راز جوانسازی با هایفو چیست؟

هایفو چیست؟ هایفو عبارتست از انتق امواج اولترا سوند با شدت بالا و فرکانس پایین و بطور متمرکز در لایه های عمقی پوست به منظور لیفتینگ و جوانسازی پوست.

از امواج صوت با فرکانس بالا بعنوان یک روش تشخیصی مطمئن و کم عارضه بصورت سونوگرافی مورد استفاده قرار می گیرد. تفاوت امواج هایفو با امواج سونوگرافی در این است که هایفوتراپی یک روش درمانی است و شدت امواج آن بیشتر است و فرکانس پایین تری دارد.  بعلاوه این امواج همگرا هستند و در یک نقطه کانونی در زیر پوست متمرکز شده و ایجاد گرما می نمایند در حالیکه امواج سونوگرافی واگرا بوده و انرژی پایین تر و فرکانس بالاتری دارند.

با افزایش سن تغییرات پوست از قبیل شل شدن و شکل گیری چین و چروک های صورت در تمام لایه های پوست ایجاد می شود. درمان های رایج در جوانسازی از قبیل میکرودرم ابریژن ، آر اف و لیزر عمدتا متمرکز بر لایه های سطحی اپیدرم و درم می باشند. در گذشته درمان قابل قبول و موثری برای قسمت های عمقی تر پوست ( SMAS) بجز جراحی پلاستیک صورت در دسترس نبود.

هایفو چیست
هایفوتراپی قبل و بعد

هایفو بهتر است یا جراحی پلاستیک؟

در جراحی پلاستیک یک لایه از پوست جدا شده و به سمت بالا کشیده می شود و لایه زیرین SMAS بر روی تا زده شده و عمل لیفت در سطح پوست و هم در عمق آن انجام می شود. ماندگاری جراحی لیفت صورت در بهترین حالت بطور متوسط بین ۷ تا ۱۰ سال است و این در حالی است که ماندگاری هایفوتراپی بین ۱۲ تا ۱۸ ماه است.

بدلیل ایجاد بافت اسکار در زیر پوست جراحی لیفت صورت بعد از گذشت چند سال یک بار قابل تکرار است و انجام آن برای نوبت سوم موجب مصنوعی شدن چهره شده و بر روی میمیک عضلات صورت تاثیر منفی خواهد داشت. از طرف دیگر هایفو تراپی را می توان بدون محدودیت هر سال تکرار کرد و عوارض ناخواسته جراحی پلاستیک را ندارد.

 لایه اتصال دهنده عضلات به پوست (SMAS) نقش مهمی در افتادگی پوست و ایجاد چروک های عمقی ایفا می کند این لایه superficial musculoaponeurotic system به شکل یک بافت هم بند فیبروز در گردن و صورت قرار گرفته و میمیک صورت و حرکات عضلات از طریق این لایه به پوست منتقل می شود و ایجاد چین و چروک های عمقی و شلی پوست در میانسالی از این لایه شروع می شود.

در روش هایفو تراپی این لایه مورد هدف قرار می گیرد و لایه اپیدرم دست نخورده باقی می ماند بعبارت دیگر کانون امواج اولتراسوند در زیر پوست است و در زمان عبور از سطح پوست انرژی امواج جذب پوست نشده و تغییر قابل توجهی در سطح پوست ایجاد نمی شود.

فواید درمان با هایفوتراپی چیست؟

هایفوتراپی در تمام نقاط بدن و برای انواع تیپ های پوستی قابل استفاده است و کلا یک جلسه درمان انجام می شود و ماندگاری تاثیر آن بالاتر از ۲ سال می باشد. این روش احتیاج به برش نداشته و ریسک عفونت ، اسکار و عوارض جراحی ندارد و یک نوع درمان سرپایی محسوب می شود.

درد در هایفوتراپی در مقایسه با درمان های تهاجمی کم است و با مسکن های معمولی این عمل قابل تحمل می باشد. با یک جلسه درمان چهره فرد ۴ تا ۸ سال جوان تر می شود. بطور کلی هایفوتراپی برای درمان افتادگی و شل شدگی پوست، ترمیم خط خنده، بالا کشیدن ابروها، رفع چین و چروک و رفع غبغب و جوانسازی پوست مورد استفاده قرار می گیرد.

عوارض هایفوتراپی  چیست ؟

عوارض هایفوتراپی کم و گذرا است که بعد از درمان ،مختصر قرمزی و تورم در ناحیه ایجاد شده که با استفاده از کمپرس سرد ظرف چند ساعت برطرف می شود. بدلیل نبود عینک محافظت کننده ای که بتواند از چشم در برابر امواج اولترا سوند محافظت نماید ،انجام هایفوتراپی در قسمت های داخلی حدقه چشم توصیه نمی شود.

همچنین موقعیت غده تیروئید با دست مشخص شده و روی آن هایفوتراپی صورت نمی گیرد. ندول های زیر پوستی از دیگر عوارض این روش است که موقتی و گذراست انتخاب تراکم مناسب نقاط از این عارضه جلوگیری می کند.

عارضه نادر ولی مهم تر ضعف موقت اعصاب سطحی صورت می باشد که بیشتر در شاخه تمپورال عصب سه قلو و شاخه مارژینال عصب ماندیبولار است. این عارضه ۱ تا ۱۲ ساعت بعد از درمان ایجاد شده و بعد از ۲ تا ۶ هفته بطور کامل برطرف می شود و بدلیل التهاب در این رشته های عصبی می باشد و خوشبختانه این عارضه گذرا است و تا کنون تاثیرات ماندگاری در این رشته های عصبی گزارش نشده است.

 هایفوتراپی صورت
هایفوتراپی قبل و بعد

پیشگیری از عوارض هایفو

انتخاب کارتریج مناسب و تراکم صحیح نقاط و محتاط بودن در مسیر این اعصاب از بروز این عارضه جلوگیری می نماید. کارتریج با عمق نفوذ ۱٫۵ میلی متر ( فرکانس ۱۰ مگاهرتز) برای درمان نقاط بالا و پایین چشم و اطراف دهان مناسب است. 

چرا که اعصاب این نواحی سطحی تر و آسیب پذیرتر هستند و کارتریج با عمق نفوذ ۳ میلی متر ( فرکانس ۷ مگا هرتز) و ۴٫۵ میلی متر ( فرکانس ۴ مگاهرتز) برای سایر نقاط صورت و بدن مورد استفاده قرار می گیرد.

رفع افتادگی دو طرف چانه و سفت شدن پوست صورت یک خانم در دهه چهارم زندگی
هایفوتراپی صوزت قبل و بعد

کاندید مناسب برای هایفو تراپی چه کسی است؟

بطور کلی کاندید مناسب برای هایفوتراپی فردی است که از سلامت عمومی خوبی برخوردار باشد و بدن فرد بتواند در برابر امواج حرارتی هایفو ترمیم مناسبی داشته باشد .

بنابراین افراد جوانتر کاندید مناسب تری برای این روش می باشند. بعلاوه در افرادی که دارای چین و چروک های عمقی می باشند و یا مصرف کننده سیگار هستند پاسخ به درمان ضعیف تر خواهد بود چرا که پاسخ بدن برای تولید کلاژن کمتر می باشد.

هایفو بهتره یا فوتونا؟

فوتونا انرژی لیزر برای جوانسازی سطح پوست است و جنس امواج آن نور تشدید شده است و از آنجا که درد قابل توجهی ندارد، از کرم بی حسی استفاده نمی شود. در این روش از انرژی حرارتی لیزر برای درمان سطح پوست استفاده می شود و برای مشاهده نتایج  احتیاج به چند جلسه درمان دارد.

افرادی که هر دو روش هایفو و فوتونا را انجام داده اند به راحتی و قابل تحمل بودن آن اذعان کرده اند. از طرف دیگر جنس انرژی هایفو ، صوت متمرکز است و در یک جلسه انجام می شود و نواحی عمیق تر پوست تا عمق ۴ میلی متر را هدف قرار داده و لیفت بیشتری ایجاد می کند.

بعد از هایفو احتیاج به پرهیز از اشعه ماوراء بنفش و خانه نشینی وجود ندارد، در حالیکه بعد از فوتونا ممکن است پوست به نور حساس شود. با توجه به سطحی بودن نفوذ امواج فوتونا و عمیق بودن امواج هایفو می توان از هر دو روش بطور ترکیبی استفاده کرد، تا علاوه بر لیفت صورت ، مشکلات سطحی پوست نیز بر طرف شود.

هایفوتراپی
هایفوتراپی صورت و تزریق چربی بطور هم افزا جوانسازی و لیفت می کنند

هایفو بهتره یا بوتاکس؟

هایفوتراپی و بوتاکس هر دو برای لیفت و بالا کشیدن ابرو مورد استفاده قرار می گیرند. با این وجود بدلیل عبور اعصاب حسی در وسط پیشانی انجام هایفو در این ناحیه ممنوع است و صرفا در نواحی خارجی ابرو این روش قابل انجام است.

از طرف دیگر بوتاکس موجب لیفت انتهای ابرو می شود و تزریق بوتاکس دردو طرف پیشانی و نزدیک به  دم ابرو ممنوع است ، چرا که موجب پایین آمدن و افتادگی ابرو می شود. در نتیجه بعد از بوتاکس انتهای ابرو لیفت شده و بالا کشیده می شود و یک چروک افقی در نزدیکی دم ابرو باقی می ماند و از بین بردن این چروک با ترمیم بوتاکس مقدور نیست. هایفوتراپی با سفت کردن پوست پیشانی می تواند بطور موثری از بروز این چروک جلوگیری نماید.

با توجه به مطالب فوق دو روش هایفو و بوتاکس ارجحیت به یکدیگر ندارند و انتخاب نوع درمان بر حسب شرایط زیباجو تعیین می شود. در افرادی که احتیاج به لیفت قابل توجه ابرو دارند از روش ترکیبی استفاده می شود. در این روش ابتدا هایفوتراپی برای سفت کردن پوست پیشانی انجام شده و بعد از یک تا دو هفته بوتاکس تزریق می شود تا بالا کشیدن ابرو با دو تکنیک فیزیکی(هایفو) و شیمیایی(بوتاکس) انجام شود و لیفت هم افزا با ماندگاری طولانی تر و موثرتری حاصل شود.

هزینه هایفو چقدر است؟

در چند سال گذشته هایفوتراپی بطور وسیعی در مراکز مختلف و توسط درمانگرهای غیر حرفه ای و آماتور انجام شده است که نتیجه آن عدم پاسخ قابل توجه به درمان به دلیل ناآشنایی با آناتومی صورت و استفاده نادرست از پارامترهای درمان از قبیل تعداد شات، فرکانس، عمق درمان و کارتریج مناسب می باشد.

از طرف دیگر عدم توجه به ضخامت لایه چربی ، سن بیمار ، وجود فیلر و یا چربی تزریق شده و حساسیت اعصاب محیطی در تعدادی از بیماران که در این مراکز اقدام به درمان کرده اند عوارض ناخواسته از قبیل سوختگی ، یا فلج اعصاب حرکتی لب (Marginal Mandibular Nerve) و التهاب بدلیل تزریق قبلی فیلر ایجاد شده است که در کلینیک زیبایی نیایش بعنوان مرکز ارجاع این بیماران تحت درمان قرار گرفته اند.

ارزان بودن هزینه هایفوتراپی در این مراکز به قیمت آسیب به جسم و روان فرد شده است و فرد احساس پشیمانی از درمان کرده و در نهایت هزینه تمام شده بسیار بیشتر از مراکز مجوز دار و مورد تایید شده است.

برای مشاوره پیام دهید

کلیپ هایفوتراپی صورت در Youtube
4.7/5 - (552 امتیاز)
Summary
پوست و زیبایی
Service Type
پوست و زیبایی
Provider Name
دکتر مسافریان,
خ علامه جنوبی- 24 شرقی,سعادت آباد,تهران- Telephone No.09036588236
Area
تهران
Description
هایفوتراپی در تمام نقاط بدن و برای انواع تیپ های پوستی قابل استفاده است و کلا یک جلسه درمان انجام می شود و ماندگاری تاثیر آن بالاتر از ۲ سال می باشد. این روش احتیاج به برش نداشته و ریسک عفونت ، اسکار و عوارض جراحی ندارد و یک نوع درمان سرپایی محسوب می شود.

10 دیدگاه دربارهٔ «راز جوانسازی با هایفو چیست؟»

  1. سلام وقت بخیر
    من ۶۴ سالمه و دیابت دارم که انسولین تزریق می کنم آیا برای جوانسازی می تونم هایفو کنم و خطری نداره؟ متشکرم

    1. درود بر ایران
      چنانچه دیابت شما کنترل شده باشد و متوسط قند سه ماهه در محدوده نرمال باشد هایفوتراپی هیچ خطری برای شما ندارد و می توانید این درمان را انجام دهید
      موفق باشید

  2. سلام
    من ۳۳ سال دارم. کمی غبغب دارم که ناشی از اضافه وزن هست. هایفوتراپی می تواند این مشکل را حل کند؟ در ضمن من جوش روی صورتم دارم. اگر بخواهم هایفوتراپی برای این ناحیه انجام دهم، مشکلی وجود دارد؟

    1. درود بر AiHe
      ایجاد غبغب در سن شما بدلیل شل شدن پوست ناحیه گردن و تجمع چربی در این ناحیه می باشد که در هایفوتراپی پوست این ناحیه سفت شده و با بالا بردن انرژی دستگاه لیپولیز و تحلیل چربی اضافه هم انجام می شود و برای غبغب با حجم متوسط روش مناسبی است. در افرادی که غبغب آویزان و حجیم تری دارند علاوه بر هایفوتراپی ممکن است احتیاج به سایر روش های لیپولیز مثل تزریق کوکتل مزوتراپی انجام شود.کاهش وزن مکمل درمان های فوق است که تاثیر درمان را مضاعف می کند. هایفوتراپی برای درمان سطحی پوست و جای جوش مناسب نیست و روش های دیگر مثل میکرونیدلینگ مناسب تر است.
      موفق باشید

    1. درود بر دریانی
      هر دو روش هایفوتراپی و آر اف فرکشنال برای درمان لیفت صورت مورد استفاده قرار می گیرند. با این وجود بدلیل عمق نفوذ بالاتر امواج هایفو تاثیر لیفتینگ بیشتری داشته و چروک و افتادگی صورت و گردن را یطور موثرتری درمان می کند. چرا که تکنولوژی جدیدتر و کم عارضه تری می باشد.
      موفق باشید

  3. با سلام و خسته نباشید خدمت آقای دکتر
    من 33 دارم و چروک زیادی روی صورتم نیست اما کلا پوست شلی دارم در قسمت پایین لبم سوخنگی درجه 3 دارم که از کودکی بوجود اومده. می خواستم بدونم روش هایفو تاثیری روی کلاژن سازی در قسمت سوختگی می شه که این چروک کمتر بشه

    1. درود بر تارنا
      هایفوتراپی موجب تحریک کلاژن سازی در لایه های زیرین پوست می نماید و بر روی لایه سطحی اپیدرم بدون تاثیر است و برای اسکار ناشی از سوختگی روش میکرونیدلینگ ارجح است چراکه علاوه بر تحریک کلاژن سازی در لایه اپیدرم در قسمت های عمقی تر نیز تاثیر گذاشته و کیفیت و رنگ اسکار را به پوست طبیعی نزدیک تر می کند.
      موفق باشید

    1. درود بر بهروز عزیز
      وجود ایمپلنت فلزی در ناحیه صورت می تواند بر اثر امواج هایفو داغ شده و موجب سوختگی ناحیه شود و انجام هایفو بطور مستقیم بر روی آن ممنوع است. با این وجود در افرادی که ایمپلنت فلزی دندانی دارند قرار دادن یک گاز در دهان زیر گونه به تحمل راحت تر درمان کمک می نماید و در صورت احساس درد در موضع با کم کردن انرژی بر روی آن ناحیه درد قابل تحمل می شود. بنابراین وجود ایمپلنت فلزی در نقاط دورتر مثل ناحیه گردن منعی برای انجام هایفوتراپی نیست
      موفق باشید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button
راز بوتاکس بدون عارضه چیست؟ مزوژل چیست؟ علت جذابیت چهره آنجلینا جولی چیست؟ راز شفافیت پوست کلئوپاترا چه بود؟ راز لیفت صورت بدون جراحی راز درمان جای جوش با سابسیژن راز جوانی پوست کیم کارداشیان چیست؟ تزریق ژل لب مدل قلوه ای