درمان خط زیر چشم❤

درمان خط زیر چشم چگونه است؟

درمان خط زیر چشم برای از بین بردن شیار اشکی در زیر چشم انجام می شود ، گود شدن  و تیرگی زیر چشم  دلایل زیادی دارد که بسیاری از علل بروز آن موقتی هستند و با بر طرف شدن علت اولیه این حالت بر طرف می شود.

مواردی از قبیل خستگی ، مصرف دخانیات ،بی خوابی ،کمبود آب بدن و سوء تغذیه جزو این موارد می باشند ،با این وجود در بعضی از موارد استعداد ژنتیک وجود داشته و فتق چربی در زیر پلک و تحلیل چربی در ناحیه گونه و بعلاوه تاثیر مهار کننده رباط زیر چشم Tear Tough ligament موجب می شود که یک فرورفتگی به شکلV در این ناحیه ایجاد شود و در بسیاری و در موارد عمیق تر کوکتل های مخصوص مزوتراپی و یا پر کننده های بافتی در این ناحیه تزریق می شود.

تحلیل چربی گونه بدلیل رژیم سخت غذایی ، ورزش هوازی و کاهش وزن موجب شیار اشکی می شود
تحلیل چربی گونه بدلیل رژیم سخت غذایی ، ورزش هوازی و کاهش وزن موجب شیار اشکی می شود

خط اشک کجاست و گودی زیر چشم چگونه ایجاد می شود؟

در حدود ۳۰ سالگی توده چربی عمقی در زیر شیار اشکی که بعنوان یک پایه برای ساختارهای فوقانی عمل می کند Deep medial cheek fat اولین ساختار آناتومیک است که شروع به تحلیل رفتن می کند و در نتیجه علاوه بر کاهش حجم گونه ، پوست پلک به سمت پایین جابه جا می شود و در نتیجه شیار اشکی ایجاد می شود. با توجه به اینکه توده چربی DMCF غیر متحرک است و کاملا به استخوان چسبیده است کاهش حجم آن تاثیر نامطلوبی بر کل حالت چهره ، پلک تحتانی و گونه می گذارد.

با توجه به حساس بودن توده چربی عمقی زیر گونه DMCF به تغییرات شدید وزن ، تمرینات سنگین هوازی و رژیم های غذایی نامناسب توصیه می شود هرگونه رژیم غذایی تحت نظر پزشک انجام شود و بعلاوه ورزش های هوازی بطور اصولی و رعایت تعذیه مناسب همراه با مصرف مایعات و کالری فراوان صورت گیرد تا از تحلیل این توده چربی جلوگیری شود.

درمان خط زیر چشم قبل و بعد
درمان خط زیر چشم با تزریق ژل

درمان خط زیر چشم چگونه است؟

در بعضی از افراد پوست پلک تیره نیست و افتادن سایه موجب تیره به نظر رسیدن در ناحیه زیر چشم می شود. علت این عارضه تحلیل چربی گونه و زیر چشم بدلیل نوسان وزن است و در معاینه وقتی از روبرو نور به صورت تابانده می شود این تیرگی از بین می رود؛ که نشاندهنده وجود سایه در این ناحیه است. این نوع تیرگی زیر چشم با تزریق فیلر و یا چربی نانو درمان می شود.

نوع دوم تیرگی زیر چشم بدلیل افزایش رنگدانه ملانین در این ناحیه است و در معاینه وقتی از روبرو نور به صورت تابانده شود ؛ این تیرگی پایدار است و با درمان های کاهنده رنگدانه ملانین از قبیل پی آر پی و مزونیدلینگ برطرف می شود.

درمان خط زیر چشم قبل و بعد
درمان خط زیر چشم با تزریق فیلر

تزریق فیلر در زیر چشم چگونه است؟

با افزایش سن میزان تولید کلاژن و اسید هیالورونیک در پوست کاهش یافته که منجر به شلی و کدر شدن پوست زیر چشم می شود. تزریق کوکتل های مزوتراپی که حاوی فاکتور رشد هستند موجب تولید کلاژن در این ناحیه می شود.

یکی از پر کننده های بافتی اسید هیالورونیک است که نیمه عمر آن در بدن 24 ساعت می باشد و توسط آنزیم هیالورونیداز سریعا متابولیسم می شود. برای افزایش نیمه عمر این ملکول آنرا بشکل پیوندهای متقاطع تهیه می نمایند (cross- linked) با اینکار ماندگاری این ماده در بدن افزایش یافته وبه 12-9 ماه می رسد.

موارد منع درمان چیست؟

در عفونت فعال پوستی مثل تب خال ، دوران بارداری و شیردهی ، سابقه تشکیل کلوئید در پوست و ضعف سیستم ایمنی و سیستم انعقاد خون درمان با ریسک بالا همراه است و توصیه نمی شود.

بعلاوه مصرف داروهای ضد انعقادی مثل وارفارین و مسکن های غیر استروئیدی از قبیل ایندومتاسین ، آسپرین ، دیکلوفناک و… از موارد منع درمان گودی زیر چشم می باشند.

درمان خط زیر چشم قبل و بعد
درمان خط زیر چشم با تزریق فیلر

درمان خط زیر چشم با تزریق چربی چگونه است؟

در روش تزریق چربی یک نوع پیوند اتولوگ انجام می شود بعبارت دیگر سلول های چربی دهنده از خود فرد گرفته شده و به خود فرد پیوند می شود بنابراین احتمال ایجاد واکنش های حساسیتی و آلرژی در تزریق چربی منتفی است.

بعلاوه بافت چربی غنی از سلول های بنیادی است   که  علاوه بر پر کردن صورت موجب افزایش  کیفیت ، قوام  و رنگ پوست آن ناحیه  می شود.  بنابراین تزریق چربی یک روش کم عارضه و مطمئن برای جوانسازی ، برجسته سازی و لیفتینگ پوست می باشد.

بدلیل پیشرفته شدن طریقه تزریق چربی  در سال های اخیر این عمل با روش بی حسی موضعی  و بطور سرپایی انجام می شود و احتیاج به بستری شدن نداشته و  از روز بعد فرد می تواند کارهای روزمره خود را انجام دهد.

درمان خط زیر چشم قبل و بعد
تزریق چربی زیر چشم قبل و بعد

عوارض درمان چیست؟

بدلیل اینکه درمان با کانولای غیر نوک تیز انجام می شود درمان بسیار مطمئن و کم عارضه می باشد. مختصر قرمزی ، تورم و احساس کوفتگی ممکن است در محل تزریق ایجاد شود که با کمپرس یخ ظرف چند ساعت بر طرف می شود.

مصرف مسکن های خانواده NSAID از قبیل آسپرین، ایندومتاسین ، ایبوپروفن و …. بدلیل ایجاد اختلال در سیستم انعقاد خون و احتمال ایجاد کبودی و خون مردگی در محل تزریق ممنوع می باشد. استحمام با آب داغ و انجام تمرینات ورزشی سنگین در 24 ساعت بعد از تزریق مجاز نمی باشد.

هزینه درمان گودی زیر چشم چقدر است؟

تکنیک درمان گودی زیر چشم بر حسب شدت آن در افراد مختلف متفاوت است و در بعضی موارد بطور همزمان فاکتور رشد و یا پر کننده های بافتی در زیر شیار اشکی تزریق می شود و بعلاوه ممکن است برای تاثیر بیشتر درمان میکرونیدلینگ انجام شود که در نتیجه هزینه درمان متفاوت می باشد.

درمان خط زیر چشم
تزریق چربی قبل و بعد

برای مشاوره پیام دهید✍

درمان تیرگی و خط زیر چشم با روش پی آر پی در Youtube
4.7/5 - (111 امتیاز)

3 دیدگاه دربارهٔ «درمان خط زیر چشم❤»

  1. سلام. ببخشید من زیر چشمم حالت پف و ورم داره ، به پزشک که مراجعه کردم گفتن با تزریق فیلر قابل دمان است و اگر اشتبا نکنم فیلر از برند پرفکتا رو گفتن که با پرس و جویی که کردم میگن این نوع فیلر فقط برای خطوط زیر چشم کاربرد داره. میشه بگین که اصلا پف زیرچشم با فیلر قابل درمان است؟؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button
راز بوتاکس بدون عارضه چیست؟ مزوژل چیست؟ علت جذابیت چهره آنجلینا جولی چیست؟ راز شفافیت پوست کلئوپاترا چه بود؟ راز لیفت صورت بدون جراحی راز درمان جای جوش با سابسیژن راز جوانی پوست کیم کارداشیان چیست؟ تزریق ژل لب مدل قلوه ای