جراحی پف بالای چشم

جراحی پف بالای چشم چگونه است؟ تفاوت ساختار پلک و چین داخلی پلک موجب محافظت چشم از شرایط سخت آب و هوایی آسیا در این منطقه جغرافیایی شده است.با این وجود بسیاری از افراد با این ساختار چشم تمایل به داشتن چشمانی بازتر و کمتر شدن پف پشت پلک دارند.جراحی پف بالای چشم یکی از شایع ترین عمل های زیبایی در نژاد شرقی است.

جراحی پف بالای چشم
برداشتن پف بالای چشم

بلفاروپلاستی پلک شرقی چیست؟

ساختار آناتومیک چشم در نژاد شرقی تفاوت قابل توجهی با نژادهای دیگر دارد. فاصله بین لبه پلک فوقانی و تحتانی کمتر است و در نتیجه حالت چشم بادامی شکل به نظر می رسد.

بعلاوه محل قرار گیری توده چربی در پلک فوقانی بدلیل عدم اتصال تاندون عضله بالا برنده پلک به پوست، به سمت پایین جا به جا شده و در نتیجه یک حالت پف آلود به پلک فوقانی می دهد.

روش جراحی پلک در نژاد آسیایی چگونه است؟

بدلیل این تفاوت در ساختار چشم در 50 درصد از چشم افراد نژاد شرقی چین پشت پلک وجود ندارد و بعلاوه ممکن است یک چین پوستی  Epicanthal fold گوشه داخلی چشم را بپوشاند که بر حسب وسعت و بزرگی آن تنوع زیادی در آناتومی چشم شرقی دیده می شود.

این تفاوت های ساختاری موجب تفاوت تکنیک عمل جراحی پلک شرقی می شود که عمدتا متقاضیان این عمل افراد جوان هستند و تمایل به باز شدن چشم و بیشتر شدن فاصله مژه تا چین پشت پلک را دارند.

در جراحی پلک شرقی مقدار اندکی از پوست پشت پلک و همین طور چربی اضافه برداشته می شود و بخیه ها در چین پلکی مخفی می شوند، در نتیجه علاوه بر بازتر شدن چشم پف پشت پلک نیز برطرف می شود. هزینه عمل چشم شرقی بر حسب نوع درمان متفاوت است که بر حسب تکنیک درمان تعیین می شود.

عمل زیبایی چشم بادامی
مراحل ترمیم در جراحی پف بالای چشم

روش جراحی پف بالای چشم چگونه است؟

جراحی پلک برای درمان افتادگی پلک و یا درمان فتق چربی از داخل حدقه چشم بداخل پلک انجام می شود. با افزایش سن پوست پلک افتادگی  پیدا کرده و  فتق چربی از ناحیه پشت چشم به سمت جلو موجب پف و برجستگی در پلک فوقانی یا تحتانی می شود.

این روند به تدریج ادامه پیدا کرده  بطوری که ممکن است پوست اضافه پلک فوقانی آنقدر افت کند که در مقابل میدان دید قرار گرفته و دید فرد را مختل کند. جراحی پلک (بلفارو پلاستی ) شامل برداشتن ظریف پوست اضافه و جا به جا کردن بافت چربی داخل پلک می باشد.

جراحی پف بالای چشم
جراحی پلک شرقی قبل و بعد

روش نوین جراحی پف بالای چشم چگونه است؟

در گذشته بافت چربی اضافه که از حدقه و اطراف چشم به سمت جلو فتق پیدا کرده بود و موجب پف پلک بود را بطور کامل برداشته و سپس پوست اضافه را بخیه می زدند که این روش بتدریج منسوخ  شد چرا که  بعد از عمل ،چشم ها گود شده و فرو رفته به نظر می رسیدند.

بعلاوه بدلیل وجود تعداد زیاد سلول بنیادی در این چربی ، تمایل بیشتری برای حفظ این چربی ایجاد شد و در روش های نوین جراحی پلک چه در پلک فوقانی و چه در پلک تحتانی این بافت چربی حفظ شده و صرفا مقدار اندکی از توده چربی برداشته می شود. بعنوان مثال در مورد پلک تحتانی این بافت  که بصورت یک توده حجیم در زیر چشم ها دیده می شود به سمت گونه ها هدایت شده و در آنجا تثبیت می شود که با این کار بافت تحلیل رفته گونه  نیز حجیم شده و گونه برجسته می شود.

چنانچه احتیاج به عمل هر دو پلک فوقانی و تحتانی باشد در یک مرحله پلک های فوقانی و در نوبت بعد پلک های تحتانی عمل می شود. عمل جراحی معمولا تحت بی حسی موضعی انجام می شود و حدود 45 دقیقه زمان می برد.

جراحی پف بالای چشم
جراحی پلک

هزینه جراحی چشم شرقی چقدر است؟

هزینه عمل افتادگی پلک  در کلینیک های مختلف به عوامل مختلفی از قبیل تجربه و مهارت جراح، هزینه های مرکز جراحی و خدمات دریافتی متفاوت است. از عوامل مهم  تعیین کننده در هزینه ی جراحی، هدف از انجام آن است.

به طور مثال این جراحی به منظور برطرف کردن افتادگی پلک انجام می شود یا هدف، از بین بردن پف پلک می باشد. عوامل موثر دیگر  شامل دستمزد جراح، هزینه های مربوط به کلینیک یا بیمارستان، موقعیت جغرافیایی و … هستند. با این وجود می توان گفت بطور متوسط هزینه جراحی افتادگی پلک در سال 1401 در تهران بین 4 تا 7 میلیون می باشد.

قبل و بعد جراحی افتادگی پلک
جراحی افتادگی پلک

جراحی پلک مردان چگونه است؟

ساختار آناتومیک چشم مردان با زنان تفاوت هایی دارد که حالت و شکل صورت با این اختلافات جنسی متمایز می شود. چشم مردانه بادامی شکل و کشیده تر است و فاصله بین دو لبه پلک کمتر از چشم زنانه است. بعبارت دیگر چشم زنانه گردتر و درشت تر از سایر اجزاء صورت است در حالیکه چشم مردانه کوچک تر و بسته تر می باشد.

چین پشت پلک در چشم زنانه حالت کمانی داشته و در نژادهای غیر آسیایی فاصله بیشتری تا لبه پلک دارد و فاصله ابرو تا مژه ها بیشتر از چشم مردانه است که این بدلیل بالاتر قرار گرفتن ابرو در زنان در مقایسه با مردان می باشد.

 جراحی پلک در مردان چه تفاوتی با زنان دارد؟

شناخت و توجه به این تفاوت های  ساختاری در نتیجه بلفاروپلاستی در هر دو جنس حیاتی است و عدم توجه به این ساختار ممکن است بعد از جراحی فرم صورت را تبدیل به شکل جنس مخالف نماید.

هر چند تکنیک جراحی پلک در هر دو جنس شبیه هم است با این وجود در مردان چین پشت پلک می بایست صاف تر و پایین تر طراحی شود ،برداشت پوست محدودتر و چربی پشت پلک در حد امکان برداشته نشود.

جراحی پلک در مردان
عمل زیبایی چشم مردان
کلیپ جراحی پلک در Youtube
4.8/5 - (103 امتیاز)
Summary
جراحی زیبایی
Service Type
جراحی زیبایی
Provider Name
دکتر مسافریان,
خ علامه جنوبی - 24 شرقی,سعادت آباد,تهران- Telephone No.02188684885
Area
تهران
Description
هزینه عمل افتادگی پلک  در کلینیک های مختلف به عوامل مختلفی از قبیل تجربه و مهارت جراح، هزینه های مرکز جراحی و خدمات دریافتی متفاوت است. از عوامل مهم  تعیین کننده در هزینه ی جراحی، هدف از انجام آن است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button
راز بوتاکس بدون عارضه چیست؟ مزوژل چیست؟ علت جذابیت چهره آنجلینا جولی چیست؟ راز شفافیت پوست کلئوپاترا چه بود؟ راز لیفت صورت بدون جراحی راز درمان جای جوش با سابسیژن راز جوانی پوست کیم کارداشیان چیست؟ تزریق ژل لب مدل قلوه ای