سابسیژن چگونه انجام میشود

 

سابسیژن چگونه انجام میشود؟ ساب یعنی زیر و سیژن یعنی برش بعبارت دیگر سابسیژن Subcision به مفهوم برش در زیر پوست می باشد که البته بدون تیغ انجام می شود. درمان جوش صورت نوع رولینگ که بصورت اسکارهای فرو رفته با قعر گرد می باشد بهترین پاسخ را به این درمان می دهند. این فرو رفتگی ها بدلیل اتصالات فیبروز در زیر اسکار می باشد که سطح آن را پایین می کشند. این روش مکمل خوبی برای میکرونیدلینگ می باشد.

به طور کلی در سابسیژن دو نوع ابزار استفاده می شود: سوزن نوکور که شبیه یک تیغ برنده است و برای اسکارهای کوچک و سطحی مناسب است. ابزار دوم کانولاست که بدلیل اینکه نوک تیز نیست مطمئن تر است و در عمق پوست وارد شده و در صورت برخورد با عروق و اعصاب زیر پوستی به آنها آسیب نرسانده و از کنار آن ها عبور می کند.  در نتیجه در سطح وسیعی در زیر پوست قابلیت مانور دادن داشته و کبودی ایجاد نخواهد کرد.

در کلینیک زیبایی نیایش سابسیژن چگونه انجام میشود؟

مدت زمان درمان با کانولا بطور طبیعی بیشتر از تیغ نوکور است که این بدلیل غیر نوک تیز بودن آن است و احتیاج به نیروی فیزیکی بیشتری برای آزاد کردن بافت فیبروز دارد. در کلینیک زیبایی نیایش برای اکثر بیماران سابسیژن با روش کانولا انجام می شود.

بطور همزمان می توان فاکتور رشد، پی آر پی یا چربی برای تاثیر بیشتر در جای جوش آتروفیک تزریق کرد. در روش کانولا علاوه بر آزاد کردن بافت فیبروز ، کلاژن سازی بیشتری انجام شده و در نهایت نتیجه درمان موثرتر از روش تیغ نوکور خواهد بود. در مواردی که جای جوش عمیق باشد همزمان فاکتور رشد و یا اسید هیالورونیک در موضع تزریق می شود تا فرایند کلاژن سازی  تسریع شود.

چنانچه تعداد اسکارها زیاد و عمیق باشد درمان در چند جلسه به فاصله ۴ تا ۶ هفته انجام می شود. در موارد جای جوش های ترکیبی از هر دو روش میکرونیدلینگ و سابسیژن یطور همزمان برای درمان اسکارهای عمقی تر استفاده می شود.

سابسیژن قبل وبعد
سابسیژن چگونه انجام میشود

آیا سابسیژن باعث افتادگی پوست میشود؟

افتادگی پوست به دلیل افزایش سن، تحلیل چربی زیر پوستی و کاهش خاصیت کشسانی پوست ایجاد می شود که درمان های مختلفی از قبیل تزریق چربی، هایفوتراپی، تزریق پروفایلو و نهایتا جراحی لیفت برای درمان این عارضه توصیه می شود.

در تکنیک سابسیژن با کانولا که در کلینیک زیبایی نیایش انجام می شود؛ اکثر مراجعین بعد از جلسه دوم احساس پر شدن و لیفت صورت می کنند که این بدلیل افزایش تولید کلاژن در لایه های مختلف پوست می باشد. بنابراین نه تنها سابسیژن موجب افتادگی پوست نمی شود بلکه بطور غیر مستقیم در سفت شدن و لیفت صورت موثر است.

ساکشن صورت برای جای جوش چیست؟

بر اساس تحقیقات انتشار یافته در PubMed چنانچه بعد از سابسیژن از روش مکش با یک ساکشن در نواحی درمان شده استفاده شود، نتیجه درمان بطور قابل توجهی موثرتر شده و عمق جای جوش در ان انواع اسکارهای عمیق و آتروفیک و همین طور اسکارهای واگنی کاهش می یابد. در این روش از روز سوم بعد از درمان ، ساکشن شروع شده و بمدت دو هفته و یک روز درمیان ادامه می یابد.

در کلینیک زیبایی نیایش به بیماران توصیه می شود  فرد ، مکش پوست را بعد از سابسیژن با یک دستگاه شیردوش انجام دهد تا احتیاج به رفت و آمد به درمانگاه نباشد و بعلاوه شدت مکش توسط فرد تنظیم شود. چرا که ساکشن قوی علاوه بر ایجاد تورم و درد ممکن است کبودی نیز ایجاد کند و در پروسه ترمیم اختلال ایجاد نماید

آیا سابسیژن دائمی است؟

چنانچه بافت فیبروتیک در لایه زیرین پوست بطور کامل آزاد شود، اسکار فرو رفته هم سطح پوست شده و نتیجه درمان ماندگار می باشد.در کلینیک زیبایی نیایش نواحی دارای جای جوش فرو رفته بطور کامل آزاد می شوند در نتیجه نتیجه درمان دائمی است؛  با این وجود بعضی از مراجعین بعد از گذشت چند سال و یا بعد از کاهش وزن بدلیل رژیم غذایی سخت و فشرده اظهار می کنند که کمی جای جوش آنها عمیق تر شده است.

در معاینه این بیماران تحلیل رفتن لایه چربی زیر پوست بدلیل کاهش وزن و رژیم غذایی مشهود است که در این موارد تکرار سابسیژن همراه با درمان های کلاژن ساز از قبیل تزریق فیلر یا تزریق چربی نانو توصیه می شود.

سابسیژن چگونه انجام میشود
سابسیژن چگونه انجام میشود

آیا سابسیژن درد دارد؟

سابسیژن مثل بسیاری از درمان های جای جوش می تواند دردناک باشد با این وجود در کلینیک زیبایی نیایش از آخرین تکنیک ها برای کنترل درد استفاده می شود. بعنوان مثال تزریق محلول بی حسی تامیسنت، بلاک عصبی و در بعضی موارد تجویز داروهای آرام بخش وریدی.

توجه به این نکته ضروری است که احساس درد یک ادراک ذهنی است و از یک فرد به فرد دیگر متفاوت است و حتی در یک شخص در زمان های مختلف آستانه تحمل به درد متغیر است که این مربوط به تغییرات هورمونی و شرایط جسمی و روانی فرد می باشد.  مصرف آرام بخش  و تلقین مثبت به بالا رفتن آستانه تحمل به درد کمک زیادی کرده و درمان را هم برای بیمار و هم برای پزشک  راحت ترمی کند.

عوارض سابسیژن چیست؟

از عوارض این روش درد و تورم در موضع است که با استفاده از کمپرس سرد و مسکن کنترل می شود.

عارضه دیگر کبودی در محل  است که عدم مصرف آسپرین، ایندومتاسین ، وارفارین یا سایر داروهای ضد انعقاد خون یک هفته قبل از درمان از بروز این عارضه جلوگیری می کند.

در مجموع سابسیژن روش مطمئن و کم عارضه ای است و استفاده از کانولا به کمتر شدن عوارض جانبی از قبیل کبودی و تورم کمک کرده و زمان بهبودی کوتاه تر می شود.

آیا سابسیژن برگشت دارد؟

همان طور که قبلا عنوان شد سابسیژن پوست یک روش دائمی است و برگشت ناپذیر است مشروط بر اینکه بافت فیبروتیک زیر پوست که ایجاد اسکار فرورفته می کنند بطور کامل آزاد شود.

البته ذکر این نکته ضروری است که بسیاری از مراجعین بعد از سابسیژن بدلیل تورم تصور می کنند که این افزایش حجم در پوست دائمی است و از حالت چهره خود بسیار راضی هستند. اما بعد از گذشت دو هفته این تورم فروکش می کند و علارغم بهبود جای جوش حالت متورم چهره به حالت قبل از درمان برمی گردد.

در کلینیک زیبایی نیایش برای این دسته از بیماران که متقاضی افزایش حجم گونه همزمان با از بین رفتن جای جوش هستند، توصیه به تزریق درمان های کلاژن ساز از قبیل تزریق فیلر ، تزریق چربی و یا پی آر پی  می شود تا علاوه بر از بین روش جای جوش صورت پرتر و جوان تر شود.

نتیجه سابسیژن کی مشخص میشود؟

بطور متوسط حدود یک هفته صورت بعد از سابسیژن تورم دارد و فرایند کلاژن سازی در زیر پوست انجام می شود و می توان گفت بعد از گذشت 10 روز نتیجه درمان قابل رویت می باشد.

برای مشاوره پیام دهید✍

کلیپ سابسیژن در Youtube
4.8/5 - (220 امتیاز)
Summary
پوست و زیبایی
Service Type
پوست و زیبایی
Provider Name
دکتر مسافریان,
خ علامه جنوبی - 24 شرقی,سعادت آباد,تهران- Telephone No.09036588236
Area
تهران
Description
سابسیژن چگونه انجام میشود؟ ساب یعنی زیر و سیژن یعنی برش بعبارت دیگر سابسیژن Subcision به مفهوم برش در زیر پوست می باشد که البته بدون تیغ انجام می شود. درمان جوش صورت نوع رولینگ که بصورت اسکارهای فرو رفته با قعر گرد می باشد بهترین پاسخ را به این درمان می دهند. این فرو رفتگی ها بدلیل اتصالات فیبروز در زیر اسکار می باشد که سطح آن را پایین می کشند.

6 دیدگاه دربارهٔ «سابسیژن چگونه انجام میشود»

  1. سلام وقت بخیر
    من ۳۲ سالمه و جای جوش عمیق در صورتم دارم. چند جلسه سابسیژن لازم دارم و فاصله بین جلسات چقدر باید باشه؟ متشکرم

    1. درود بر رضا
      تعداد جلسات سابسیژن بر حسب وسعت و شدت اسکارها تعیین می شود ، با این وجود برای اکثر افراد دو تا سه جلسه درمان لازم است و فاصله بین جلسات ۴ تا ۶ هفته است.
      موفق باشید

  2. سلام آقای دکتر ، من دو روزه که لیزر و سابسیژن انجام دادم اما صورتم گاهی قرمز و گاهی صورتی رنگ هستش، و ترمیم کننده و ضد آفتاب بی رنگ استفاده میکنم، آیا قرمزی صورتم طبیعی هستش؟ خیلی نگرانم نکروز یا عفونت نباشه لطفا راهنمایی کنید.

    1. درود بر مهدیه
      قرمزی پوست بعد از میکرونیدلینگ به مدت چند روز قابل انتظار است و جای نگرانی وجود ندارد.
      عفونت ممکن است بطور بسیار بعد از هر تزریق و درمانی از جمله سابسیژن اتفاق افتد که علائم آن سه روز بعد از درمان شروع شده و ابتدا موضع درمان متورم ، قرمز و دردناک شده و در صورت عدم درمان تب و لرز ، بی حالی و خروج چرک از موضع بروز می کند. در این صورت تخلیه آبسه و مصرف آنتی بیوتیک وسیع الطیف توصیه می شود.
      نکروز پوستی ممکن است در انسداد عروقی بعد از تزریق فیلر همزمان با سابسیژن اتفاق افتد که علایم آن درد پیشرونده و کبودی پوست است و با تزریق آنزیم هیالورونیداز برطرف می شود.
      با توجه به اینکه شما هیچ کدام از علائم فوق را ندارید پس جای نگرانی وجود ندارد. با این وجود معاینه نزدیک توسط پزشک درمانگر توصیه می شود.
      موفق باشید

  3. سلام وقت بخیر
    من ۴۷‌سالمه دو سال قبل برای نخ صورت به یک کلینیک زیبایی مراجعه کردم و حین گذاشتن نخ رگ صورتم پاره شد و خون به اندازه یک پرتغال در صورتم جمع شد. دکتر گفت این هماتوم شده و بعد از چند ماه یک چال بزرگ سمت چپ صورتم درست شد . دو بار ژل تزریق کردم که تغییر زیادی نکرد .به نظر شما با سابسیژن این فرو رفتگی برطرف می شه یا روش دیگه ای پیشنهاد می کنید؟ متشکرم

    1. درود بر مهین
      ابزار عبور نخ در زیر پوست تیز و برنده است و مهارت و تخصص پزشک و دانش آناتومی از بروز عوارض فوق جلوگیری می شود. بعد از ایجاد هماتوم در زیر پوست تخلیه سریع آن و جلوگیری از عود مجدد با کمپرس سرد ضروری است.
      عدم تخلیه هماتوم ریسک عفونت و ایجاد اسکارهای آتروفیک را بیشتر می کند. اسکار صورت شما از نوع اتروفیک است که تزریق ژل به تنهایی پاسخگو نیست. ابتدا می بایست با سابسیژن رشته های فیبروتیک بافت اسکار آزاد شده و با چند جلسه درمان های ترمیم کننده از قبیل تزریق پروفایلو ، پی آر پی و نانوفت بافت اسکار را آماده برای درمان نهایی و تزریق چربی نمود.
      موفق باشید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button
راز بوتاکس بدون عارضه چیست؟ مزوژل چیست؟ علت جذابیت چهره آنجلینا جولی چیست؟ راز شفافیت پوست کلئوپاترا چه بود؟ راز لیفت صورت بدون جراحی راز درمان جای جوش با سابسیژن راز جوانی پوست کیم کارداشیان چیست؟ تزریق ژل لب مدل قلوه ای