رفع جای جوش صورت در سال ۱۴۰۲

 جای جوش صورت چگونه ایجاد می شود؟

جای جوش صورت بدلیل  آکنه ولگاریس   یا جوش معمولی در سطح پوست ایجاد می شود. بسته شدن مجرای فوليكول هاي پوست كه  انتقال دهنده ترشحات چربي  (سبوم)  به سطح پوست هستند و نفوذ باكتری  پروپیونی باکتریوم آکنه به طور ثانويه و ايجاد التهاب و عفونت منجر به جوش صورت می شود.

آکنه معمولا در  صورت، گردن، سینه، پشت، شانه‎ ها و حتی بازوها بروز می‏ کند. کم و بیش اکثر نوجوانان دارای  هستند. با این ‏حال این بیماری به گروه سنی خاصی محدود نمی ‏شود و بزرگسالان حتی تا 40 سالگی نیز می ‏توانند به آن مبتلا شوند.

غدد چربي پوست به‌ دلایل‌ نامعلوم‌ دچار انسداد می‌شود، اما احتمالا تغییرات‌ هورمون هاي جنسي در دوران‌ نوجوانی‌ در ایجاد آن موثر است. وقتی‌ که‌ چربی‌ داخل‌ غدد چربی‌ نتواند به‌ بیرون‌  راه‌ یابد، این‌ ترشحات تجمع‌ یافته‌ و توسط‌ باکتریهایی‌ که‌ بطور طبیعی‌ در غده‌ وجود دارند عفونی‌ می‌شود. كرم هاي اسكراب و ليف كشيدن وضعيت را بهتر نمي كنند و حتي ممكن است موجب بدتر شدن آن شوند.در واقع دستكاري آكنه موجب بدتر شدن آن مي شود.

تاثیر تغذیه در ایجاد آکنه چیست؟

تغذيه در ايجاد آكنه تاثير زيادي ندارد، با اين حال چنانچه با مصرف غذاي خاصي آكنه تشديد شود بهتر است مصرف آن محدود گردد. اين مواد غذایی ممكن است فست فود،  غذاهای سرخ كردني ،غذاهای پر ادويه و پرچرب باشد.

شكر و قهوه نيز مي توانند موجب تشديد آكنه شوند. بعد از فروکش کردن فاز حاد  یک اسکار در موضع باقی می ماند. بعبارت دیگر جای جوش صورت ناشی از ایجاد یک التهاب نسبتا شدید در لایه های مختف پوست است که بر اساس عمق و شکل ظاهری آن درمان های متفاوتی احتیاج دارد که در اینجا به این روش ها اشاره می شود.

بطور کلی سه نوع جای جوش صورت وجود دارد که شایع ترین نوع آن اسکار آتروفیک می باشد و بصورت یک فرورفتگی در سطح پوست دیده می شود و بدلیل یک التهاب مزمن ایجاد می شود.

نوع دوم جای جوش صورت نوع برجسته یا کلوئید می باشد که بصورت یک برجستگی به شکل گوشت اضافه در پوست است و نوع سوم جای جوش صورت بصورت اسکارهای با رنگهای متفاوت در سطح پوست می باشد که ممکن است این تغییر رنگ به شکل افزایش ملانین ( Hyperpigmentation) یا کاهش ملانین ( Hypopigmentation) خود را نشان دهد.

قبل و بعد درمان جای جوش در پیشانی با روش ترکیبی سابسیژن ، میکرونیدلینگ، هایفو و....
درمان اسکار جوش در پیشانی و شقیقه با روش ترکیبی

برای پیشگیری از جوش صورت از موارد زیر پرهیز کنید:

مواجهه‌ با هوای‌ بسیار گرم‌ ، مرطوب و آلوده

استرس

مصرف داروهای هورمونی  پيشگيري از بارداري

مصرف بعضی داروها مثل‌ كورتيكو استرئيدها ،هورمونهای‌ مردانه‌

كرم ها و مواد آرايشي پرچرب

قبل و بعد درمان با روش ترکیبی سابسیژن و تزریق چربی
در اسکارهای عمیق و آتروفیک علاوه بر درمان های متداول احتیاج به حجم دهی با تزریق چربی و یا فیلر وجود دارد

لیزر جای جوش چگونه عمل می کند؟

لایه برداری به منظور جوانسازی پوست به سه روش شیمیایی( پیلینگ) ، مکانیکی ( میکرودرم ابریژن) و نوری ( لیزر فراکشنال) انجام می شود.

بدلیل قابل کنترل نبودن عمق نفوذ در لایه برداری شیمیایی و  عمق نفوذ کم و تعدد جلسات  در روش میکرودرم ابریژن، روش لیزر جای جوش معرفی شد که در آن پرتو لیزر با قطر بسیار نازک ( ۱۰۰ تا ۱۵۰ میکرومتر)  بر روی پوست تابیده شده ، ستون بسیار نازکی از پوست بدلیل حرارت لیزر (۳۵۰ درجه سلسیوس)تبخیر شده  و سوراخ های بسیار ریزی بر روی سطح پوست ( لایه  اپیدرم ) ایجاد می شود.

بدلیل اینکه تمام سطح پوست با اشعه لیزر تماس پیدا نمی کند به این نوع درمان، لیزر فراکشنال ( کسری ) گفته می شود. تعداد سوراخ های ایجاد شده در پوست قابل کنترل است و هر چه سوراخ بیشتری بر روی پوست ایجاد شود نتیجه نهایی مطلوب تر خواهد شد.

در اطراف ستون های ایجاد شده در اپیدرم و درم  یک شعاع حرارتی ایجاد شده که  از مرکز به  حاشیه میزان حرارت کمتر می شود. در مناطق نزدیک به ستون های حرارتی یک منطقه انعقادی وجود دارد ( حرارت ۶۰ درجه سانتی گراد) در مناطق دورتر حرارت کمتر است (۴۵C ) 

این حرارت در بافت موجب تحریک فیبروبلاست ها شده و فیبروبلاست ها به نوبه خود تولید کلاژن و الاستین را بیشتر نموده و همچنین با کوتاه شدن طول رشته های کلاژن چین و چروک های پوست از بین رفته و قوام پوست افزایش می یابد.

قبل و بعد درمان با روش ترکیبی سابسیژن و میکرونیدلینگ
ميكرونيدلينگ سابسیژن

درمان با روش میکرونیدلینگ چگونه است؟

جای جوش صورت با روش میکرونیدلینگ  درمان می شود که در این روش با افزایش ساخت کلاژن و الاستین با تحریک فیبروبلاست ها در لایه درم به هموار شدن پوست کمک می شود.

با نفوذ سوزن های ریز به لایه درم یک جراحت مختصر در پوست ایجاد شده و بدن به آن واکنش نشان داده و شروع به ترمیم و بازسازی آن ناحیه می کند و طی این فرایند،کلاژن و الاستین که دو پروتئین اصلی و قوام دهنده پوست هستند تولید می شود.

حین عمل میکرونیدلینگ می توان کوکتل های مزوتراپی،پی آر پی و اسید هیالورونیک را برای نفوذ به لایه درم استفاده کرد .این مواد به تحریک کلاژن سازی کمک کرده و به جوانسازی پوست کمک می نمایند.

از دیگر مزایای میکرونیدلینگ این است که در تمام انواع پوست و در تمام نقاط بدن و در تمام فصول سال قابل استفاده است و این در حالی است که استفاده از لیزرهای لایه بردار و لیزر فراکشنال در پوست های تیره و فصول گرم سال و نقاط نزدیک به چشم محدودیت هایی دارد.

تعداد جلسات میکرونیدلینگ بر حسب تنوع و عمق اسکار از فردی به فرد دیگر متفاوت است. با این وجود می توان گفت برای دیدن نتایج قابل قبول  ، بین ۳ تا ۶ جلسه درمان لازم است.

درمان جای جوش بعد از یک جلسه سابسیژن
قبل و بعد درمان جای جوش بعد از یک جلسه سابسیژن

درمان  سابسیژن  برای جای جوش چگونه است؟

ساب یعنی زیر و سیژن یعنی برش بعبارت دیگر سابسیژن به مفهوم برش در زیر پوست می باشد که البته بدون تیغ انجام می شود. درمان جوش صورت نوع رولینگ که بصورت اسکارهای فرو رفته با قعر گرد می باشد بهترین پاسخ را به این درمان می دهند.

این فرو رفتگی ها بدلیل اتصالات فیبروز در زیر اسکار می باشد که سطح آن را پایین می کشند. در مواردی که جای جوش عمیق باشد همزمان فاکتور رشد و یا اسید هیالورونیک در موضع تزریق می شود تا فرایند کلاژن سازی  تسریع شود.

چنانچه تعداد اسکارهای صورت زیاد باشد می توان تعدادی از اسکارها را در جلسه بعد انجام داده و برای جلوگیری از تورم بیش از حد صورت درمان را در دو جلسه انجام داد. در موارد جای جوش های ترکیبی از هر دو روش میکرونیدلینگ و سابسیژن یطور همزمان برای درمان اسکارهای عمقی تر استفاده می شود.

درمان جای جوش با روش ترکیبی
درمان جای جوش قبل و بعد

فواید سابسیژن جای جوش چیست؟

عمل سابسیژن یک عمل سرپایی و بدون خطر می باشد و با بی حسی موضعی انجام می شود و با ترکیب سایر روش ها مثل میکرونیدلینگ نتایج چشمگیری دارد. حدود 90 درصد بیماران بعد از عمل بهبودی داشته اند و عوارض جانبی موقت و گذرا می باشند.

ترکیب سابسیژن و مزونیدلینگ  در درمان جای جوش بطور همزمان در یک جلسه انجام می شود. در این تکنیک از کوکتل های مزوتراپی برای افزایش کلاژن سازی و ترمیم سریع تر استفاده می شود.

بهترین کوکتل برای فرورفتگی جای جوش در این روش اسید هیالورونیک است ، چرا که بطور همزمان در سطح و زیر پوست قابل استفاده است و علاوه بر هیدراته کردن پوست موجب تحریک فیبروبلاست ها شده و با تولید کلاژن و الاستین بیشتر لایه درم ضخیم تر شده و جای جوش ها بطور موثرتری درمان می شوند.

ساکشن صورت برای جای جوش چیست؟

بر اساس تحقیقات انتشار یافته در PubMed چنانچه بعد از سابسیژن از روش مکش با یک ساکشن در نواحی درمان شده استفاده شود، نتیجه درمان بطور قابل توجهی موثرتر شده و عمق جای جوش در ان انواع اسکارهای عمیق و آتروفیک و همین طور اسکارهای واگنی کاهش می یابد. در این روش از روز سوم بعد از درمان ، ساکشن شروع شده و بمدت دو هفته و یک روز درمیان ادامه می یابد.

در کلینیک زیبایی نیایش به بیماران توصیه می شود  فرد ، مکش پوست را بعد از سابسیژن با یک دستگاه شیردوش انجام دهد تا احتیاج به رفت و آمد به درمانگاه نباشد و بعلاوه شدت مکش توسط فرد تنظیم شود. چرا که ساکشن قوی علاوه بر ایجاد تورم و درد ممکن است کبودی نیز ایجاد کند و در پروسه ترمیم اختلال ایجاد نماید.

قبل و بعد درمان با روش ترکیبی لیزر ، سابسیژن و تزریق چربی
از بین رفتن شیار اشکی و جای جوش با درمان ترکیبی سابسیژن و تزریق چربی

عوارض سابسیژن برای جای جوش چیست؟

از عوارض این روش تورم در موضع است که بطور عمده ظرف ۴۸ ساعت بعد از درمان با استراحت و استفاده از کمپرس سرد و مسکن کنترل می شود. عارضه دیگر کبودی در محل  است که عدم مصرف آسپرین، ایندومتاسین ، وارفارین یا سایر داروهای ضد انعقاد خون یک هفته قبل از درمان از بروز این عارضه جلوگیری می کند. 

کرم مناسب برای کبودی بعد از سابسیژن آرنیکا است مشروط بر آنکه بطور همزمان میکرونیدلینگ یا لیزر انجام نشده باشد، چرا که آرنیکا با افزایش متابولیسم موجب افزایش التهاب در سطح پوست می شود و ممکن است دوره ترمیم طولانی تر شود.

در مجموع سابسیژن روش مطمئن و کم عارضه ای است و استفاده از کانولا به کمتر شدن عوارض جانبی از قبیل کبودی و تورم کمک کرده و زمان بهبودی کوتاه تر می شود.

در افرادی که سابقه کلوئید و اسکار هایپرتروفیک دارند ممکن است گوشت اضافه بعد از سابسیژن در محل ورود کانولا ایجاد شود که به شکل یک توده قرمز رنگ بر سطح پوست دیده می شود. بطور کلی این افراد کاندید مناسبی برای سابسیژن نیستند،‌ با این وجود درمان این عارضه تزریق موضعی داروی  Triamcinolone است که ممکن است در چند جلسه انجام شود.

ساکشن صورت برای جای جوش
ساکشن صورت برای جای جوش

مراقبت های بعد از سابسیژن چیست؟

تعداد جلسات درمان با این روش 2 یا 3 جلسه به فاصله4تا 6 هفته می باشد. بعد از عمل ناحیه سوراخ شده بخیه نمی شود چرا که پوست برش داده نشده و فقط یک سوراخ کوچک ایجاد شده است و محل سوراخ بطور طبیعی ترمیم می شود یک پانسمان فشاری در موضع انجام شده و آنتی بیوتیک برای پیشگیری از عفونت تجویز می شود.

ورزش های سنگین و استحمام با آب داغ تا 48 ساعت مجاز نمی باشد.

نتیجه سابسیژن کی مشخص میشود؟

هفته اول بعد از درمان تورم فروکش کرده و به تدریج نتایج درمان مشهود می شود. با این وجود بدلیل چرخه تولید کلاژن که چند هفته زمان می برد ، نتایج درمان بعد از هفته سوم بخوبی نمایان می شود و با تکرار درمان درصد بهبودی اسکارهای جای جوش بیشتر خواهد شد.

 جای جوش دارای انواع مختلفی است که با روش ترکیبی درمان می شود
انواع جای جوش با عکس

روش  ترکیبی برای درمان جای جوش چگونه است؟

از آنجا که دراکثر موارد ترکیب متنوعی از انواع اسکار آکنه  وجود دارد و هر کدام از انواع جای جوش به یک روش درمانی پاسخ بهتری می دهند، از روش درمان ترکیبی برای پاسخ  بهتر استفاده می شود.

 بعبارت دیگر در جای جوش غلتان (Rolling)  که حاشیه آن شبیه یک غلتک چرخان است و فرو رفتگی جای جوش با یک انحنای ملایم به شکل نیم دایره به اپیدرم متصل می شود، سابسیژن بیشترین بازدهی را دارد.

 جای جوش آتروفیک و فرورفته و همین طور اسکارهای Rolling بهترین پاسخ را به سابسیژن  می دهند. این فرو رفتگی ها بدلیل اتصالات فیبروز در زیر اسکار می باشد که سطح آن را پایین می کشند. در سابسیژن موضع اسکار بی حس شده و با ابزاری به نام کانولا بافت فیبروتیک زیر اسکار با حرکات رفت و برگشتی و بادبزنی آزاد می شود.

اسکارهایی که شبیه یخ شکن (Icepick) هستند و به شکل یک مثلث در اپیدرم فرو رفته اند و اسکارهایی که مستطیلی شکل هستند و اصطلاحا به آنها جای جوش واگنی (Boxcar) گفته می شود، با روش های لایه بردار از قبیل لیزر فرکشنال، میکرونیدلینگ و پیلینگ بطور موثرتری درمان می شوند. در نتیجه علاوه بر لایه های عمقی در سطح پوست  نیز درمان انجام شده و در نتیجه پوست صاف تر و هموارتر می شود.

در درمان ترکیبی از ترکیب دو یا سه روش درمانی برای نتیجه مطلوب استفاده می شود. بعنوان مثال در جلسه اول بطور همزمان سابسیژن و میکرونیدلینگ انجام شده و در جلسه بعد  لیزر جای جوش و سابسیژن انجام می شود. در بعضی از موارد ممکن است احتیاج به پیلینگ شیمیایی شود و همین طور در آخر دوره درمان برای افزایش حجم و بازسازی پوست ؛ تزریق فیلر یا چربی انجام می شود.

درپیلینگ با تکنیک کراس بجای کل صورت صرفا بر روی اسکارها پیلینگ انجام می شود
پیلینگ جای جوش با تکنیک کراس

برای مطالعه مقاله چاپ شده در آکادمی بین المللی IMCAS برای درمان جای جوش  توسط دکتر مسافریان بر روی لینک زیر کلیک کنید:

https://www.imcas.com/es/academy/blog/795/nanofat-transfer-for-acne-scar

منابع:

سایت اینترنتیhttp://www.realself.com

سایت اینترنتی PUBMED

Office- Based cosmetic procedures and tecnique
by SORIN EREMIA

برای مشاوره پیام دهید

4.8/5 - (1556 امتیاز)
Summary
پوست و زیبایی
Service Type
پوست و زیبایی
Provider Name
دکتر مسافریان,
علامه جنوبی - 24 شرقی,سعادت آباد,تهران- Telephone No.09036588236
Area
تهران
Description
از آنجا که دراکثر موارد ترکیب متنوعی از انواع اسکار آکنه  وجود دارد و هر کدام از انواع جای جوش به یک روش درمانی پاسخ بهتری می دهند، از روش درمان ترکیبی برای پاسخ  بهتر استفاده می شود.

175 دیدگاه دربارهٔ «رفع جای جوش صورت در سال ۱۴۰۲»

  1. سلام وقتتون بخیر
    من یک ماه و دو هفته پیش سابسیژن انجام دادم پیش متخصص پوست
    و هنوز جاشون توی صورتم مونده که کن رنگ هم نیستند قهوه ای و بزرگ هستند
    چند بار به دکتر مراجعه کردم و این بار اخر برای من ضد لک نوشتند
    روشی هست که جایشان از بین برود؟
    ایا پی ار پی یا میکرونیدلینگ کمک میکند که لک آنها از بین برود ؟

    1. درود بر نازنین
      سابسیژن درمان زیر پوست است و به هیچ وجه در سطح پوست تورم، قرمزی و یا لک ایجاد نمی کند. احتمالا پزشک شما بطور همزمان درمان دیگری در سطح پوست ( از قبیل لیزر، پیلینگ و یا میکرونیدلینگ) انجام داده اند که موجب بروز لک شده است.
      به منظور از رفع لک ها بهتر است از کرم ضد آفتاب مناسب استفاده کنید و کرم تجویز شده توسط پزشکتان را بطور دقیق استفاده نمایید. البته انجام پی آر پی به تسریع روند درمان کمک می کند.

  2. بیخشید من روی پوست صورتم جای جوش دارم.. چندسالی هست
    بشدت واسشون ناراحتم خیلی روی عتماد ب نفسم تاثیر گذاشته.اتفاقی توی گوگل مطالبتونا خوندم و با پیجتون آشنا شدم
    میخاستم بپرسم که آیا ممکنه دوباره پوستم صافه صاف بشه؟؟؟😭

    1. درود بر شقایق
      جای جوش بر حسب نوع اسکار و عمق آن درمان های متفاوتی از قبیل لیزر ، سابسبژن ، تزریق چربی و نانوفت NANOFAT دارد که برای صاف شدن پوست صورت شما در چند جلسه درمان ترکیبی انجام می شود و نتایج مطلوبی خواهد داشت.
      موفق باشید

  3. سلام وقتتون بخیر باشە
    ببخشید آقای دکتر من برای جای جوش دو جلسە سابسیژن رفتم حدود ۳۰ درصد جواب دادە. فقط یە سؤالی داشتم این دکتری کە من میرم بلافاصلە بعد سابسیژن هم مزوتراپی می کنە خواستم بدونم نتیجەش بهتر میشە چون تو نظرات و جاهای دیگە خوندم اصلا صحبتی از مزو نشدە فقط گفتندمیکرو و لیزر

  4. سلام اقای دکتر وقتتون بخیر
    ببخشید میخام بدونم سابسیژن بعد از چندسال که بگذره ، امکان داره باز جای جوش برگرده؟ یا عصب های پوست صورت فلج‌ میشه و‌ پوست شل میشه؟
    صورتم جای جوش داشته سابشیژن کردم، دو جلسه هم دکتر الانسه زد برام ،بعلاوه لیزر ویوا
    الان تا جلسه سوم‌ سابسیژن پیش رفتم شاید کلا ۴۰ درصد تاثیر داشته
    و اینکه نهایت تا چندجلسه سابسیژن انجام میشه؟
    خیلی برام مهمه بدونم آیا بعد از چندسال باز جای جوش برمیگرده؟ و اینکه پوست شل میشه و عصبای پوست ازبین میرن؟

    1. درود بر سیما
      اعصاب صورت در لایه SMAS در عمق ۴.۵ میلی متری از سطح پوست عبور می کنند، و این در حالی است که سابسیژن بسیار سطحی و در لایه زیر پوست انجام می شود. بنابراین فاصله قابل توجهی تا محل درمان داشته و آسیبی به اعصاب نمی رسد.
      معمولا بعد از آزاد شدن کامل رشته های فیبروتیک نتیجه درمان دائمی است ، مگر آنکه فرد دچار کاهش وزن شود و بافت چربی زیر پوستی تحلیل برود که در این صورت ممکن است جای جوش مجددا خود را نشان دهد.
      سابسیژن موجب شلی پوست نمی شود و حتی بدلیل تولید کلاژن و تزریق فیلر باعث لیفت و سفت شدن پوست هم خواهد شد.
      موفق باشید

      1. سلام وقت شما بخیر
        خیلی ممنونم ک پاسخ دادین
        ببخشید سوال دیگه ای که داشتم خاستم بدونم اصولا سابسیژن تاچند درصد باعث تغیر پوست و بهبودش میشه؟ و بستگی ب پوست یا چیز دیگه ای هم داره؟ممنونم..

        1. درود بر Sima
          از آنجا که در سابسیژن در لایه زیرین پوست کلاژن سازی انجام می شود، نتیجه درمان به سلامتی فرد ، تغذیه و سبک زندگی بستگی دارد. بعنوان مثال مصرف دخانیات در تولید کلاژن تاثیر داشته و ممکن است پاسخ دهی مطلوب ایجاد نشود.
          با این وجود می توان گفت بعد از دو جلسه سابسیژن بطور متوسط ۶۰ تا ۷۰ درصد بهبودی حاصل می شود و چنانچه درمان ترکیبی از قبیل لیزر ، میکرونیدلینگ و تزریق فیلر انجام شود ممکن است تا ۸۰ درصد نیز بهبودی حاصل شود.
          موفق باشید

    1. درود بر Mahbobeh
      الانسه فیلر نیست بلکه یک نوع محرک تولید کلاژن است که از مادهPolyCaproLactone تولید شده است و بعد از تزریق بلافاصله حجم دهی قابل توجهی ندارد. بر حسب نوع زیر گروه آن (-S, -M, -L or -E) ماندگاری بین یک سال تا چهار سال دارد.
      هر چند که از الانسه برای درمان جای جوش استفاده می شود ولی بعنوان گزینه اول محسوب نمی شود و فیلر اسید هیالورونیک یا تزریق چربی مناسب تر است ، چرا که در هر لایه ای از پوست قابل تزریق است و تولید کلاژن بطور طبیعی انجام می شود و بعلاوه بروز عوارض التهابی در مقایسه با الانسه بسیار کمتر است.
      موفق باشید

  5. سلام وخسته نباشید من صورتم پراز چین وچروک عمیق هست توی اینترنت نظرات مردم درباره سابسیژن رو می خوندم خیلی ها نوشته بودند که صورت کبود می شه و درد زیادی داره. می خواستم نظر شما رو در این مورد بدونم ؟ چون من پوست حساسی دارم و زود کبود می شه و بهترین کرم ترمیم کننده بعد از سابسیژن چیه؟ ممنون از شما

    1. درود برNarges
      سابسیژن با کانولا بر خلاف تیغ نوکور موجب کبودی نمی شود ، با این وجود در افرادی که سطح پلاکت خونشان پایین است و به راحتی پوستشان بر اثر ضربه کبود می شود، احتمال بروز کبودی مختصری وجود دارد که مناسب ترین کرم برای رفع سریع خونمردگی کرم های حاوی آرنیکا است.
      با توجه به اینکه در اغلب موارد سابسیژن همراه با لیزر و یا میکرونیدلینگ انجام می شود، کرم آرنیکا موجب افزایش متابولیسم در پوست شده و با تحریک بیشتر التهاب و قرمزی بیشتری ایجاد می کند و در این موارد استفاده از آن توصیه نمی شود و بجای آن کرم زینک و هیدروکورتیزون گزینه مناسب تری است.
      بنابراین انتخاب کرم ترمیم کننده بعد از سابسیژن به این موضوع بستگی دارد که درمان ترکیبی و یا سابسیژن بدون درمان مکمل انجام شده است و بر حسب نوع درمان کرم مناسب تجویز می شود.
      موفق باشید

  6. سلام و روزتون بخیر
    من بین انجام لیزر و سابسیژن برای جای جوش تردید دارم. می شه بفرمایین سابسیژن چند درصد جواب میده؟ و نتیجه درمان دائمه و چقدر می تونم
    به بهبود جای جوش با این روش امیدوار باشم؟
    ممنونم از پاسخ گویی شما

    پاسخ

    1. درود بر پری
      لیزر برای جای جوش یخ شکن و هایپرتروفیک موثر است. از طرف دیگر سابسیژن جای جوش های Rolling و واگنی را درمان می کند.
      در سابسیژن رشته های فیبروتیک که در زیر پوست هستند، قطع شده و پوست هموار می شود. چنانچه کلیه این رشته ها آزاد شوند نتیجه درمان دائمی است.
      درصد پاسخ به سابسیژن در جلسه اول حدود۴۰ تا ۵۰ درصد و در جلسه دوم ۶۰ تا ۷۰ درصد و بعد از جلسه سوم تا ۸۰ درصد است. تفاوت پاسخ دهی به درمان بدلیل تنوع فیزیولوژی ترمیم در افراد مختلف است که فاکتورهای مختلفی از قبیل سن ، سبک زندگی ، تغذیه و ژنتیک در آن دخیل است.
      بنابراین لیزر ، میکرونیدلینگ و سابسیژن مکمل یکدیگر هستند و در اکثر موارد درمان ترکیبی انجام می شود.
      موفق باشید

  7. با سلام خدمت شما
    من روی صورتم چند تا جای جوش سطحی دارم و هر از گاهی یکی دوتا جوش میزنه صورتم. برای اینکه جوش صورتم از بین بره از کپسول مینوسایکلین (مینوستاد) استفاده میکنم. و میکرونیدلینگ انجام دادم.آیا خوردن این کپسول تداخلی با انجام میکرونیدلینگ ندارد؟
    و اینکه میخواستم بدونم بلافاصله بعد از میکرو میشه از ضدآفتاب استفاده کرد؟
    سپاسگزارم از حسن توجهتون

    1. درود بر رضایی
      مصرف داروی مینوسایکلین تداخلی با میکرونیدلینگ ندارد مشروط بر اینکه در معرض نور مستقیم آفتاب قرار نگیرید. چرا که این دارو ایجاد حساسیت به نور می کند.
      بلافاصله بعد از میکرونیدلینگ پوست ملتهب است و کرم های ضد آفتاب معمولی که تاثیر SPF آنها شیمیایی است موجب تشدید التهاب می شود و بجای آن از ضد آفتاب های فیزیکی که غیر حساسیت زا هستند و یا کرم اکسید دو زنک توصیه می شود.
      موفق باشید

  8. سلام
    وقت بخیر
    ببخشید من ۴ روز قبل میکرونیدلینگ انجام دادم و غدد لنفادری گردنم فقط سمت راست متورم شده و کمی دردناک
    باید چیکار کنم؟
    خطرناک نیست؟
    علتش چی میتونه باشه؟

    1. درود بر Maryam
      بزرگ شدن غدد لنفاوی گردن بعد از میکرونیدلینگ در معدودی از افراد دیده می شود و نشانگر عفونت و یا عارضه خطرناکی نیست و با مراقبت های معمولی ظرف چند روز بطور کامل برطرف می شود.
      در واقع بزرگی غدد لنفاوی یک واکنش ایمنی است که سلول های لنفوسیت و مونوسیت بعد از میکرونیدلینگ تحریک شده و با تجمع در غدد لنفاوی پشت گوش و یا ناحیه گردن موجب التهاب و تورم در این غدد می شوند. این واکنش ایمونولوژیک در درمان ترکیبی پی آر پی و میکرونیدلینگ و یا مصرف همزمان کوکتل های مزوتراپی بیشتر دیده می شود و با مصرف مسکن معمولی و آنتی هیستامین ظرف چند روز برطرف می شود و جای نگرانی وجود ندارد.
      با این وجود معاینه نزدیک توسط پزشک جهت بررسی بیشتر توصیه می شود.
      موفق باشید

  9. سلام آقای دکتر
    من ۵۷ سالمه و از جوانی جای جوش در صورتم دارم که اخیرا جای جوش ها بدتر شده اند. دو نوبت فیلر تزریق کردم که تفاوت چندانی نکرده
    آیا امکان انجام سابسیژن بدون تزریق فیلر وجود داره؟ از راهنمایتون سپاسگزارم

    1. درود بر مژده
      تزریق چربی یا فیلر همزمان با سابسیژن الزامی نیست مگر آنکه اسکارهای صورت شما از نوع آتروفیک و فرو رفته باشند، که در این صورت حجم دهی صورت تاثیر قابل توجهی بر روی اسکارها می گذارد.
      چنانچه حین سابسیژن بافت فیبروز قابل توجهی که شبیه افسار عمل کرده و پوست را به سمت داخل می کشانند وجود نداشته باشد احتمال عود جای جوش بعد از درمان وجود دارد و تزریق فیلر کمک زیادی به درمان این عارضه می کند.
      تشخیص وجود رشته های افساری در زیر پوست به عدم وجود مقاومت قابل توجه بر سر راه کانولا داده می شود و با تجربه پزشک اینحالت تشخیص داده شده درمان مناسب انجام می شود.
      موفق باشید

  10. سلام
    من ۳۵ سالمه و جای جوش در صورت دارم. چند جلسه لیزر انجام دادم می خوام سابسیزن کنم می تونم همزمان پی آر پی تزریق کنم؟
    متشکرم

    1. درود بر اشرف
      سابسیژن روش مکمل برای لیزر جای جوش است و تزریق همزمان پی آر پی موجب کلاژن سازی بیشتر و افزایش بازسازی کلاژن می شود و در یک جلسه با سابسیژن قابل انجام است.
      موفق باشید

  11. سلام آقای دکتر من ۳۵ سالمه و جای جوش خیلی عمیق در صورتم دارم. به نظر شما با روش پانچ جای جوش ها از بین می رن؟
    متشکرم

    1. درود بر مریم
      روش پانج برداشتن یک ستون از لایه های مختلف پوست است و تعویض یک اسکار با اسکار دیگر است و توصیه نمی شود.
      درمان مناسب جای جوش عمیق سابسیژن می باشد.
      موفق باشید

  12. سلام دکتر وقتتون بخیر ببخشید من جای جوش واسکاردارم که کمی گود شده وچندتا هم جوش فعال دارم میتونم بااین حال میکرونیدلینگ انجام بدم؟
    به یه دکتر که مراجعه کرم گفت برات میکرو مزو انجام میدم آیا موثره؟

  13. سلام دکتر وقتتون بخیر. من یه مقدار جای جوش دارم و تقریبا سه هفته پیش جایی بجز مطب و زیر نظر غیر از خانم دکتر، نیدلینگ انجام دادم. البته ایشون گفتن که چندین روش رو دارن انجام میدن و به شدت تهاجمی بود. و به حدی این کار درد داشت که من تاحالا این مقدار دردی توی زندگی نداشتم. حالا بعد از گذشت سه هفته پوستم همچنان قرمزه. از ضدافتاب و ترمیم کننده مرتب دارم استفاده می کنم. دوسال پیش یکبار سابسیزن کردم البته پیش دکتر که خودر به کرونا و دیگه نرفتم. میخوام بدونم این قرمزی پوست من خوب میشه؟؟؟ و اینکه میتونم بیام مطب شما و بقیه کار رو در مطب انجام بدم؟

    1. درود بر قدرتی
      میکرونیدلینگ ایجاد التهاب کنترل شده به منظور کلاژن سازی و هموار کردن پوست است که در صورت درمان تهاجمی و فرصت ندادن به پوست جهت ترمیم کامل ، ممکن است آسیب جبران ناپذیر به پوست شما وارد شود.
      در مورد قرمزی پوست شما بهتر است از نزدیک معاینه شوید با این وجود هیدراته نگه داشتن پوست با ماسک ها و کرم های آب رسان و همین طور پرهیز از اشعه ماوراء بنفش خورشید به ترمیم سریع تر کمک می کند.
      موفق باشید

  14. سلام آقای دکتر ، من تو نوجوانی خیلی صورتم جوش میزد ، الان نزدیک یک سال میشه جوش صورتم از بین رفته ولی اسکار و جای جوش باقی مونده ، من سه جلسه میکرونیدلینگ یک جلسه میکرودرم ابریژن و یک جلسه لیزر اربیوم فرکشنال انجام دادم ولی تاثیری نداشت ، اگرم داشته خیلی کم بوده . میخواستم بدونم که برای آیس پیک اسکار سابسیژن خوبه یا تی سی ای کراس ، چون بیشتره اسکارای صورتم آیس پیک هستش ،و اینکه نظره شما چیه ؟ خیلی ممنون میشم نظرتونو بدونم ، تشکر فراوان

    1. درود بر Taha
      جای جوش های آیس پیک سرسخت ترین نوع اسکار در پاسخ به درمان هستند که با روش های لایه بر دار که انجام داده اید از قبیل لیزر اربیوم و میکرونیدلینگ درمان می شوند و سابسیژن بر روی اینگونه جای جوش ها تاثیر چندانی ندارد. البته بعنوان روش موثرتر می توانید پیلینگ با TCA هم انجام دهید که هر جلسه از درمان های ذکر شده درصد اندکی کیفیت اسکارها را بهبود می بخشد و با تکرار و استمرار این درمان ها و همین طور مصرف کرم های لایه بردار به تدریج نتیجه درمان بیشتر و مطلوب تر خواهد شد.
      موفق باشید

      1. سلام وقت بخیر…اقای دکتر من 24 سالم وداخل نوجوانی خیلی جوش میزدم و جوشام هم از نوع قرمز بودن و فقط دو طرف صورتم داخل یه ناحیه مشخص.الان مدتی دیگه جوش نمیزنم ولی صورتم کامل لکه های قرمز عمیق و همراه با یک مقدار کم گودی داره.یک جلسه میکروندلینگ عمیق انجام دادم20 روز گذشته و هیچ تغییری نکردن.به نظر شما اگه ادامه بدم تاثیری داره.ممنون میشم راهنمایم کنین

        1. درود بر آذین
          قرمزی طولانی مدت بعد از جوش نشاندهنده التهاب است و بهتر است تا برطرف شدن کامل قرمزی از درمان های لایه بردار از قبیل لیزر ؛ میکرونیدلینگ و پیلینگ اجتناب کنید و در فرصت مناسب درمان های فوق را ادامه دهید.
          موفق باشید

  15. درود بر شما آقای دکتر… من جای جوش با عمق متوسط رو صورتم تازگی سابسیژن و نیدلینگ با هم انجام دادم…صورتم خیلی قرمز شده و ورم کرده. پماد زنیک و کپسول داکسی سیکلین100 هم مصرف میکنم ولی تاثیری روی صورتم ندیدمه هنوز. به نظر شما میکرودرم خودم دارم استفاده کنم ضرری نداره.

    1. درود بر فرامرز
      قرمزی و تورم بعد از سابسیژن و میکرونیدلینگ تا یک هفته طبیعی است و با پرهیز از نور مستقیم آفتاب مصرف کرم ترمیم کننده و عدم فعالیت های سنگین بدنی به تدریج برطرف می شود و جای نگرانی ندارد.
      موفق باشید

  16. سلام. خسته نباشین.. من دو جلسه میکرونیدلینگ کردم. جلسه دوم بعداز گذشت یک هفته مجبور شدم زیر آفتاب باشم برای همین صورتم به شدت سوخت و قرمز شد و بعد چندروز به لک تبدیل شد. الان با گذشت چند هفته روی گونه هام و چونه ام همش لک شده و روز به روز بدتر میشه.توروخدا بگین چیکار کنم. میکرو رو باید ادامه بدم؟

    1. درود بر ماهگلی
      اولا ادامه درمان موجب تشدید التهاب و بدتر شدن لک ها می شود و انجام هر نوع درمان پوستی در فاز حاد توصیه نمی شود. ثانیا از پوست خود در برابر اشعه ماورائ بنفش خورشید با کرم ضد آفتاب محافظت کنید و برای درمان لک از کرم ویتامین سی استفاده کنید و صبور باشید. چنانچه با رعایت موارد فوق لک ها از بین رفت می توانید میکرونیدلینگ را ادامه دهید و در غیر این صورت لک های شما از نوع PIH است که درمان طولانی دارد و بسیار مقاوم است و با مراجعه به پزشک پوست درمان می شود.
      موفق باشید

  17. سلام وخسته نباشید خدمت دکتر عزیز آقای دکتر من 28سال سن دارم وروی صورتم جای جوش بسیار دارم سابسیژن انجام دادم وبعد از دوماه میکرولیدینگ انجام دادم ولی متاسفانه بعد از اینکه میکرو را انجام دادم بسیار زیاد جوش‌های بزرگ زدم اما بعد از دوهفته جوابدهی خوبی روی اسکارها داشتم صورت من بسیار چرب است سوال من اینه نمیشه بعد از میکرو کرم باز سازی کننده نزنی وهمونجوری صورت زخم بمونه خود به خود خوب بشه به نظر من به خاطر کرم بوده که آنچنان جوش زدم

    1. درود بر زهرا
      برای پوست های چرب بعد از میکرونیدلینگ کرم زینک اکساید و یا کرم های بدون چربی تجویز می شود تا از بروز آکنه جدید جلوگیری شود چنانچه مجددا بعد از درمان جوش زدید مصرف آنتی بیوتیک توصیه می شود.
      موفق باشید

  18. سلام من امروز ساب سیژن کردم با سوزن نوکور ولی تاثیری روی پوستم نمیبینم چقدر طول می‌کشه تا نتیجه را ببینم دکتر هم وسیله ای برای مکش پوست بهم نداده گفته یک هفته دیگه بیا میکرودرم آیا احتمال بهبودی هست؟ من جای جوش عمیق و بسیار زیاد دارم .

    1. درود بر اشکان
      درمان اسکارهای عمیق با روش سابسیژن انجام می شود که ساکشن و مکش موضعی از یک هفته بعد از درمان بطور یک روز در میان توصیه می شود. بهتر است در مورد نتیجه درمان با پزشک خودتان مشاوره داشته باشید.
      موفق باشید

  19. سلام دکتر ، دکتر میشه بگید توي دوسال یا یك سال و نیم میشه هم لیزر هم سابسیژن و هم میکرونیدلینگ انجام داد ؟؟؟؟ اگه من پودر کلاژن و ویتامین سي و ضدلک و ترمیم کننده رو توي این تمام مدت مداوم استفاده کنم خوب میشه ؟ جاي جوشام خیلي عمیق نیست ولي زیادن ، الان بگید میشه این سه تا رو حتمأ انجام داد یا فقط یکیشو باید روي پوست بکار برد ؟

    1. درود بر زهرا
      در صورت رعایت فاصله مناسب بین جلسات درمانی و با تشخیص پزشک انجام درمان های فوق در یک سال منعی ندارد.
      موفق باشید

  20. سلام خسته نباشید من هفته ی بعد وقت ساب سیژن و لیزر سی او دو دارم ولی الان یه جوش بزرگ چرکی زدم میترسم که مشکل ایجاد کنه ولی دکترم گفت که مشکلی ایجاد نمیکنه و هم اینکه من جای ابله مرغانم به صورت اسکار کلويیدی هست ولی اسکار جوش هام به صورت رولینگ میترسم چون جای ابله ها برآمده شده بعد سابسیژن صورتم درست ترمیم نشه و همه ی صورتم به صورت برآمده ترمیم بشه آیا این ها به هم ربط دارند؟؟؟؟

    1. درود بر فرزانه
      با وجود دو عدد جوش چرکی انجام سابسیژن به شرطی که قبل و بعد از درمان آنتی بیوتیک مناسب مصرف شود منعی ندارد و می توانید انجام دهید.
      موفق باشید

  21. سلام،من بخاطر بیماری روماتیسم روزی دو عدد پردنیزلون مصرف میکنم آیا روند کلاژن سازی را بعد سابسیژن و نخ جوانسازی کند میکند؟

    1. درود بر مریم
      تاثیرات داروهای کورتونی مثل پردنیزولون بر روی سیستم ایمنی می باشد و موجب تاخیر در ترمیم پوست بعد از سابسیژن می شود با این وجود چنانچه درمان بطور اصولی انجام شود در نهایت روند کلاژن سازی انجام شده و تاثیر درمان مثل بقیه افراد خواهد بود. مصرف آنتی بیوتیک قبل و بعد از درمان و رعایت شرایط کامل استریل به منظور پیشگیری از عفونت توصیه می شود.
      موفق باشید

  22. سلام دكتر من سابسيژن انجام دادم همراه با ليزر صورتم تورم شديدي پيدا كرده ايا طبيعيه چقدر زمان ميبره تا تورم خوب بشه؟

    1. درود بر مینو
      درسابسیژن بدلیل ایجاد یک فضا در زیر پوست و افزایش حجم مایع بین سلولی در ۴۸ ساعت اول تورم نسبتا شدیدی ایجاد می شود که کاملا طبیعی است با استراحت کردن، پرهیز از مصرف غذاهای داغ و پر نمک، پرهیز از مصرف مسکن های خانواده آسپرین مثل پروفن ،خوابیدن در حالت نیمه نشسته و کمپرس سرد این تورم به سرعت برطرف می شود.

    1. درود بر مهدی
      سابسیژن در زیر پوست انجام می شود و در سطح پوست جز تورم چیز دیگری دیده نمی شود و برای بر طرف شدن کامل تورم حداقل 48 ساعت استراحت توصیه می شود.
      موفق باشید

  23. سلام
    خسته نباشید من روی صورتم جای جوش از نوع رولینگ دارم با روش های سابسیژن ومیکرولیندینگ چند درصد بهبود می یابد؟

    1. درود بر الهه
      بهترین درمان جای جوش های عمیق از نوع رولینگ روش سابسیژن می باشد که پاسخ به درمان از فردی به فرد دیگر متفاوت است که فاکتورهایی از قبیل ژنتیک، سن ، تغذیه ، سبک زندگی ،مراقبت های بعد از درمان بر روی نتایج درمان تاثیر می گذارد با این وجود بطور متوسط بعد از سه تا چهار جلسه درمان حدود 70 تا 80 درصد بهبودی حاصل می شود.
      موفق باشید

  24. مریم افشاری

    سلام آقای دکتر. خسته نباشید.‌ببخشید من صورتم جای جوش داره و جای جوشام به صورت پهن هستن. به دکتر مراجعه کردم دکتر بخاطر لاغری بیش از اندازه صورتم اول ژل الانسه تزریق کردن و در همان جلسه سابسیژن انجام دادن. میخواستم ببینم این روش روشِ خوبی هستش برای از بین بردن جای جوش؟ ممنون میشم اگه جواب بدین

    1. درود بر مریم
      با توجه به تحریک کلاژن سازی توسط روش سابسیژن و فرایند تولید کلاژن و حجم دهی در آینده توسط ژل الانسه این درمان می تواند برای هموار شدن پوست شما و از بین رفتن جای جوش موثر باشد.
      موفق باشید

  25. سلام جناب دکتر
    من ۳۳ ساله هستم و صورتم مخصوصا ناحیه زیر چانه پر از جوش هست.از دوران بلوغ صورتم جوش میزنه و با وجود مراجعه به پرشک متخصص بهتر نشدم. از طرفی صورتم پر از چاله چوله ناشی از جوش های قدیمی هست. میخواستم بپرسم میتونم با وجود این جوشهای فعال میکرونیدلینگ انجام بدم. جوش های صورتم بدتر نمیشه؟چون واقعا از نظر روحی خیلی تحت فشارم برای رد جوش های قبلی صورتم.
    ممنون میشم منو راهنمایی کنین

    1. درود بر فرزانه
      چنانچه آکنه فعال در صورتتان زیاد باشد بهتر است در ابتدا با مصرف آنتی بیوتیک خوراکی و موضعی جوش های فعال را کنترل نمایید و سپس برای درمان جای جوش با روش های مختلف از جمله میکرونیدلینگ اقدام نمایید.
      موفق باشید

  26. سلام
    من نوزده ساله هستم و در قسمت پیشانی اسکار های از نوع رولینگ دارم ایا امکان بهبود وجود دارد؟

  27. سلام میبخشید من چهارجلسه میکرونیدلینگ کردم یه مقدار فرورفتگی داشت صورتم بخاطر جوش های دوران کنکورم اما لک خیلییی داشت
    الان صورتم بهتره اما بنظرتون سابسیژن هم انجام بدم؟
    واینکه تازگی جوش ک میزنم فرورفتگی بجامیمونه قبلا اصلااینطور نبود بااینکه دستکاری نمیکنم این میتونه دلیل درونی داشته باشه؟ممنونتون میشم جواب بدید

    1. درود بر زهرا
      سابسیژن برای درمان جای جوش های عمیق و آتروفیک توصیه می شود و اگر جوش التهابی و کیستیک باشد احتمال بجا ماندن اسکار عمیق بیشتر می باشد و از تحریک و دستکاری چنین جوش هایی می بایست خودداری نمایید.
      موفق باشید

    1. درود بر یسنا
      اسکارهای رولینگ بطور موثری با روش سابسیژن درمان می شوند هرچند که درمان ترکیبی با پی آر پی یا میکرونیدلینگ موجب افزایش تاثیر درمان می شود.
      موفق باشید

  28. سلام آقای دکتر
    میکرونیدلینگ
    با میکرونیدلینگ RF امواج راديويي
    چه فرقي ميكنه؟
    براي اسكار هاي rolling کدومش مؤثر هست؟

    1. درود بر Zainab
      آر اف فراکشنال برای درمان منافذ باز و سفت شدن پوست توصیه می شود در حالیکه میکرونیدلینگ عمدتا برای درمان جای جوش و کلاژن سازی توصیه می شود که تاثیر درمانی بیشتری نسبت به آراف سوزنی داشته و هزینه آن هم کمتر می باشد.
      موفق باشید

  29. با عرض سلام وخسته نباشید خدمت اقای دکتر من روی گونه هام تعداد زیادی جای جوش دارم که 5 جلسه میکرونیدلینگ ومزوتراپی انجام دادم که تاثیرچندانی نداشته ،شما چه روشی رو پیشنهاد میکنید ک پوست من زودتر صاف بشه ،واینکه میگن میکرونیدلینگ رو باید 20 مرتبه انجام بدم تا صاف بشه شما تایید میکنید؟

    1. درود بر لیلا
      چنانچه جای جوش صورت شما عمیق باشد ممکن است سابسیژن درمان موثرتری برای شما باشد و تعداد جلسات میکرونیدلینگ بر حسب عمق جای جوش و پاسخ به درمان تعیین می شود که بطور متوسط بین 3 تا 6 جلسه می باشد.
      موفق باشید

  30. سلام ? آقای دکتر، اول جا داره تشکر کنم ازتون که اینطور با حوصله جواب خوب رو به همه می دین.من جوش کیستی میزدم که حالا هنوز چند نقطه به صورت کیست سفت شده دائمی حس میکنم، اینها رو چیکارشون کنم؟ جراحی میشه؟ و اینکه جای خط خنده هام به صورت خطی فرو رفته است نظرتون چیه در مورد درمانش؟

    1. درود و تشکر از اسد
      معمولا جوش های کیستی همراه با التهاب شدید هستند و توده هایی که در زیر پوستتان احساس می کنید یک نوع واکنش سیستم ایمنی بدن و افزایش تولید کلاژن در این ناحیه می باشد که با گذشت زمان اندازه این گره های زیر پوستی کاهش یافته و اکثرا محو می شوند. ماساژ موضعی و همراه با کمپرس گرم به تسریع این روند کمک می نماید.با این وجود برای پیشگیری از بروز این گره های التهابی در فاز حاد کورتیکواستروئید رقیق شده تزریق می شود و در صورت برطرف نشدن کامل آن ها بعد از انجام تدابیر فوق روش سابسیژن به برطرف شدن این توده های زیر پوستی کمک می نماید. در مورد درمان خط خنده تزریق ژل اسید هیالورونیک توصیه می شود.
      موفق باشید

  31. معصومه عبدالهی

    سلام اقای دکتر خسته نباشد,من روی صورتم جای جوش به شکل لکه های قهوه ای و تیره دارم که برای از بین رفتنشون میکرونیدلینگ انجام دادم الان ۳ روز که که انجام دادم اما هیچ تغیری تو پوستم نشده خواستم بدونم چقدر زمان میبره تا جواب بده و اینکه استفاده از ترمیم کننده باید مارک خاصی باشه یا اصلا واجبه که استفاده بشه ینی جزو مراحل درمان هست یا به بهبود کمک میکنه?اخه بمن گفتن که مارک اون بگیرم اما متاسفانه پیدا نکردم و چیز دیگه گرفتم ینی باعث میشه که اصلن جواب نگیرم?

    1. درود بر معصومه عبدالهی
      معمولا تاثیر درمان بعد از میکرونیدلینگ حداقل یک هفته بعد از درمان دیده می شود و با تکرار درمان بیشتر می شود. استفاده از کرم ترمیم کننده بدلیل وجود املاح و ریز مغزی های موثر برای بازسازی پوست بعد از درمان توصیه می شود چرا که با ایجاد سوراخ های ریز و افزایش جریان خون در پوست قابلیت جذب این مواد افزایش می یابد و دوره التهاب و قرمزی پوست کاهش می یابد. چنانچه ترمیم کننده خارجی نتوانستید تهیه کنید از ترمیم کننده های با کیفیت داخلی نیز می توانید استفاده بفرمایید.
      موفق باشید

  32. با سلام خدمت آقای دکتر
    من 31سالمه و دوماه از سابسیژن جای جوشهام می گذره. روی جای جوش ها هنوز قرمز و کمی قهوه ای هست تا کی این روند ادامه داره و آیا این قرمزی غیر طبیعی نیست؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

  33. سلام دکتر جان
    ممنون از اینکه وقت میزارید و پاسخ میدید.
    اقای دکتر من جای فرورفتگی های جوش روی گونه دارم که تقریبا خیلی ریز هستند ولی تعدادشون زیاده. شما سابسیژن پیشنهاد میکنید یا اراف فرکشنال نیدلینگ؟
    چون میگن سابسیژن برای جای اسکارهای عمیق جوابدهی بهتری داره
    بازم ممننون ازتون که وقت میزارید

  34. سلام اقای دکتر خدا قوت و ممنون از پاسخگوییتون
    من 29 سالمه دارای یه فرزند و با پوستی بسیار چرب و جای جوشهای نه خیلی عمیق نه خیلی سطحی میخواستم بدونم میکرونیلدینگ بهتره انجام بدم یا مزونیدلینگ.یا سابسیژن. واینکه از کجا بفهمم کدوم دکتر کارش بهتر و با تجربه تره.و چه موادی برای اون درمانی که پیشنهاد میکنین بهتره استفاده بشه.بازم ممنون از لطفتون

    1. درود بر نجمه سادات
      سابسیژن برای درمان جای جوش های عمقی و آتروفیک موثر است و میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ برای اسکارهای سطحی کاربرد دارد. تجربه پزشک و نمونه کارهای قبل و بعد را بررسی کرده و پس از مشاوره اقدام به درمان نمایید.
      موفق باشید

  35. سلام خدمت شما
    ایا برای سابسیژن حتما باید از روش تزریق فیلر هم استفاده کرد؟ ایا سابسیژن به تنهایی جواب نمیده من اسکارهای صورتم عمیق نیستن

      1. ممنونم
        من دو روز پیش سابسیژن کردم دکترم. گفت سه جلسه میکرونیدلینگ بامزوتراپس باید بکنم من میتونم پیش یک دکتر دیگه برم. برای مزو و میکرو نیدلینگ؟

  36. سلام آقای دکتر من دوماه پیش ابله مرغون گرفتم دونه هاش خیلی بزرگ بود طوری ک میرفتم جلوی آینه وحشت میکردم ولی حالا رفته جای چن تاش مونده دکترم رفتم گفت باید 18 سالت پرشه بعد سابسیژن کنی ولی من خیلی میترسم بد تر بشه پوستم شل بشه ب نظر شما سابسیژن نتیجه میده؟

  37. سلام اول ازتون تشکر کنم ک جواب همه مریضاتون و باحوصله میدین. من 27 سالم هست صورتم هنوز جوش میزنه اما نه خیلی زیاد.بیشتر جای جوش اذیتم میکنه تا خود جوش.برای میکرونیدلینگ مشاور ک رفتم گفت چون سطحی هست شاید خیلی متوجه تغییرات نشی.اما از طرفی واقعا دلم یک پوست خوب و صاف بدون جای جوش میخواد.میترسم هزینه کنم اما جواب نگیرم . پیشنهاد شما چی هست؟ روش قطعی هست برای داشتن پوست صاف؟

    1. درود بر غزال
      اسکار جای جوش درمان های متفاوتی از قبیل لیزر، سابسیژن، میکرونیدلینگ و… دارد که هیچ کدام از روش های فوق صد در صد نیست و بطور نسبی کیفیت اسکار و جای جوش بهبود می یابد.با این وجود روش میکرونیدلینگ برای جای جوش های متوسط گزینه مناسبی است و انجام آن برای شما توصیه می شود.
      موفق باشید

  38. سلام اقاي دكتر
    من جاي جوش عميق دارم و ليزر و و يكبار سابسيژن و يكبار ميكرونيدلينگ انجام دادم اما تاثير چنداني نداشت دو تا سوال دارم اينكه دكترم ميگه اينبار ميكرونيدلينگ با تزريق ژل انجام بده ميخوام بدونم چقدر تاثير داره ؟و اينكه بازم سابسيژن كنم يا همون يبار كافيه اصلا تاثير داره ؟
    ممنون پاسخ ميديد

    1. درود بر Sahar
      درمان جای جوش برای هر فردی متفاوت است که بر حسب عمق ضایعات ، نوع اسکار ، شدت و پراکندگی اسکارهای جای جوش نوع درمان و تعداد جلسات تعیین می شود. برای ارزیابی بیشتر اسکارهای صورت شما می توانید عکس اسکارها را به لینک تلگرام که در سایت ذکر شده است ارسال فرمایید.
      موفق باشید

  39. سلام آقای دکتر من روی گونه هام جای جوش های ریز و سطحی دارم نزدیک به هم 2 بار هم کل صورت مزومیکرونیدلینگ کردم ولی اصلا جای جوش هام با اینکه سطحیه تکون نخورد…! دلیلش چیه..!؟ باید سابسیژن کنم!؟ چون میخوام صورتم قشنگ صاف صاف شه…!! برای خط لبخند هم سابسیژن میشه کرد!؟ بعد دقیقا مکانیسمش چیه! ؟ با سوزن ژل و چربی زیر پوست تزریق میشه که گودی های اسکار جوش میره!؟؟

    1. درود بر ملودی
      سابسیژن برای اسکارهای عمیق و آتروفیک روش درمانی موثری می باشد و درمان جای جوش های سطحی با لیزر ، میکرونیدلینگ، پی آر پی و… می باشد.اطلاعات بیشتر در مورد سابسیژن در لینک زیر قابل مطالعه است. موفق باشید
      سابسیژن

  40. سلام . آقای دکتر الان 4 روز از سابسیژنl گذشته ورم صورتم کم شده ولی صورتم چاق هست من قبل از سابسیژن صورتم لاغر بود چون 65 کیلو بیشتر نیستم. راستش الان بعضی دوستام منو نمیشناسن میگن چرا اینقد صورتت چاق شده میخاستم بدونم صورتم من تا ابد همین طور میمونه یا به حالت قبلش بازمیگرده . و یه سوال دیگه اینکه صورتم الان چاق هست بعد از گذشت 4 روز . به خاطر تزریق بیش از حد اون مایع هایی هست که درحین انجام سابسیژن تزریق شده(منظورم آمپول سری نیست اسم اون مایع رو دکترم گفت یادم رفت گفت ژل یا چربی نیست) تا ابد زیر پوستم این مایع میمونه یا خود به خود از بین میره. اگه خود به خود از بین نمیره چیکار باید کرد؟ آیا با ورزش صورتم لاغر میشه؟

    1. درود بر علی آقا
      صورت شما همچنان تورم بعد از سابسیژن را دارد و تا چند روز آینده این تورم بر طرف می شود از مصرف مسکن های خانواده آسپرین مثل ایندومتاسین و… خودداری کنید و ورزش های سنگین را تا یک هفته انجام ندهید.
      موفق باشید

  41. سلام خدمت جناب دکتر.. اازپاسخ های اموزندتون خیلی استفاده کردم خسته نباشید.. من برای جای جوشام اقدام کردم پزشک ابتدا لیزر وسابسیزن روپیشنهادداده و جلسه دوم مزوتراپی ودرماپن.. بنظرتون این راهکار ا موثرواقع میشه ؟خیلی نگرانم
    سابسیزن

    1. درود بر فرشته
      سابسیژن ، درماپن و لیزر که پزشک شما برای درمان جای جوش توصیه کرده اند موثرترین روش های درمان اسکار جای جوش می باشد که البته برای تاثیر بیشتر درمان از کوکتل های مزوتراپی حین درمان های فوق استفاده می شود.
      موفق باشید

  42. سلام آقای دکتر وقت بخیر
    راستش من دندونم پارسال عفونت کرد و متوجهش نشده بودم و دیر درستش کردم.از وقتی دندونم درد داشت صورتم جوش های خیلی بدی میزد فقط همون سمت چپ و ورم داشت و وقتی عصب کشی کردم جوش ها تموم شدن ولی زیر پوستم موندن و سفت شدن به منطقه ی وسیعی.الان صورتم و گونم فرورفته و برجسته شده و وقتی بعضی قسمت هارو فشار میدم نمیدونم چرکه یا چربی که ازش بیرون میاد.از طرفیم انقدر که خواستم این چرکارو بیرون بیارم همون قسمت صورتم کلی سوراخ سوراخ های تیز و شده و خیلی ناصافه.
    و به اضافه، یه کیست بزرگ پارااوارین هم دارم.
    نمیدونم چیکار کنم هم اون جوشهای قبلی که تخلیه نشدن خارج بشن هم صورتم که ناصاف شده.قابل درمانه؟باید چیکار کنم؟
    ممنون میشم راهنماییم کنین

    1. درود بر mona
      کیست های ناشی از آکنه بطور معمول سبوم ترشح می کنند که نوعی چربی می باشد و چنانچه به هر دلیلی این کیست ها عفونی شوند آبسه تشکیل می شود که ترشحات آن بسیار بدبو است و حالت چرکی دارند و احتیاج به تخلیه شدن و مصرف آنتی بیوتیک دارند. اولویت درمان برای شما تشخیص نوع کیست و ارتباط آن با سایر اعضاء صورت مثل سینوس ها ، دندان و لثه می باشد.بعد از درمان فاز حاد و فروکش کردن التهاب برای صاف شدن پوست صورتتان و از بین رفتن اسکارهای بجا مانده ناشی از کیست روش سابسیژن برای شما توصیه می شود.
      موفق باشید

  43. سلام برای جای جوش های عمیق روش prp همراه با ار اف بهتره یا سابسیژن همراه با میکرونیدلینگ؟ تو بعضی جاها به من میگن که prp تاثیر نداره لطفا راهنمایی کنین

  44. سلام من ۴۲ سالمه و هنوز جوش میزنم البته این جوشها بعد از عمل آندومتریوز و گذاشتن آیودی بیشتر شد ، بخاطر همین بشدت جای جوش و منافذ باز داشتم و عمل ساب سیژن انجام دادم ، الان حدود یک ماه و نیمه که ساب سیژن کردم تا هفته پیش همه چیز خوب بود ولی الان یک هفته است که خیلی بیشتر از قبل جوش میزنم جوشهای خیلی بزرگ
    امکان داره بخاطر ساب سیژن باشه؟

  45. سلام….سمت راست صورتم قبلا خیلی جوش میزد ک دکتر با راکوتان و تزریق داخل جوشا اونا رو کنترل کرد …الان سمت راستم هم قدرت ترمیم کم هم پوست شلی داره.رو گونم با خط خندمم چنتا جای جوش فرورفته دارم..ِِ..موقعی ک صورتمو اصلاح میکنم تا حدود زیادی پوستش صافو سفت میشه جوری ک اون فرو رفتگیا زیاد تو چش نیس ….دکتر 4 5جلسه لیزر ار اف رو بهم پیشنهاد داد ک گفت هم باعث جوان سازی هم باعث میشه جای جوشات تا حدود زیادی بهتر میشه… نظر کاربرا رو ک میخونم ب نظر لیزر کارایی زیاده نداشته …ب نظر شما من لیزرو انجام بدم یا سابسیژن؟؟؟
    ممنون ازین ک پاسخو هستین

    1. درود بر صادق عزیز
      درمان جای جوش صورت بسیار متنوع است و از فردی به فرد دیگر متفاوت است البته سابسیژن برای اسکارهای عمیق و آتروفیک موثرترین نوع درمان است و برای جای جوش های سطحی درمان های سطحی تر از قبیل لیزر و… می توان انجام داد.
      موفق باشید

  46. سلام دوباره خدمت جناب دکترمسافریان گرامی
    میخواستم بدونم سابسیژن یامیکرونیدلینگ که روپوست انجام میشه احتمال داره که دوباره پوستی که بعدسابسیژن یامیکروهمواروصاف شده به مرورزمان برگرده به حالت قبلی وبازبه لایه ی زیرین بچسبه؟
    متشکرم

    1. درود بر ارغوان
      سوال خوبی مطرح کرده اید.بافت فیبروز که در لایه های زیر پوستی ایجاد چسبندگی می کند و موجب فرو رفتگی پوست در ناحیه اسکار ها می شود با سابسیژن آزاد شده و پوست هموار می شود. با این وجود بعد از جلسه اول درصدی بازگشت در اسکارها دیده می شود که هیچ گاه عمق اسکارها به اندازه قبل از درمان نخواهد شد و با ادامه درمان بافت فیبروز باقی مانده بطور کامل آزاد شده و کلاژن سازی موجب پر شدن دائمی حای جوش ها می شود.در دراز مدت پرهیز از کاهش وزن شدید و توجه به تغذیه سالم و پرهیز از دخانیات و بعلاوه کنترل جوش های جدید موجب تثبیت درمان در دراز مدت خواهد شد.
      موفق باشید

  47. سلام آقای دکتر خسته نباشید ..من 34سالمه ..روی دماغم و گونه هام منافذ باز دارم که خیلی بزرگ شده دیگه شده سوراخ..دوجلسه لیزر فرکشنال انجام دادم سه جلسه میکرونیدلینگ ولی کوچیکترین تاثیری نداشته سوالم اینه آیا راه علاج نداره؟اگه داره راهنمایی بفرمایید

    1. درود بر احمد عزیز
      اسکارهای عمیق احتیاج به درمان های عمقی و تعداد جلسات بالاتر دارند. چنانچه اسکار صورت شما آتروفیک باشد سابسیژن می تواند به شما کمک نماید بنابراین صبور باشید و جلسات درمان را ادامه دهید.
      موفق باشید

  48. سلام دکتر جان
    من بیستو دو سالمه. برای جای جوش روی گونه هام پیش ی دکتر پنج بار لیزر فراکشنال کردم ک تقریبا هیچ نتیجه ای نگرفتم. پیش ی دکتر جدید رفتم ک بهم گفته پنج بار سابسیژن و بعدش احتمالا میکرو یا لیزر. الان ک نگا میکنم سابسیژنام با نوکور بوده و ن کانولا. بعد از دو جلسه سابسیژنم نتیجه خاصی تقریبا نگرفتم . آیا واقعا انقدر توفیر داره سابسیژن با نوکور یا کانولا. جای جوشامم فقط تو ی مساحت تقریبا پنج سانتی متر مربعی رو گونه هامه. ب نظر شما برم پیش دکتری ک با کانولا سابسیژن کنه یا همینو ادامه بدم

    1. درود بر علی آقا
      سابسیژن برای اسکارهای آتروفیک از نوع رولینگ موثرتر است و در اکثر افراد ترکیبی از انواع جای جوش دیده می شود و در نتیجه درمان ترکیبی برای درمان اسکارهای مختلف انجام می شود. بنابراین جلسات درمان را بر حسب تشخیص و تجربه پزشک معالج با روش سابسیژن و ترجیحا با ابزار کانولا ادامه دهید.
      موفق باشید

  49. سلام و درود خدمت دكتر عزيز،من در روي بيني و همچنين روي گونه هام،فقط محدوده ي دو طرف بيني جاي جوش دارم ،نه خيلي عميق هستند و نه خيلي سطحي،بنظر شما چند جلسه براي ميكرونيدلينگ احتياج هست و اينكه در مورد هزينه هم بگيد ممنون ميشم???با تشكر??

  50. سلام و درود
    دکتر من زیر چشمام گود رفته،درواقع از سمت مجاری اشکم ب سمته پایین گو هست.و مختصر کبودی هم داره اون قسمت،نظر شما راجع به سابسیژن برای زیر چشم چیه??سپاس

    1. درود بر سیما خانم
      تیرگی زیر چشم و گود شدن این ناحیه دلایل زیادی دارد که بسیاری از علل بروز این عارضه موقتی هستند و با بر طرف شدن علت اولیه این حالت بر طرف می شود.
      مواردی از قبیل خستگی ، مصرف دخانیات ،بی خوابی ،کمبود آب بدن و سوء تغذیه جزو این موارد می باشند ،با این وجود در بعضی از موارد استعداد ژنتیک وجود داشته و فتق چربی در زیر پلک و تحلیل چربی در ناحیه گونه و بعلاوه تاثیر مهار کننده رباط زیر چشم Tear Tough ligament موجب می شود که یک فرورفتگی به شکلV در این ناحیه ایجاد شود و در بسیاری از موارد صرفا با سابسیژن و آزاد کردن نسبی این رباط تیرگی و فرو رفتگی بر طرف می شود و در موارد عمیق تر کوکتل های مخصوص مزوتراپی و یا پر کننده های بافتی در این ناحیه تزریق می شود.
      موفق باشید

  51. با سلام جناب دکتر من صورتم فرورفتگی داره میخوام با روش پیشنهادیتون درمان کنم از طرف لیزر موهای زائد صورتم میخوام انجام بدم با هم تداخل نداره یا اول لیزر کنم بعد درمان فرورفتگی ها ؟؟؟؟ با تشکر

    1. درود بر سارا خانم
      انجام لیزر موهای زائد در صورت با درمان های روتین جای جوش از قبیل سابسیژن ، میکرونیدلینگ و…در یک روز توصیه نمی شود و بهتر است ابتدا لیزر مو انجام دهید و سپس بفاصله یک هفته برای درمان جای جوش اقدام کنید.
      موفق باشید

  52. با سلام جناب دکتر ببخشید من به خاطر آبله مرغان در دوران نوجوانی در صورتم اسکارهای نه چندان عمیق زیاد وجود دارد به خاطر نتیجه صد در صد میخوام هم سابسیژن هم میکرونیدلینگ با هم انجام بدم شما میکرونیدلینگم میگین جواب میده میشه سابسیژنم اگه لازم نیست انجام بدم واسه نتیجه بهتر؟ سوال دیگه جناب دکتر این روش های درمان آیا برای چال های گونه مشکلی بوجور نمیاره که از بین برن؟

    1. درود بر نازنین خانم
      درمان های پزشکی برای جای جوش نسبی هستند و هر چند که بعد از پایان دوره درمان قوام ، رنگ و عمق اسکار تا حد زیادی به پوست سالم اطراف نزدیک می شود با این وجود پاسخ به درمان هیچ گاه صد در صد نیست و از فردی به فرد دیگر متفاوت است که این بدلیل تفاوت ساختار ژنتیک ، تغذیه،عمق ضایعات، سن و مراقبت های بعد از درمان می باشد.
      موفق باشید

  53. با عرض سلام و خسته نباشید
    برای ازبین بردن جای جوش میخوام از روش میکرونیدلینگ استفاده کنم و درحال حاضر برای از بین بردن موهای زاید دارم لیزر انجام میدم میخواستم بدونم همزمانی این دو باهم به پوستم لطمه وارد نمیکنه؟حتی اگر در یک روز انجام شه؟و اینکه هزینه هرجلسه میکرونیدلینگ چقدر هست و حداکثر چندجلسه نیاز هست؟ممنون..

  54. سلام اقای دکتر من امروز فرکشنال rf انجام دادم ولی دوتا جای فرورفته رو پوستم دارم ک خیلی عمیق نیستن میخاستم بدونم ک ایا فرکشنال کافی هست یا بهتره سابسیژن هم انجام بدم؟

    میشه لطفا بگید که
    سابسیژن بعد از چند وقت تاثیرشو خواهیم دید و یه سوال دیگه ک خیلی برام مهمه جای سوزن و کبودی زخمها چقدر طول میکشه که بره یا حداقل کمرنگ شه یا باید چند روز خانه نشین بشم؟

    و اخرین سوالم فواصل درمانی فرکشنال دو هفته باشه ایراد نداره؟

    1. درود بر پرین خانم
      درمان جای جوش های عمقی با سابسیژن انجام می شود و روش درمان با کانولا کبودی ندارد و بسیار مطمئن است و بدلیل نازک بودن قطر کانولا جای ورود آن بعد از 24 ساعت بسته شده و اثری از آن باقی نمی ماند. فواصل درمانی بر حسب عمق نفوذ درمان تعیین می شود و اگر درمان عمیق انجام شده باشد دو هفته فاصله کمی است و چرخه کلاژن سازی تکمیل نشده است.
      موفق باشید

  55. سلام آقای دکتر من سه هفته پیش برای اسکارهای پوست به دکتر پوست مراجعه کردم ک کفتن روش ترکیبی استفاده می کنند اول لایه بردار زدن بعد لیزر و در اخر ساب سیژن که واقعا پوستم کنده شد الان بعد از سه هفته نگرانیم این لکهای های قرمز روی صورتمه که هنوزم خیلی پررنگ هست هر شب ترمیم کننده اون میزنم ولی خیلی نگرانم که اینا بمونه دکتر میگه به مرور میره شمانظرتون چیه واقعا طبیعیه این موضوع؟ لطفا راهنماییم کنید چی استفاده کنم که خوب بشه

  56. سلام خسته نباشيد من هفت جلسه ليزر انجام دادم تاثير نداشت ميكرونيديلينگ هم انجام دادم اونم بي تاثير بود اما جاي جوش هام خيلي كم هستند جوري كه با دست محو مي شوند من ژل تزيق كنم خوب هست؟ چقدر دوام داره؟

    1. درود بر شیدا خانم
      در مورد تاثیر درمان های فوق بر روی جای جوش فاکتورهای زیادی دخیل هستند که در جواب دهی به درمان موثر می باشند. بعنوان مثال تکنیک درمان انجام شده و عمق نفوذ در پوست از فاکتورهای تعیین کننده هستند. تزریق ژل بعنوان یک روش سریع ولی موقت برای درمان جای جوش مورد استفاده قرار می گیرد.
      موفق باشید

  57. سلام اقای دکتر من واسه برجستگی گونه ژل تزریق کردم ک به گفته دکترم یکسال و نیم دوام داره ایا سابسیژن یا میکرو نیدلینگ باعث جابجایی ژل تزریق شده هست جای اسکار روی گونه هامه و الان ۶ ماهه ژل زدم لطفا راهنماییم کنید

    1. درود بر سمیه خانم
      در مورد میکرونیدلینگ بدلیل اینکه در لایه سطحی درم و اپیدرم انجام می شود هیچ جای نگرانی ندارد ولی سابسیژن بدلیل عمقی بودن ممکن ماندگاری ژل را کاهش دهد و اگر از مواد نامرغوب استفاده شده باشد ایجاد التهاب و یا جا به جایی ژل شود.بهتر است قبل از هر اقدام درمانی برند و جنس ژل تزریق شده را از پزشک خودتان جویا شوید و سپس اقدام به درمان نمایید.
      موفق باشید

      1. ممنون دکتر جان از راهنماییتون
        من ژل الانسه برام تزریق شده البته سح جای جوشم وسیعه اما خیلی بد و عمیق نیست به نظرتون میکرونیدلینگ ج میده

  58. با سلام.من پوست روی گونه هام حفره های باقی مانده از جای جوشه تصمیم به انجام دادن لیزر فرکنشنال گرفتم امامیخواستم نظر شما رو بدونم میکرونیدلینگ بهتر هست یا لیزرفرکنشنال تفاوتشون توی چه چیزه و اینکه ایا بعداز انجام لیزر و یا میکرو نیدلینگ پوست زخم میشه …دکتر بهم گفته زخم نمیشه فقط اولش یه مقدار قرمز میشه!

    1. درود بر فرانک خانم
      تاثیر میکرونیدلینگ از لیزر فراکشنال موثرتر است چراکه عمق نفوذ و تاثیر لیزر در حد لایه سطحی اپیدرم بوده(حداکثر 62.5 میکرومتر) و در صورت نفوذ به لایه درم ایجاد اسکار و هیپوپیگمنتاسیون می نماید و این در حالی است که در میکرونیدلینگ عمق نفوذ سوزن ها به لایه درم می باشد (تا 2000 میکرومتر) و روند کلاژن سازی و بازسازی پوست با افزایش جریان خون موضعی در این لایه عمقی تحریک می شود . بعلاوه انجام جوانسازی با لیزر در فصول گرم سال که میزان اشعه ماوراء بنفش در سطح بالایی است محدودویت هایی داشته ولی در روش میکرونیدلینگ بدلیل سالم ماندن لایه اپیدرم که نقش محافظت کننده از پوست را ایفا می کند منعی وجود ندارد. دوره نقاهت و خانه نشینی در لیزر دی اکسید کربن 7 تا 10 روز است و قرمزی پوست ممکن است 3 تا 4 ماه ادامه یابد در حالیکه قرمزی پوست در میکرونیدلینگ علارغم عمق نفوذ بالاتر حداکثر 48 ساعت می باشد.
      موفق باشید

  59. سلام ممنونم از شما آقای دکتر.
    سوال دیگه ای هم دارم ممنون میشم جوابمو بدین. بعد اخرین لیزرم یکی دو بار بشدت زیر آفتاب بودم که الان احساس میکنم تبدیل به لکههای قهوه ای کمرنگ شده یعنی امروز مطمعن شدم لکه شده امیدی هست با ضدآفتاب و بعدا میکرونیدلینگی که انجام میدم از بین بره ؟چون همه ی خوشحالی من داشتن همین پوست سفید بی لکه بود که متاسفانه اونم لکه شد.

  60. سلام آقای دکتر من دختر 25 ساله هستم از دوران راهنمایی جوش زدم و همزمان با دکتر رفتن وقتی خیلی نا امید شدم از رفتن جوشام شروع به دستکاری کردم بعد چند سال جوشام رفت ولی صورتم پر بود از جای جوش برای اسکار اونا از مرداد سال پیش شروع ب درمان کردم جلسه اول سابسیژن و لیزر فراکشنال و بعد اون 5 جلسه لیزر. پوستم به گفته پزشکم 50 تا 60 درصد بهبود داشته. رنگ پوستم سفیده و دکتر گفته روی روند بهبودی موثر بوده. الان جای جوشام کوچیک و حالت سوزن سوزن دارن توی سایتای مختلف خوندم که میکرونیدلینگ هم بشدت موثره روی جای جوشای سوزنی. از هزینه های سنگین لیزر خسته شدم دکترم دوباره پیشنهاد لیزر داده چون اخرین لیزرم تیرماه بوده و 6 جلسه رو کامل رفتم گفته بزارم دوباره از مهرماه لیزر کنم ولی من پیشنهاد میکرونیدلینگ دادم ائنم گفته تا شهریور منتظر تغییرات پوستم بمونم بعد اگه شد میکرو انجام میدن. بنظر شما میکرونیدلینگ روی جا ی جوشای سوزنی و حتی بزرگم میتونه موثر باشه؟ اقای دکتر من در شرف ازدواج هستم و خواستگارم بشدت روی پوستم حساسه با توضیحات داده شده میکرو کردن توی سه یا چهار جلسه میتونه تاثیر قابل قبولی رو روی پوستم بزاره و اینکه میکرو در اوایل شهریورتاثیر منفی روی پوستم که تیرماه لیزر داشته نمیزاره؟ ممنونم از حوصله ای که برای ما بخرج میدن. سپاس

    1. درود بر زهرا خانم
      اولا تبریک و آرزوی خوشبختی برای شما و همسر محترم .تاثیر میکرونیدلینگ بر روی جای جوش های مختلف بسیار موثر است و بعد از شش هفته از آخرین درمان با لیزر می توانید میکرونیدلینک رو شروع کنید. معمولا چند جلسه درمان بفاصله یک ماه انجام می شود که تعداد دقیق جلسات بر حسب عمق اسکارها در معاینه مشخص می شود.
      موفق باشید

  61. سلام خسته نباشید من صورتم یه جوش خیلی بزرگ زده بود که تبدیل به کیست شده بود و دکتر پوست صلاح دونستن که کورتن تزریق شود و من این کار انجام دادم ولی الان جای جوشم گود شده است به دکترم نشان دادم گفتن باید سابسیژن انجام شود میخواستم بدونم واقعا ضرری نداره و واقعا بهبود پیدا میکند ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. درود بر خانم غلامی
      متاسفانه جوش های کیستی بعد از التیام تبدیل به اسکار آتروفیک می شوند که این بدلیل ایجاد یک لایه فیبروز در زیر پوست و کشیدن سطح پوست به طرف داخل می باشد و با روش سابسیژن این رشته های فیبروز آزاد شده و پوست صاف و هموار می شود.
      موفق باشید

        1. سلام دکتر جان من صورتم جای جوش داره اگه سابسیژن کنم چه مدت طول میکشه که جای اسکار صورتم پر شه . نتیجشو ببینم

          1. درود بر حسن
            فرایند کلاژن سازی بعد از سابسیژن چند هفته زمان می برد و نتیجه درمان نیز به تدریج بعد از اولین جلسه دیده می شود و با تکرار درمان جای جوش ها بطور موثری از بین می روند.
            موفق باشید

  62. چه مدت بعد از درمان افتادگی صورت با هایفو، میتونم برای جای جوشهام از میکرونیدلینگ استفاده کنم؟ ایندو با هم تداخل دارند؟

    1. درود بر فریبا خانم
      در هایفوتراپی عمق 4.5 میلی متری پوست مورد هدف قرار می گیرد و لایه زیر پوستSMAS لیفت می شود. در میکرونیدلینگ لایه سطحی اپیدرم درمان می شود که عمق نفوذ آن حداکثر 2 میلی متر است در نتیجه این دو روش درمانی دارای بافت هدف متفاوتی هستند و تاثیر خود را در لایه های مختلف پوست اعمال می کنند و نه تنها تداخلی با یکدیگر ندارند بلکه مکمل هم هستند و اثر هم افزا دارند. انجام این دو روش درمانی در صورتیکه پوست حساس نباشد در یک روز هم قابل انجام است ولی در صورت حساس بودن بهتر است بفاصله یک روز انجام شوند که در این صورت هم از سطح و هم از زیر پوست لیفتینگ انجام شده و جای جوش درمان می شود.
      موفق باشید

  63. سلام دکتر.من جای جوش های زیادی از آبله مرغون روی پوستم دارم و دکتر بهم سابسیژن همراه با میکرونیدلینگ رو پیشنهاد کرده. سوالی که دارم اینه که حتما درمان در سابسیژن صورت میگیره؟آیا ممکنه پوستم از اینی که هست بدتر بشه؟ چون قبلا چند جلسه میکرودرم انجام دادم و رنگ اون نقاط تیره تر از رنگ نقاط دیگه پوستم شده!!

    1. درود بر نورا
      ممکن است بعد از میکرودرم در موضع التهاب ایجاد شده باشد که در بعضی از پوست های حساس این حالت اتفاق می افتد و پوست تیره می شود که به آن PIH می گویند لزوما با سابسیژن این اتفاق نمی افتد و تزریق ژل در جای جوش های شما می تواند کمک کننده باشد که احتیاج به معاینه از نزدیک دارید.
      موفق باشید

  64. سلام دكتر عزيز
    لطفا ميشه در مورد هايفو تراپي و تفاوت آن با ميكرونيدلينگ و سابسيژن در درمان اسكار و جواني پوست توضيح بديد- ممنون و سپاسگزارم

    1. درود بر فریبا خانم
      هایفوتراپی برای درمان لایه های زیرین پوست مورد استفاده قرار می گیرد و بطور عمده برای لیفت صورت می باشد و جایی در درمان جای جوش ندارد. میکرونیدلینگ سطح پوست را درمان نموده و منافذ باز و جای جوش را درمان می کند و اگر جای جوش خیلی عمقی باشد با سابسیژن بطور همزمان انجام می شود.
      موفق باشید

  65. سلام خسته نباشید.
    برای جای جوش هام میکرونیدلینگ انجام دادم الان دو روز گذشته و امروز بعد از شستن صورتم متوجه لک نسبتا بزرگ و تیره ای نزدیک به کنار گوشم شدم. خواستم بدونم علت بوجود آمدن ین لک چی میتونه باشه و اینکه برطرف میشه یا خیر؟
    ممنون از پاسخگوییتون

    1. درود بر شقایق خانم
      معمولا در صورتیکه میکرونیدلینگ بطور عمیق انجام شود در 24 تا 48 ساعت اول قرمزی و تورم و بعضا خون مردگی در پوست ایجاد می شود که شبیه آفتاب سوختگی است و بعد از چند روز پوسته ریزی شروع می شود که بهتر است پوسته ها را نکنید و اجازه دهید خودشان بریزند. در این مدت در معرض مستقیم نور آفتاب قرار نگیرید و از کرم های ترمیم کننده استفاده کنید.بعد از یک یا دو هفته تاثیرات درمانی میکرونیدلینگ بطور محسوس دیده خواهد شد و این پروسه کلاژن سازی تا چند ماه ادامه خواهد داشت.
      موفق باشید

  66. با سلام و خسته نباشید.
    میشه منو راهنمایی کنید و بفرمایید که کبودی صورت در عمل ساب سیژن چقدر زمان میبره تا کامل خوب بشه و مشخص نباشه؟ آیا بیشتر از 10 روز طول میکشه؟

    1. درود بر mahro خانم
      معمولا کبودی بعد از سابسیژن بعد از چند روز بطور کامل از بین می رود با این وجود روش درمان در بروز کبودی موثر است. سابسیژن با سوزن نوکور کبودی و تورم شدیدی می دهد و چنانچه درمان با کانولا انجام شود، بدلیل غیر نوک تیز بودن این ابزار عروق خونی پاره نشده و کبودی ایجاد نمی شود و بعلاوه نتیجه درمان بهتر و بارزتر خواهد بود.
      موفق باشید

  67. سلام خسته نباسین من 29 سالمه روی صورتم جای جوش دارم ولی کمه کنارای لبم هست وزیادم عمیق نیستن ولی خیلی آذیتم میکنن ومیخوام پوستم صاف صاف بشه. چون بجز این قسمت صورتم بقیه جاهای پوستم عالی و صافو براقه.میخوام برم ساب سیژن ولی خیلی میترسم که عوارض داشته باشه یا جای سوزنا خوب نشه یا پوستم خراب بشه.میخوستم بپرسم ریسک ساب سیژن چقدره وکسی تا حالا عوارضی داشته که برطرف نشده یا نه ممنونم

    1. درود بر نگار خانم
      برای جای جوش عمیق انجام سابسیژن همراه با میکرونیدلینگ توصیه می شود و برای جای جوش های غیر عمیق میکرونیدلینگ به تنهایی جواب می دهد. جای سوزن های سابسیژن بر روی پوست باقی نمی ماند و ممکن است برای چند روز مختصری تورم در موضع ایجاد شود.سابسیژن چنانچه توسط پزشک دوره دیده و مسلط انجام شود و از وسایل و مواد مرغوب و با کیفیت استفاده شود ریسک خاصی ندارد.
      موفق باشید

  68. با درود به شما
    من برای جای جوش صورتم به صلاحدید پزشک،ساب سیژن انجام دادم.
    بعد از انجام آن،صورتم متورم و چند جای کبودی هست که گفتن برطرف میشه.
    اما من نگران جای سوزن های این عمل هستم،آیا باقی می مونه یا برطرف میشه؟ جای جوش برطرف میشه ،اما جای سوزن چی!
    می تونم از ترمیم کننده های پوستی خارجی مثلaven استفاده کنم؟

    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
    سپاس از شما

    1. درود بر فرانک خانم
      سوزن های سابسیژن دارای قطرهای متفاوتی هستند و معمولا از نازک ترین قطر سوزن استفاده می شود تا ترمیم سریع تر اتفاق افتد و جای سوزن ها باقی نماند. کبودی و جای ورود سوزن موقتی است و بطور کامل از بین می رود . ترجیح شخصی بنده استفاده از کانولا است چرا که بدلیل غیر نوک تیز بودن آسیب عروقی ایجاد نشده و در نتیجه موضع کبود نمی شود. برای پیشگیری از تورم و کبودی در 48 ساعت اول کمپرس سرد توصیه می شود. مصرف آنتی بیوتیک به منظور پیشگیری از عفونت در چند روز اول توصیه می شود . استفاده از اکسید دو زنک و یا پمادهای آنتی بیوتیک موضعی در روز اول کمک کننده است و بعد از گذشت 24 ساعت از کرم های ترمیم کننده شبیه آنچه که ذکر کرده اید می توانید استفاده کنید. به هر حال بهتر است با پزشک خودتان در ارتباط نزدیک باشید.
      موفق باشید

  69. سلام و درود
    من از 7 سال قبل جای جوش روی صورتم دارم و کرم های پوستی زیادی رو استفاده کردم و چند جلسه میکرودرم کردم ولی تاثیر زیادی نداشت. الان برای ادامه درمان قصد سابسیژن رو دارم ولی با توجه به عمقی بودن جای جوشام می خواستم پانچ انجام بدم. به نظر شما کدوم روش برای من بهتر جواب می ده سابسیژن یا پانچ؟ ممنونم

    1. درود بر ذاکری عزیز
      روش درمان پانج برای جای جوش عمیق در گذشته طرفداران زیادی داشت که در این روش اسکارهای عمیق که گوه ای شکل iced-pick هستند بطور کامل برداشته شده و به حال خود رها شده تا ترمیم شود و یا اینکه با چند بخیه بسته می شد که نتیجه این روش تعویض یک اسکار جای جوش با اسکار ناشی از پانچ بود. روش های موثر و مدرن امروزی مثل سابسیژن و میکرونیدلینگ جایگزین متدهای قدیمی شده اند که برای جای جوش شما مناسب است و تاثیر قابل توجهی خواهد داشت. معمولا چند جلسه درمان به فاصله یک ماه انجام می شود که بر حسب نوع اسکار و عمق جای جوش تعداد جلسات متفاوت است.
      موفق باشید

  70. با سلام و درود
    جناب دکتر از نظر شما سابسیژن با سوزن نوکور بهتره یا روش دکتر باریک بین برای جای جوش با تعداد کم.

    1. با سلام و تشکر از مشاوره شما
      سوزن نوکور در واقع شبیه یک تیغ تیز برنده است و کار کردن با آن تجربه و دقت زیادی می خواهد و برای جای جوش سطحی و با تعداد کم مناسب است. کانولا یک ابزار غیر نوک تیز است که برای تزریق مطمئن فیلر مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند برای سابسیژن بدون نگرانی از آسیب عروقی و عصبی استفاده شود. سابسیژن با کانولا به دلیل غیر نوک تیز بودن مطمئن تر است و کبودی نمی دهد و برای مواردی که تعداد اسکارها زیاد و در سطح وسیعی پراکنده باشد مناسب تر است .ابزار طراحی شده توسط همکار محترم جناب آقای دکتر باریک بین شبیه یک کانولا است و برای سابسیژن در ناحیه وسیعی از صورت قابل استفاده است و ابزار مطمئن و خلاقانه ای به نظر می رسد.
      موفق باشید

  71. سلام
    من جای جوش عمیق روی گونه هام دارم.آیا با سابسیژن این ها از بین می رن یا با پیلینگ؟
    متشکرم

    1. درود بر شما
      هر دو روش پیلینگ شیمیایی و سابسیژن برای بر طرف کردن جای جوش موثر هستند ولی در نوع درمان و عوارض جانبی تفاوت های قابل توجهی بین این دو روش وجود دارد. پیلینگ برای جای جوش سطحی موثر است و بهتر است در پوست های سبزه (تیپ 4و 5)و در فصل تابستان انجام نشود. سابسیژن محدودیت های ذکر شده را ندارد و برای جای جوش عمقی مناسب است
      موفق باشید

  72. سلام من جای جوشهام بیشتر به صورت قرمزولک شده ویه کم هم به صورت گودال شده کدوم روش میکرونیدلینگ یا ساپ سیژن برای درمان ان بهتر است؟سپاسگذارم

  73. بازتاب: سابسیژن | کلینیک زیبایی و لاغری دکتر مسافریان

  74. با سلام
    در صورت من جای جوش های عمیقی بدلیل جوش های کیستی از چند سال قبل باقی مونده. من 27 سالمه و یک بار لیزر انجام دادم که تاثیر زیادی نداشت .برای از بین بردن جای جوش تزریق ژل بهتره یا سابسیژن؟ شما چه روشی پیشنهاد می کنید؟
    سپاسگزارم

    1. درود بر شما
      روش های درمان اسکار آتروفیک یا همان جای جوش متفاوت است. اگر نتیجه سریع می خواهید تزریق ژل سریع ترین روش است. اگر زمان برایتان مهم نیست و یک روش ماندگار و اساس تر می خواهید ترکیبی از سابسیژن و میکرونیدلینگ برای شما توصیه می شود. به هر حال بهتر است یک مشاوره بشوید تا بهترین درمان ممکن برای شما انجام شود.
      موفق باشید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button
راز بوتاکس بدون عارضه چیست؟ مزوژل چیست؟ علت جذابیت چهره آنجلینا جولی چیست؟ راز شفافیت پوست کلئوپاترا چه بود؟ راز لیفت صورت بدون جراحی راز درمان جای جوش با سابسیژن راز جوانی پوست کیم کارداشیان چیست؟ تزریق ژل لب مدل قلوه ای