ژل اسکالپترا در سال ۱۴۰۳

ژل اسکالپترا چیست؟

ژل اسکالپترا ساخت کشور سوئیس و کمپانی Galderma  می باشد. در واقع اسکالپرا یک محرک تولید کلاژن است که که از اسید لاکتیک تشکیل شده است و با نام پلی L- لاکتیک نیز شناخته می شود. این ژل دارای تاییدیه FDA (سازمان غذا و داروی آمریکا) می باشد. و بیشتر بار مشکلاتی چون: افزایش حجم :ران، عضله سه سر، عضله دوسر و باسن- کاهش چین و چروک در نواحی مانند: زانو، سینه، آرنج و قفسه سینه – رفع فرورفتگی های سلولیت – کاهش چربی های صورت – درمان لیپوآتروفی  و درمان بیماری HIV استفاده می گردد.  اسید لاکتیک سال هاست که در محصولات جراحی مانند صفحات استخوانی، بخیه های جذبی، پیچ ها و همچنین مصارف دارویی مورد استفاده قرار می گیرد.

آیا اسکالپترا برای تزریق جای جوش مناسب است؟

ژل اسکالپترا برای خطوط سطحی ایده آل نیست، اما می تواند جای جوش عمقی و اسکارهای rolling را بخوبی درمان کند. بعلاوه چین و چروک های عمیق صورت در برخی نواحی مانند چین های نازولبیال با این فیلر درمان می شود.. تزریق این ژل به صورت در سنین بالا باعث جوانسازی با ماندگاری بالا و از بین رفتن چروک ها می شود. البته برای افزایش حجم باسن نیز استفاده می شود که برای نتیجه مطلوب به تعداد زیادی ویال و چندین جلسه نیاز دارد که حجم دهی کاملا طبیعی دارد.

اسکالپترا به شکل پودر می باشد که با آب استریل مخلوط شده و در لایه زیر پوستی با تکنیک کانولا بعد از سابسیژن تزریق می گردد. این فیلر را نمی توان به صورت نقطه ای تزریق کرد چرا که ریسک گلوله شدن و واکنش التهابی در موضع تزریق افزایش می یابد. بعد از تزریق با ماساژ از ایجاد گلوله شدن و گره زیر پوست جلوگیری می شود.

اسکالپترا برای جای جوش

معایب ژل اسکالپرا چیست؟

از آنجا که اسکالپرا یک محرک ساخت کلاژن است ، بلافاصله بعد از تزریق حجم دهی قابل توجهی ندارد و به تدریج بعد از یک ماه با تولید کلاژن حجم دهی موضع درمان ایجاد می شود. بعلاوه بر خلاف فیلرهای اسید هیالورونیک که در یک جلسه درمان انجام می شود، در مورد Sculptra ممکن است به دو یا سه جلسه درمان احتیاج شود.

در نواحی پلک تحتانی و لب که تزریق فیلر سطحی انجام می شود؛ اسکالترا قابل تزریق نیست چرا که احتمال گلوله شدن و واکنش التهابی وجود دارد و بدلیل اینکه این فیلر از ترکیبی اسید هیالورونیک نیست، با تزریق آنزیم هیالورونیداز از بین نمی رود و رعایت این نکات در درمان با اسکالپترا الزامی می باشد

4/5 - (4 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button
راز بوتاکس بدون عارضه چیست؟ مزوژل چیست؟ علت جذابیت چهره آنجلینا جولی چیست؟ راز شفافیت پوست کلئوپاترا چه بود؟ راز لیفت صورت بدون جراحی راز درمان جای جوش با سابسیژن راز جوانی پوست کیم کارداشیان چیست؟ تزریق ژل لب مدل قلوه ای