تیرگی زیر چشم❤

علت تیرگی زیر چشم چیست؟

تیرگی زیر چشم دارای دلایل متعددی است ولی در اکثر موارد سابقه خانوادگی وجود دارد و نقش ژنتیک در بروز آن بسیار موثر است با این وجود بعضی از فاکتور ها موجب تشدید آن می شوند.

 تیرگی زیر چشم بیانگر اختلال عمده در ارگان های داخلی نیست ولی نشاندهنده این است که کاری باید انجام شود. عواملی  از قبیل کم خوابی ،خستگی، استرس، کم کاری تیروئید، آلرژی پوستی ، کمبود آب بدن و تغذیه نا مناسب ،كم‌خونی، مصرف دخانیات و اشعه ماوراء بنفش خورشید ممکن است موجب بدتر شدن سیاهی زیر چشم شوند.

 درمان تیرگی زیر چشم چگونه است؟

در بعضی از افراد پوست پلک تیره نیست و افتادن سایه موجب تیره به نظر رسیدن در ناحیه زیر چشم می شود. علت این عارضه تحلیل چربی گونه و زیر چشم بدلیل نوسان وزن است و در معاینه وقتی از روبرو نور به صورت تابانده می شود این تیرگی از بین می رود؛ که نشاندهنده وجود سایه در این ناحیه است. این نوع تیرگی زیر چشم با تزریق فیلر و یا چربی نانو درمان می شود.

نوع دوم تیرگی زیر چشم بدلیل افزایش رنگدانه ملانین در این ناحیه است و در معاینه وقتی از روبرو نور به صورت تابانده شود ؛ این تیرگی پایدار است و با درمان های کاهنده رنگدانه ملانین از قبیل پی آر پی و مزونیدلینگ برطرف می شود.

 

تیرگی زیر چشم
درمان تیرگی زیر چشم با تزریق فیلر

 مزوتراپی تیرگی زیر چشم چگونه است؟

بدلیل عدم نفوذ کافی پماد ها و لوسیون های پوستی به لایه های عمقی تر استفاده از این مواد همواره پاسخ مطلوب را ایجاد نمی کند، با توجه به اینکه رنگدانه های تیره کننده پوست در لایه های عمقی درم قرار گرفته اند از کوکتل های مزوتراپی که دارای ویتامین سی و مواد روشن کننده دیگر است استفاده می شود.
در این روش ابتدا پوست بطور کامل بی حس شده و سپس با روش میکرونیدلینگ سوراخ های ریز میکروسکوپی در سطح پوست ایجاد می شود و همزمان  کوکتل روشن کننده بر روی پوست اسپری می شود. تعدادجلسات مزوتراپی 4 تا 6 جلسه است که به فاصله 4 هفته انجام می شود.

درمان کبودی زیر چشم با تزریق چربی چگونه است؟

در روش تزریق چربی یک نوع پیوند اتولوگ انجام می شود بعبارت دیگر سلول های چربی دهنده از خود فرد گرفته شده و به خود فرد پیوند می شود بنابراین احتمال ایجاد واکنش های حساسیتی و آلرژی در تزریق چربی منتفی است. بعلاوه بافت چربی غنی از سلول های بنیادی است که  علاوه بر پر کردن صورت موجب افزایش  کیفیت ، قوام  و رنگ پوست آن ناحیه  می شود.  بنابراین تزریق چربی یک روش کم عارضه و مطمئن برای جوانسازی ، برجسته سازی و لیفتینگ پوست می باشد.

بدلیل پیشرفته شدن طریقه تزریق چربی  در سال های اخیر این عمل با روش بی حسی موضعی  و بطور سرپایی انجام می شود و احتیاج به بستری شدن نداشته و  از روز بعد فرد می تواند کارهای روزمره خود را انجام دهد.

تیرگی زیر چشم
با تزریق چربی تیرگی زیر چشم بر طرف شده است

عوارض درمان سیاهی زیر چشم چیست؟

بدلیل اینکه درمان با کانولای غیر نوک تیز انجام می شود درمان بسیار مطمئن و کم عارضه می باشد. مختصر قرمزی ، تورم و احساس کوفتگی ممکن است در محل تزریق ایجاد شود که با کمپرس یخ ظرف چند ساعت بر طرف می شود.

مصرف مسکن های خانواده NSAID از قبیل آسپرین، ایندومتاسین ، ایبوپروفن و …. بدلیل ایجاد اختلال در سیستم انعقاد خون و احتمال ایجاد کبودی و خون مردگی در محل تزریق ممنوع می باشد. استحمام با آب داغ و انجام تمرینات ورزشی سنگین در ۲۴ ساعت بعد از تزریق مجاز نمی باشد.

هزینه درمان کبودی زیر چشم چقدر است؟

تکنیک درمان تیرگی زیر چشم بر حسب شدت آن در افراد مختلف متفاوت است و در بعضی موارد بطور همزمان فاکتور رشد و یا پر کننده های بافتی در زیر شیار اشکی تزریق می شود و بعلاوه ممکن است برای تاثیر بیشتر درمان میکرونیدلینگ انجام شود که در نتیجه هزینه درمان متفاوت می باشد.

 

آدرس اینستاگرام

4.9/5 - (102 امتیاز)

2 دیدگاه دربارهٔ «تیرگی زیر چشم❤»

  1. سلام وقت بخیر
    من گودی و تیرگی ارثی دارم و پوست زیر چشمم خیلی نازکه درحدی ک رگ هاش کاملا معلومه
    میخواستم بدونم چه روشی رو پیشنهاد میکنید که تیرگی کم بشه؟؟
    ممکنه تیرگی فقط بخاطر نازکی پوست زیر چشمم باشه؟
    روشی هس ک بلند مدت یا دائمی باشه؟ ن اینکه کامل از بین بره حداقل کمتر بشه

    1. درود بر نگار
      دلایل تیرگی زیر چشم متنوع است و بر حسب علت ایجاد کننده درمان متفاوتی انجام می شود که در معاینه حضوری نوع درمان تعیین می شود.
      موفق باشید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button
راز بوتاکس بدون عارضه چیست؟ مزوژل چیست؟ علت جذابیت چهره آنجلینا جولی چیست؟ راز شفافیت پوست کلئوپاترا چه بود؟ راز لیفت صورت بدون جراحی راز درمان جای جوش با سابسیژن راز جوانی پوست کیم کارداشیان چیست؟ تزریق ژل لب مدل قلوه ای