تزریق چربی به دست در سال 1403

تزریق چربی به دست چگونه است؟ با افزایش سن علاوه بر نازک شدن لایه درم پوست ، ضخامت چربی زیر پوستی نیز کاهش یافته که موجب نمایان شدن رباط ها و عروق پشت دست می شود.
سایر عوامل تشدید کننده تحلیل چربی پشت دست کاهش وزن ، شستشوی مکرر با آب داغ و مصرف کورتیکواستروئید می باشد.

درمان این عارضه با جوانسازی و افزایش ضخامت لایه چربی زیر پوستی می باشد.
در این روش با تزریق نانوفت و استفاده از کرم بیولوژیک ضخامت لایه درم افزایش یافته و همزمان با تزریق چربی میکرو لایه چربی زیر پوستی جایگزین می شود.

تزریق چربی یا ژل

در روش انتقال چربی یک نوع پیوند اتولوگ انجام می شود بعبارت دیگر سلول های چربی دهنده از خود فرد گرفته شده و به خود فرد پیوند می شود. بنابراین احتمال ایجاد واکنش های حساسیتی و آلرژی که در پروتز  و تزریق ژل وجود دارد در پیوند چربی منتفی است.

بعلاوه بافت چربی غنی از سلول های بنیادی است که  علاوه بر پر کردن پشت دست، موجب افزایش  کیفیت ، قوام  و رنگ پوست آن ناحیه  می شود. بنابراین انتقال چربی یک روش کم عارضه و مطمئن برای جوانسازی ، برجسته سازی و لیفتینگ پوست می باشد. 

تزریق چربی به پشت دست قبل و بعد

قیمت تزریق چربی به دست چقدر است؟

پشت دست در حالت عادی دارای مقداری چربی در ناحیه زیر  پوستی است که تاندون ها و عروق را می پوشاند و ظاهری پر به دست می دهد. با افزایش سن این لایه چربی زیر پوستی تحلیل رفته  در نتیجه  تاندون های پشت دست برجسته شده و عروق نمایان شده و رنگ آبی آن ها  تیره تر شده و چروک های آن عمیق تر می شود.

قیمت پیوند چربی در مراکز مختلف بر اساس حجم چربی تزریق شده و مناطقی که چربی به آن موضع منتقل شده است محاسبه می شود. بعنوان مثال چنانچه فردی نیاز به پیوند چربی فقط در دست داشته باشد نسبت به فردی که علاوه بر دست احتیاج به حجم دهی در صورت داشته باشد قیمت انتقال چربی کمتر خواهد شد.

در مقایسه با ژل  در مواردی که حجم زیادی فیلر برای پر کردن  به موضع مورد نیاز است مقدار زیادی ژل باید تزریق شود و هزینه ژل بسیار بیشتر از قیمت تمام شده  چربی می شود ، بنابراین پیوند چربی در این موارد مقرون به صرفه تر است.

رفع گودی و تیرگی زیر چشم با هموار شدن زیر چشم با تزریق نانوفت در شیار اشکی
کسانی که تزریق چربی داشتند

عوارض تزریق چربی به دست

در چند روز اول درمان شایع ترین عارضه درد و تورم است که ظرف چند روز بطور کامل با مصرف مسکن های معمولی مثل استامینوفن برطرف خواهد شد.

بعلاوه استفاده از کمپرس سرد در ۲۴ ساعت اول  بعد از تزریق و استراحت کامل به کاهش درد و تورم کمک میکند.

برای مطالعه مقاله چاپ شده در آکادمی بین المللی IMCAS توسط دکتر مسافریان بر روی لینک زیر کلیک کنید:

https://www.imcas.com/es/academy/blog/795/nanofat-transfer-for-acne-scar

بهترین موضع دهنده چربی در بدن کدام است؟

تفاوت چندانی  از نظر کیفیت و ماندگاری در ناحیه هاروست چربی وجود ندارد و انتخاب آن با مشورت با بیمار و موضعی از بدن که تمایل به کاهش سایز دارد انتخاب می شود. در ناحیه شکم انجام سونوگرافی برای تشخیص فتق مخفی در ناحیه ناف و یا عمل جراحی قبلی توصیه می شود تا از سوراخ شدن روده حین تزریق محلول تامیسنت جلوگیری شود.

در خانم هایی که چندین مرتبه وضع حمل داشته اند احتمال تضعیف عضلات رکتوس وجود دارد Diastasis Recti  که ریسک ورود کانولا به حفره شکم و بروز پریتونیت بیشتر است و در این صورت احتیاط بیشتر و یا برداشت چربی از نواحی دیگر مثل ناحیه خارجی ران توصیه می شود.

برای پیشگیری از ناهمواری سطح پوست که معمولا در ناحیه شکم شایع تر است استفاده از حداقل دو سوراخ به منظور برداشت چربی توصیه می شود و بعلاوه تمرکز بر روی نواحی دیستال نسبت به محل ورود کانولا از برداشت بیش از حد چربی در اطراف محل ورود کانولا جلوگیری می نماید و در نتیجه پوست صاف و یک دست خواهد شد. با استفاده از نیشگون گرفتن سطح  پوست Pinch Test  از برداشت بیش از حد چربی و نازک شدن پوست و یا برداشت کم چربی و ایجاد ناهمواری جلوگیری می شود.

کرم نانوفت چیست؟

بر اساس مطالعات انتشار یافته در Pubmed   توسط پرفسور استیون کوهن ،  سلول های بنیادی توانایی ترمیم در نقاط آسیب دیده بدن مثل جای جوش را دارند.

در این مطالعه از چربی نانو برای تولید یک نوع کرم بیولوژیک  استفاده می شود که از بدن خود فرد است و اصطلاحا به آن بیوکرم یا کرم نانوفت  گفته می شود و  تاثیر فوق العاده ای در جوانسازی و ترمیم پوست فرد دارد.

وجه مشترک پی آر پی و چربی  درون زا بودن هر دو است. بعبارت دیگر هر دو از بافت های بدن فرد گرفته شده و در نتیجه واکنش های آلرژیک و حساسیتی که در ترکیبات مصنوعی دیده می شود ، در این محصولات دیده نمی شود.

تزریق چربی بهتر است یا پی آر پی؟

شباهت دیگر پی آر پی و چربی غنی بودن هر دو با سلول های بنیادی است که توانایی بالقوه در تبدیل شدن به سایر سلول های بدن را دارند. از سلول های بنیادی در ترمیم سلول های آسیب دیده در پوست ، مفصل و فولیکول های مو استفاده می شود.

با این وجود از نظر بافت شناسی پی آر پی از  مغز استخوان است و با خون گیری ساده به راحتی قابل دسترسی است.از طرف دیگر  استحصال چربی از بافت چربی است و فرایند پیچیده تری است که پس از شستشو و  خالص کردن آماده تزریق می شود.

تفاوت دیگر بین این دو محصول کاربرد بالینی این دو است ، که پی آر پی عمدتا برای جوانسازی و ترمیم مورد استفاده قرار می گیرد. در حالی که چربی علاوه بر ترمیم و جوانسازی توانایی افزایش حجم نیز دارد.

نهایتا استفاده از پی آر پی و چربی بطور ترکیبی و همزمان برای افزایش بازدهی است. بعبارت دیگر ترکیب این دو محصول با یکدیگر موجب هم افزا شدن تاثیرات مثبت درمانی هر دو می شود. بعبارت دیگر  پی آر پی حاوی پلاکت با تراکم بالا است  و این پلاکت ها فاکتور رشد ترشح می کنند و چربی نیز دارای سلول های مزانشیمی و سلول های چربی  است که پس از پیوند در محل جدید موجب افزایش حجم می شوند. ترکیب این دو محصول موجب  تاثیرات بیولوژیک در بافت گیرنده شده و قدرت ترمیم و ماندگاری چربی  افزایش می یابد.

بر اساس تحقیقات منتشر شده در Pubmed ترکیب سلول های چربی و prp به دوام بیشتر این سلول ها کمک کرده و در پذیرش بهتر این بافت در ناحیه جدید کمک می کند. نسبت ترکیب چربی و پی ار پی متفاوت است ولی همواره درصد چربی بیشتر از پی آر پی است و می تواند 2:1 یا 3:1 و نهایتا 5:1 باشد.

تزریق چربی به صورت
تزریق چربی به صورت
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button
راز بوتاکس بدون عارضه چیست؟ مزوژل چیست؟ علت جذابیت چهره آنجلینا جولی چیست؟ راز شفافیت پوست کلئوپاترا چه بود؟ راز لیفت صورت بدون جراحی راز درمان جای جوش با سابسیژن راز جوانی پوست کیم کارداشیان چیست؟ تزریق ژل لب مدل قلوه ای