خط اشک روی گونه

  • خط اشک روی گونه چیست؟ رباط های نگهدارنده صورت شبیه یک درخت پر شاخه از سطح استخوان به پوست کشیده شده اند و موجب تثبیت و نگهداری پوست در موقعیت ثابت می شوند. با افزایش سن پوست  شل شده و در اثر جاذبه زمین و انقباضات عضلانی به سمت پایین جابه جا می شود. 
شیار اشکی گونه و تیرگی زیر چشم با تزریق اسید هیالورونیک برطرف شده است
شیار اشکی گونه و تیرگی زیر چشم با تزریق اسید هیالورونیک برطرف شده است

در میانسالی رباط های نگهدارنده  شبیه یک قلاب عمل کرده ( با توجه به اینکه به میزان اندکی کش می آیند) و از جابه جایی بیش از حد پوست به سمت پایین جلوگیری می کنند. در نتیجه در نواحی از صورت که این تاثیر قلاب مانند اعمال می شود شیارهایی در سطح پوست ایجاد می شود. از معروف ترین رباط های صورت Zygomatic Cutaneous Ligament  است که شیار عمیقی در ناحیه گونه ایجاد می کند و به اصطلاحا به این شیار ، خط اشک روی گونه گفته می شود.

در میانسالی رباط نگهدارنده موجب ایجاد خط اشک روی گونه در می شود

تاثیر رباط نگهدارنده گونه در ایجاد شیار اشکی

درمان خط اشک روی گونه با هایفوتراپی چگونه است؟

 از آنجا که عامل ایجاد کننده خط اشک روی گونه شل شدن پوست و بافت همبند عمقی می باشد با سفت کردن پوست ، شیار اشکی برطرف می شود. لایه اتصال دهنده عضلات به پوست SMAS نقش مهمی در افتادگی پوست و ایجاد چروک های عمقی ایفا می کند این لایه superficial musculoaponeurotic system به شکل یک بافت هم بند فیبروز در گردن و صورت قرار گرفته و میمیک صورت و حرکات عضلات از طریق این لایه به پوست منتقل می شود و ایجاد چین و چروک های عمقی و شلی پوست در میانسالی از این لایه شروع می شود.

رباط های نگهدانده صورت موجب ایجاد شیار عمیق در سطح پوست می شوند
رباط های نگهدانده صورت موجب ایجاد شیار عمیق در سطح پوست می شوند

در روش هایفوتراپی صورت  این لایه مورد هدف قرار می گیرد و لایه اپیدرم دست نخورده باقی می ماند. بعبارت دیگر کانون امواج اولتراسوند در زیر پوست است و در زمان عبور از سطح پوست انرژی امواج جذب پوست نشده و تغییر قابل توجهی در سطح پوست ایجاد نمی شود.

درمان شیار اشکی با تزریق فیلر چگونه است؟

 شیار اشکی گونه بدلیل شل شدن  رباط گونه zygomatic cutaneous ligament ایجاد می شود و حمایت این رباط با تزریق ژل یا چربی موجب لیفت گونه و از بین رفتن این شیار می شود.

بعلاوه این رباط شبیه به یک پرده از استخوان به سطح پوست کشیده شده و از پایین آمدن ژل یا چربی جلوگیری می کند.

در ناحیه گونه عروق  zygomaticofacial  نیز از استخوان خارج می شوند و با کشیدن یک خط مایل از گوشه خارجی لب به سمت نواحی خارجی گونه از این عروق نیز فاصله ایمن رعایت می شود. 

درمان خط اشک با تزریق چربی و سابسیژن
درمان خط اشک روی گونه با سابسیژن و تزریق چربی
گونه گذاری صورت با تزریق چربی
تزریق چربی در گونه

درمان ترکیبی شیار اشکی روی گونه چگونه است؟

در مواردی که عمق شیار اشکی روی گونه قابل توجه باشد ، از درمان ترکیبی استفاده می شود. بعبارت دیگر ابتدا پوست با هایفوتراپی سفت شده و بعد از یک هفته ژل و یا چربی به منظور حمایت از رباط نگهدارنده گونه انجام می شود.

این درمان ترکیبی اثر هم افزا داشته و بطور موثرتری شیار اشکی گونه را رفع می کند.

قبل و بعد تزریق چربی بعد از سه سال
هایفوتراپی صورت و تزریق چربی بطور هم افزا جوانسازی و لیفت می کنند

برای مشاوره پیام دهید✍

4.4/5 - (18 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button
راز بوتاکس بدون عارضه چیست؟ مزوژل چیست؟ علت جذابیت چهره آنجلینا جولی چیست؟ راز شفافیت پوست کلئوپاترا چه بود؟ راز لیفت صورت بدون جراحی راز درمان جای جوش با سابسیژن راز جوانی پوست کیم کارداشیان چیست؟ تزریق ژل لب مدل قلوه ای