راز جوانی با پی آر پی صورت در سال ۱۴۰۲

پی آر پی صورت چیست؟

پی آر پی صورت در درمان مشکلات پوستی نظیر چین و چروک ناشی از افزایش سن ، چین و چروک های دینامیک،ٰ سیاهی و چروک زیر چشم ،لک های پوستی ( هایپر پیگمنتیشن) اسکار آکنه و اسکار زخم های ناشی از بریدگی، سوختگی ،خطوط اخم یا خنده استفاده می شود.

روش انجام  پی آر پی صورت چگونه است؟

مصرف مسکن های ضد التهابی غیر استروئیدی بویژه آسپرین و پیروکسیکام موجب اختلال در عملکرد پلاکت ها می شود و از یک هفته قبل می بایست قطع شوند. مکمل های امگا ۳ و ۶ و سیر نیز بهتر است قبل از پی ار پی مصرف نشوند چرا که ممکن است در کیفیت پی آر پی اثر نامطلوبی بگذارند.

برای انجام پی آر پی ۳۰ تا ۴۵ دقیقه قبل از تزریق با ژل بی حسی ( Lidocain-p, EMLA ) موضع درمان بی حس می شود .سپس ۳۵ تا ۴۰ میلی لیتر خون گرفته شده و این خون با مواد ضد انعقاد ( سیترات سدیم تزریقی ) مخلوط می شود.

دمای مناسب برای جدا کردن پلاکت ها با سانتریفیوژ ۲۲ درجه سانتی گراد می باشد. بنابراین بعد از خون گیری مدت ۵ دقیقه لوله آزمایش در دمای اتاق رها شده تا به درجه حرارت مطلوب برسد. سپس در دو مرحله با استفاده از سانتریفیوژ گلبول های قرمز ،پلاسما و پلاکت ها از یکدیگر جدا می شوند.

تصویر قبل و بعد در یک خانم جوان که موجب کاهش تیرگی زیر چشم شده است
prp صورت

فواید پی آر پی صورت چیست؟

عمر مفید پلاکت برای پی آر پی ۴ ساعت است. با این وجود ترجیحا تا یکساعت بعد از خونگیری پی ار پی می بایست آماده و تزریق شود. میزان پی آر پی مورد نیاز برای جوانسازی پوست ۸ میلی لیتر ، برای مصارف ارتوپدی ۶ میلی لیتر و جهت تقویت فولیکول های مو ۴ میلی لیتر می باشد. غلظت پلاکت برای مصرف جوانسازی پوست ۴ برابر و برای ریزش مو ۷ برابر غلظت و برای مصارف ارتوپدی ۵ برابر خون طبیعی می باشد که تایید این موضوع با انجام شمارش پلاکتی از نمونه پی آر پی انجام می شود.

اضافه کردن گلوکونات کلسیم بعنوان فعال کننده پلاکتی ضروری نمی باشد ؛چرا که کلاژن پوست یک فعال کننده قوی است و ۳ دقیقه بعد از تزریق پی آر پی ، پلاکت ها بطور طبیعی فعال می شوند. با این وجود کلسیم گلوکونات را بدلیل کاهش درد زمان تزریق می توان به پی ار پی اضافه کرد ( به استثناء نقاط اطراف چشم) . برای این منظور ۰٫۱ سی سی کلسیم گلوکونات به ۰٫۹ سی سی پی آر پی اضافه می شود.

مراحل آماده سازی پی آر پی صورت
مراحل آماده سازی پی آر پی

ماندگاری پی آر پی صورت چقدر است؟

ماندگاری پی آر پی از فردی به فرد دیگر متفاوت است که این موضوع بدلیل متغیرهایی از قبیل سن ، تفاوت های فیزیولوژیک ، محیطی و ژنتیکی است. با این وجود می توان گفت ماندگاری پی آر پی بطور متوسط بین 6 تا 12 ماه است. بنابراین برای تثبیت درمان تکرار پی آرپی هر سال یک نوبت توصیه می شود.

ایا پی ار پی صورت را چاق میکند؟

پی آر پی موجب بهبود قوام پوست و کاهش چین و چروک های صورت می شود. بسیاری از افراد بعد از پی آر پی احساس می کنند که صورتشان پرتر شده است که بدلیل افزایش تولید کلاژن در پوست و کاهش چین و چروک های آن است.

با این وجود نمی توان گفت که پی آر پی یک فیلر است و موجب افزایش حجم قابل توجهی در صورت می شود. افرادی که بدنبال افزایش حجم در صورت هستند می بایست از تزریق فیلر و یا چربی برای این منظور استفاده نمایند.

پوست روشن تر شده، منافذ باز ، لک و جای جوش از بین رفته پی آر پی صورت نی نی سایت
عکس قبل و بعد از پی آر پی صورت

پی آر پی برای جای جوش چگونه است؟

پی آر پی صورت یا پلاسمای غنی شده از پلاکت  روشی  است طبیعی  که با استفاده از اجزای خون خود بیمار برای تحریک سلول های بنیادی، فیبروبلاست ها و تولید کلاژن  و نوسازی بافت های آسیب دیده در مناطق صورت، گردن، دست ها و بدن مورد استفاده قرار می گیرد. پلاکت ها دارای چندین فاکتور رشد و سیتوکین هستند که آثار ترمیمی بر روی بافت نرم و استخوان دارند.

بدلیل وجود فاکتور رشد در پلاکت علاوه بر تاثیر مستقیم که بر روی بازسازی بافت اسکار دارد، موجب تسریع فرایند ترمیم و کاهش مدت خانه نشینی و قرمزی پوست بعد از لیزر یا میکرونیدلینگ می شود. بعلاوه پی ار پی برای لک صورت و لک های التهابی ناشی از جوش های ملتهب مورد استفاده قرار می گیرد.

بنابراین  پی آر پی در درمان جای جوش بصورت ترکیبی مورد استفاده قرار می گیرد.

جای جوش صورت در اکثر مواقع ترکیبی است و برای تاثیر بیشتر درمان بعد از لیزر ، میکرونیدلینگ و سابسیژن از پی آر پی صورت برای افزایش نتیجه درمان استفاده می شود
انواع مختلف جای جوش

روش  ترکیبی برای درمان جای جوش چگونه است؟

از آنجا که دراکثر موارد ترکیب متنوعی از انواع اسکار آکنه  وجود دارد و هر کدام از انواع جای جوش به یک روش درمانی پاسخ بهتری می دهند، از روش درمان ترکیبی برای پاسخ  بهتر استفاده می شود.

 جای جوش غلتان (Rolling)  دارای حاشیه شبیه یک غلتک چرخان است و فرو رفتگی جای جوش با یک انحنای ملایم به شکل نیم دایره به اپیدرم متصل می شود. این فرو رفتگی ها بدلیل اتصالات فیبروز در زیر اسکار می باشد که سطح آن را پایین می کشند. در سابسیژن موضع اسکار بی حس شده و با ابزاری به نام کانولا بافت فیبروتیک زیر اسکار با حرکات رفت و برگشتی و بادبزنی آزاد می شود.  جای جوش آتروفیک و فرورفته و همین طور اسکارهای Rolling بهترین پاسخ را به سابسیژن  می دهند.

اسکارهایی که شبیه یخ شکن (Icepick) هستند و به شکل یک مثلث در اپیدرم فرو رفته اند و اسکارهایی که مستطیلی شکل هستند و اصطلاحا به آنها جای جوش واگنی (Boxcar) گفته می شود، با روش های لایه بردار از قبیل لیزر فرکشنال، میکرونیدلینگ و پیلینگ بطور موثرتری درمان می شوند. بنابراین علاوه بر لایه های عمقی در سطح پوست  نیز درمان انجام شده و در نتیجه پوست صاف تر و هموارتر می شود.

در درمان ترکیبی از ترکیب دو یا سه روش درمانی برای نتیجه مطلوب استفاده می شود. بعنوان مثال در جلسه اول بطور همزمان میکرونیدلینگ و پی آر پی انجام شده و در جلسه بعد  لیزر جای جوش وپی آر پی انجام می شود. در بعضی از موارد ممکن است احتیاج به پیلینگ شیمیایی شود و همین طور در آخر دوره درمان برای افزایش حجم و بازسازی پوست ؛ تزریق فیلر یا چربی انجام می شود.

پی ار پی برای لک صورت

بر اساس تحقیقات انتشار یافته در pubmed پی آر پی به تنهایی و یا در ترکیب با سایر درمان ها برای برطرف کردن لک صورت و ملاسما موثر می باشد.

با این وجود ترکیب پی آر پی و میکرونیدلینگ بیشترین تاثیر را در از بین بردن لک های صورت داشته است. در این متاآنالیز این درمان ترکیبی دارای کمترین عوارض جانبی و حداکثر رضایت بیماران بوده است

قبل و بعد درمان لک صورت
درمان لک صورت با پی آر پی
پی آر پی برای لک صورت 

برای مطالعه بیشتر در مورد درمان جای جوش بر روی عکس زیر کلیک کنید:

قبل و بعد درمان جای جوش عمیق در صورت یک مرد جوان که با پی آر پی صورت و سابسیژن درمان شده است
هزینه پی آر پی صورت

مراقبتهای بعد از پی آر پی صورت چیست؟

استفاده از کمپرس سرد بعد از تزریق پی آر پی ممنوع است چرا که پلاکت ها به سرما حساس هستند و در درجه حرارت ۱۸ درجه از بین می روند. مصرف داروهای مسکن از خانواده ضد التهاب های غیر استروئیدی در ۳ روز بعد از پی آر پی توصیه نمی شود و داروی استامینوفن کدئین و یا ترامادول مناسب تر می باشد.

۲۴ ساعت بعد از تزریق پی آر پی دوش گرفتن و استحمام انجام نشود و بعد از آن تا سه روز با آب ولرم دوش گرفته شود. در مواردی که تزریق اطراف چشم انجام شده باشد استفاده از عینک دودی توصیه می شود.

پی آر پی صورت نی نی سایت
عکس پی آر پی صورت

موارد منع پی آر پی  چیست؟

موارد منع مطلق انجام پی آر پی عبارتند از:
-عفونت های موضعی و عمومی
– بارداری و شیردهی
-کاهش تعداد پلاکت ها به کمتر از ۵۰۰۰۰ در میکرو لیتر
– سندرم اختلال عملکرد پلاکتی
– بافت کلوئید

موارد منع نسبی انجام پی ارپی عبارتند از:

-مصرف سنگین دخانیات ( بیشتر از ۳۰ نخ سیگار در روز)
– تب و بیماری های حاد
– کاهش تعداد شمارش پلاکتی به کمتر از ۱۰۰۰۰۰ در میکرو لیتر
– سابقه تزریق کورتیکواستروئیدها در موضع در یکماه اخیر و یا مصرف کورتیکواستروئید سیستمیک در دو هفته اخیر
– سابقه سرطان بویژه انواع هماتولوژیک و انواع غیر هماتولوژیک که متاستاز داده باشند و شیمی درمانی ضد متاستاز انجام شده باشد و هر گونه ضایعه مشکوک پوستی

بوتاکس بهتر است یا پی آر پی ؟

هر دو روش برای درمان چین و چروک های صورت مورد استفاده قرار می گیرند. هر دو روش موقت هستند و احتیاج به تکرار دارند ولی موارد استفاده این دو روش متفاوت می باشد.

بوتاکس در اکثر مواقع  برای قسمت فوقانی صورت (اطراف چشم و پیشانی) برای چروک های عمیق که بر اثر هیجان ایجاد می شوند و اصطلاحا به آنها چروک دینامیک گفته می شود موثر است؛ در حالیکه پی ار پی برای چروک های تمام نواحی صورت قابل استفاده است و چروک های سطحی و استاتیک ( چروک هایی که در حالت استراحت و بدون هیجان در صورت وجود دارد) با این روش مورد درمان قرار می گیرد.

  تاثیر بوتاکس برای درمان چین و چروک پیشانی  سریع تر و موثر تر است ؛ با این وجود برای جوانسازی کل صورت و چین و چروک های اطراف چشم، خط خنده و خط اخم  پی ار پی معقول تر می باشد. در خط اخم های عمیق و تثبیت شده که بوتاکس توانایی از بین بردن این خطوط را ندارد،  تزریق پی آرپی گزینه مطمئن و مناسب تری بجای ژل است. چرا که تزریق ژل در خط اخم ریسک نکروز پیشانی و حتی در مواردی انسداد شریان شبکیه و آسیب به بینایی دارد و این در حالی است که PRP  بدون این عوارض خطرناک است و می تواند در از بین بردن خطوط اخم موثر واقع شود.

  پی آر پی صورت برای درمان خط اخم
هزینه پی آر پی صورت

عوارض پی آر پی صورت چیست؟

از آنجا که در روش پی آر پی PRP به غیر از پلاکت خون از هیچ ماده خارجی استفاده نمی شود، ایمن ترین روش درمانی در دنیا شناخته شده است.

به علت اینکه در پی آر پی PRP از تحریک فیبروبلاستها استفاده می شود بدیهی است که اثرات درمانی آن به تدریج ظاهر گشته و اولین تغییرات مثبت را بعد از دو تا سه هفته از اولین درمان مشاهده می شود. البته نتیجه مطلوب در پایان ماه دوم تا سوم حاصل خواهد شد.

بدلیل وجود گلبول های سفید در پی آرپی احتمال عفونت در روش پی آر پی تقریبا صفر است ؛ و با توجه به اینکه مواد پی آرپی از بدن خود فرد حاصل می شود آلرژی و حساسیت ایجاد نمی شود.

ممکن است در بعضی از نقاط نزدیک چشم کبودی های کوچکی بعد از تزریق ایجاد شود که سطحی است و یکی دو روز بعد بر طرف می شود.

قیمت پی آر پی صورت چقدر است؟

قیمت پی آر پی در کلینیک های پوست و زیبایی بر اساس نوع کیت استفاده شده و موضع تحت درمان متفاوت می باشد. بعنوان مثال قیمت پی ار پی موی سر و صورت بطور همزمان ، احتیاج به تعداد کیت بیشتری داشته و هزینه نهایی بیشتر از قیمت پی آر پی مو به تنهایی می شود.  همینطور قیمت پی آر پی برای تیرگی دور چشم از هزینه PRP صورت کمتر می شود.

بطور روتین جوان سازی با پی ار پی برای تمام صورت انجام می شود که به منظور یکدست شدن پوست صورت است. البته پی آر پی دور چشم یک استثناء است و می توان این ناحیه را بطور مجزا پی آر پی کرد که هزینه آن بالطبع کمتر از پی آر پی کل صورت می شود.

پیلینگ کربن چیست؟

از آنجا که رنگ تیره بیشترین جذب انرژی لیزر را دارد ، تیره کردن سطح پوست با کربن  و سپس تاباندن لیزر به سطح پوست ، یک لایه برداری حرارتی ایجاد می شود که موجب جوانسازی و سفت شدن پوست می شود.

پیلینگ کربن برای افرادی که پوست سفید دارند و جذب لیزر در آنها کمتر است مناسب است و در پوست های تیره توصیه نمی شود.

برای مشاوره پیام دهید

پی ار پی زیر چشم در یوتیوب
4.8/5 - (1472 امتیاز)
Summary
پوست و زیبایی
Service Type
پوست و زیبایی
Provider Name
دکتر مسافریان,
خ علامه جنوبی - 24 شرقی,سعادت آباد,تهران- Telephone No.09036588236
Area
تهران
Description
پی آر پی یا پلاسمای غنی شده با پلاکت از خون فرد استحصال می شود و در درمان مشکلات پوستی نظیر چین و چروک ناشی از افزایش سن ،ٰ سیاهی و چروک زیر چشم ،لک های پوستی اسکار آکنه و اسکار زخم های ناشی از بریدگی، سوختگی ،خطوط اخم یا خنده استفاده می شود.

47 دیدگاه دربارهٔ «راز جوانی با پی آر پی صورت در سال ۱۴۰۲»

  1. سلام برا ی ازبین یردن لک قوی روپوست که کاملا ازبین برود می تواند کاری انجام دهید پایان دستگاه پی آر پی انجام می دهید مدرن وبه روز عست

    1. درود بر محمد
      پی آر پی روش موثری برای جوانسازی و از بین بردن لک صورت است که با تولید سلول های بنیادی لک مقاوم به درمان برطرف می شود.
      ابزار مورد استفاده برای PRP کیت و سانتریفیوژ است که همگی استاندارد و به روز می باشند.
      موفق باشید

  2. سلام وقت بخیر
    بعد از پی آر پی صورت می تونم از کرم لایه برداری استفاده کنم؟ لطفا در مورد مراقبت های بعد از پی آر پی توضیح دهید. متشکرم

    1. درود بر الهام
      کرم های لایه بردار بعد از پی آر پی می بایست بعد از یک هفته شروع شود، چرا که پوست ملتهب است و احتیاج به ترمیم و بازسازی دارد و اضافه کردن التهاب بیشتر در این شرایط دوره نقاهت را طولانی تر می کند.
      موفق باشید

  3. سلام آقای دکتر.من جای خط خنده هام به صورت خطی فرو رفته است از ژل و بوتاکس هم می ترسم.نظرتون چیه در مورد درمانش؟با پی آر پی برطرف می شه؟ هزینه اش چقدره؟ تشکر از پاسخگویی

    1. درود بر نسترن
      پی آر پی پلاکت غلیظ شده است و موجب تحریک فیبروبلاست ها و تولید کلاژن می شود.
      تاثیر درمانی اولیه پی آر پی جوانسازی است با این وجود بطور وسیعی بعنوان جایگزین فیلر استفاده می شود. توجه به این نکته ضروری است که بدلیل حجم دهی کم می بایست در چند نوبت انجام شود.

  4. سلام
    من ۲۹ سالمه و دو ماه قبل برای کل صورت پی آر پی انجام دادم که پوستم روشن تر شده و خط خنده ام هم بهتر شده دکتر به من گفت باید برای خط خنده ژل بزنم ولی من از ژل می ترسم. به نظر شما اگر مجددا پی آر پی بزنم خط خنده ام از بین می ره. متشکرم

    1. درود بر رویا
      پی آر پی محرک فیبروبلاست های پوست است و با تحریک این سلول ها کلاژن تولید می شود. هر چند که پی آر پی بعنوان فیلر شناخته نمی شود با این وجود در عمل می تواند حجم دهی متوسطی داشته باشد. چنانچه تزریق پی آر پی با کانولا انجام شود این تاثیر بیشتر است، حتی با سابسیژن تنها بدون تزریق پی آر پی فرایند تولید کلاژن آغاز می شود.
      چنانچه خط خنده شما عمیق باشد و قصد تزریق ژل نداشته باشید، می بایست در چندین جلسه پی آر پی کنید تا افزایش حجم مطلوب حاصل شود.
      موفق باشید

  5. سلام آقای دکتر
    من ۴۵ سالمه و تا الان هیچ درمانی برای صورتم انجام ندادم. خط خنده ام عمیق شده و اطراف چشمم چروک افتاده از ژل و بوتاکس هم می ترسم به نظر شما می تونم بجای ژل از پی آر پی استفاده کنم؟ متشکرم

    1. درود بر فاطمه
      پی آر پی‌ درمان طبیعی برای جوانسازی و تولید کلاژن است ،هر چند حجم دهی پی آر پی به اندازه ژل نیست با این وجود با تکرار درمان می تواند حجم دهی نیز انجام دهد و می تواند جایگزین مناسبی برای ژل و حتی بوتاکس باشد
      موفق باشید

    1. درود بر نازی
      مراحل آماده سازی پی آر پی با خون گیری شروع شده و پس از دو نوبت سانتریفیوژ و آماده برای تزریق می شود که حدود دو ساعت زمان می برد.
      برای کاهش درد علاوه بر کرم بی حسی از بلاک عصبی استفاده می شود تا مراحل درمان کاملا بدون درد باشد.
      موفق باشید

  6. سلام من امروز اولین جلسه پی آر پی انجام دادم صورتم لک قهوه ای پررنگ وچروک های ریزی داره خواستم بپرستم ک با این روش لک هام از بین می روند یا خیر ؟

    1. درود بر شهلا
      پی آر پی صورت روش موثر و کم عارضه ای برای درمان چروک ظریف در صورت و همین طور لک های مقاوم به درمان است. با این وجود از آنجا که لک های قهوه ای در صورت ریشه و علل متنوعی دارند بهتر است بعد از پی آر پی از کرم های ضد لگ و ضد آفتاب استفاده نمایی تا تاثیر درمان مضاعف شود.
      موفق باشید

  7. سلام وقت بخیر
    من خارج از ایران زندگی می کنم برای جوانسازی می شه هایفوتراپی و پی ار پی رو در یک جلسه انجام داد؟ا
    متشکرم

    1. درود بر هلنا
      پی آر پی و هایفوتراپی با مکانیسم های متفاوتی موجب تحریک سلول های بنیادی ، تولید کلاژن و جوانسازی پوست می شوند و در درمان های ترکیبی از این دو روش استفاده می شود. با این وجود ترکیب این دو روش درمانی در یک روز ممکن است موجب التهاب و بروز واکنش منفی در فرایند ترمیم پوست شود و بهتر است در ابتدا هایفوتراپی انجام شده و سپس بعد از گذشت یک هفته پی آرپی انجام شود تا مکانیسم ترمیم در پوست بتواند التهاب کنترل شده را در زمان مناسب انجام دهد.
      موفق باشید

  8. سلام ۳۵سال دارم دفعه سوم هست پی ارپی صورت انجام میدم بخاطرابتلابه لوپوس خفیف ک دردمفاصل هست صرفا متوترکسات درهفته۳عدداستفاده میکنم.روی خودم به این نتیجه رسیدم پی ار پی نهایت دوبار جواب میده ومن هرسال انجام دادم این بار سوم هیچ تفاوتی روی پوستم احساس نمیکنم والان یکماهه پی ارپی کردم
    باتوجه به مطالب مطروحه ایا درسته چندباربیشترجواب خوب نمیگیریم؟باتشکر

    1. درود بر جلیلی
      پاسخ به پی ار پی در افراد مختلف نتفاوت است و با توجه به بیماری لوپوس که ذکر کرده اید ممکن است فرایند کلاژن سازی و ترمیم به میزان کمتری در پوست شما انجام شود و ادامه درمان با این روش برای شما معقول به نظر نمی رسد و روش های دیگر جوانسازی می توانید امتحان کنید.
      موفق باشید

  9. با سلام من ۲۵سالمه و خطای ربزی پیشونیم و کنار چشمم ایجاد شده و صورتم لکهای کم رنگی داره پی آر پی چقد میتونه تاثیر داشته باشه و آیا تو این سن توصیه میشه ؟؟

    1. درود بر روناک
      پی آر پی برای سن شما قابل انجام است که البته در دو تا سه جلسه انجام می شود و برای چروک ظریف و همین طور لک توصیه می شود. چنانچه چروک اطراف چشم شما عمیق باشد تزریق بوتاکس توصیه می شود.
      موفق باشید

  10. سلام خسته نباشین پی ار پی برای روشن سازی و یکدست شدن رنگ پوست موثره!؟؟ و اینکه فاصله جلسات باید چقد باشه !؟ و فقط سرم خون جدا شه کافیه و تو لوله سی بی سی سانتیفیوژ بشه!؟ یا لوله خاصی لازمه !؟ و ممنون میشم بفرمایین سرم تزریقی لازمه بهش اضافه شه!؟؟
    ممنون بابت جوابدهیتون??

    1. درود بر آرزو
      فاصله بین جلسات پی آر پی بین 4 تا 6 هفته است و برای روشن شدن پوست و کمتر شدن چروک توصیه می شود.به پی آر پی ماده خارجی اضافه نمی شود و صرفا پلاسمای غنی شده از پلاکت می باشد.
      موفق باشید

  11. سلام . خسته نباشید . میشه بفرمایید آیا پی آر پی برای کسی که تزریق ژل انجام داده مشکلی داره یا نه ؟ ممنونم

    1. درود بر ریحانه
      پی آر پی معمولا در لایه های سطحی درم و اپیدرم تزریق می شود و تزریق ژل در لایه های عمقی زیر پوستی انجام می شود و در نتیجه تداخلی با یکدیگر ندارند.
      موفق باشید

  12. سلام
    من 55 سالمه و l,ihd chmn چونه م رو الکترولیز کردم و برای از بین بردن اثرات اون میکرونیدلینگ انجام دادم که اثرخوبی نداشت پی آرپی میتونه کمک کننده باشه در کاهش چروکهای چونه م؟

  13. سلام
    مسخواستم بدونم پی ار پی پوست صورت برای ازبین بردن منافذ باز و هم چنین لیفت صورت موثر هست؟
    و چند جلسه باید انجام داد؟ممنونم

    1. درود بر Marzieh
      تعداد جلسات پی آر پی برای صورت سه جلسه می باشد و هدف از درمان تولید کلاژن در پوست،جوانسازی و از بین بردن چروک های سطحی می باشد. این درمان برای سفت کردن پوست، بستن منافذ باز و لیفت آن هم موثر می باشد هر چند که روش های مکمل برای این منظور از قبیل میکرونیدلینگ و هایفوتراپی توصیه می شود.
      موفق باشید

    1. درود بر مرضیه
      پی آر پی یکی از روش های موثر جوانسازی، بسته شدن منافذ باز و لیفت صورت است و به منظور افزایش کارایی آن در بعضی از بیماران بطور همزمان با تزریق چربی و یا میکرونیدلینگ انجام می شود.
      موفق باشید

  14. سلام.پی آر پی برای گودی و چروک‌ زیر چشم موثر هست؟بعد اگر کپسول مولتی دیلی مصرف کنیم اشکالی داره برای پی آر پی صورت؟

    1. درود بر سما
      پی آر پی یکی از درمان های موثر گودی و چروک زیر چشم است با این وجود در مواردی که تحلیل چربی در زیر چشم قابل توجه باشد ممکن است احتیاج به درمان های دیگری مثل تزریق چربی باشد.
      موفق باشید

  15. سلام‌
    می خواستم بدونم پی آر پی برای خط اخم هم خوب هست یا نه
    چون من بوتاکس دوست ندارم

  16. با سلام پی ار پی برای درمان پوست آسیب دیده ناشی از کمبود ویتامین و پروتتین روش مناسبی هستش و اینکه تاثیر گذاریش برای ترمیم همچین پوست آسیب دیده ای همیشگی هستش با سپاس

    1. درود بر سمیه
      پی آر پی درمان جوانسازی طبیعی پوست است و میزان تولید کلاژن و الاستین که پروتئین های اصلی پوست هستند افزایش می یابد با این وجود چنانچه پوست شما در اثر کمبود ویتامین و پروتئین غذایی دچار کاهش حجم شده باشد بهتر است ابتدا رژیم غذایی خود را اصلاح نمایید و بعدا برای درمان و حجم دهی بیشتر با روش های مختلف از قبیل تزریق ژل و یا تزریق چربی اقدام نمایید.
      موفق باشید

  17. سلام خسته نزاشید من پری روز پی ار پی انجام دادمزیر چشام و صورتم احساس میکنم خط خنده یه سمت صورتم محو شده ولی یه طرفش مونده ایا این از پی ار پی هست ؟ و اینکه خط سمت دیگه ایا از بین میره یا نه

    1. درود بر مریم
      عدم تقارن در پی آر پی صورت ممکن است بدلیل التهاب تزریق و یا پارگی عروق سطحی باشد و حداکثر بعد از یک هفته برطرف می شود و جای نگرانی نداردو
      موفق باشید

  18. با سلام و خسته نباشید. میخواستم بدونم این روش برای کسی که سابقه HPV (زیگیل تناسلی) دارد، میتونه استفاده بشه یا نه؟

      1. سلام اگر تاحدود١ساعت بعدازپي ارپي كمپرس يخ گذاشته باشيم اثرپي ارپي ازبين رفته؟

  19. مژگان ایروانی

    با سلام‌ و درود های بی پایان سوال اول هزینه پی آر پی صورت چه مبلغ است سوال دوم آیا در شفاف سازی پوست نیز موثر است و سوال سوم پی ازپی تا چه میزان در بر طرف نمودن چروک های پوست موثر است و دوام آن چه میزان است آیا بهتر تز تزریق بو تاکی است با سپاس

    1. درود بر مژگان ایروانی
      پی آر پی یکی از کم عارضه ترین و موثرترین روش های جوانسازی پوست و درمان چروک استاتیک صورت است که با تحریک تولید کلاژن و الاستین موجب افزایش خاصیت کشسانی پوست می شود از طرف دیگر بوتاکس بر روی چروک دینامیک صورت اثر کرده و از انقباض عضلاتی که ایجاد خطوط پنجه کلاغی، خطوط افقی پیشانی و خط اخم می شوند را جلوگیری می کند و در واقع مکمل پی آر پی می باشد. پی آر پی در دو تا سه جلسه بفاصله یک ماه انجام می شود و بر روی تیرگی زیر چشم و لک های زیر پوستی تاثیرات مثبتی دارد.
      موفق باشید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button
راز بوتاکس بدون عارضه چیست؟ مزوژل چیست؟ علت جذابیت چهره آنجلینا جولی چیست؟ راز شفافیت پوست کلئوپاترا چه بود؟ راز لیفت صورت بدون جراحی راز درمان جای جوش با سابسیژن راز جوانی پوست کیم کارداشیان چیست؟ تزریق ژل لب مدل قلوه ای