ژل خط خنده قبل و بعد

 ژل خط خنده چیست؟

ژل خط خنده از موادی ساخته شده که  در بدن یافت شده و برای پر کردن  خط خنده عمیق استفاده می شود. اولین ماده معرفی شده بعنوان ژل خط خنده کلاژن بود که بدلیل ماندگاری کوتاه (4-2 ماه) و ایجاد حساسیت پوستی عملا کنار گذاشته شد.

ماده دوم اسید هیالورونیک است که در بافت همبند بطور طبیعی یافت می شود و قوام انعطاف پذیری داشته و نیمه عمر طولانی تری دارد. با افزایش سن میزان تولید کلاژن و اسید هیالورونیک در پوست کاهش یافته که منجر به شلی و کدر شدن پوست می شود. نیمه عمر اسید هیالورونیک در بدن 24 ساعت می باشد و توسط آنزیم هیالورونیداز سریعا متابولیسم می شود.

برای افزایش نیمه عمر این ملکول آنرا بشکل پیوندهای متقاطع تهیه می نمایند (cross- linked) با اینکار ماندگاری این ماده در بدن افزایش یافته وبه 12-9 ماه می رسد. اسید هیالورونیک در دونوع مشتق شده از منشاء حیوانی و منشاء باکتریال وجود دارد. بدلیل افزایش آلرژی و حساسیت به نوع حیوانی تمایل به استفاده از اسید هیالورونیک گرفته شده از منشاء باکتریایی بیشتر شده است.

اسید هیالورونیک با منشاء باکتریال قبل از تزریق احتیاج به تست حساسیت ندارد ودر درجه حرارت اتاق قابل نگهداری است.در  ادامه مطلب ژل خط خنده  و انواع  ژل های موجود در بازار و قیمت آنها شرح داده شده است.

هایفوتراپی یا تزریق ژل؟

از آنجا که خط خنده بدلیل شل شدن پوست گونه و همین طور انقباض عضلات زایگوماتیکوس در زمان خنده ایجاد می شود، دارای علت ترکیبی است. بعبارت دیگر در قسمت یک سوم فوقانی نسبتا غیر متحرک و استاتیک است و در قسمت دو سوم تحتانی متحرک و دینامیک می باشد. بنابراین درمان ترکیبی برای خط خنده موثرترین شیوه است.

در این روش ابتدا با سفت کردن پوست گونه با هایفوتراپی  لیفت صورت و باز شدن خط خنده ایجاد می شود، سپس با تزریق فیلر  بویژه در یک سوم فوقانی ، درمان موثری انجام  می شود.

درمان ترکیبی هایفو و تزریق خط خنده

بوتاكس بهتر است يا ژل؟

دو نوع چین و چروک در پوست وجود دارد 1- چروک دینامیک که با هیجانات روی پوست ایجاد می شوند و در حالت استراحت از بین می روند که این دسته به تزریق بوتاکس بخوبی پاسخ می دهند. 2-چروکی که استاتیک هستند و در حالت استراحت هم روی پوست وجود دارند و با تزریق ژل درمان می شوند.

گاهی از اوقات چین و چروک صورت ترکیبی از دو حالت فوق می باشند بعبارت دیگر چروک در حالت استراحت وجود دارد ولی با هیجان عمق آن بیشتر می شود. مثلا خطوط اخم ممکن است آنقدر عمیق شده باشد که در حالت استراحت هم دیده شوند. در این حالت اول بوتاکس تزریق می شود و دو هفته بعد از مشخص شدن نتیجه تاثیر آن از ژل استفاده می شود که ترکیب ژل و بوتاکس بطور هم افزا می باشد(synergism)

هر چند که می توان همزمان ژل و بوتاکس را در یک ناحیه و در یک جلسه انجام داد. بطور کلی می توان گفت بوتاکس برای قسمت فوقانی صورت استفاده می شود و ژل برای قسمت های تحتانی صورت کاربرد دارد .

قيمت بوتاكس و ‍ژل بسته به  كيفيت مواد مصرفي متفاوت مي باشد ولي  در صورت استفاده از مواد مرغوب قيمت ژل تقريبا دو برابر بوتاكس است با توجه به ماندگاري ژل بمدت طولاني تر (9 تا 12 ماه) در مقاسيه با بوتاكس ( 4 تا 5 ماه) هر دو بار تزريق بوتاكس معادل  يكبار تزريق ژل مي باشد ودر نهايت هزينه هر دو برابر مي شود.

تزریق ژل خط خنده و بوتاکس
ژل خط خنده

موارد منع تزریق ژل خط خنده

سابقه حساسیت به تخم مرغ ، عفونت فعال پوستی مثل تب خال ، دوران بارداری و شیردهی ، سابقه تشکیل کلوئید در پوست و ضعف سیستم ایمنی و سیستم انعقاد خون و مصرف داروهای ضد انعقادی مثل وارفارین از موارد منع تزریق ژل هستند.

انجام لیزر درمانی ، میکرودرو ابرژن و لایه برداری شیمیایی ( پیلینگ ) بطور همزمان با تزریق ژل تداخل داشته و غیر مجاز می باشند.

ژل خط خنده قبل و بعد
تزریق ژل خط خنده

انواع  برندهای مرغوب ژل کدامند؟

ژل ژوویدرم در دو سرنگ 0.8 میلی لیتری بسته بندی می شود و نسل جدید محصولات با ماندگاری بالاتر و عوارض کمتر به بازار عرضه شده است.  زیرگروه Voluma XC بدلیل غلظت بالای اسید هیالورونیک مناسب تزریق در لایه های عمقی است و برای گونه گذاری استفاده می شود. زیر گروه ژوویدرم Vollure مناسب تزریق در خط خنده است و تا 18 ماه ماندگاری دارد.

جهت برجسته سازی لب و تزریق لب زیرگروه Volbella توصیه می شود که  بسیار نرم است و تورم کمتری نسبت به محصولات قدیمی تر بعد از تزریق ایجاد می کند. . ژل رستیلن Restylaneمحصول شرکت آمریکایی مدیسیس می باشد  و قبل از ژوویدرم مورد تایید FDA قرار گرفته است با این وجود در عمل بعد از تزریق ژوویدرم نرم تر است و در چند روز اول بعد از تزریق ورم  کمتری ایجاد می کند.

ژل خط خنده
عکس قبل و بعد تزریق ژل خط خنده

تفاوت ژل های اروپایی و آمریکایی در چیست؟

برندهای اروپایی رقابت سنگینی با رقبای آمریکایی خود آغاز کرده اند،  که از میان آنها ژل هیومکس ساخت سوئیس می باشد و بصورت 2 سرنگ یک سی سی عرضه شده است  و کیفیت و قیمت مناسبی دارد. دارای زیر گروه های متعددی می باشد نوع Kiss برای تزریق به لب می باشد  Ultra-deep دارای غلظت بالاتر و ماندگاری طولانی تری است و مناسب برای خطوط خنده عمیق و گونه گذاری است و نوع Deep-line برای چروک های سطحی تر در خط اخم و چروک های عمودی لب فوقانی و خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم  می باشد.

ژل تئوسیال نیز یک برند سوئیسی است که دارای زیر گر و های کیس و دیپ لاین و  اولترا دیپ می باشد و به نسبت قیمت دارای کیفیت متوسطی است .برند اروپایی دیگر ژل الاینا Alayna می باشد که محصول کشور آلمان است. و در زیر گروه های lip  وShape به ترتیب  برای حجم دهی لب و صورت عرضه شده اند و کیفیت مطلوبی دارند.

ژل Skin fill و Idea ساخت ایتالیا هستند و در زیر گروههای مختلف موجود می باشند.

ژل پرفکتا Perfectha ساخت فرانسه است و چند زیر گروه دارد: زیر گروه Deep  برای خط خنده ، گونه گذاری و حجم دادن و برجسته کردن حاشیه لب استفاده می شود. زیر گروه Derm برای درمان چروک های سطحی اطراف چشم ، دهان و خط اخم  و همچنین برجسته کردن و حاشیه دادن لب استفاده می شود.زیر گروه Subskin در لایه زیر پوست و بوسیله کانولا تزریق می شود و برای گونه گذاری و درمان  اسکارهای عمقی استفاده می شود و 12 تا 18 ماه ماندگاری دارد و زیر گروه Fineline  برای پر کردن چروک های سطحی اطراف دهان و چروک های پنجه کلاغی اطراف چشم مصرف می شود.

ژل رووفیل Revofil و نورامیس ساخت کشور هستند و ژل لب ریون Reyoun Gel ساخت چین است.

عکس قبل و بعد تزریق ژل خط خنده
ژل خط خنده قبل و بعد

عوارض تزریق ژل چیست؟

بدلیل عبور شاخه شریان صورتی در زیر ناحیه خط خنده و استفاده از فیلرهای با غلظت بالای اسید هیالورونیک در این ناحیه، احتمال ورود ژل به درون این سرخرگ و مسدود کردن آن و ایجاد ایسکمی و نکروز در نواحی دیستال این شریان و اطراف پره بینی وجود دارد.

عوارض تزریق ژل گونه
ورم بعد از تزریق ژل خط خنده

برای پیشگیری از این عوارض شناخت آناتومی صورت و استفاده از فیلرهای مرغوب و مناسب برای هر ناحیه از صورت توصیه می شود. بعلاوه چند راهکار وجود دارد که رعایت این تکنیک ها برای اجتناب از این عوارض حیاتی است:

1- بجای تزریق حجم زیاد فیلر در هر تزریق از مقادیر اندک استفاده شود.

2- حین ورود سوزن به عمق پوست تزریق انجام نشده و در زمان خارج کردن نیدل به آرامی تزریق انجام شود.

3-ورود نیدل به موازات سرخرگ شریان صورتی انجام نشود، بعبارت دیکر نیدل با سرخرگ زاویه داشته باشد، تا از ورود نا خواسته آن بدرون سرخرگ اجتناب شود.

4-هر چند که دقت تزریق با کانولا به اندازه سوزن نیست ولی بدلیل غیر نوک تیز بودن کانولا، احتمال سوراخ کردن سرخرگ بسیار کمتر از سوزن است و در نواحی که ریسک ایسکمی بیشتر است مثل گلابلا، اطراف چشم ، نوک بینی و خط خنده استفاده از کانولا برای پیشگیری از این عوارض توصیه می شود.

با این وجود در صورت بروز ایسکمی علاوه بر ماساژ با خمیر نیتروگلیسرین و گرم کردن موضع ، تزریق سریع 20 تا 30 واحد هیالاز به ازای هر 2 سانتی متر مربع در طول ناحیه توزیع شریان های درگیر و تکرار تزریق در روزهای بعد در صورت باقی ماندن علائم موجب پیشگیری از نکروز بافتی می شود

عوارض تزریق ژل خط خنده
عفونت از عوارض تزریق ژل خط خنده است

هزینه تزریق ژل خط خنده چقدر است؟

بطور کلی در کلینیک های زیبایی قیمت تزریق ژل خط خنده  بر اساس نوع و کیفیت ژل و  حجم تزریق شده ژل در صورت ( بر حسب میلی لیتر) محاسبه می شود.

برند های آمریکایی ( ژوویدرم و رستیلن) دارای بالاترین قیمت هستند و برندهای اروپایی قیمت متوسطی دارند و ژل های چینی و کره ای پایین ترین قیمت را دارند. بعنوان مثال هزینه تزریق ژل ژوویدرم  به گونه که ساخت شرکت آمریکایی آلرگان است از اسکین فیل  که ایتالیایی  است بالاتر است.

منابع:

سایت اینترنتیhttp://www.realself.com

سایت اینترنتی PUBMED

Office- Based cosmetic procedures and tecnique
by SORIN EREMIA

آدرس اینستاگرام

برای مشاوره پیام دهید✍

آموزش تزریق ژل در Youtube
4.8/5 - (104 امتیاز)
Summary
پوست و زیبایی
Service Type
پوست و زیبایی
Provider Name
دکتر مسافریان,
خ علامه جنوبی - 24 شرقی,سعادت آباد,تهران- Telephone No.09036588236
Area
تهران
Description
از آنجا که خط خنده بدلیل شل شدن پوست گونه و همین طور انقباض عضلات زایگوماتیکوس در زمان خنده ایجاد می شود، دارای علت ترکیبی است. بعبارت دیگر در قسمت یک سوم فوقانی نسبتا غیر متحرک و استاتیک است و در قسمت دو سوم تحتانی متحرک و دینامیک می باشد. بنابراین درمان ترکیبی برای خط خنده موثرترین شیوه است.

19 دیدگاه دربارهٔ «ژل خط خنده قبل و بعد»

  1. درود من دو ماه پیش ۳ سی سی ژل خط خنده تزریق کردم. سمت راست کنار بینی دو تا توده سفت و سمت چپ هم یه گلوله ولی کوچکتر زیر دست حس می کنم. من سابقه حساسیت به نیش زنبور هم دارم.برای تزریق آنزیم پیش دکتر رفتم گفت برای شما ممنوعه! نظر شما چیه؟ روش دیگه ای بجز آنزیم وجود داره؟ از راهنمایی شما سپاسگزارم

    1. درود بر Zahra450
      علت گلوله شدن ژل در زیر پوست بدلیل تزریق بیش از حد در یک نقطه و همین طور کیفیت فیلر می باشد، که با انتخاب فیلر با کیفیت ، تکنیک صحیح تزریق و ماساژ بلافاصله بعد از درمان قابل پیشگیری است.
      در نیش زنبور آنزیم هیالورونیداز وجود دارد و اگر فردی سابقه شوک آنافیلاکتیک با نیش زنبور داشته است تزریق هیالاز هم ممکن است ایجاد واکنش حساسیتی نماید.
      با این وجود بسیاری از افراد به نیش زنبور یک واکنش موضعی از قبیل خارش ، قرمزی و تورم دارند که این از موارد منع تزریق هیالاز نیست. بهتر است تست آلرژی به آنزیم هیالاز برای کلیه افراد انجام شود و در صورت مثبت بودن تست از روش های دیگر از قبیل آر اف و ماساژ موضعی برای تسریع در جذب ژل استفاده شود.
      موفق باشید

  2. سلام وقت بخیر
    من ۴۲ سالمه و خط خنده عمیقی دارم. در دو سال گذشته سه بار خط خنده تزریق کردم که فقط دو هفته خوبه و از هفته سوم همه ژل ها آب می شن. می خواستم بدونم چرا اینقدر زود ژل در بدن من آب می شه؟ درمان دیگه ای وجود نداره؟ سپاس

    1. درود بر Maryam250
      ماندگاری فیلر به کیفیت ژل تزریق شده ، ناحیه تزریق شده و متابولیسم بدن فرد بستگی دارد. ژل های با کیفیت ماندگاری طولانی تری دارند و ناحیه خط خنده بدلیل متحرک بودن به نسبت نواحی غیر متحرک صورت کمتری دارد.
      علاوه بر موارد فوق در افرادی که متابولیسم بالایی دارند مثل افراد ورشکار حرفه ای ماندگاری ژل کمتر است.
      موفق باشید

  3. سلام وقت بخیر
    من ۳۶ سالمه و خط خنده عمیقی دارم. حساسیت به گرد و خاک دارم و می ترسم ژل تزریق کنم. دکتر خودم گفت برای خط خنده ات سابسیژن می کنم دیگه احتیاج به ژل نیست . نظر شما چیه؟ متشکرم

    1. درود بر سپیده
      سابسیژن در ناحیه خط خنده تا حدودی موثر است که بدلیل عبور سرخرگ صورتی در این ناحیه حتما می بایست با کانولا انجام شود.
      با این وجود چنانچه عمق خط خنده قابل توجه باشد تزریق همزمان یک فیلر و یا پی آر پی که پلاکت فشرده خون فرد است و کلاژن سازی طبیعی انجام می دهد به افزایش نتیجه درمان کمک می کند.
      موفق باشید

  4. سلام وقت بخیر من ۶۴ سالمه خط خنده عمیق دارم برای برطرف شدن خط خنده تزدیق ژل برای من مناسبه؟ متشکرم

    1. درود بر فرح
      خط خنده در سن شما به دلیل شل شدن پوست گونه و افتادگی آن و همین طور در اثر انقباض عضلات زایگوماتیکوس که مسئول بالا کشیدن گوشه لب هستند ایجاد می شود.
      در بسیاری از افراد با تزریق ژل مسئله بطور کامل برطرف می شود ولی در گروهی از افراد احتیاج به درمان ترکیبی است و برای سفت کردن پوست ابتدا هایفوتراپی انجام شده و سپس تزریق ژل صورت می پذیرد.
      موفق باشید

  5. سلام آقاي دكتر،من ترزيق ژل خنده خنده انجام دادم و همزمان با اون دكتر بعدش ميكرونيدلينگ برام انجام داد،ولي اثر ژل تا يكي دو هفته باقي موند و دوباره صورتم ب حالت اوليه برگشت،مواد ژل مشكل داشته يا اثر ميكرونيدلينگ بوده؟

    1. درود بر ستاره
      انجام میکرونیدلینگ و تزریق ژل خط خنده در یک جلسه امکان پذیر می باشد که در ابتدا میکرونیدلینگ انجام شده و سپس تزریق ژل انجام می شود که البته میکرونیدلینگ بر روی خط خنده انجام نمی شود. در مورد کیفیت ژل بهتر است از پزشک خودتان سوال کنید
      موفق باشید

  6. با سلام خدمت جناب آقای دکتر
    بنده حدود سه سال پیش تزریق ژل خط خنده انجام دادم که جای آن تا مدتها به صورت یک برآمدگی وجود داشت که حدود یک سال پیش با آمپول هیالورونیداز هم برطرف نشد. آیا راه حل دیگری برای رفع آن وجود دارد ؟

  7. سلام آقای دکتر
    میخواستم بدونم شما ژل برای چانه هم تزریق میکنید؟
    ژل الاینا چقدر هست هزینه اش برای هر سی سی؟
    ممنون

  8. بازتاب: تزریق چربی | کلینیک زیبایی و لاغری دکتر مسافریان

    1. درود بر راضیه خانم
      تزریق ژل خط خنده دردناک است به همین دلیل با بلوک عصب سه قلو درد به کلی از بین می رود. اینکار شبیه تزریق مواد بی حسی در دندانپزشکی می باشد.
      هزینه تزریق خط خنده بر اساس برند فیلر متفاوت است برای اطلاعات بیشتر با کلینیک تماس بگیرید.
      موفق باشید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button
راز بوتاکس بدون عارضه چیست؟ مزوژل چیست؟ علت جذابیت چهره آنجلینا جولی چیست؟ راز شفافیت پوست کلئوپاترا چه بود؟ راز لیفت صورت بدون جراحی راز درمان جای جوش با سابسیژن راز جوانی پوست کیم کارداشیان چیست؟ تزریق ژل لب مدل قلوه ای