لبخند لثه ای

لبخند لثه ای چیست؟ در بعضی از افراد هنگام خندیدن لثه فک فوقانی دیده می شود که ظاهر ناخوشایندی ایجاد می کند و می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود که به این حالت لبخند لثه ای می گویند. اولین حالت در ایجاد این عارضه بدلیل بلند بودن طول لثه و پوشاندن قسمتی از دندان های پیشین و نیش می باشد. در اینحالت طول دندان ها نرمال می باشد و پوشش بیش از حد لثه ها بر روی دندان ها ایجاد لبخند لثه ای می نماید.

دومین وضعیت ایجاد کننده لبخند لثه ای بدلیل فعالیت بیش از حد عضلات کنترل کننده لب فوقانی می باشد که در زمان خندیدن بیش از حد منقبض شده و موجب بالا رفتن غیر عادی لب فوقانی می شوند.

حالت سوم بدلیل برجستگی بیش از حد استخوان فک فوقانی و در نتیجه نمایش لثه برجسته در هنگام خندیدن می باشد.

 
لبخند لثه ای قبل و بعد
محل تزریق بوتاکس لبخند لثه ای

درمان لبخند لثه ای

برای درمان اینحالت با روش جراحی مقدار لثه اضافه بر روی دندان برداشته می شد و یا در موارد پیشرفته که استخوان فک فوقانی دارای برجستگی بیش از حد است، با عمل جراحی روی استخوان آرواره و عقب بردن آن تناسب بین دو فک بر قرار شده و نهایتا این عارضه مرتفع می گردد. نکته منفی این روش زمان بر بودن آن ( گاها درمان کامل دو سال طول می کشد) و تحمیل عوارض جراحی به بدن می باشد.
گزینه سوم تزریق بوتاکس لب می باشد که در عضلات لب فوقانی می باشد . عوارض جراحی و بیهوشی عمومی را نداشته و هزینه تمام شده به مراتب کمتر از قیمت عمل جراحی زیبایی لثه می باشد.

در این روش دو تزریق کوچک در ناحیه عضلات بالا برنده لب فوقانی انجام شده و نهایتا با کاهش فعالیت این عضلات این عارضه بر طرف می شود. رعایت تقارن در تزریق این نقاط اهمیت زیادی دارد و نهایتا موجب حفظ تقارن هنگام لبخند می شود.

عیب این روش موقتی بودن آن است و زمانی که اثر بوتاکس از بین رفت مجددا تزریق باید تکرار شود. که معمولا سالی دو بار تزریق می بایست انجام شود. همچنین تزریق مقدار بالای بوتاکس در پشت لب می تواند موجب افزایش بلندی پشت لب شود. که این یکی از نشانه های میانسالی و افزایش سن است و با تزریق دوز کم و حساب شده می توان از این عارضه جلوگیری کرد.

کلیپ درمان لبخند لثه ای در Youtube
4.8/5 - (110 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button
راز بوتاکس بدون عارضه چیست؟ مزوژل چیست؟ علت جذابیت چهره آنجلینا جولی چیست؟ راز شفافیت پوست کلئوپاترا چه بود؟ راز لیفت صورت بدون جراحی راز درمان جای جوش با سابسیژن راز جوانی پوست کیم کارداشیان چیست؟ تزریق ژل لب مدل قلوه ای