پی آر پی یا مزوتراپی

پی آر پی یا مزوتراپی؟

پی آر پی شامل تزریق با پلاسمای غنی از پلاکت است، در حالیکه مزوتراپی تنها برای تزریق به لایه مزودرم استفاده می‌شود. به دلیل وجود فاکتور رشد در پلاکت علاوه بر تاثیر مستقیم که بر روی بازسازی بافت اسکار دارد، موجب تسریع فرایند ترمیم و کاهش مدت خانه نشینی و قرمزی پوست بعد از لیزر یا میکرونیدلینگ می شود.پی آر پی را می‌توان به تمام لایه‌های پوست صورت به‌کار برد. بعلاوه PRP برای لک صورت و لک های التهابی ناشی از جوش های ملتهب مورد استفاده قرار می گیرد. مزوتراپی در مقایسه با پی آر پی ارزان‌تر است.

دمای مناسب برای جدا کردن پلاکت ها با سانتریفیوژ ۲۲ درجه سانتی گراد می باشد. بنابراین بعد از خون گیری مدت ۵ دقیقه لوله آزمایش در دمای اتاق رها شده تا به درجه حرارت مطلوب برسد. سپس در دو مرحله با استفاده از سانتریفیوژ گلبول های قرمز ،پلاسما و پلاکت ها از یکدیگر جدا می شوند.

تصویر قبل و بعد در یک خانم جوان که موجب کاهش تیرگی زیر چشم شده است
prp صورت

پی آر پی یا مزوتراپی؟

عمر مفید پلاکت برای پی آر پی ۴ ساعت است. با این وجود ترجیحا تا یکساعت بعد از خونگیری پی ار پی می بایست آماده و تزریق شود. میزان پی آر پی مورد نیاز برای جوانسازی پوست ۸ میلی لیتر ، برای مصارف ارتوپدی ۶ میلی لیتر و جهت تقویت فولیکول های مو ۴ میلی لیتر می باشد. غلظت پلاکت برای مصرف جوانسازی پوست ۴ برابر و برای ریزش مو ۷ برابر غلظت و برای مصارف ارتوپدی ۵ برابر خون طبیعی می باشد که تایید این موضوع با انجام شمارش پلاکتی از نمونه پی آر پی انجام می شود.

اضافه کردن گلوکونات کلسیم بعنوان فعال کننده پلاکتی ضروری نمی باشد ؛چرا که کلاژن پوست یک فعال کننده قوی است و ۳ دقیقه بعد از تزریق پی آر پی ، پلاکت ها بطور طبیعی فعال می شوند. با این وجود کلسیم گلوکونات را بدلیل کاهش درد زمان تزریق می توان به پی ار پی اضافه کرد ( به استثناء نقاط اطراف چشم) . برای این منظور ۰٫۱ سی سی کلسیم گلوکونات به ۰٫۹ سی سی پی آر پی اضافه می شود.

مراحل آماده سازی پی آر پی صورت
مراحل آماده سازی پی آر پی

ماندگاری پی آر پی صورت چقدر است؟

ماندگاری پی آر پی از فردی به فرد دیگر متفاوت است که این موضوع بدلیل متغیرهایی از قبیل سن ، تفاوت های فیزیولوژیک ، محیطی و ژنتیکی است. با این وجود می توان گفت ماندگاری پی آر پی بطور متوسط بین 6 تا 12 ماه است. بنابراین برای تثبیت درمان تکرار پی آرپی هر سال یک نوبت توصیه می شود.

ایا پی ار پی صورت را چاق میکند؟

پی آر پی موجب بهبود قوام پوست و کاهش چین و چروک های صورت می شود. بسیاری از افراد بعد از پی آر پی احساس می کنند که صورتشان پرتر شده است که بدلیل افزایش تولید کلاژن در پوست و کاهش چین و چروک های آن است.

با این وجود نمی توان گفت که پی آر پی یک فیلر است و موجب افزایش حجم قابل توجهی در صورت می شود. افرادی که بدنبال افزایش حجم در صورت هستند می بایست از تزریق فیلر و یا چربی برای این منظور استفاده نمایند.

پوست روشن تر شده، منافذ باز ، لک و جای جوش از بین رفته پی آر پی صورت نی نی سایت
عکس قبل و بعد از پی آر پی صورت
4.7/5 - (4 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button
راز بوتاکس بدون عارضه چیست؟ مزوژل چیست؟ علت جذابیت چهره آنجلینا جولی چیست؟ راز شفافیت پوست کلئوپاترا چه بود؟ راز لیفت صورت بدون جراحی راز درمان جای جوش با سابسیژن راز جوانی پوست کیم کارداشیان چیست؟ تزریق ژل لب مدل قلوه ای