عکس تزریق چربی زیر چشم قبل و بعد

تزریق چربی زیر چشم چیست؟ در ناحیه زیر چشم  تحلیل چربی منجر به ایجاد یک خط مورب در زیر چشم شده که به آن شیار اشکی می گویند.

حالت صورت در میانسالی شبیه به یک بادکنک است که کمی از باد آن خارج شده است و چنانچه مجددا باد در آن دمیده شود سطح آن صاف و برجسته می شود. با تزريق چربي زير چشم شیار اشکی پر شده و حالت فرو رفته آن از بین می رود.

عکس قبل و بعد تزریق چربی زیر چشم
تزریق چربی زیر چشم قبل و بعد

شیار اشکی و گودی زیر چشم چگونه ایجاد می شود؟

در حدود ۳۰ سالگی توده چربی عمقی در زیر شیار اشکی که بعنوان یک پایه برای ساختارهای فوقانی عمل می کند  Deep Medial Cheek Fat اولین ساختار آناتومیک است که شروع به تحلیل رفتن می کند و در نتیجه علاوه بر کاهش حجم گونه ، پوست پلک به سمت پایین جابه جا می شود و در نتیجه شیار اشکی ایجاد می شود.

بدلیل اینکه توده چربی DMCF غیر متحرک است و کاملا به استخوان چسبیده است کاهش حجم آن تاثیر نامطلوبی بر کل حالت چهره ، پلک تحتانی و گونه می گذارد.

با توجه به حساس بودن توده چربی عمقی زیر گونه DMCF به تغییرات شدید وزن ، تمرینات سنگین هوازی و رژیم های غذایی نامناسب توصیه می شود. هرگونه رژیم غذایی تحت نظر پزشک انجام شود و بعلاوه ورزش های هوازی بطور اصولی و رعایت تعذیه مناسب همراه با مصرف مایعات و کالری فراوان صورت گیرد تا از تحلیل این توده چربی جلوگیری شود.

(DMCF ): Deep Medial Cheek Fat

تزریق چربی زیر چشم
تحلیل چربی گونه بدلیل افزایش سن

ماندگاری تزریق چربی زیر چشم چقدر است؟

بطور طبیعی بعد از تزريق چربي زير چشم حجم اولیه بافت چربی کاهش می یابد که این کاهش از یک فرد به فرد دیگر متفاوت است و قابل پیش بینی نیست ولی بر اساس تحقیقات منتشر شده در PUBMED بطور متوسط بعد از 16 ماه 68 درصد از حجم اولیه چربی کاهش می یابد.  با این وجود 32 درصد باقی مانده تا مدت های طولانی ( تا یک دهه ) ماندگاری داشته و  برای تثبیت و افزایش مجدد حجم  تزریق چربی 6 تا 12 ماه بعد انجام می شود.

بعلاوه با تزریق بیشتر از حد مورد نیاز  over-correction در هر موضع می توان حجم دهی مطلوب را بدست آورد. از آنجا که سلول های چربی حساس هستند حین انتقال ممکن است دچار آسیب شوند که بجای ساکشن مکانیکی استفاده از مکش دستی به کمتر شدن آسیب به سلول های چربی کمک می کند.

تزریق چربی زیر چشم قبل و بعد
عکس قبل و بعد تزریق چربی زیر چشم

محل تزریق بر روی ماندگاری تاثیر زیادی دارد بطوریکه در نواحی متحرک مثل لب و خط خنده دوام کوتاه تری نسبت به نواحی ثابت مثل زیر چشم ، پیشانی، پشت دست و گونه دارد. از آنجا که شبکه عروقی در اطراف بافت چربی تزریق شده بعد از 48 ساعت شکل می گیرد

برای دسترسی سریع تر اکسیژن و مواد غذایی ، بافت چربی در مقادیر اندک تزریق می شود( 0.1 میلی لیتر در هر تزریق) و بعلاوه با استفاده از کانولای غیر نوک تیز تونل های متعدد و موازی در موضع ایجاد شده و سپس تزریق در این کانال ها انجام می شود بدین ترتیب امکان تغذیه بافت چربی از طریق انتشار مواد مغذی فراهم می شود و نهایتا درصد ماندگاری چربی بیشتر می شود.

برای مطالعه مقاله چاپ شده در آکادمی بین المللی IMCAS در مورد تزریق چربی توسط دکتر مسافریان بر روی لینک زیر کلیک کنید:

https://www.imcas.com/es/academy/blog/795/nanofat-transfer-for-acne-scar

تزریق چربی زیر چشم
تزریق چربی قبل و بعد

 

عوارض تزریق چربی زیر چشم چیست؟

درد ، تورم و کبودی در محل تزریق  و ناحیه برداشت چربی وجود دارد که ظرف چند روز بطور خود بخود برطرف می شود. استفاده از  کمپرس یخ در 24 ساعت اول و حوله گرم 24 ساعت بعد از تزریق به کاهش ورم کمک میکند.  برای کاهش تورم و جلوگیری از تجمع مایعات در ناحیه دهنده چربی پوشیدن گن بمدت 2 هفته در طول روز توصیه می شود.

بدلیل استفاده از اپی نفرین در محلول تامیسنت عروق خونی منقبض شده و احتمال خونریزی کاهش می یابد. برای جلوگیری از خون ریزی بمدت دو هفته قبل از عمل مصرف آسپرین و سایر داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی قطع می شود.

در صورت تزریق چربی در ناحیه بالاتر از شیار اشکی  امکان ایجاد توده چربی در پلک وجود دارد چرا که پوست این ناحیه بسیار نازک است و بعلاوه بطور طبیعی در این ناحیه چربی زیر پوستی وجود ندارد.چنانچه هدف از تزریق چربی در ناحیه پلک جوانسازی باشد می توان از چربی نانو استفاده کرد که غنی از سلول های بنیادی است و بدلیل اینکه حجم دهی ندارد ایجاد گره زیر پوستی در ناحیه حساس و نازک پلک نمی کند.

تزریق چربی زیر چشم
تزریق چربی زیر چشم

 

آدرس اینستاگرام

https://instagram.com/hosseinmosaferian

پروفایل تلگرام
https://telegram.me/aesthetics2016

 

4.2/5 - (261 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button
راز بوتاکس بدون عارضه چیست؟ مزوژل چیست؟ علت جذابیت چهره آنجلینا جولی چیست؟ راز شفافیت پوست کلئوپاترا چه بود؟ راز لیفت صورت بدون جراحی راز درمان جای جوش با سابسیژن راز جوانی پوست کیم کارداشیان چیست؟ تزریق ژل لب مدل قلوه ای