مراقبت های بعد از تزریق ژل❤

مراقبت های بعد از تزریق ژل چیست؟

به منظور کاهش عوارض جانبی و نتیجه بهتر از درمان مراقبت های بعد از تزریق ژل در دو گروه کوتاه مدت یعنی  چند ساعت اول و میان مدت یعنی در روزها و هفته های بعد از تزریق تقسیم بندی می شود که در این نوشته  این موارد بررسی می شوند:

غذا خوردن بعد از تزریق ژل گونه

محل اتصال عضلات ماستر و زایگوماتیک بر روی استخوان گونه است و جویدن غذاهای سفت در دو تا سه روز بعد از گونه گذاری علاوه بر اینکه ایجاد  درد می کند ممکن است موجب جابه جایی ژل و بروز التهاب و کبودی در موضع تزریق شود.

غذا خوردن بعد از تزریق ژل خط خنده

بطور معمول بعد از حدود ۲ ساعت که اثر بی حسی موضعی برطرف شد خوردن غذا منعی ندارد. بعلاوه مصرف مایعات خنک و آب میوه و میوه های آب دار به ترمیم سریع تر و برطرف شدن تورم و کبودی کمک می کند. غذاهای داغ ، تند و پر نمک با افزایش جریان خون در پوست تورم را تشدید می کنند و در چند روز اول توصیه نمی شوند.

ماساژ بعد از تزریق ژل گونه

بلافاصله بعد از تزریق ژل گونه ماساژ به منظور پخش یکنواخت فیلر در زیر پوست و جلوگیری از گلوله شدن آن توسط پزشک انجام می شود. بعد از این مرحله هر گونه دستکاری و ماساژ توسط فرد توصیه نمی شود و ممکن است موجب تحریک و التهاب در موضع تزریق شود.

تزریق ژل خط خنده و گونه
مراقبت های بعد از تزریق ژل

مراقبت های بعد از تزریق ژل زاویه فک چیست؟

در ناحیه زاویه فک دو عضو مهم که در جویدن نقش دارند یعنی عضله ماستر و غده بزاقی پاروتید وجود دارد، بنابراین جویدن غذاهای سخت و داغ تا چند روز بعد از زاویه سازی صورت توصیه نمی شود، چرا که ساعات اولیه بعد از تزریق ژل هنوز موقعیت آن در بافت تثبیت نشده است و علاوه بر ایجاد تورم و درد احتمال جابه جایی آن به نقاط دورتر وجود دارد.

خوابیدن بعد از زاویه سازی صورت می بایست طاق باز باشد و از تماس صورت بر روی بالش و هرگونه  فشار مستقیم  و ماساژ به فک در چند روز اول اجتناب شود.

زاویه سازی صورت
مراقبت های بعد از تزریق ژل زاویه فک

سفالکسین بعد از تزریق ژل

هر چند که احتمال عفونت بعد از تزریق ژل اندک است با این وجود همواره احتمال ورود باکتری های محیطی به بافت های زیرین پوست و بروز عفونت وجود دارد. ژل های اسید هیالورونیک در واقع یک نوع کربوهیدرات هستند و باکتری های سطح پوست تمایل به رشد در محیط های مرطوب و مغذی مثل فیلر های اسید هیالورونیک  و ایجاد Biofilm  در سطح آن دارند.

در افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند مثلا داروی کورتیکواستروئید به دلیل بیماری دیگری مصرف می کنند و یا در دیابت و همین طور در سنین میانسالی مصرف آنتی بیوتیک برای پیشگیری از عفونت توصیه می شود. مصرف آنتی بیوتیک بهتر است یک روز قبل از درمان شروع شود و تا چند روز بعد ادامه یابد که مناسب ترین آنتی بیوتیک سفالکسین 500 است که هر شش ساعت یک عدد  مصرف می شود.

به منظور پیشگیری از بروز عفونت بعد از تزریق ژل، رعایت شرایط استریل در زمان آماده سازی فیلر برای تزریق ضروری است. استفاده از وسایل مصرفی استریل و یک بار مصرف از قبیل  دست کش ، سرنگ و کانولا  و همین طور مصرف فیلرهای استاندارد و مورد تایید در پیشگیری از عفونت بسیار ضروری است. از آنجا که اکثر عفونت های بعد از تزریق ژل بدلیل ورود باکتری های سطح پوست به بافت های عمقی ایجاد می شود، شستشوی کامل صورت ،تمیز کردن و استریل کردن  محل تزریق با الکل و محلول های آنتی سپتیک در کاهش بروز عفونت موثر است.

عفونت بعد از تزریق ژل ممکن به سرعت بعد از چند روز به شکل تورم ، قرمزی و خروج چرک بروز کند و یا اینکه بطور تاخیری  بعد از چند هفته تا چند ماه به شکل Biofilm و گرانولوم خود را نشان دهد. درمان عفونت علاوه بر مصرف آنتی بیوتیک وسیع الطیف ،تخلیه فیلر در مورد ژل های دائمی از قبیل ژل پاژ و… حل کردن آن با آنزیم هیالورونیداز در مورد ژل های اسید هیالورونیک می باشد.

مراقبت های بعد از تزریق ژل
زاویه سازی صورت قبل و بعد

 

طرز خوابیدن بعد از تزریق ژل خط خنده

به منظور کاهش تورم بعد از تزریق ژل خط خنده خوابیدن به شکل طاق باز توصیه می شود. بهتر است سر کمی بالاتر از سطح قلب باشد تا جریان خون از سر به سمت قلب هدایت شود و تورم تشدید نشود.

در چند روز اول بعد از درمان می بایست هرگونه فعالیتی که منجر به فشار مستقیم بر روی صورت شود، اجتناب کرد. خوابیدن با صورت بر روی بالش ممکن است موجب فشار بر روی خط خنده شده و نهایتا ژل تزریق شده جا به جا شود. رعایت خوابیدن صحیح حداقل برای 24 تا 48 ساعت تا تثبیت ژل توصیه می شود. بعد از این مدت می توانید با خیال راحت به پهلو بخوابید.

مراقبت های بعد از تزریق ژل
تزریق ژل خط خنده
4.7/5 - (124 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button
راز بوتاکس بدون عارضه چیست؟ مزوژل چیست؟ علت جذابیت چهره آنجلینا جولی چیست؟ راز شفافیت پوست کلئوپاترا چه بود؟ راز لیفت صورت بدون جراحی راز درمان جای جوش با سابسیژن راز جوانی پوست کیم کارداشیان چیست؟ تزریق ژل لب مدل قلوه ای