از یک روز صورتم هنوز به شدت قرمزه و ملتهب. ایا این طبیعی ? و بعد از چند روز این قرمزی کاملا از,بین میره ?

    1. درود بر شهنوش
      قرمزی و التهاب بعد از میکرونیدلینگ تا چند روز بعد از درمان طبیعی است و بر حسب نوع پوست و عمق درمان این قرمزی ظرف چند روز بطور کامل برطرف می شود و جای نگرانی ندارد.
      با این وجود مصرف کرم هیدروکورتیزون به مدت چند روز شدت التهاب را کاهش داده ، از بروز لک های التهابی بعد از درمان PIH جلوگیری کرده و قرمزی پوست به سرعت برطرف می شود.
      موفق باشید

  49. سلام و خسته نباشید
    آقای دکتر من از کپسول ویتامین ای برای پوست صورتم استقاده میکنم. آیا بعد از انجام میکرونیدیلینگ میتونم از روغن داخل کپسول ویتامین ای بر روی صورتم استفاده کنم؟ ممنون از پاسخگویی تون..موفق باشید

    1. درود بر شیوا عابدی
      بعد از میکرونیدلینگ بر حسب هدف از درمان مواد مزوتراپی متفاوتی استفاده می شود. بعنوان مثال ویتامین سی دارای خواص اسیدی و روشن کننده پوست است و برای درمان تیرگی و لک استفاده می شود. ویتامین E دارای خواص آنتی اکسیدان و مرطوب کننده می باشد و بعد از میکرونیدلینگ قابل استفاده می باشد.
      موفق باشید

  50. سلام-من میکرونیدیلینگ انجام دادم و دکترم گفته تا ۳روز هر ۴ساعت کرم ترمیم کننده و زینک اکساید بزنم .برای پاک کردن یا شستشوی کرم های قبلی چیکار کنم؟

  51. باسلام من 5روز پیش میکرونیدلینگ انجام دادم ولی الان سه روزه که اطراف لب وروی گونه ام تبخال زدم چکار کنم لطف میکنید یه ترمیم کننده معرفی کنید ممنون

    1. درود بر مژگان
      درمان های تهاجمی پوست از قبیل میکرونیدلینگ، لیزر و هایفوتراپی در افراد مستعد به تب خال موجب عود ضایعات شده و بدلیل شرایط التهابی پوست شدیدتر از تب خال معمولی خود را نشان دهد و در قسمت وسیعی از پوست درگیری ایجاد نماید به همین دلیل در افرادی که مستعد تب خال هستند برای پیشگیری داروی ضد ویروس آسیکلوویر از روز قبل از درمان تا 5 روز بعد از درمان تجویز می شود. در مورد شما بهتر است به پزشک خودتان مراجعه فرمایید تا در صورت لزوم کرم و قرص ضد ویروس برای شما تجویز نمایند.
      موفق باشید

  52. درود بر سپیده
    بدلیل باز شدن سطح اپیدرم و افزایش قابلیت جذب داروها و کرم های موضعی استفاده از ضد آفتاب رنگی در 48 ساعت اول بعد از میکرونیدلینگ توصیه نمی شود و کرم اکسید دو زنگ برای محافظت از سطح پوست کفایت می کند. شستشو با سرم نمکی استریل بعد از درمان قابل انجام است و استحمام 24 ساعت بعد توصیه می شود
    موفق باشید

  53. سلام
    خسته نباشید و ممنون بابت توضیحات عالیتون
    من دیروز میکرونیدلینگ انجام دادم و دکترم گفت که فقط زیک اکسد بزنم الان که مطالب را خوندم متوجه شدم که باید ترمیم کننده هم بزنم … آیا الان دیر نیست؟ و اگر جوابتان منفی است چه ترمیم کننده ای را توصیه می کنید؟ با سپاس از شما

    1. درود بر مینا
      کرم اکسید دو زنک بدلیل خواص مراقبت کننده از پوست ملتهب و همین طور نقش آن در پیشگیری از نفوذ امواج ماوراء بنفش در 24 ساعت اول بعد از میکرونیدلینگ توصیه می شود و بعد از آن می توانید از کرم های ترمیم کننده مورد تایید پزشکتان استفاده نمایید.
      موفق باشید

  54. درود بر شقایق کریمی
    بدلیل کاهش هورمون های استروژن و پروژسترون در بعضی از افراد قبل از پریود ماهانه آکنه بروز می کند که البته حساس شدن پوست بعد از میکرونیدلینگ ممکن است این موضوع را تشدید نماید و مصرف محلول های آنتی بیوتیک برای کنترل جوش های فعال کمک کننده می باشد.
    موفق باشید

  55. با سلام و احترام خدمت دکتر عزیز
    من یکبار میکرونیدلینگ انجام دادم و دکترم گفتن که هفته ای یکبار برای پاکسازی و ماهی یکبار برای RF برم و حداکثر 6 بار هم میکرونیدلینگ انجام بدم. و گفتن که حتما باید همه اینا انجام بشه تا میکرو جواب بده.
    میخواستم بدونم واقعا همه اینا لازمه؟ یعنی میکرو به تنهایی منافذ باز رو ازبین نمیبره؟ به تنهایی جای جوش رو رفع نمیکنه؟

    1. درود بر سمیه
      تعداد جلسات میکرونیدلینگ بر حسب عمق اسکارهای جای جوش تعیین می شود و هر چه جلسات بیشتری انجام شود کلاژن سازی بیشتر انجام شده و درمان موثرتر خواهد بود. در مورد آر اف چنانچه منظور آر اف فراکشنال باشد بطور ترکیبی با میکرونیدلینگ در بعضی از موارد قابل انجام است که در لینک زیر در این مورد بطور کامل توضیح داده شده است.
      موفق باشید
      آر اف فرکشنال

  56. سلام پوست من چرب هستش بعد لیدلینگ چه جوری محافظت کنم ،،ضمنا پلاسما چشم انجام دادم برای پف چشمهام بعد جور ورم کرده هم بالای چشم هم پاینش الان باید چیکار کنم چه جوری مراقبت کنم.
    راهنمایی کنید ممنون میشم

    1. درود بر لیلا
      بعد از میکرونیدلینگ پرهیز از نور مستقیم آفتاب توصیه می شود و برای محافظت بیشتر از کرم اکسید دو زنگ در 24 ساعت اول و کرم های ترمیم کننده بعد از آن توصیه می شود. پلاسما روش غیر جراحی افتادگی پلک است که تا حدودی موجب بهبودی می شود و بدلیل نازک بودن پوست پلک تورم و التهاب قابل انتظار است در این درمان لایه سطحی اپیدرم با انرژی الکتریکی تبخیر شده و بدلیل تاثیر حرارتی آن احتمال سوخته شدن پوست پلک و لک بعد از التهاب PIH وجود دارد که برای پیشگیری و کنترل این عوارض استفاده از کمپرس سرد و مصرف پماد هیدوکورتیزون چشمی با نظر پزشک درمانگر توصیه می شود.
      موفق باشید

  57. سلام آقای دکتر عزیز
    برای مراقبتهای بعد از نیدلینگ چه کرمی باید استفاده بشه ؟
    اکسیدوزنگ برای چی هستش؟
    و اگه پمادی لازم هستش راهنمای کنید مرسی از پاسخگوییتون

    1. درود بر pari
      بطور معمول بر از میکرونیدلینگ در 24 ساعت اول پماد اکسید دو زنک توصیه می شود چرا که این پماد علاوه بر اینکه محافظ پوست می باشد دارای خواص ضد آفتاب قوی است و بعلاوه عنصر روی یک مکمل ضروری برای ترمیم پوست ملتهب و آسیب دیده است که بعد از میکرونیدلینگ قدرت جذب پوست چندین برابر افزایش یافته و این مکمل بخوبی جذب پوست می شود. بعد از گذشت 24 ساعت می توانید از کرم های ترمیم کننده جهت تسریع روند ترمیم استفاده نمایید.
      موفق باشید

      1. سلام جناب دکتر
        زینک موجود در اکسید دو زنک باعث تیرگی میشه؟اینو خود کیلینیکی که کار میکرونیدلینگمو انجام داده گفته بهم

  58. با سلام و ممنون از مطالب مفیدتون
    جناب دکتر بعد از میکرونیدلینگ استفاده از کرم های طبیعی (مثلا پایه روغن زیتون) و شستشو با آب سالم(مثل آب چشمه) هم منع شده؟

    1. درود بر نیوشا
      بهتر است در 24 ساعت اول بعد از میکرونیدلینگ صورت شستشو نشود و در صورت لزوم با سرم شستشوی استریل انجام شود. کرم های طبیعی از روز دوم درمان قابل استفاده هستند.
      موفق باشید

      1. سلام دکتر عزیز
        ممنون از مطالب خیلی مفید و پاسخگویی کاملتون
        من هم 4 روز هست که مزو ندلینگ انجام دادم
        دکتر بهم گفتن که زینک اکساید بزنم و امروز صورتمو شستم
        الان خشکی پوست دارم
        گفتن که بعد حمام روزی یک بار زینک رو استفاده کنم
        حالا میخواستم ببینم میتونم از کرم ترمیم کننده ژیناژن استفاده کنم به جای زینک اکساید
        و اینکه تقریبا چند روز طول میکشه که پوسته ریزی کامل بشه و پوست به حالت عادی برگرده

        1. درود بر ازیتا
          خشکی پوست بعد از مزونیدلینگ طبیعی است و می توانید ار کرم ترمیم کننده استفاده کنید و چنانچه قصد بیرون رفتن داشتید می توانید بر روی ترمیم کننده ، کرم ضد آفتاب بزنید.
          موفق باشید

  59. سلام من جای جوش دارم قبلا دو سال پیش راکوتان مصرف کردم
    حالا یبار میکرونیدلینگ انجام دادم بازم جوشام تو ناحیه چونه و فک برگشته به شدت دکترم هفته ای دو بار راکوتان تججویز کرده
    همزمان راکوتان و میکرونیدلینگ مشکل ایجاد نمیکنه؟؟؟من خیلی نگرانم

    1. زهرا خانم جوش های شما احتمالا هورمونی هستن.برذ من دکتر گفتن تا 6ماه قرص اسپیرونولاکتون مصرف کنم. خیلی عالیه تاثیرشو‌دبدم که میگم

    1. سلام آقای دکتر وقتتون بخیر
      من دیروز میکرونیدلینگ انجام دادم برای جای جوش دکترم بهم گفته نه نیازی به ترمیم کننده هست نه هیچی تا 4 روز اول بعدش هم میتونی از ضد افتاب استفاده کنی ولی همه جا خونده بودم باید از ترمیم کننده استفاده کنم الان موندم چیکار کنم؟ ممنونم میشم راهنمایی کنید

      1. درود بر پریا کلاته
        بعد از میکرونیدلینگ پوست ملتهب و خشک می شود. استفاده از کرم های ترمیم کننده و اکسید روی در چند روز اول به ترمیم سریع تر و کوتاه شدن زمان قرمزی و التهاب پوست کمک زیادی می کند.
        موفق باشید

        1. سلام. بعد از میکرونیدلینگ میشه از هرنوع ماسک ورقه ای دیگه هم استفاده کرد؟بجز هیالورونیک اسید مثل ماسک خاویار یا پیله ابریشم یا….

          1. درود بر Sadat
            ماسک ورقه ای دارای انواع متفاوتی است که بعد از میکرونیدلینگ و همین طور لیزر صورت استفاده می شود. بعنوان مثال اگر هدف از درمان جوانسازی ، ترمیم سریع و رفع جای جوش باشد، ماسک اسید هیالورونیک مناسب ترین گزینه است. ماسک های لایه بردار برای روشن کردن پوست و کاهش چربی در پوست های چرب مناسب است و ماسک خاویار مناسب پوست های شدیدا خشک و آسیب دیده است و می توان بر حسب مورد از آنها استفاده کرد.
            موفق باشید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button
راز بوتاکس بدون عارضه چیست؟ مزوژل چیست؟ علت جذابیت چهره آنجلینا جولی چیست؟ راز شفافیت پوست کلئوپاترا چه بود؟ راز لیفت صورت بدون جراحی راز درمان جای جوش با سابسیژن راز جوانی پوست کیم کارداشیان چیست؟ تزریق ژل لب مدل قلوه ای