مراقبت بعد از بوتاکس

مراقبت بعد از بوتاکس چیست؟ در محل تزریق ممکن است مختصری قرمزی و احساس درد ایجاد شود که طبیعی است و با استفاده از کمپرس یخ ظرف چند ساعت بر طرف می شود. به منظور پیشگیری از جابه جا شدن محلول تزریق شده و انتقال آن به حدقه چشم 4-3 ساعت بعد از تزریق حالت خوابیده و دراز کش ممنوع می باشد و فرد می بایست حالت نشسته و یا ایستاده داشته باشد.

مصرف مسکن های خانواده NSAID مثل ایندومتاسین ، ایبوبرفن ، آسپرین و… بدلیل تاثیر بر روی سیستم انعقادی و احتمال ایجاد کبودی و خون مردگی چند روز قبل و دو تا سه روز بعد از تزریق ممنوع است.

برای تسکین درد محل تزریق استفاده از کمپرس یخ مناسب ترین گزینه می باشد. در صورت اجبار برای مصرف مسکن بدلایل دیگر پزشکی استامینوفن گزینه مناسبی می باشد.

مراقبت بعد از بوتاکس
نقاط تزریق بوتاکس

چند روز بعد از بوتاکس میتوان صورت را شست؟

بعد از تزریق بوتاکس شستشوی ملایم با آب سرد منعی ندارد. با این وجود استحمام با آب گرم بدلیل افزایش جریان خون موضعی در پوست و احتمال جابه جایی بوتاکس به نقاط دورتر در 24 ساعت اول توصیه نمی شود.

ورزش بعد از بوتاکس

چند ساعت اول بعد از تزریق بوتاکس ملکول های آن در بافت بین سلولی قرار دارند. به تدریج  این ملکول ها وارد فضای داخل سلول می شوند.

بنابراین چنانچه قبل از این زمان ورزش های سنگین هوازی و یا غیر هوازی انجام شود، بدلیل افزایش جریان خون در بدن احتمال پخش بوتاکس به نقاط دورتر و ایجاد عوارض جانبی از قبیل افتادگی پلک وجود دارد.

بوتاکس دیسپورت

مراقبت بعد از بوتاکس با آرایش

کرم های بهداشتی و آرایشی حداقل 4 ساعت بعد از تزریق بوتاکس مجاز نمی باشد چرا که محل احتمال ورود این محصولات از طریق منفذ محل تزریق بداخل پوست و بروز واکنش التهابی و عفونت  وجود دارد. بعلاوه استعمال این محصولات با ماساژ موضعی ریسک جابه جایی بوتاکس به نقاط دورتر و بروز عوارض جانبی از قبیل افتادگی پلک را بیشتر می کند.

ممکن است در اطراف چشم که پوست نازک تری دارد در بعضی افراد کبودی مختصری ایجاد شود. که دو تا سه روز بعد برطرف می شود و چند ساعت بعد از تزریق می توان با استفاده از کرم پودر این نقاط را پوشش داد. ماساژ صورت بدلیل تاثیر باز کنندگی عروق و افزایش جریان خون بعد از بوتاکس توصیه نمی شود.

4.6/5 - (25 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button
راز بوتاکس بدون عارضه چیست؟ مزوژل چیست؟ علت جذابیت چهره آنجلینا جولی چیست؟ راز شفافیت پوست کلئوپاترا چه بود؟ راز لیفت صورت بدون جراحی راز درمان جای جوش با سابسیژن راز جوانی پوست کیم کارداشیان چیست؟ تزریق ژل لب مدل قلوه ای