پلاسما جت صورت در سال ۱۴۰۲

پلاسما جت صورت چیست؟ پلاسماجت یا پلکسر که به نامهای دیگری همچون پلاسماپن و پلاسماتراپی نیز شناخته می شود با ساطع کردن انرژی گرمایی  به طور کانونی بر روی سطح اپیدرم پوست موجب تصعید سلول های سطحی شده و  بعلاوه لایه عمقی تر تحت تاثیر قرار گرفته و موجب نقاط انعقادی در این لایه می شود. تصعید لایه سطحی پوست با روش پلاسما جت صورت به معنی تخریب بافتی و تبدیل شدن اجزای جامد پوست به گاز می باشد. انتقال حرارت کانونی به لایه های زیرین پوست موجب تحریک فیبروبلاست ها و در نتیجه تولید کلاژن و الاستین در این لایه می شود و نهایتا علاوه بر سفت شدن پوست لایه درم نیز ضخیم می شود.

در این روش نقاط ریز کنار هم به وسیله پلاسماجت سوزانده میشود که تنها سطحی ترین لایه پوست به طور کنترل شده دچار التهاب می شود و درنتیجه اسکار به جا نمیگذارد ولی درعین حال به دلیل تبخیر قسمتهایی از لایه سطحی اپیدرم، پوست جمع تر میگردد در نتیجه پس از یک هفته که پوست بازسازی گردید، عمق خطوط کم تر میشود و روزنه ها کوچکتر شده و پوست ناحیه لیفت میشود.

پلاسما جت برای جای جوش
انرژی پلاسما موجب تحریک فیبروبلاست ها و کلاژن سازی می شود

پلاسما جت صورت برای جای جوش چگونه است؟

بر اساس تحقیقات منتشر شده در Pubmed  تکنولوژی پلاسما جت برای درمان اسکار جای جوش کاربرد موثری دارد. انرژی پلاسما با ایجاد حرارت کانونی بر روی سطح پوست و همین طور انتشار انرژی به لایه زیرین درم موجب بازسازی و تولید کلاژن و الاستین در بافت اسکار می شود.

البته بدلیل ماهیت متنوع جای جوش ممکن است همزمان با این روش از درمان های مکمل از قبیل سابسیژن برای اسکارهای بسیار عمیق و آتروفیک استفاده شود تا تاثیر درمان مضاعف گردد.

پلاسما جت صورت
پلاسما جت صورت

پلاسما جت پلک چگونه انجام می شود؟

در افرادی که افتادگی متوسط پلک دارند و به هر دلیل کاندید مناسبی برای جراحی پلک نیستند از درمان پلاسما جت برای سفت کردن پوست پلک تحتانی و فوقانی استفاده می شود.

در این روش چروک های ظریف اطراف پلک با انرژی پلاسما هدف قرار گرفته و سوزانده می شود و بدلیل انتقال حرارت به لایه زیرین پوست ، علاوه بر لایه سطحی اپیدرم در لایه عمقی درم نیز فیبروبلاست ها فعال شده و شروع به تولید کلاژن می کنند و در نتیجه تاثیر درمان مضاعف می شود.

پلاسما جت بعد از عمل پلک چگونه است؟

روش پلاسما برای افرادی که قبلا عمل جراحی پلک کرده اند دو نوع کاربرد دارد: کاربرد اول از بین بردن آثار خط بخیه است که بدلیل نازک بودن پوست پشت پلک با سایر روش های درمان اسکار امکان پذیر نمی باشد و با این روش براحتی لایه سطحی اسکار تحت درمان قرار گرفته و خط بخیه از بین می رود.

کاربرد دوم پلاسما جت برای افرادی است که بعد از عمل بلفاروپلاستی اندکی افتادگی پلک وجود دارد و برای ترمیم  در حد تکرار مجدد عمل نیست و در اینجا تکنولوژی پلاسما موثر واقع می شود. معمولاً برطبق نوع احتیاج پوست و جنس هر پوست جلسات بین سه تا چهار جلسه و با فواصل حداقل چهار هفته  تکرار میشود.

پلکسر غبغب چیست؟

رفع غبغب با روش های متعددی از قبیل تخلیه چربی با لیپوساکشن، تزریق کوکتل های چربی سوز و هایفوتراپی انجام می شود.

با این وجود در افرادی که حجم چربی غبغب قابل توجه نباشد و صرفا شلی پوست عامل ایجاد غبغب باشد از پلکسر غبغب استفاده می شود. در این روش از قبل پوست گردن با کرم های لایه بردار و ضد لک آماده شده و سپس درمان در دو جلسه بفاصله ۴ تا ۶ هفته انجام می شود. 

در صورت وجود حجم قابل توجه چربی از درمان ترکیبی هایفوتراپی و یا تخلیه چربی به منظور تاثیر بیشتر درمان استفاده می شود.

موارد منع استفاده از پلاسما چیست؟

در دوران بارداری به دلیل تغییرات هورمونی انجام این درمان ممنوع می باشد.

بعلاوه در افرادی که دچار ضعف سیستم ایمنی هستند مثل دیابت کنترل نشده و یا مصرف داروهای تضیف کننده سیستم ایمنی در بیماری های روماتیسمی و همین طور در صرع و تیپ پوستی بسیار تیره(4و 5) این درمان انجام نمی شود.

عوارض پلاسما چیست؟

درمان با پلاسما جت بسیار مطمئن و کم عارضه است و در واقع به این روش بلفاروپلاستی غیر جراحی می گویند. با این وجود در یک هفته اول بعد از درمان عوارضی از قبیل تورم و قرمزی پلک ، احساس درد در موضع درمان و تغییر رنگدانه های پوستی ممکن است ایجاد شود. این عوارض گذراست و در پوست های تیره شدید تر است و با مصرف کرم زینک اکسید و روشن کننده به تدریج برطرف می شود.

مدت زمان بهبودی و حضور در جامعه و محل کار بین 7 تا 10 روز می باشد که با رعایت دستورالعمل بعد از درمان از قبیل پرهیز از نور مستقیم آفتاب،عدم انجام ورزش های سنگین هوازی، رعایت بهداشت موضعی  و عدم استحمام در 48 ساعت اول و نکندن پوسته ها به تدریج پوستی شاداب و صورتی رنگ جایگزین پوست چروکیده و آسیب دیده قبلی خواهد شد.

قیمت پلاسما جت  چقدر است؟

هزینه درمان با پلاسما بر حسب موضع درمان و ترکیب این درمان با روش های دیگر متفاوت است و در مشاوره حضوری تعیین می شود.

برای مشاوره پیام دهید

کلیپ درمان اسکار در Youtube توسط دکتر مسافریان
4.7/5 - (263 امتیاز)

4 دیدگاه دربارهٔ «پلاسما جت صورت در سال ۱۴۰۲»

  1. با سلام
    من۲۷ سالمه و منافذ باز و جای جوش دارم
    ایا با روش پلاسما می شه جای جوش رو از بین برد؟ متشکرم

    1. درود بر Maryam
      پلاسما روش موثری برای درمان جای جوش است که در درمان های ترکیبی همراه با سابسیژن استفاده می شود.
      پلاسما لایه اپیدرم و اسکار جای جوش را تحت تاثیر قرار داده و با ایجاد یک شعاع حرارتی موجب تولید کلاژن در پوست و از بین رفتن اسکار جای جوش می شود
      موفق باشید

    2. سلام پوست من چرب هستش بعد لیزر چه جوری محافظت کنم ،،ضمنا پلاسما چشم انجام دادم برای پف چشمهام بعد جور ورم کرده هم بالای چشم هم پاینش الان باید چیکار کنم چه جوری مراقبت کنم.
      راهنمایی کنید ممنون میشم

      1. درود بر لاله
        مراقبت بعد از لیزر پرهیز از اشعه ماوراء بنفش و استفاده از ضد آفتاب فیزیکی و هیدراته نگه داشتن پوست است. در مورد تورم پلک بعد از پلاسما استفاده از کمپرس سرد و پماد چشمی بتامتازون بمدت سه روز به تسریع روند ترمیم و کاهش تورم کمک می کند.
        موفق باشید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button
راز بوتاکس بدون عارضه چیست؟ مزوژل چیست؟ علت جذابیت چهره آنجلینا جولی چیست؟ راز شفافیت پوست کلئوپاترا چه بود؟ راز لیفت صورت بدون جراحی راز درمان جای جوش با سابسیژن راز جوانی پوست کیم کارداشیان چیست؟ تزریق ژل لب مدل قلوه ای