دیفرین برای جای جوش در سال ۱۴۰۲

کاربرد دیفرین برای جای جوش چگونه است؟

کاربرد اصلی دیفرین برای درمان جای جوش و لک های التهابی ناشی از آن است با این وجود از آنجا که دیفرین یک رتینوئید است و دارای خواص لایه بردار و کلاژن ساز است و به نسبت سایر رتینوئیدها قابل تحمل تر است.

کاربردهای دیگری در زیبایی و جوانسازی  از قبیل روشن کردن پوست ، بستن منافذ باز و آماده کردن پوست قبل از لیزر جای جوش دارد که در این نوشته به اجمال این موارد بررسی می شوند:

در درمان جای جوش های عمیق از Differin بعنوان مکمل درمانی از قبیل لیزر و سابسیژن استفاده می شود. در روش ترکیبی به مدت چند هفته از دیفرین به منظور لایه بردار و  آمادگی بیشتر پوست استفاده شده و سپس 48 ساعت قبل از درمان اصلی مصرف آن قطع می شود و بعد از یک تا دو هفته از درمان اصلی مصرف  آن مجددا  شروع می شود.

برای مطالعه روش های مختلف درمان جای جوش بر روی عکس زیر کلیک کنید:

تصویر قبل و بعد درمان در صورت یک مرد جوان با روش ترکیبی
قبل و بعد درمان در صورت

فرق ژل و کرم دیفرین در چیست؟

ترکیب موثر در ژل و همین طور کرم دیفرین،  Adapalene 0.1% است در نتیجه از نظر تاثیر درمان  ژل و کرم کاملا شبیه هم هستند، با این وجود فرم ژل سریع تر خشک می شود و مناسب پوست های چرب و پر آکنه در افراد جوان تر می باشد.

کرم دیفرین کمتر پوست را خشک می کند،در نتیجه تحریک کمتری ایجاد می کند و مناسب پوست های خشک و حساس است. بعلاوه دیفرین دارای خواص کلاژن ساز و شاداب کننده پوست است که در افراد بزرگسال و میانسال به منظور جوانسازی استفاده می شود. با توجه به خشکی و حساس شدن پوست این گروه از مصرف کنندگان که معمولا پوست حساسی هم دارند، استفاده از کرم دیفرین بر ژل آن ارجحیت دارد.

 ژل دیفرین برای جای جوش که نام تجاری آن آداپالن است
ژل آداپالن

نتایج بهبودی دیفرین پس از چه مدت قابل مشاهده است؟

طبق نتایج به دست آمده، مصرف کنندگان پس از ۱۲ هفته استفاده شاهد روند ۶۰ درصدی بهبود آکنه ها هستند و این روند با ادامه مصرف بیشتر نیز خواهد شد. هم چنین می توانید پس از رسیدن به نتایج دلخواه مصرف آداپالن را به منظور پیشگیری از ایجاد جوش جدید ادامه دهید.

ژل دیفرین در بارداری

از آنجا که این دارو از طریق پوست جذب می شود و مقداری ار آن  وارد خون می شود؛ ممکن است موجب آسیب به جنین شود که احتمال این موضوع در سه ماه اول بارداری بیشتر است. چرا که سه ماه اول ارگان های بدن جنین در حال شکل گیری است و احتمال آسیب بیشتر می باشد. بنابراین خانم های باردار و یا افرادی که قصد بارداری دارند نباید از این دارو استفاده نمایند.

نحوه استفاده از ژل دیفرین چگونه است؟

نیم ساعت بعد از شستن صورت خود با پن یا شوینده مناسب، یک لایه نازک از دیفرین را با انگشتان تمیز وخشک خود به تمامی صورت بغیر نواحی بالای پلک و مجاورت چشمها و زخمها بمالید. به دلیل ماندگاری اثر ژل دیفرین به مدت ۲۴ ساعت، استفاده روزانه یک مرتبه از این محصول کافیست.

استفاده این محصول به صورت نقطه ای روی جوش ها توصیه نمی شود. چرا که وظیفه ژل دیفرین کمک به بازگرداندن مکانیزم سلامت طبیعی پوست است و خشک کننده جوش نیست.

تصویر صورت یک خانم جوان بعد از درمان با دیفرین
آداپالن برای لایه برداری و جوانسازی کاربرد دارد

عوارض جانبی دیفرین برای جای جوش چیست؟

اثرات جانبی دیفرین ممکن است در کمتر از %۵ افراد مشاهده شود و شامل خشکی، قرمزی، و یا زبری و ناهمواری موقت پوست است که در شروع مصرف بیشتر دیده می شود و با ادامه استفاده از دارو بعد از گذشت 4 هفته شدت این عوارض کاهش می یابد.

تصویر انواع مختلف اسکار جوش که با روش ترکیبی درمان می شود
انواع مختلف جای جوش

روش  ترکیبی برای درمان جای جوش چگونه است؟

از آنجا که دراکثر موارد ترکیب متنوعی از انواع اسکار آکنه  وجود دارد و هر کدام از انواع جای جوش به یک روش درمانی پاسخ بهتری می دهند، از روش درمان ترکیبی برای پاسخ  بهتر استفاده می شود.

 جای جوش غلتان (Rolling)  دارای حاشیه شبیه یک غلتک چرخان است و فرو رفتگی جای جوش با یک انحنای ملایم به شکل نیم دایره به اپیدرم متصل می شود. این فرو رفتگی ها بدلیل اتصالات فیبروز در زیر اسکار می باشد که سطح آن را پایین می کشند. در سابسیژن موضع اسکار بی حس شده و با ابزاری به نام کانولا بافت فیبروتیک زیر اسکار با حرکات رفت و برگشتی و بادبزنی آزاد می شود.  جای جوش آتروفیک و فرورفته و همین طور اسکارهای Rolling بهترین پاسخ را به سابسیژن  می دهند.

اسکارهایی که شبیه یخ شکن (Icepick) هستند و به شکل یک مثلث در اپیدرم فرو رفته اند و اسکارهایی که مستطیلی شکل هستند و اصطلاحا به آنها جای جوش واگنی (Boxcar) گفته می شود، با روش های لایه بردار از قبیل لیزر فرکشنال، میکرونیدلینگ و پیلینگ بطور موثرتری درمان می شوند. بنابراین علاوه بر لایه های عمقی در سطح پوست  نیز درمان انجام شده و در نتیجه پوست صاف تر و هموارتر می شود.

در درمان ترکیبی از ترکیب دو یا سه روش درمانی برای نتیجه مطلوب استفاده می شود. بعنوان مثال در جلسه اول بطور همزمان سابسیژن و میکرونیدلینگ انجام شده و در جلسه بعد  لیزر جای جوش و سابسیژن انجام می شود. در بعضی از موارد ممکن است احتیاج به پیلینگ شیمیایی شود و همین طور در آخر دوره درمان برای افزایش حجم و بازسازی پوست ؛ تزریق فیلر یا چربی انجام می شود.

برای مشاوره پیام دهید✍

4.7/5 - (406 امتیاز)

24 دیدگاه دربارهٔ «دیفرین برای جای جوش در سال ۱۴۰۲»

  1. سلام وقتتون بخیر برای لک زخم و جوش تاثیر میذاره ؟یا چیزی میتونید بگید که اثر کنه واقعا کلافه شدم

  2. سلام و خسته نباشید
    ژل دیفرین برای فرو رفتگی های کم عمق روی پوست هم جواب میده؟
    اگر جواب بله هست اون فرو رفتگی ها (اسکار خفیف)کهنه هم باشن رفع میشه یانه؟
    و یه سوال دیگه اینکه برای رفع اسکار به روش
    مزو نیدلینگ و… روی کل صورت باید انجام بشه یا میشه فقط روی جایی که اسکار هست انجام بشه؟
    ممنونم از راهنماییتون.

    1. درود بر ندا
      ژل دیفرین برای منافذ باز پوست و درمان جای جوش های سطحی موثر است. در مورد سوال دوم می توان مزونیدلینگ را فقط در موضع جای جوش انجام داد. با این وجود انجام مزونیدلینگ در کل صورت به یک دست شدن آن کمک می کند و ارجح می باشد.
      موفق باشید

  3. با سلام و خسته نباشید
    من ۲۸ سالمه جای جوش و رو صورتم دارم در حد محدودی کک مک و خال هم دارم آیا همه ی اینها با کرم دیفرین برطرف میشه؟ من دنبال یه روش سریع و موثر هستم!
    ممنونم بابت وقتی که میذارین و پاسخگو هستین

    1. درود بر رضا
      کرم دیفرین موجب لایه برداری و تسریع در روند بارسازی پوست می شود. با این وجود چنانچه بدنبال روش های موثر و سریع درمان جای جوش و لک های صورت خود هستید، سابسیژن و مزونیدلینگ برای شما مناسب تر است.
      موفق باشید

  4. سلام
    اقای دکتر، بنده بخوام صورتم یکم روشن تر بشه و جوان تر بهترین گزینه چیه؟
    آیا با ژل دیفرین جای جوش از بین می ره و یا روش بهتری پیشنهاد می کنید؟ سپاس

    1. درود بر Nazi-300
      دیفرین مثل بقیه رتینوئیدها لایه برداری پوست انجام می دهد و به مرور زمان عمق جای جوش ها کمتر شده و پوست روشن تر می شود. البته جای جوش های عمیق با سابسیژن درمان می شود و ژل دیفرین بعنوان مکمل درمان بین جلسات سابسیژن استفاده می شود.
      موفق باشید

  5. سلام و درود
    من از 4 سال قبل جای جوش روی صورتم دارم و کرم های پوستی زیادی رو استفاده کردم ولی تاثیر زیادی نداشت. الان برای ادامه درمان قصد سابسیژن رو دارم ولی با توجه به عمقی بودن جای جوشام می خواستم بدونم چند درصد جای جوشام بهتر می شه؟ به نظر شما برای من لیزر بهتره یا سابسیژن؟ ممنونم

    پاسخ

    1. درود بر Sara1300
      درمان جای جوش عمقی که معمولا از نوع آتروفیک ویا rolling است با کرم های لایه بردار نیست و سابسیژن روش موثرتری است. در جلسه اول سابسیژن حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد بهبودی حاصل می شود و با تکرار درمان حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد بهبود کیفیت اسکار ایجاد می شود.
      از آنجا که ترکیب متنوعی از انواع جای جوش در صورت اکثر افراد وجود دارد ، درمان ترکیبی توصیه می شود و لیزر بعنوان مکمل سابسیژن می تواند برای جای جوش های یخ شکن و واگنی موثر واقع شود.
      موفق باشید

  6. سلام ببخشید نظرشما در مورد محلول اریترومایسین برای جای جوش چیست؟ و اینکه سابسیژن خیلی درد داره؟

    1. درود بر Narges
      لوسیون آنتی بیوتیک اریترمایسین برای پیشگیری و درمان آکنه فعال تجویز می شود و کاریردی در درمان جای جوش ندارد.
      سابسیژن با بی حسی موضعی و بلاک ریشه عصب انجام می شود و اعصاب حسی بطور کامل بلاک می شوند و یک درمان سرپایی و بدون درد است.
      موفق باشید

    2. سلام دکتر من پوست چرب و مختلطی دارم و جوش دار و نوع پوستمم نازوکه خواستم بدونم‌موردی نداره از دیفرین استفاده کنم ؟
      و اینکه شنیدم دیفرین برای جوش های فعال توصیه نمیشه باید چجوری متوجه جوش های فعال بشیم ؟

      1. درود بر خدیجه
        دیفرین موجب لایه برداری پوست می شود و در شروع درمان ممکن است ظاهر پوست بدتر شده و آکنه های زیر پوستی سریع تر نمایان شوند. با این وجود با ادامه درمان میزان سبوم و چربی پوست کاهش یافته و در نتیجه آکنه کمتری ایجاد خواهد شد.
        بنابراین مصرف دیفرین می تواند برای تعادل چربی و کاهش جوش های فعال مناسب باشد.
        موفق باشید

  7. سلام جناب دکتر من روی گونه هام منافذ باز دارم و اطراف چشم و روی بینی کمی کک مک دارم، الان یک ماه که کرم دیفرین استفاده می کنم پوستم تغییر زیادی نکرده آیا شما روش دیگری پیشنهاد میکنید؟ پی آر پی برای من موثره ؟در کل آیا این روش برای من تاثیر دارد یا شما چیز دیگری پیشنهاد میدهید؟
    ممنون از پاسخگوییتون

    1. درود بر Laleh
      دیفرین از خانواده رتینوئیدهاست که موجب لایه برداری در سطح پوست می شود و تا حد کمی بر روی رنگدانه ملانین و لک موثر است. اصافه کردن یک کرم کاهنده ملانین ، تاثیر هم افزا داشته و علاوه بر منافذ باز بر روی کک و مک نیز تاثیر خواهد داشت.
      بعد از یک ماه مصرف دیفرین پوست شما کاملا آماده درمان کک و مک است که می توانید پی آر پی و یا مزونیدلینگ انجام دهید.
      موفق باشید

  8. سلام آقای دکتر
    من الان یک ماه دارم کرم دیفرین استفاده می کنم تا حدی جای جوش صورتم بهتر شده ولی کامل برطرف نشده جای جوش صورتم خیلی عمیقه چه درمان دیگه ای شما پیشنهاد می کنید؟ متشکرم

    1. سلام
      وقت بخیر
      من ۲۴ سالمه پوست سفید و نسبتا خشکی دارم روش گونه هام جای جوش و کک و مک هم دارم. دکتر پوست به من کرم ترتینوئین تجویز کرده که خیلی پوستم حساس شده به نظر شما برای من آداپالن بهتره یا ترتینوئین؟ آیا درمان سریع تری برای من پیشنهاد می کنید؟ متشکرم

      1. درود بر Helma
        کرم آداپالن ضعیف ترین دارو از خانواده رتینوئیدهاست که نسبت به ترتینوئین بسیار ضعیف تر و در عین حال قابل تحمل تر است.
        برای شما که پوست حساس و خشکی دارید آداپالن گزینه مناسب تری است. عیب آن طولانی بودن دوره درمان است که با خواص لایه برداری که دارد برای کک و مک و جای جوش هم مناسب است.
        چنانچه بدنبال روش سریع تری هستید درمان ترکیبی سابسیژن و میکرونیدلینگ درمان سریع تر و موثرتری است.
        موفق باشید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button
راز بوتاکس بدون عارضه چیست؟ مزوژل چیست؟ علت جذابیت چهره آنجلینا جولی چیست؟ راز شفافیت پوست کلئوپاترا چه بود؟ راز لیفت صورت بدون جراحی راز درمان جای جوش با سابسیژن راز جوانی پوست کیم کارداشیان چیست؟ تزریق ژل لب مدل قلوه ای