مینی لیفت صورت

مینی لیفت صورت چیست؟ مینی لیفت صورت برای درمان افتادگی و شلی پوست در حد متوسط انجام می شود و بدلیل اینکه برش کمتری در پوست ایجاد می شود اسکار کوچک تری در ناحیه جلو گوش در مقایسه با لیفت کامل صورت بجا می گذارد.

 بعلاوه بدلیل کوچک تر بودن جراحی بدون بی هوشی عمومی و صرفا با داروهای آرام بخش وریدی و بی حسی موضعی انجام می شود و در نتیجه دوره نقاهت کوتاهتر، عوارض جانبی کمتر و هزینه کمتری در مقایسه با لیفت کامل صورت دارد.

سن مناسب برای مینی فیس لیفت از 40 تا 55 سالگی می باشد و در سنین بالاتر در صورت افتادگی بیشتر لیفت کامل صورت توصیه می شود.

تفاوت مینی لیفت صورت با لیفت کامل
مینی لیفت صورت

مینی لیفت صورت چگونه انجام میشود؟

داروهای آرام بخش به کمتر شدن اضطراب فرد کمک کرده و در نتیجه فشار خون در حد متعادلی باقی مانده که این موضوع در کمتر شدن خونریزی و تورم بعد از عمل کمک زیادی می کند. در روش مینی لیفت صورت  به منظور ایجاد بی حسی و جلوگیری از خونریزی از محلول تامیسنت استفاده می شود که این محلول با ایجاد تورم در بافت چربی زیر پوستی موجب فشرده شدن مویرگ های خونریری دهنده شده و ناحیه عمل را تمیز و بدون نشت مویرگی می نماید و بعلاوه تورم بافت زیر پوستی فاصله صفحه برش را از عصب صورتی افزایش داده و  از آسیب احتمالی آن جلوگیری می نماید.

بعد از اطمینان از بی حسی کامل مقداری از پوست ناحیه جلو گوش برداشته شده و لایه عضلانی زیر آن سفت شده ، در نتیجه پوست نواحی زیر برش به سمت بالا کشیده شده و سفت می شود.

در این تکنیک  برش به سمت پشت گوش ادامه داده نمی شود و در نتیجه برش کوتاهتر از لیفت کامل می باشد و تورم بدلیل تجمع مایعات  در زیر پوست کمنر ایجاد شده و دوره نقاهت بسیار کوتاهتر می باشد.

هزینه مینی لیفت صورت چقدر است؟

معمولا عمل مینی لیفت صورت بصورت سرپایی و بدون نیاز به بیهوشی عمومی و با آرام بخش های وریدی انجام می شود؛ با این وجود بعضی از افراد تمایل دارند که حین عمل کاملا بیهوش باشند که این بر روی هزینه لیفت صورت تاثیر می گذارد.

بعلاوه ممکن است در مواردی احتیاج به درمان های مکمل از قبیل لیپوساکشن چربی غبغب، جراحی پلک، تزریق چربی به گونه ، لیزر و … انجام شود که در نتیجه هزینه درمان بر حسب نوع درمان در افراد مختلف متفاوت می باشد.

مراقبت بعد از لیفت صورت چگونه است؟

بعد از لیفت جراحی تورم در موضع درمان طبیعی است که این تورم شروع فرایند ترمیم در پوست است که بدلیل افزایش نفوذپذبری عروق و ورود گلبول های سفید و پلاکت ها و تجمع مایع در فضای بین بافتی است که با رعایت کردن موارد زیر دوره تورم و التهاب کوتاه تر شده و نتیجه درمان موثرتر و بدون عارضه خواهد شد:

۱- استراحت کامل در ۴۸ ساعت اول بعد از درمان موجب کاهش جریان خون و در نتیجه کم شدن تورم می شود. بهتر است که در هنگام استراحت از ۲ بالش برای زیر سراستفاده شود.

۲ـ استفاده از گن مخصوص موجب کاهش تورم و تجمع مایعات در زیر پوست می شود و بعلاوه کمپرس سرد در ۲ روز اول بعد از لیفت به کاهش ورم کمک کرده و بعد از آن در کاهش درد و ناراحتی پس از درمان بسیار موثر است. البته توجه به این نکته ضروری است که تماس مستقیم یخ با پوست بمدت طولانی موجب کاهش شدید خونرسانی به پوست شده و احتمال آسیب پوستی وجود دارد و بهتر است یک حوله تمیز بین کمپرس سرد و پوست قرار گیرد و بعلاوه کمپرس سرد در نقاط مختلف جابه جا شود و بیشتر از ۳۰ ثانیه در یک موضع قرار نگیرد.

۳ـ بیمار نباید در ۲ روز اول بعد از عمل خم شده یا وسایل سنگین بلند کند. این کار باعث تورم بیشتر و افزایش فشار خون شده و احتمال تورم بیشتر وجود دارد.

۴- تا چهار هفته بعد از لیفت صورت، فرد نباید زیاد در معرض نور خورشید قرار گیرد (برای جلوگیری از خطر ایجاد هایپرپیگمنتاسیون) بنابراین بهتر است در صورت لزوم از  کرم اکسید دو زنک و یا کرم های ضد آفتاب با SPF 50 و بدون رنگ استفاده شود.  مخصوصا در فصل تابستان هر ۲ ساعت یک بار باید از کرم استفاده شود.

۵- استحمام حداقل بعد از ۴۸ ساعت با آب ولرم توصیه می شود که این زمان به منظور بسته شدن محل بخیه ها می باشد. ممکن است در موضع عمل احساس بی حسی وجود داشته باشد که این موضوع جای نگرانی ندارد و حداکثر ظرف دو ماه برطرف می شود.

۶-مصرف مسکن های خانواده آسپرین از قبیل ایندومتاسین، پروفن و… در چند روز اول بعد از درمان توصیه نمی شود ، بعلاوه نوشیدنی های الکلی با رقیق کردن خون منجر به تورم بیشتر و طولانی شدن دوره نقاهت می شوند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button
راز بوتاکس بدون عارضه چیست؟ مزوژل چیست؟ علت جذابیت چهره آنجلینا جولی چیست؟ راز شفافیت پوست کلئوپاترا چه بود؟ راز لیفت صورت بدون جراحی راز درمان جای جوش با سابسیژن راز جوانی پوست کیم کارداشیان چیست؟ تزریق ژل لب مدل قلوه ای