عرق كردن زياد

عرق كردن زياد

عرق كردن زياد نشانه چيست؟ بطور طبیعی میزان متعادل عرق کردن به کاهش درجه حرارت بدن کمک می نماید ولی در بعضی افراد غدد عرق دارای فعالیت بیشتری می باشند و این موجب ایجاد بوی نامطبوع و ظاهری نامناسب بویژه در فصول گرم سال می شود.

تفاوت این وضعیت با پر کاری تیروئید در این استکه در پرکاری تیروئید تمام بدن دارای درجاتی از افزایش عرق کردن می باشد ولی در این افراد نقاط خاصی از بدن مثل کف دست و پا و یا زیر بغل دچار تعریق شدید می شود که ناشی از هیجانات روحی و استرس می باشد و به این حالت هایپرهیدروز گفته می شود.

تفاوت دیگر در نوع عرق کردن است که در این وضعیت تعریق بصورت سرد حس می شود و در پرکاری تیروئید بصورت گرم احساس می شود. درمان عرق کردن زیاد با روش بوتاکس  در اینجا شرح داده شده است.

درمان عرق کردن زیاد چیست؟

درمان های متفاوتی برای بیماری هایپر هیدروز  یا عرق کردن زیاد وجود دارد که خط اول درمان محلول الکلی آلومینیوم کلراید 20 تا 25درصد می باشد که ایراد این دارو ایجاد حساسیت و ریختگی شدید پوست می باشد.

داروهای آنتی کولینرژیک مثل پروپانتلین و اکسی بوتینین نیز مورد استفاده قرار مي گيرد که بدلیل عوارض آن ها از قبیل خشکی دهان و کاهش حرکات دستگاه گوارش استفاده از آن محدود شده است.

عرق كردن زياد
تزریق بوتاکس برای درمان تعریق بیش از حد

تزریق بوتاکس برای عرق كردن زياد

راه حل دیگر تزریق بوتاکس در موضع می باشد که ممکن است زیر بغل ، کف دست و یا کف پا باشد. بوتاکس از طریق تاثیرات آنتی کولینرژیک و تاثیر آن بر غدد برون ریز ترشح کننده عرق تاثیر خود را اعمال می کند. تزریق در عمق درمیس به فاصله 1.5 سانتی متر از یکدیگر انجام شده و برای کاهش درد از کمپرس یخ و کرم های بی حسی از قبیل EMLA استفاده می شود.

5 تا 7 روز بعد از تزریق تاثیر بوتاکس شروع شده و تعریق در این نقاط متوقف می شود. مدت زمان تاثیر بوتاکس برای کاهش تعریق طولانی تر از تاثیر آن بر عضلات صورت می باشد که این بدلیل اثر طولانی تر بوتاکس بر روی غدد عرق می باشد. بعنوان مثال زمان تاثیر متوسط بوتاکس برای خط اخم حدود 4 ماه می باشد ولی در مورد درمان هایپر هیدروز این زمان 6 ماه می باشد هرچند که در بعضی از افراد تا یکسال هم طول می کشد.

عرق كردن زياد
تزریق بوتاکس برای تعریق کف دست

عوارض بوتاکس عرق كردن زياد چیست؟

بعد از تزریق ممکن است بطور موقت عضلات دست بویژه در ناحیه شست دچار ضعف شوند که این موضوع موقتی است و بعد از مدتی برطرف می شود.

انجام لیزر موهای زائد در زیر بغل ، موم انداختن و استحمام با آب داغ و انجام ورزش های سنگین تا 24 ساعت بعد از تزریق بوتاکس غیر مجاز است که این زمان برای کاهش التهاب و تورم در ناحیه می باشد.

هزینه تزریق بوتاکس برای عرق کردن زیاد چقدر است؟

در مراکز مختلف بر اساس موضع درمان و نوع بوتاکس مصرفی هزینه تزریق بوتاکس متفاوت می باشد. بعنوان مثال قیمت دیسپورت به نسبت کنیتوکس بالاتر می باشد و همین طور هزینه تزریق بوتاکس در کف پا در مقایسه با ناحیه زیر بغل بدلیل متفاوت بودن سطح مورد درمان بیشتر می باشد.

آدرس اینستاگرام

4.8/5 - (38 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button
راز بوتاکس بدون عارضه چیست؟ مزوژل چیست؟ علت جذابیت چهره آنجلینا جولی چیست؟ راز شفافیت پوست کلئوپاترا چه بود؟ راز لیفت صورت بدون جراحی راز درمان جای جوش با سابسیژن راز جوانی پوست کیم کارداشیان چیست؟ تزریق ژل لب مدل قلوه ای