ماندگاری تزریق چربی به صورت

ماندگاری تزریق چربی به صورت چقدر است؟ بطور طبیعی بعد از پیوند چربی حجم اولیه بافت چربی کاهش می یابد که این کاهش از یک فرد به فرد دیگر متفاوت است و قابل پیش بینی نیست ولی بر اساس تحقیقات منتشر شده در PUBMED بطور متوسط بعد از ۱۶ ماه ۶۸ درصد از حجم اولیه چربی کاهش می یابد.  با این حال ۳۲ درصد باقی مانده تا مدت های طولانی ( تا یک دهه ) ماندگاری داشته و  برای تثبیت و افزایش مجدد حجم  انتقال چربی ۶ تا ۱۲ ماه بعد انجام می شود. بعلاوه با تزریق بیشتر از حد مورد نیاز  over-correction در هر موضع می توان ماندگاری تزریق چربی به صورت و حجم دهی مطلوب را بدست آورد.

از آنجا که سلول های چربی حساس هستند حین انتقال ممکن است دچار آسیب شوند که بجای ساکشن مکانیکی استفاده از مکش دستی به کمتر شدن آسیب به سلول های چربی کمک می کند.  محل تزریق بر روی ماندگاری تاثیر زیادی دارد بطوریکه در نواحی متحرک مثل لب و خط خنده دوام کوتاه تری نسبت به نواحی ثابت مثل زیر چشم ، پیشانی، پشت دست و گونه دارد.

عکس قبل و بعد تزریق چربی
گونه گذاری با تزریق چربی

از آنجا که شبکه عروقی در اطراف بافت چربی تزریق شده بعد از ۴۸ ساعت شکل می گیرد برای دسترسی سریع تر اکسیژن و مواد غذایی ، بافت چربی در مقادیر اندک تزریق می شود( ۰٫۱ میلی لیتر در هر تزریق) و بعلاوه با استفاده از کانولای غیر نوک تیز تونل های متعدد و موازی در موضع ایجاد شده و سپس تزریق در این کانال ها انجام می شود بدین ترتیب امکان تغذیه بافت چربی از طریق انتشار مواد مغذی فراهم می شود و نهایتا درصد ماندگاری چربی بیشتر می شود.

قبل و بعد تزریق چربی بعد از سه سال
نتیجه هایفوتراپی و تزریق چربی بعد از سه سال

برای مطالعه مقاله چاپ شده در آکادمی بین المللی IMCAS توسط دکتر مسافریان بر روی لینک زیر کلیک کنید:

 

ماندگاری تزریق چربی به صورت بعد از فریز کردن آن چقدر است؟

سلول های چربی و سلول های بنیادی در خارج از بدن بسیار آسیب پذیر هستند چرا که منبع اکسیژن و انرژی که از طریق خون به این سلول ها می رسد ، قطع شده و می بایست هر چه سریع تر تزریق شده تا منبع اکسیژن و انرژی دوباره برقرار شود.با این وجود می توان حجم بیشتری از چربی را در مرحله اول برداشت کرد تا در مرحله دوم احتیاج به هاروست مجدد نباشد.

فریز کردن این سلول ها در شرایط استریل برای تزریق مجدد امکان پذیر است ، هر چند که با این کار تعداد سلول های بیشتری دچار آپوپتوز شده و در نهایت ماندگاری چربی حاصله کمتر خواهد شد. بعلاوه این ذخیره چربی نباید برای مدت طولانی نگهداری شود( بیشتر ۱۲ تا ۱۸ ماه) چرا که ماندگاری چربی کمتر خواهد شد.

در کلینیک زیبایی نیایش بطور معمول در جلسه برداشت چربی ، حجم بیشتری برداشت شده و در سرنگ های مخصوص و استریل فریز می شود و بعد از 6 تا 8 هفته تزریق چربی فریز شده به صورت انجام می شود. جلسه ترمیم بسیار راحت تر و کوتاه تر است چرا که چربی از قبل سانتریفیوژ شده و صرفا با گرم کردن و رسیدن حرارت آن به حرارت بدن تزریق شروع می شود.

در بعضی از موارد جلسه سوم به فاصله یک ماه برای ترمیم و حجم دهی و تثبیت چربی تزریق شده انجام می شود که در این جلسه نیز از چربی فریز شده استفاده می شود و ماندگاری تزریق چربی را طولانی تر می کند.

تزریق چربی به صورت قبل و بعد
تزریق چربی قبل و بعد

بهترین موضع دهنده چربی در بدن کدام است؟

تفاوت چندانی  از نظر کیفیت و ماندگاری در ناحیه هاروست چربی وجود ندارد و انتخاب آن با مشورت با بیمار و موضعی از بدن که تمایل به کاهش سایز دارد انتخاب می شود.

در ناحیه شکم انجام سونوگرافی برای تشخیص فتق مخفی در ناحیه ناف و یا عمل جراحی قبلی توصیه می شود تا از سوراخ شدن روده حین تزریق محلول تامیسنت جلوگیری شود.

تکنیک ایمن و مطمئن برداشت چربی چگونه است؟

در خانم هایی که چندین مرتبه وضع حمل داشته اند احتمال تضعیف عضلات رکتوس وجود دارد Diastasis Recti  که ریسک ورود کانولا به حفره شکم و بروز پریتونیت بیشتر است و در این صورت احتیاط بیشتر و یا برداشت چربی از نواحی دیگر مثل ناحیه خارجی ران توصیه می شود.

برای پیشگیری از ناهمواری سطح پوست که معمولا در ناحیه شکم شایع تر است استفاده از حداقل دو سوراخ به منظور برداشت چربی توصیه می شود و بعلاوه تمرکز بر روی نواحی دیستال نسبت به محل ورود کانولا از برداشت بیش از حد چربی در اطراف محل ورود کانولا جلوگیری می نماید و در نتیجه پوست صاف و یک دست خواهد شد.

با استفاده از نیشگون گرفتن سطح  پوست Pinch Test  از برداشت بیش از حد چربی و نازک شدن پوست و یا برداشت کم چربی و ایجاد ناهمواری جلوگیری می شود.

نتیجه درمان بعد از یکسال
تزریق چربی زیر چشم

در روش چربی نانو ماندگاری تزریق چربی به صورت چقدر است؟

چربی استحصال شده از ناحیه دهنده پیوند دارای ابعاد نسبتا بزرگی است و اصطلاحا ماکروفت گفته می شود و مناسب برای حجم دهی سینه و اندام بدن می باشد. این نوع چربی بدلیل ابعاد ماکروسکوپیک در نواحی ظریف صورت کاربرد ندارد. چرا که احتمال ناهمواری و گلوله شدن در زیر پوست وجود دارد، بنابراین به منظور افزایش کیفیت گرافت و جلوگیری از ناهمواری در سطح پوست با استفاده از ابزار مخصوصی ماکروفت تبدیل به میکروفت می شود. نانوفت دارای ابعاد کوچک تر سلول های چربی است و علاوه بر ماندگاری بالاتر احتمال بروز کیست چربی و ناهمواری در سطح پوست بسیار کمتر می شود.

چنانچه هدف از پیوند چربی صرفا جوانسازی باشد و نیازی به افزایش حجم بیشتر وجود نداشته باشد از نانوفت استفاده می شود که در این حالت سلول زنده چربی در گرافت وجود نداشته و صرفا سلول های بافت هم بند، سلول های بنیادی و گلبول های سفید تزریق می شود که مناسب برای تزریق پشت پلک ، پشت دست و پوست آسیب دیده می باشد و حتی می تواند بعنوان جایگزین پی آر پی استفاده شود.

مراحل ترمیم تا 4 هفته
مراحل ترمیم در تزریق چربی

برای مشاوره پیام دهید✍

 

4.9/5 - (206 امتیاز)
Summary
پوست و زیبایی
Service Type
پوست و زیبایی
Provider Name
دکتر مسافریان,
خ علامه جنوبی - 24 شرقی,سعادت آباد,تهران-09036588236,
Area
تهران
Description
بطور طبیعی بعد از پیوند چربی حجم اولیه بافت چربی کاهش می یابد که این کاهش از یک فرد به فرد دیگر متفاوت است و قابل پیش بینی نیست ولی بر اساس تحقیقات منتشر شده در PUBMED بطور متوسط بعد از ۱۶ ماه ۶۸ درصد از حجم اولیه چربی کاهش می یابد.  با این حال ۳۲ درصد باقی مانده تا مدت های طولانی ( تا یک دهه ) ماندگاری داشته و  برای تثبیت و افزایش مجدد حجم  انتقال چربی ۶ تا ۱۲ ماه بعد انجام می شود

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button
راز بوتاکس بدون عارضه چیست؟ مزوژل چیست؟ علت جذابیت چهره آنجلینا جولی چیست؟ راز شفافیت پوست کلئوپاترا چه بود؟ راز لیفت صورت بدون جراحی راز درمان جای جوش با سابسیژن راز جوانی پوست کیم کارداشیان چیست؟ تزریق ژل لب مدل قلوه ای