مراقبت های بعد از تزریق چربی❤

 

مراقبت های بعد از تزریق چربی چیست؟ بعد از تزریق چربی تورم در موضع درمان طبیعی است  که بدلیل افزایش نفوذپذبری عروق و ورود گلبول های سفید و پلاکت ها و تجمع مایع در فضای بین بافتی است که با رعایت کردن موارد زیر دوره تورم و التهاب کوتاه تر شده و نتیجه درمان موثرتر و بدون عارضه خواهد شد.

استفاده از گن برای ترمیم سریع تر ناحیه دهنده چربی و جلوگیری از تجمع خون در زیر پوست بمدت ۲ تا ۴ هفته بخصوص در طول روز توصیه می شود.

مصرف آنتی بیوتیک بعد از تزریق چربی چگونه است؟

برای پیشگیری از عفونت داروی سفالکسین از روز قبل از عمل شروع شده و تا یک هفته بعد از درمان ادامه می یابد.

استراحت کامل در ۴۸ ساعت اول بعد از درمان موجب کاهش جریان خون و در نتیجه کم شدن تورم می شود. بهتر است که در هنگام استراحت از ۲ بالش برای زیر سراستفاده شود.

کمپرس سرد در ۲ روز اول بعد از تزریق چربی به کاهش ورم کمک کرده و بعد از آن در کاهش درد و ناراحتی پس از درمان بسیار موثر است.

البته توجه به این نکته ضروری است که تماس مستقیم یخ با پوست بمدت طولانی موجب کاهش شدید خونرسانی به پوست شده و احتمال آسیب پوستی وجود دارد و بهتر است یک حوله تمیز بین کمپرس سرد و پوست قرار گیرد و بعلاوه کمپرس سرد در نقاط مختلف جابه جا شود و بیشتر از ۳۰ ثانیه در یک موضع قرار نگیرد.

قبل و بعدلیفتینگ صورت بدون جراحی با نانوفت نیدلینگ و هایفوتراپی
هایفوتراپی و تزریق چربی بطور هم افزا جوانسازی و لیفت می کنند

مراقبت های بعد از تزریق چربی برای کاهش تورم چگونه است؟

بیمار نباید در ۲ روز اول بعد از تزریق چربی خم شده یا وسایل سنگین بلند کند. این کار باعث تورم بیشتر و افزایش فشار خون شده و احتمال تورم بیشتر وجود دارد.

تا چهار هفته بعد از تزریق چربی فرد نباید زیاد در معرض نور خورشید قرار گیرد (برای جلوگیری از خطر ایجاد هایپرپیگمنتاسیون) بنابراین بهتر است در صورت لزوم از  کرم اکسید دو زنک و یا کرم های ضد آفتاب با SPF 50 و بدون رنگ استفاده شود.  مخصوصا در فصل تابستان هر ۲ ساعت یک بار باید از کرم استفاده شود.

استحمام بعد از ۴۸ ساعت با آب ولرم توصیه می شود که این زمان به منظور فرصت دادن به منظور بسته شدن کامل منافذ عبور کانولا می باشد.

رفع گودی زیر چشم با تزریق چربی در ناحیه گونه و فرو رفتگی شیار اشکی
نتیجه حجم دهی گونه و شیار اشکی بعد از یکسال

زمان خوابیدن ورم تزریق چربی کی است؟

بدلیل جذب و دفع سلو لهای چربی توسط سلول های ریزه خوار و ماکروفاژها در یک هفته اول تورم موضع تا حد زیادی از بین می رود. به همین دلیل مقدار چربی تزریق شده در هر موضع بیشتر از نیاز واقعی در آن موضع انجام می شود که اصطلاحا به آن over-correction گفته می شود.

بطور متوسط تورم بعد از تزریق چربی تا یک هفته و حداکثر دو هفته  ادامه دارد و بتدریج این تورم برطرف می شود. برای تسریع در روند ترمیم و کمتر شدن تورم عدم انجام ورزش سنگین تا دو هفته بعد از درمان توصیه می شود.

مصرف مسکن های خانواده آسپرین از قبیل ایندومتاسین، پروفن و… در چند روز اول بعد از درمان توصیه نمی شود ، بعلاوه نوشیدنی های الکلی با رقیق کردن خون منجر به تورم بیشتر و طولانی شدن دوره نقاهت می شوند.

مصرف ویتامین C و پرهیز از مصرف زیاد نمک به سریع تر شدن روند ترمیم و کاهش تورم کمک زیادی می کند.

برداشت چربی غبغب و تزریق آن به زیر شیار اشکی موجب لیفت صورت ، رفع غبغب و از بین رفتن شیار اشکی شده است
تزریق چربی در ناحیه شیار اشکی و تخلیه همزمان غبغب

ماندگاری تزریق چربی چقدر است؟

معمولا ماندگاری تزریق چربی به فاکتورهای متعددی بستگی دارد که از فردی به فرد دیگر متفاوت است و بطور صد در صد نمی توان مقدار و مدت ماندگاری چربی را تخمین زد، با این وجود بطور متوسط ۳۰ تا ۴۰ درصد حجم چربی تزریق شده در بدن باقی مانده که تا سال ها ماندگاری خواهد داشت.

کاهش حجم چربی تا ۶ ماه بعد از تزریق ادامه می یابد و بعد از آن روند کاهش حجم متوقف می شود به همین دلیل توصیه می شود که تزریق چربی در دو جلسه به فاصله ۶ تا ۱۲ ماه انجام شود.

محل تزریق و شکل گیری عروق خونی در موضع تزریق چربی اهمیت زیادی دارد، بعنوان مثال نواحی کم تحرک صورت مثل گونه که خون رسانی خوبی دارد ماندگاری چربی بیشتر از موضع متحرکی مثل خط خنده می باشد. تکنیک تزریق نیز بسیار مهم است چنانچه از کانولای ظریف با سوراخ های ریز استفاده شود و در زمان تزریق در لایه های مختلف زیر پوستی با حجم اندک انتقال انجام شود، شانس خونرسانی به این سلول ها بیشتر خواهد شد و در نتیجه ماندگاری طولانی تری حاصل خواهد می شود.

استفاده از سانتریفیوژ به منظور جدا کردن محلول لیدوکائین که برای سلول های چربی سمی می باشد نیز به بهبود کیفیت چربی تزریق شده و ماندگاری بیشتر کمک می کند.

تحلیل چربی گونه بدلیل رژیم و یا ورزش سخت موجب عمیق تر شدن جای جوش می شود که با حجم دهی صورت اسکار جای جوش برطرف شده است
تزریق چربی در جای جوش

مراقبت های بعد از تزریق چربی در مرحله دوم درمان چگونه است؟

سلول های چربی و سلول های بنیادی در خارج از بدن بسیار آسیب پذیر هستند. چرا که منبع اکسیژن و انرژی که از طریق خون به این سلول ها می رسد قطع شده و می بایست هر چه سریع تر تزریق شده تا منبع اکسیژن و انرژی دوباره برقرار شود.

با این وجود می توان حجم بیشتری از چربی را در مرحله اول برداشت کرد تا در مرحله دوم احتیاج به هاروست مجدد نباشد. فریز کردن این سلول ها در شرایط استریل برای تزریق مجدد امکان پذیر است و بعد از فروکش کردن کامل تورم ممکن است در بعضی از نواحی  احتیاج به حجم دهی بیشتر و ترمیم  باشد که از چربی اضافه ذخیره شده برای این کار استفاده می شود.

در بعضی از افراد ممکن است در هفته اول عدم تقارن در صورت دیده شود که این موضوع جای نگرانی ندارد و با بر طرف شدن تورم دو طرف صورت متقارن خواهد شد.  چنانچه بعد از گذشت چند هفته عدم تقارن ادامه داشت با ترمیم این موضوع اصلاح می شود.

زمان روتوش چربی می بایست حداقل بعد از گذشت 6 هفته باشد تا تورم بطور کامل فروکش کرده باشد و ترمیم بطور دقیق انجام شود.

حجم دهی گونه و زیر چشم با چربی
تزریق چربی قبل و بعد

نتیجه نهایی تزریق چربی کی دیده می شود؟

بطور طبیعی بعد از تزریق چربی حجم اولیه بافت چربی کاهش می یابد. که این کاهش از یک فرد به فرد دیگر متفاوت است و قابل پیش بینی نیست.

بر اساس تحقیقات منتشر شده در PUBMED بطور متوسط بعد از ۱۶ ماه ۶۸ درصد از حجم اولیه چربی کاهش می یابد با این حال ۳۲ درصد باقی مانده تا مدت های طولانی ( تا یک دهه ) ماندگاری داشته و برای تثبیت و افزایش مجدد حجم تزریق چربی ۶ تا ۱۲ ماه بعد انجام می شود.

در واقع تزریق چربی یک درمان چند مرحله ای  و دائمی است که ممکن است احتیاج به دو یا سه جلسه درمان باشد و بعد از پایان این دوره  نتایج حاصله قابل رویت خواهد بود.

آموزش تزریق فیلر توسط دکتر مسافریان در Youtube
4.6/5 - (59 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button
راز بوتاکس بدون عارضه چیست؟ مزوژل چیست؟ علت جذابیت چهره آنجلینا جولی چیست؟ راز شفافیت پوست کلئوپاترا چه بود؟ راز لیفت صورت بدون جراحی راز درمان جای جوش با سابسیژن راز جوانی پوست کیم کارداشیان چیست؟ تزریق ژل لب مدل قلوه ای