تزریق چربی گونه در سال ۱۴۰۲

تزریق چربی گونه چگونه است؟

تزریق چربی گونه عبارتست از انتقال سلول های چربی از موضعی که دارای حجم چربی زیادی است به ناحیه گونه به منظور افزایش حجم در این ناحیه که در این انتقال، چربی اضافه از نقاطی مانند شکم ، پهلو ،ران ، پشت و یا قسمت داخلی زانو را به  ناحیه گونه منتقل می شود. دو لایه چربی در زیر پوست صورت وجود دارد که لایه عمقی اطراف عضلات صورت را گرفته است و با افزایش سن تحلیل نمی رود.

لایه بیرونی که سطحی تر است  با افزایش سن تحلیل رفته و این منجر به عمیق شدن چروک های صورت و شل شدن پوست صورت می شود. در نتیجه ابرو ها پایین  آمده ، پوست ناحیه گونه شل شده و با فشار به خط لبخند  زاویه بین دو خط خنده که در حالت جوانی منفرجه است کاهش یافته حاده می شود.

حالت صورت در میانسالی شبیه به یک بادکنک است که کمی از باد آن خارج شده است و چنانچه مجددا باد در آن دمیده شود سطح آن صاف و برجسته می شود.

برای مطالعه مقاله چاپ شده در آکادمی بین المللی IMCAS در مورد تزریق چربی توسط دکتر مسافریان بر روی لینک زیر کلیک کنید:

https://www.imcas.com/es/academy/blog/795/nanofat-transfer-for-acne-scar

عکس تزریق چربی به صورت
نواحی تزریق چربی در صورت

برای درمان جای جوش چربی میکرو بهتر است یا نانو؟

نانوفت دارای مقدار فراوانی سلول بنیادی است که توانایی تبدیل شدن به سلول های دیگر را دارد. نانوفت در واقع یک امولسیون از سلول های چربی است که حاوی مقادیر فراوانی از سلول های بنیادی می باشد. چنانچه چربی نانو در لایه اپیدرم و درم پوست آسیب دیده تزریق شود ،توانایی ترمیم بالایی خواهد داشت. برعکس میکروفت که در نواحی خاص و در زیر پوست تزریق می شود نانوفت در هر جای بدن که احتیاج به جوانسازی داشته باشد قابل تزریق است.
تزریق نانوفت برای جای جوش موجب تولید کلاژن در ناحیه اسکار شده که البته این درمان همزمان با سابسیژن انجام می شود تا حداکثر بازدهی را داشته باشد.

در جای جوش های عمقی علاوه بر نانوفت که در لایه اپیدرم و درم تزریق می شود ممکن است به منظور حجم دهی بیشتر از میکروفت هم در لایه های عمقی پوست استفاده شود تا تاثیر درمان مضاعف شود.

قبل و بعد تزریق چربی در جای جوش
تزریق چربی در جای جوش

ماندگاری تزریق چربی چقدر است؟

بطور طبیعی بعد از تزریق چربی گونه حجم اولیه بافت چربی کاهش می یابد که این کاهش از یک فرد به فرد دیگر متفاوت است و قابل پیش بینی نیست ولی بر اساس تحقیقات منتشر شده در PUBMED بطور متوسط بعد از 16 ماه 68 درصد از حجم اولیه چربی کاهش می یابد.

با این وجود 32 درصد باقی مانده تا مدت های طولانی ( تا یک دهه ) ماندگاری داشته و  برای تثبیت و افزایش مجدد حجم  تزریق چربی 6 تا 12 ماه بعد انجام می شود. بعلاوه با تزریق بیشتر از حد مورد نیاز  over-correction می توان حجم دهی مطلوب را بدست آورد. از آنجا که سلول های چربی حساس هستند حین انتقال ممکن است دچار آسیب شوند که بجای ساکشن مکانیکی استفاده از مکش دستی به کمتر شدن آسیب به سلول های چربی کمک می کند.

محل تزریق بر روی ماندگاری تاثیر زیادی دارد بطوریکه در نواحی متحرک مثل لب و خط خنده دوام کوتاه تری نسبت به نواحی ثابت مثل زیر چشم ، پیشانی، پشت دست و گونه دارد.

قبل و بعد تزریق چربی زیر چشم
تزریق چربی زیر چشم

تزریق ژل بهتر است یا چربی؟

در روش تزریق چربی گونه یک نوع پیوند اتولوگ انجام می شود بعبارت دیگر سلول های چربی دهنده از خود فرد گرفته شده و به خود فرد پیوند می شود بنابراین احتمال ایجاد واکنش های حساسیتی و آلرژی که در پروتز  و تزریق ژل وجود دارد در تزریق چربی منتفی است.

بعلاوه بافت چربی غنی از سلول های بنیادی است   که  علاوه بر پر کردن صورت موجب افزایش  کیفیت ، قوام  و رنگ پوست آن ناحیه  می شود.  بنابراین تزریق چربی یک روش کم عارضه و مطمئن برای جوانسازی ، برجسته سازی و لیفتینگ پوست می باشد.

مراحل ترمیم از روز اول تا ده هفته بعد
مراحل ترمیم بعد از تزریق چربی
 گونه گذاری قبل و بعد
عکس قبل و بعد تزریق چربی

آیا تزریق چربی درد دارد؟

بطور کلی تزریق چربی احتیاج به بیهوشی عمومی ندارد و با مصرف آرام بخش وریدی فرد به خواب سبکی فرو می رود و درمان بدون درد انجام می شود.

بعلاوه احساس درد یک ادراک ذهنی است و از یک فرد به فرد دیگر متفاوت است و حتی در یک شخص در زمان های مختلف آستانه تحمل به درد متغیر است که این مربوط به تغییرات هورمونی و شرایط جسمی و روانی فرد می باشد.

بی حسی بطور موضعی با محلول تامیسنت انجام می شود.  بعد از گذشت 20 دقیقه از تزریق، موضع کاملا بی حس شده که می توان عمل را آغاز کرد. محلول تامیسنت ترکیب لیدوکائین ، اپی نفرین و سدیم بی کربنات می باشد که اضافه کردن تریامسینولون اختیاری می باشد. هرچند که بدلیل بالا رفتن ریسک عفونت بعد از عمل تمایل کمتری برای اضافه کردن این کورتیکو استروئید وجود دارد.

اپی نفرین علاوه بر انقباض عروقی و کاهش خونریزی در موضع عمل ، به افزایش زمان تاثیر لیدوکائین کمک کرده و از پخش سریع آن در بدن و بروز مسمومیت جلوگیری می نماید. از آنجا که لیدوکائین PH اسیدی دارد و در زمان تزریق درد شدیدی ایجاد می کند ، اضافه کردن سدیم بی کربنات موجب خنثی شدن محلول تامیسنت شده و درد زمان تزریق کاهش می یابد.

بهترین ناحیه برداشت چربی از کجاست؟

موضع برداشت چربی از ناحیه شکم و یا قسمت داخلی زانو می باشد، اگر چربی در این ناحیه کافی نبود می توان از نقاط دیگر مثل ران ها ، پشت و پهلوها استفاده کرد. حدود 40 تا 100 میلی لیتر چربی از موضع خارج شده که پس از خالص کردن 18 تا50 میلی لیتر چربی خالص  استحصال می شود.

پس از برداشت چربی محلول لیدوکائین و خون که برای سلول های چربی سمی هستند شسته شده و خالص می شوند و آماده تزریق با سرنگ های یک میلی لیتری می شوند.

در حالت ایستاده مناطق صورت علامت گذاری شده و بلوک عصبی در ناحیه مورد نظر انجام می شود و با استفاده از کانولا مسیر تزریق کانالیزه شده و سپس به آرامی و با مقادیر اندک تزریق انجام می شود. برای هموار کردن موضع بعد از تزریق ماساژ خشن می تواند به از دست رفتن سلول های حساس چربی منجر شود و برای این منظور غلتاندن سرنگ انسولین به آرامی موجب هموار شدن ناحیه می شود.

گونه گذاری قبل و بعد
تزریق چربی قبل و بعد

برای مشاوره پیام دهید✍

4.7/5 - (221 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button
راز بوتاکس بدون عارضه چیست؟ مزوژل چیست؟ علت جذابیت چهره آنجلینا جولی چیست؟ راز شفافیت پوست کلئوپاترا چه بود؟ راز لیفت صورت بدون جراحی راز درمان جای جوش با سابسیژن راز جوانی پوست کیم کارداشیان چیست؟ تزریق ژل لب مدل قلوه ای