تزریق ژل لب در سال ۱۴۰۲

تزریق ژل لب

تزریق ژل لب چگونه است؟ با افزایش سن حجم لب کم شده ،ارتفاع لب کاهش یافته و بر جستگی آن کاهش می یابد، در بعضی از افراد مصرف سیگار و دخانیات و یا استعداد ژنتیکی موجب کاهش زود هنگام حجم لب می شود که تزریق ژل لب برای این افراد توصیه می شود.

لب فوقانی از دو قسمت لب سفید و لب قرمز تشکیل شده است که  توسط حاشیه  لب (Vermilion Border ) از یکدیگر جدا شده اند . با تشکیل چروک عمودی و موازی در قسمت  سفید لب فوقانی ظاهر نامطلوبی ایجاد می شود و در صورت استفاده از روژ لب بصورت خطوط عمودی قرمز رنگ در لب بالا خودش را نشان می دهد.

 آناتومی لب

بطور معمول لب تحتانی حجیم تر از لب فوقانی است و کمی جلوتر از آن قرار گرفته است. می توان گفت لب تحتانی حدودا دو برابر لب فوقانی می باشد. در حالیکه لب بالا و پایین نسبت به هم بعنوان خواهر در نظر گرفته می شوند نیمه راست و چپ هر کدام از لب ها بعنوان دو قلو نسبت به یکدیگر تصور می شوند و وجود  تقارن در این دو نیمه بسیار مهم و اساسی می باشد.  در تزریق ژل لب با حجم دادن و برجسته کردن حاشیه لب  جذابیت  و زیبایی صورت بیشتر می شود.

تزریق ژل لب مدل طبیعی

هزینه تزریق لب چقدر است؟

بروز عوارض جانبی در تزریق ژل لب بیش از سایر نواحی صورت است که بدلیل در تماس بودن با بزاق آلوده و همین طور متحرک بودن این عضو است که در نتیجه احتمال عفونت، جابه جایی ژل و یا ایجاد توده و گره بیشتر می باشد. قوام لب با پوست سایر نواحی صورت متفاوت است و از نظر بافت شناسی بعنوان مخاط طبقه بندی می شود.

با توجه به موارد فوق ژل مناسب برای لب باید دارای خاصیت الاستیک و انعطاف پذیر باشد و بعلاوه اجزاء آن به هم چسبندگی داشته باشند تا از جابه جا شدن به نواحی دورتر جلوگیری شود و همین طور بعد از تزریق به شکل توده و گره نشود. اکثر برندهای معتبر در ساخت ژل لب به  این موارد توجه خاص دارند و در نتیجه قیمت نهایی ژل لب بیشتر از سایر نواحی می باشد.

متاسفانه در بعضی از مراکز از مواد نامرغوب و  نامناسب برای لب و یا حتی ژل های 10 سی سی استفاده می شود که بدلیل نامتجانس بودن با قوام لب، عوارض ناخواسته از قبیل گره ، گرانولوم و جا به جایی ژل ایجاد می شود و بسیاری از این افراد بعد از تزریق پشیمان شده و برای رفع گلوله شدن ژل لب با آنزیم هیالورونیداز مراجعه می نمایند و متحمل پرداخت هزینه بیشتری می شوند.

با توجه به مطالب فوق پرهیز از تزریق ژل های غیر استاندارد و نامرغوب برای لب توصیه می شود چرا که هم از نظر سلامتی و هم از نظر اقتصادی به فرد آسیب می رسد.

تزریق ژل  بیش از حد  موجب لب اردکی شده است که با آنزیم هیالورونیداز ژل اضافه تخلیه شده است
کاهش حجم لب با تزریق آنزیم هیالورونیداز

  لب مدل روسی چیست؟

تفاوت مدل روسی با فرانسوی علاوه بر تکنیک تزریق به حجم ژل نیز مربوط می شود، بطوری که در مدل روسی از حجم بیشتری از فیلر استفاده می شود و بعلاوه تزریق در زیر مخاط و بسیار سطحی انجام می شود. در تزریق مدل روسی تمرکز بیشتر در لب بالا است و بدلیل محل ورود نیدل از حاشیه لب ، برجسته سازی و لیفت لب همزمان انجام می شود.  این روش در لب پایین با مدل چاک دار قابل انجام است که جذابیت چهره را افزایش می دهد.

 ژل لب مدل روسی چاک دار
تزریق ژل لب یک سی سی

کاندید مناسب برای برجسته سازی لب چه کسی است؟

سلامتی عمومی بدن شرط اول درمان های زیبایی است ، چرا که در بعضی از شرایط و بیماری ها ریسک عوارض جانبی از قبیل عفونت ، واکنش آلرژیک و التهابی طولانی مدت در موضع تزریق( Granuloma)  بیشتر است.

نداشتن عفونت فعال در ناحیه مخاط لثه و دهان و همین طور تب خال از موارد منع تزریق ژل لب است. بعلاوه پیرسینگ لب نیز مانع تزریق لب است چرا که بعنوان یک جسم خارجی عمل کرده  و شانس عفونت را بالا می برد. در این مورد خارج کردن پیرسینگ یک هفته قبل از تزریق و مصرف آنتی بیوتیک قبل و بعد از درمان توصیه می شود.

قبل و بعد تزریق ژل لب
عکس تزریق ژل لب نیم سی سی

انتظار واقع بینانه از درمان نیز از شرایط مهم تزریق فیلر و درمان زیبایی است، بعنوان مثال فردی که با کارفرمای خود دچار اختلاف است و به غلت تصور می کند بعد از درمان زیبایی این اختلاف برطرف خواهد شد، کاندید مناسبی نیست و می بایست با راهنمایی صحیح و ارجاع به مشاوره روانشناسی وی را از انجام تزریق پر هزینه و پر ریسک زیبایی برحذر داشت.

قبل و بعد  لب مدل قلوه ای
تزریق ژل لب مدل قلوه ای

آیا تزریق در لب درد دارد؟

لب دارای شبکه عصبی قوی است و حساسیت به درد در این عضو بیش از سایر نقاط صورت است. در کلینیک زیبایی نیایش علاوه کلیه تزریقات با بلاک عصبی انجام می شود که شبیه بی حسی دندانپزشکی است و فرد حین تزریق کوچک ترین احساس درد ندارد.

تزریق ژل لب پرنسس
ژل لب پرنسس

علت زود جذب شدن ژل لب چیست؟

ماندگاری ژل لب از فردی به فرد دیگر متفاوت است که به سن فرد و متابولیسم بدن مرتبط است.

در افراد جوان تر متابولیسم بالاتر است و در نتیجه ماندگاری ژل کوتاه تر است. بعلاوه مصرف زیاد نوشیدنی های داغ می تواند بطور موضعی جریان خون را در لب افزایش داده و در نهایت نیمه عمر ژل کاهش یابد.

با این وجود بطور متوسط ماندگاری ژل لب 12 تا 18 ماه است چرا که جنس آن اسید هیالورونیک است و با گذشت زمان توسط آنزیم هیالورونیداز شکسته شده و از بدن دفع می شود.

دو اشتباه شایع که ممکن است رخ دهد عبارتند از:

1- تزریق حجم بسیار زیادی از فیلر در لب بالا و پایین که حالت شبیه به منقار اردک و یا پلاتی پوس ایجاد می کند که با درمان محتاطانه فیلر از بروز این حالت جلوگیری می شود.

2- تزریق حجم یکسان ژل در حاشیه و مرکز لب می باشد که ایجاد لب سوسیس شکل می کند  به این شکل که مقدار فیلری که در حاشیه تزریق می شود.

برابر مقداری است که در مرکز لب تزریق می شود  برای جلوگیری از این عارضه  می بایست با تزریق حجم بیشتر در قسمت مرکزی لب از این موضوع پیشگیری  شود.( عمده تزریق می بایست در دو سوم وسط لب انجام شود)

نکته کلیدی در تزریق لب

این نکته می بایست همواره مد نظر قرار گیرد که اسید هیالورونیک یک ماده جاذب آب می باشد و بعد از تزریق ممکن است 10 تا 15 درصد افزایش حجم پیدا کند. بنابراین همیشه در اولین تزریق  از تزریق حجم زیاد فیلر به لب خودداری نموده تا وضعیت مناسب برای هر بیمار در دفعات بعدی مشخص شود.

ماندگاری ژل لب بین 9 تا 12 ماه است که بسته به جنس آن و متابولیسم بدن فرد و تحریکات موضعی در محل تزریق این زمان متفاوت می باشد. . چنانچه موضع تزریق  در معرض تحریکات فیزیکی از قبیل اشعه ماوراء بنفش خورشید قرار گیرد ماندگاری آن کاهش می یابد.

تزریق ژل لب طبیعی
ژل لب پرنسس

عوارض تزریق لب چیست؟

بدلیل خونرسانی زیاد در لب احتمال خون مردگی بعد از تزریق وجود دارد که استفاده از کمپرس یخ و مصرف نکردن داروهای ضد انعقاد خون ، امگا3 ، ویتامین ایی و مسکن های مثل آسپرین ، ژلوفن، ناپروکسن، دی پیریدامول، چند روز قبل از تزریق از این عارضه جلوگیری می کند.

بدلیل شبکه عصبی قوی در لب از بلوک عصب سه قلو برای کنترل درد  استفاده می شود  بی حسی در این ناحیه ممکن است تا 45 دقیقه باقی بماند و  خوردن غذا در طی این مدت ممکن است موجب گاز گرفتگی لب و آسیب به آن شود . بنابراین تا زمان برگشت کامل حس لب خوردن و آشامیدن ممنوع می باشد.

در 24 ساعت اول بعد از تزریق گرمای شدید ، ورزش های سنگین و مصرف نوشیدنی های الکلی ممنوع می باشد تا از بروز تورم ، خون مردگی و التهاب بیشتر جلوگیری شود.

 

منابع:

سایت اینترنتیhttp://www.realself.com

سایت اینترنتی PUBMED

Office- Based cosmetic procedures and tecnique
by SORIN EREMIA

آدرس اینستاگرام

برای مشاوره پیام دهید

4.8/5 - (714 امتیاز)
Summary
پوست و زیبایی
Service Type
پوست و زیبایی
Provider Name
دکتر مسافریان,
علامه جنوبی- 24 شرقی,سعادت آباد,تهران- Telephone No.09036588236
Area
تهران
Description
با افزایش سن حجم لب کم شده ،ارتفاع لب کاهش یافته و بر جستگی آن کاهش می یابد، در بعضی از افراد مصرف سیگار و دخانیات و یا استعداد ژنتیکی موجب کاهش زود هنگام حجم لب می شود که تزریق ژل لب برای این افراد توصیه می شود.

107 دیدگاه دربارهٔ «تزریق ژل لب در سال ۱۴۰۲»

  1. سلام آقای دکتر
    وقت بخیر
    من سه ماه قبل دو سی سی ژل لب زدم الان خیلی پشیمونم لبام خیلی باد داره و مصنوعی شده میخواستم بدونم آیا می تونم ژل رو تخلیه کنم؟ آنزیم باید بزنم؟ اکر تخلیه کردم تا چند روز بهبود پیدا میکنه؟
    هزینه ش چقد می شه؟
    ممنون میشم اگر جواب بدین
    سپاس

    1. درود بر Kati
      دو سی سی ژل برای لب نسبتا زیاد است و اکثر عوارض ناخواسته ژل لب بدلیل حجم زیاد ژل می باشد.
      برای از بین بردن ژل می بایست آنزیم هیالورونیداز تزریق کنید که ظرف ۴۸ ساعت موجب تحلیل اسید هیالورونیک می شود.
      معمولا بعد از تزریق کمی تورم ایجاد می شود که استفاده از کمپرس سرد و همین طور قرص پردنیزولون به تسریع روند ترمیم کمک می کند
      موفق باشید

  2. با سلام من ماه قبل دو سی سی ژل تزریق کردم. نمی دونم چه ژلی بود و چه مارکی داشت. هفته اول لبم ورم شدیدی کرد الان که ورمش خوابیده سه تا گلوله یکی وسط لب بالا و دو تا سمت چپ لب پایین حس می کنم. خیلی نگرانم تو رو خدا کمکم کنید. چکار کنم؟

    1. درود بر نازی
      ژل مناسب برای لب می بایست ارتجاع پذیر باشد و قوامی شبیه بافت لب داشته باشد ، اگر روان تر از حد معمول باشد با انقباض عضله لب جابه جا شده و به نواحی دورتر حرکت می کند و اگر قوامی سفت داشته باشد موجب توده و گره زیر پوستی می شود.
      اصولا شرکت های معتبر تولید کننده ژل این مسائل فنی را رعایت کرده و ژل لب را با رعایت کلیه موارد فوق تولید می کنند.
      چنانچه فردی ژل مخصوص گونه را به لب تزریق کند این توده ها ایجاد می شوند.‌ درمان مناسب برای توده های لب شما تزریق آنزیم هیالورونیداز است که ژل های تزریق شده در لب شما را از بین می برد.
      موفق باشید

  3. سلام و قت بخیر
    من ۲۸ سالمه و از بچگی حساسیت به گرد و خاک دارم و زود کهیر می زنم. با داروهای آنتی بیوتیک هم حساسیت دارم آیا می تونم ژل لب انجام بدم و خطری برای من نداره؟ متشکرم

    1. درود بر نازی
      آلرژی به اسید هیالورونیک که ماده اصلی ژل لب است بسیار نادر است با این وجود بهتر است شما از برندهای مرغوب و با کیفیت استفاده کنید تا از نظر حساسیت آسوده خاطر باشید.
      موفق باشید

  4. درود بر شما
    امیدوارم به سوال من جواب بدین، من قصد زدن ژل خط خنده رئوفیل داشتم و دکترم اصرار کرد ک نوع دیگری از ژل استفاده کنم به نام ساردینیا و بر روی خط خنده خوب بود اما حدود سه چهارم سی سی روی لبها هم تزریق شد و چند ساعت پس از تزریق تورم و کبودی خیلی زیادی ایجاد شد و من روز بعد مجبور شدم در دو نوبت آنزیم مصرف کنم تا لبم تخلیه بشه! هنوز هم ورم داره و حالت طبیعی نداره بعد از ۲۰ ساعت. میخواستم بدونم شما از کیفیت این ژل اطلاعی دارید، با تشکر

    1. درود بر ژینا
      ژلی که اشاره کردید چندان برند مشهوری نیست و تزریق هیالاز کار درست و عاقلانه ای بوده است و تورم و التهاب به تدریج از بین می رود و جای نگرانی ندارد.
      موفق باشید

  5. سلام، ممنون که وقت میذارید، من سه روز پیش ژل هیومکس یک سی‌سی تزریق کردم،از دیروز حس میکنم یه زره گوله شده ژل داخل لب بالام دیده نمیشه اما قد یه یه نصفه گندم حسش میکنم لبم که روی همه، این برطرف نمیشه با ماساژ دکتر؟ واین که تازه متوجه شدم از توضیحات شما که از این ژل تقلبی و چینی هم هست،ژل من داخل یه سرنگ بزرگ بود که از اون با سرنگ کوچک برداشتم، میتونم دفعه بعدی رعوفیل تزریق کنم یا باید فاصله باشه بینش به خاطر تغییر نوع ژل ممنون که از نگرانی درم میارید.

    1. درود بر آتنا
      بروز گره زیر پوستی بعد از تزریق ژل یک نوع واکنش التهابی است که در ناحیه لب بیشتر از سایر نواحی صورت بروز می کند و البته به کیفیت ژل و تکنیک تزریق نیز بستگی دارد و اگر گره زیر پوستی در لب شما کوچک باشد با ماساژ و گذشت زمان به تدریج جذب می شود و چنانچه اندازه آن بزرگتر باشد ممکن است احتیاج به تزریق آنزیم هیالورونیداز باشد.
      موفق باشید

  6. سلام ببخشید من یک قسمت از لب پایین م تقارن نداره و متقابلا لب بالام هم همین طور و سن ۱۹ ساله بهم پیشنهاد تزریق بوتاکس کردن
    میخوام بدونم که الان زمان خوبیه و چند سی سی برای رفع مشکلم لازم دارم

  7. با سلام خسته نباشید
    من ماه شهریور به مقدار یک سی سی برای تمدید مجدد فیلر لب تزریق کردم و با وجود همه مراقبت های بعد از تزریق فیلر بیشتر از یک ماه ماندگاری نداشت و الان که سع ماه میگذره هیچ اثری از فیلر نیست
    خواستم ببینم علتش چی میتونه باسه

    1. درود بر Yalda
      ماندگاری فیلر به نوع و کیفیت مواد تزریق شده و همین طور متابولیسم بدن شما بستگی دارد و هر چه متابولیسم بالاتر باشد ماندگاری ژل کمتر می شود. مصرف نوشیدنی های داغ و استعمال دخانیات ماندگاری فیلر را کم می کنند.
      موفق باشید

  8. سلام خسته نباشید
    من نیم سی سی ژل پرنسس تزریق کردم
    کسی که برام انجام داد ژل رو از یه سرنگ بزرگ جدا کرد یعنی فکر کنم به اندازه 50 سی سی داخلش بود و پمادی که زده بود روی لبم و امضایی که ازم گرفت همون موقع و من نتونستم چیزی بگم چون پماد بود روی لبم روز اول اینقدر به من اطمینان داد گفت حتی برای خودش هم زده سوال من اینه ممکنه این ژل خطرناک باشه؟لطفا بهم جواب بدین و اینکه چطوری از بینش ببرم بدون آنزیم

    1. درود بر مریم
      ژل های با کیفیت برای تزریق لب در ویال های یک سی سی بسته بندی می شوند و قیمت نسبتا بالاتری دارند و با ماساژ و گرمای موضعی با سرعت بیشتری جذب می شوند.
      موفق باشید

  9. سلام من سه مرتبه تزریق ژل لب انجام دادم که آخرین دفعه دو هفته پیش بود الان میخوام کمی دیگه ترمیم کنم برند ژوویدرم تزریق شده برام ولی ترمیم رو میخوام با ژل نورامیس انجام بدم آیا امکان پذیره ؟

    1. درود بر نگین
      تزریق ژل لب برای ترمیم بهتر است با همان برند انجام شود با این وجود با احتیاط می توان از اسید هیالورونیک از برند دیگری استفاده کرد.
      موفق باشید

  10. سلام آقای دکتر خسته نباشیدببخشید دوباره مزاحم شدم با هایفوتراپی میشه چینو چروک اطراف چشمو برطرف کرد اگه این خطوط ریز باشه هزینش چقد میشه؟من شنیدم هایفوتراپی باعث سفت شدن پوستهای شل میشه یعنی واقعا این روش میتونه پوستو سفت کنه هزینش چقده چند جلسه باید انجام بدیم؟

  11. سلام خسته نباشید برای رفع خط غم تزریق نخ مؤثرتره یا ژل؟البته افتادگی کنار لبام یاهمون خط غم عمیق نیست ولی یه بار ژل زدم خیلی زود جذب شد خط خندمم ژل زدم الان 13 ماه گذشته ولی هنوز خداروشکر خط خندم برنگشته

    1. درود بر مرجان
      برای پر کردن گوشه پایینی لب و لیفت آن تزریق ژل مرغوب توصیه می شود ، البته در مواردی ممکن است شلی پوست عامل این افتادگی و ایجاد خطوط ماریونت باشد که در این صورت در ابتدا هایفوتراپی انجام شده و سپس تزریق ژل انجام می شود.

      موفق باشید

  12. سلام خسته نباشید
    من لبام خیلی کوچیکه و لب بالاییم باریک هم هست
    میخواستم بپرسم چه نوع جراحی یا تزریقی برای لب های من مناسب تره؟

  13. با سلام خدمت دکتر مسافریان ممنون از وقت ارزشمندتون که میذارین☺☺ من برای بار اول میخوام تزریق ژل لب انجام بدم و دیدم خیلیا شاکین ازینکه ماندگاری نداشته با اینکه مارکهای خوبی مثل تئوسیال زدن آیا ماندگاری ژل بستگی به کیفیت ژل داره و یا نحوه انجام کار ویا واکنش بدن خود شخص؟ و همچنان ژل الاینا بهتره پرفکتا و یا پرنسس؟ ممنون میشم راهنماییم کنین

    1. درود بر مریم
      ماندگاری ژل علاوه بر کیفیت آن و تکنیک تزریق به فاکتورهای درونی فرد نیز بستگی دارد. بعنوان مثال در افرادی که متابولیسم بدن بالایی دارند ماندگاری ژل کوتاه تر می باشد.مصرف غذا و نوشیدنی های داغ نیز ممکن است با افزایش سوخت و ساز بدن موجب جذب سریع تر ژل شوند.برند هایی که ذکر کرده اید همه اسید هیالورونیک هستند که هر کدام مزیت های نسبی ویژه ای دارند و در جلسه مشاوره نوع برند مشخص می شود.
      موفق باشید

  14. با سلام می خواستم بدونم من برای بار اوِل که ژل لب ترریق کردم تورم و کبودی داشتم امکانش هست مجدد که می خوام تزریق کنم کبودی و تورم و داشته باشم؟

    1. درود بر مونا
      بافت لب عروق خونی زیادی دارد و همواره احتمال کبودی در تزریق ژل وجود دارد. برای پیشگیری از کبود شدن لب بهتر است از یک هفته قبل مسکن های خانواده آسپرین از قبیل ژلوفن و ایندومتاسین مصرف نکنید و قبل و بعد از تزریق از کمپرس سرد استفاده نمایید.
      موفق باشید

  15. سلام ببخشید دکتر به من ژل پرفکتا معرفی کردن می خواستم بپرسم از این ژل میشه برای چانه و گونه و هم لب استفاده کرد..هزینه هر سیسی چقدر هست؟؟ و مجوعا چند سی سی باید استفاده کنم؟ آیا ژلی با قیمت پایینتر با این کیفیت هست؟؟

    1. درود بر fatima
      ژل پرفکتا برای تمام نواحی صورت قابل استفاده است که حجم و میزان مورد نیاز برای هر فردی در معاینه حضوری مشخص می شود.
      موفق باشید

    2. سلام ممنون از وقتی ک میزارین ببخشید میخواستم بپرسم واسه قرینه سازی لب چ روشی مناسب تره،فقط هدف قرینه سازی باشه اصلا نمیخوام لبم حجیم بشه.

  16. باسلام
    من حدود ۲ماه پیش بوتاکس انجام دادم احساس میکنم پلکام سنگین شده و یکی از پلکام حالت افتاده پیدا کرده ایا بعد از اینکه اقر بوتاکس بره پلکم ب حالت قبل برمیگرده؟

    1. درود بر عسل
      افتادگی بعد از تزریق بوتاکس بطور کامل بعد از برطرف شدن تاثیر آن اصلاح می شود با این وجود برای تسریع در روند درمان از قطره آپراکلونیدین و یا مصرف داروی Pyridostigmine تحت نظر پزشک استفاده می شود.
      موفق باشید

    1. درود بر Zahra
      رووفیل ساخت کره است و برای لب کیفیت مطلوبی دارد و پرفکتا ساخت فرانسه است و داری قوام نرم و کیفیت بالایی است. در واقع هر دو ژل از برندهای مورد تایید هستند البته با قیمت های متفاوت.
      موفق باشید

    1. درود بر نادیا
      کلیه شرکت های تولید کننده ژل مدعی با کیفیت بودن محصولاتشان هستند ولی در عمل کیفیت ، قوام و ماندگاری این محصولات مشخص می شود در مورد برندی که ذکر کرده اید تا کنون تجربه ای نداشته ام و نظری ندارم.
      موفق باشید

  17. با سلام
    دکتر عزیز بنده شهرستان هستمو تمام دکتر های پوست این شهر از برند رووفیل کره استفاده میکنن با اینکه من خودم دنبال ژویدرم هستم ولی متاسفانه اینجا تزریق فقط رووفیل هست برای لب میخاستم بدونم به نظر شما چطوره مارک معتبری هست امکان گلوله شدن و …. رو داره؟

  18. با سلام.آیا کپسول هیالورونیک اسید که تازگیا شنیدم خوراکیش هست رو استفاده کنیم صورتمون کمی چاق میشه؟

    1. درود بر تارا
      برای پر شدن صورت اضافه شدن لایه چربی زیر پوستی با تغذیه مناسب قابل انجام است که مصرف پروتئین های حاوی اسید آمینه ضروری از قبیل سفیده تخم مرغ، لبنیات ،سویا و… به تولید کلاژن بیشتر کمک می نماید. البته روش سریع تر تزریق کوکتل های مزوتراپی حاوی اسید هیالورونیک همراه با سابسیژن می باشد.
      موفق باشید

  19. سلام و درود
    من حدود ٢ سال پيش ژل پرفكتا براى حجم دادن به لب بالايى تزريق كردم و دو بار هم براى ترميم مراجعه كردم ولى از همان روز اول اطراف لبم يعنى ناحيه زير بينى ورم كرده و در آن نقاط ژل وجود دارد كه مخصوصا موقع لبخند زدن بيشتر معلوم ميشود از همان روز كه تزريق كردم دكتر گفت كه نگران نباش جذب ميشه ولى همچنان جذب نشده …خيلى ناراضيم به نظر شما چاره چيست و چرا اينطورى شده ؟ اگه ژلم را عوض كنم فرق مى كنه؟

    1. درود بر Ayda
      معمولا ژل اسید هیالورونیک بتدریج ظرف یکسال توسط بدن جذب می شود و برند پرفکتا دارای کیفیت بالایی می باشد مگر آنکه بیش از حد مورد نیاز در لب شما تزریق شده باشد و یا اینکه در جای نادرست تزریق شده باشد که در این صورت با تزریق آنزریم هیالورونیداز ظرف چند روز تمام ژل تزریق شده از تجزیه شده و از بدن دفع می شود.
      موفق باشید

  20. سمانه اسکندری

    سلام دکتر جان من 24 سالمه اصفهان زندگی میکنم میخواستم تزریق ژل به گونه انجام بدم دکترم گفتند هر سی سی ژل 250 هزار تومن میخواستم ببینم بخاطر ارزان بودنش نسبت به بقیه جاها امکان بد بودن ژل هست ؟

  21. سلام ممنون از وقتی که میذارین میخواستم بپرسم من برای خط خنده ژل استفاده کردم یه روزمیگذره وقتی روی پوست اون ناحیه دست میکشم بعضی جاها گوله گوله هست برای روزای اول طبیعیه ؟یا مشکلی هست

    1. درود بر افسانه خانم
      تکنیک درمان و کیفیت ژل در پیشگیری از گلوله شدن ژل بسیار موثر است و ماساژ موضعی در انتهای تزریق به یکنواخت شدن موضع درمان کمک زیادی می کند.برای پیگیری بهتر است با پزشک خودتان در تماس باشید.
      موفق باشید

  22. با سلام
    میخواستم بدونم ماندگاری ژل رووفیل چه مدت هست؟ و اگر از این نوع ژل راضی نباشیم راهی هست که زودتر از بین بره؟

  23. با سلام آقای دکتر.
    من یک سال پیش ژل تزریق کردم به لبم. ولی ژل حرکت کرد و پشت لب من حجیم شد.
    الان به مرور زمان از بین رفته.
    میخواستم بدونم ژل ریون چجور ژلی هست و اینکه راجع به خطراتش بدونم
    و اینکه حالت اردکی شدن لب به مارک ژل هم بستگی داره یا فقط بستگی به نوع تزریق داره.
    ممنون میشم زودتر پاسخ بدید.متشکرم

    1. درود برn.gh
      ژل ریون یک برند چینی است که متاسفانه نوع کپی شده آن هم عرضه شده است و عوارض ناخواسته ای که ذکر کرده اید ایجاد می کند. اکثر عوارض تزریق ژل مربوط به کیفیت پایین آن می باشد ، هر چند که تکنیک تزریق هم در نتیجه نهایی تاثیر زیادی دارد.
      موفق باشید

  24. سلام و ممنون اقای دکتر که با حوصله پاسخ میدید
    من شیس ماه پیش میگروپیگمنشن لب انجام دادم و خط لب و رنگ بب تزریق کردم، هرچند کادر دولکر لبم رو بزرگتر و زیبا تر کرد ولی برجستگی و حجم لب همونه.. میتونم با وجود این رنگدانه ها واسه ژل لب اقدام کنم؟

  25. سلام من ارتفاع لب بالام کمه به طوری که به سختی روی لب پایین قرار میگیرد آیا با تزریق ژل یا چربی این مشکل حل می شود؟؟

    1. درود بر نیلوفر خانم
      حجم دادن به لب صرفا برای حجیم کردن لب است و نسبت بین لب بالا و لب پایین و تناسب با سایر اعضاء صورت اهمیت زیادی دارد. با این وجود ممکن است بعد از تزریق ژل لب مشکل شما برطرف شود که در معاینه حضوری مشخص می شود.
      موفق باشید

  26. سلام خسته نباشيد آقاي دكتر من ژل مستر ٨ماه پيش زدم الان خيبي لبم كمتر شده نسبت به قبل ولي بازم ميخوام كمتر شه!و كمي از ژلم پايين لبم اومده!بعد ٩ماه خودش جذب ميشه؟!!نميخوام آنزيم بزنم كه كلا بره!!!

    1. درود بر هانی
      معمولا ژل هیالورونیک بعد از 9 تا 12 ماه در بدن توسط آنزیم هیالورونیداز تجزیه شده و بطور طبیعی از بدن دفع می شود.کیفیت ژلی که ذکر کرده اید برای لب مناسب نیست و امکان گلوله شدن و تشکیل گره در لب وجود دارد. با این وجود تزریق آنزیم هیالورونیداز در این مرحله توصیه نمی شود و بهتر است دو تا سه ماه دیگر صبر کنید تا بطور کامل از بدن دفع شود.
      موفق باشید

  27. سلام من قبلا یه بار ژل زدم و بعضی قسمتهای لبم گلوله شده ، اگه ژل ژلِ خوبی باشه این مشکل از حرفه ای نبودن پزشک پیش میاد؟ این گلوله ها از بین میرن ؟ و عدم تقارن بعد از تزریق چی؟ اگه پزشک به یک طرف بیشتر ژل تزریق کنه چیکار باید کرد؟ دوباره تزریق کرد؟

    1. درود بر elena
      ایجاد گره و یا اصطلاحا گلوله شدن ژل بعد از تزریق به لب ممکن است به دلیل کیفیت پایین ژل باشد. اصولا بدلیل سطحی بودن تزریق در ناحیه لب کیفیت و نوع ژل مورد استفاده با سایر نقاط صورت متفاوت است. بعلاوه تکنیک تزریق برای حفظ تقارن و پیشگیری از گلوله شدن بسیار مهم است و ماساژ بعد از تزریق به یک دست شدن و جلوگیری از این عارضه کمک زیادی می کند. چنانچه در یک ناحیه ژل بیشتر از سمت مقابل تزریق شده باشد با تزریق بیشتر در سمت مقابل تقارن حفظ می شود و اگر این عدم تقارن بدلیل تزریق بیش از حد ژل باشد باشد با تزریق آنزیم هیالورونیداز که موجب تسریع در روند بازجذب ژل می شود بعد از 48 ساعت حجم لب کاهش یافته و تقارن حفظ خواهد شد.
      موفق باشید

  28. سلام آقای دکتر خسته نباشید
    من برای خط خنده و گونه ام ميخوام ژل تزریق کنم کلا شش سی سی
    ولی خیلی نميتونم هزینه کنم به خاطر همین ميخوام ژل رووفیل رو استفاده کنم
    از نظر شما ژل خوبی؟ یعنی شما استفاده کردین؟
    از واکنش صورتم خیلی میترسم آخه خیلی ها ميگن صورتمون بعد يه مدت به ژل واکنش داد از طرفی چون صورت پری هم دارم ميدونم تزریق چربی خیلی به دردم نميخوره
    و چه جوري میتونم از شما برای مشاوره حضوری وقت بگیرم

    1. درود بر سمیه خانم
      ژل رووفیل یک برند کره ای است و به نسبت عوارضی که ذکر کرده اید ندارد مگر اینکه شما به هیالورونیک اسید آلرژی داشته باشید که در این صورت هیچ کدام از انواع این ژل ها را نمی توانید تزریق کنید.در کل این نوع ژل به نسبت قیمتش کیفیت خوبی دارد و قابل اعتماد است. برای مشاوره با مطب تماس بگیرید.
      موفق باشید

  29. سلام. خسته نباشید . لب من هم بالا هم پایین خیلی باریک هست و میخوام برجستگی دائم داشته باشه نه اینکه ژل تزریق کنم که تاریخ مصرف داشته باشه و باید تمدید بشه . لطف میکنید راهنمایی کنید همراه با قیمت کار.
    بسیار سپاسگذارم

    1. درود بر افسانه خانم
      روش های متعددی برای برجسته کردن دائمی لب وجود دارد که از نظر تئوری قابل انجام هستند ولی در عمل هیچ کدام از این روش ها توصیه نمی شوند چرا که دارای عوارض جانبی متعدد می باشند. بعنوان مثال قرار دادن ایمپلانت و سیلیکون که برای گونه یا چانه انجام می شود به هیچ وجه برای لب توصیه نمی شود چرا که با افزایش سن شکل ظاهری لب تغییر می کند و تطابق خود را با ایمپلنت از دست خواهد داد. بعلاوه لب یک ارگان متحرک است و به مرور امکان جابه جایی ایمپلنت و عدم تقارن در این عضو وجود دارد. از طرف دیگر تزریق ژل های طولانی اثر مثل آرتفیل برای لب به دو دلیل نباید انجام شود اولا امکان گلوله شدن و ایجاد التهاب این ژل ها در لب بسیار بالاست و ثانیا هیچ گونه روش برگشت پذیر برای این ژل های وجود ندارد. با توجه به موارد فوق تزریق ژل هیالورونیک اسید مناسب ترین گزینه برای شماست که تنها ایراد آن نیاز به تکرار سالانه آن است.
      موفق باشید

  30. سلام من قبلا یه بار ژل لب زدم که به من گفته بودند تا یک سال ماندگاری داره ولی خیلی زود در عرض چند هفته از بین رفت . الان مجدد می خواستم ژل تزریق کنم ولی نگران عوارض جانبی مثل گلوله شدن و جابه جا شدن آن هستم. می خواستم راهنمایی کنید که چه مارکی رو بزنم تا عوارض نداشته باشه و ماندگاریش هم اینقدر کوتاه نباشه
    متشکرم

    1. درود بر نیوشا خانم
      عوارض تزریق ژل از قبیل گلوله شدن و یا جا به جا شدن علاوه بر اینکه به کیفیت ژل تزریق شده بستگی دارد به تکنیک تزریق هم مرتبط است.بعنوان مثال چنانچه ژل با کیفیتی تزریق شود ولی در انتهای کار ماساژ داده نشود و یا اینکه حجم زیادی از ژل در یک نقطه تزریق شود احتمال گلوله شدن و شکل گیری گره زیر پوستی وجود دارد. برند های غیر استاندارد چینی که قیمت نسبتا ارزانی هم دارد علاوه بر ماندگاری کوتاه دارای عوارض جانبی دیگر از قبیل گلوله شدن و یا آلرژی دارد که توصیه می شود از این ژل ها استفاده نشود و بجای آن از برندهای معتبر و شناخته شده که مورد تایید وزارت بهداشت است استفاده شود.
      موفق باشید

  31. باسلام من میخواستم خط خنده ام را تزریق چربی کنم البته خیلی هم عمیق نیست هزینه اش حدودا چقدر است

    1. درود بر مریم خانم
      تزریق چربی معمولا برای درمان تحلیل چربی در زیر پوست صورت در نواحی مختلف از قبیل گونه ، شقیقه، زیر گونه انجام می شود و تزریق چربی صرفا در ناحیه خط خنده یک حالت نامتعادل در صورت ایجاد می کند که در متون علمی به چهره میمون تشبیه شده است و برای جلوگیری از این موضوع همزمان سایر نقاط صورت نیز تزریق می شود.
      موفق باشید

    1. درود بر فاطمه خانم
      در زمان بارداری اعمال زیبایی از قبیل تزریق ژل و بوتاکس نباید انجام شود چراکه تا کنون مطالعه جامع و دقیقی در مورد آثار این مواد بر روی جنین انجام نشده است و بهتر است بعد از دوران بارداری این قبیل اعمال زیبایی انجام شود.
      موفق باشید

  32. سلام من ميخوام لبم رو ژل تزريق كنم،اولين سوالم اينكه بعد تزريق،هنگام بوسيدن لب همسرم مشكلي پيش نمياد؟؟؟سوال بعديم اينكه بعد از گذشت ١سال از تزريق كه اثرات ژل از بين رفت،فرم لب همونجور ميمونه يا به حالت اوليه برميگرده؟چون من با ژل ميخوام حالت لبم رو عوض كنم واسه اين برام مهمه

    1. درود بر خانم Mohadese
      تزریق ژل لب با ماده اسید هیالورونیک انجام می شود که در بافت همبند وجود دارد و موجب برجسته شدن لب می شود. معمولا ۲۴ ساعت اول بعد از تزریق ورزش هوازی ،استحمام با آب داغ و مصرف آسپرین و نوشیدنی های الکلی توصیه نمی شود چرا که ممکن است با افزایش جریان، خون کبودی و تورم در موضع ایجاد شود و بعد از فرو کش کردن تورم زندگی معمولی خواهید داشت و بوسیدن همسرتان منعی ندارد. بعد از گذشت یکسال حالت لب شما به شکل قبل از تزریق بر می گردد.
      موفق باشید

  33. با سلام و درود بر شما.من دو ماه پیش ژل الانسه با ماندگاری ۲سال برای ناحیه خط خنده تزریق کردم.قصد بارداری دارم آیا مشکلی برای جنین پیش نمی آید؟آیا در طول دوران حاملگی موجب بدفرم شدن صورت نمی شود.؟

    1. درود بر roya خانم
      ژل الانسه از ماده polycaprolactone تشکیل شده است که بعنوان یک فیلر با ماندگاری طولانی است (2 تا 4 سال) و برای خط خنده ، گونه گذاری و شقیقه استفاده می شود. بطور کلی تزریق فیلر قبل از بارداری قابل انجام است چرا که از نظر تئوری ژل تزریق شده در موضع باقی مانده و عوارض عمومی ندارد. با این وجود تا کنون تحقیق علمی و مستندی در این مورد انجام نشده و تزریق هر نوع فیلری در طی دوران بارداری نباید انجام شود و شبیه بقیه اعمال زیبایی بهتر است پس از اتمام دوران بارداری و شیر دهی انجام شود.
      موفق باشید

  34. سلام آقای دکتر
    من چند روز پیش ژل هیومکس تزریق کردن به لبام ولی تو سایت ها خوندم که دوام کمتری داره و تو ۲ ماه از بین میره.آیا این صحت داره؟و اینکه قیمت این ژل هر سی سی چنده؟

    1. درود بر Mahss خانم
      ژل هیومکس ساخت کشور سویس است و ماندگاری آن بین 8 تا 12 ماه است ولی متاسفانه انواع تقلبی آن در بازار زیاد شده است و ممکن است ماندگاری کمتری داشته باشد.
      موفق باشید

  35. سلام اقاي دكتر وقت بخير من حدودا ٣ سال پيش ژل تزريق كردم كه به يك ماه نرسيد كلا جذب شد ولي هر ازگاهي كه صبح بلند ميشم قسمت راست لب پايينم باد ميكنه بعد نيم ساعت تا يه ساعت باز از بين ميره و قصد دارم دوباره ژل بزنم با اين وضع خطرناكه دوباره ژل تزريق كنم ؟؟؟و اينكه لب بالايي من خيلي نازكه و قسمت هفتي لبم هم ميخوام كم كنم و لبم به سمت بالا بره اين مدل لبي كه ميخوام شدنيه؟؟ يا بستگي به فرم اوليه داره؟ يا حرفه اي بودن پزشك؟؟؟ ممنون ميشم جواب سوالامو بدين

    1. درود بر میترا خانم
      اگر ژل چند سال قبل از جنس ژل پاژ نباشد می توانید مجددا ژل تزریق کنید. چرا که هر جایی که ژل پاژ تزریق شده باشد در صورت تزریق ژل هیالورونیک اسید التهاب و تورم شدیدی ایجاد می شود که ممکن است احتیاج به جراحی و تخلیه ژل پاژ ایجاد شود. در صورتی که مطمئن باشید که ژل قبلی پاژ نیست تزریق مجدد و تغییر فرم لب شما امکانپذیر است و شکل نهایی لب شما از قالب کنونی آن تبعیت می کند ولی می توان تغییرات اندکی بر اساس سلیقه شما در آن ایجاد کرد.
      موفق باشید

  36. سلام اقای دکتر من تواین ماه 2بار از ژل اسکین فیل استفاده کردم ولی خیلی زود از بین میره میخواستم بدونم چرا اینجوره.تو رو خدا راهنمایی کنین ک چیکار کنم

  37. سلام آقای دکتر من می خوام برای خط خنده ژل تزریق کنم چند سی سی کافیه و می تونم اگه اضافه اومد برای لب استفاده کنم؟ متشکرم

    1. درود بر ثریا خانم
      مقدار ژل مورد نیاز برای خط خنده از یک نفر به نفر دیگر متفاوت است و در معاینه این مقدار مشخص می شود ولی بطور متوسط می توان گفت در هر طرف یک سی سی مورد نیاز است. ژل لب را می توان برای خط خنده استفاده کرد ولی ژل خط خنده برای لب غیر قابل استفاده است و ممکن است ایجاد گره در لب نماید و حالت گلوله شدن در لب ایجاد شود. غلظت و فرمول شیمیایی ژل لب کاملا اختصاصی است.
      موفق باشید

  38. سلام. خسته نباشید من یک روز واسه لبم ژل تزریق کردم. صبح که از خواب بلند شدم. خیلی زیاد ورم کرده. آیا این و رم طبیعی هست؟ راه کاهش چیه؟

    1. درود بر شیدا خانم
      لب دارای شبکه خونرسانی وسیعی است و هر گونه تزریق در آن موجب افزایش جریان خون شده و نهایتا تورم ایجاد می شود که ممکن است تا چند روز ادامه یابد. برای بر طرف شدن سریع این تورم استفاده از کمپرس سرد و عدم مصرف نوشیدنی های داغ می تواند کمک کننده باشد. ورزش های سنگین و استحمام با آب داغ تا 48 ساعت بعد از تزریق توصیه نمی شود.
      موفق باشید

  39. با سلام مراقبت های بعد از تزریق ژل لب و بوتاکس چیه و ممکنه با هم انجام شن؟ متشکرم

    1. درود بر خانم اعظم
      بعد از تزریق بوتاکس تا 4 ساعت نباید دراز بکشید و یا به سمت جلو خم شوید چرا که ممکن است ملکول های بوتاکس از محل تزریق جا به جا شده و به داخل حدقه چشم رفته و ایجاد افتادگی پلک و یا دو بینی نمایند. در 24 ساعت اول بعد از تزریق ماساژ، ورزش های سنگین ، سونا ، سولاریوم ،حمام آفتاب ، مصرف الکل ممنوع است چرا که با افزایش جریان خون در موضع ، احتمال حرکت کردن بوتاکس به نقاط دورتر و ایجاد عوارض جانبی وجود دارد. بعد از تزریق بوتاکس می توانید در محل کارتان حاضر شوید و امور روزمره را انجام دهید. در موضع تزریق معمولا تورم و کبودی رخ نمی دهد و با رعایت موارد فوق مسئله ای پیش نمی آید. در مورد تزریق ژل لب ممکن است تورم و کبودی در موضع برای چند روز وجود داشته باشد که بتدریج از بین می رود و انجام بوتاکس و ژل لب در یک روز امکان پذیر است.
      موفق باشید

  40. سلام آقای دکتر برای برجسته کردن چانه ژل هیومکس یولترادیپ مناسبه؟ من شنیدم تاییدیه وزارت بهداشت نداره و چینیه آیا درسته؟

    1. سلام و درود بر شما
      ژل هیوماکس سوئیسی است و از جمله فیلر های با کیفیت است ولی متاسفانه نمونه کپی شده چینی آن در بازار به وفور یافت می شود که بسیار شبیه نمونه اصلی ساخته شده است.اگر قصد تزریق ژل دارید در یک مرکز معتبر اینکار را انجام بدهید و از دکتر شماره سریال و کد تولید و تاریخ مصرف آن را بخواهید و برای اطمینان از اصل بودن در سایت شرکت هیومکس اطلاعات فوق را وارد کرده و از اصل بودن آن مطمئن شوید.
      موفق باشید

  41. سلام آقای دکتر
    شما ژل چانه هم تزریق میکنید؟ الاینا شنیدم مناسبه برای چانه.اگر تزریق میکنید میتونم هزینه شو بپرسم؟

    1. درود بر شما
      برند های مختلفی مورد تایید سازمان غذا و داروی ایالات متحدهFDA قرار گرفته است که قدیمی ترین و معتبرترین مارک های آمریکایی رستیلن و ژوویدرم هستند. ژل مستر تریت را جایی ندیده ام اگر منبعی در این مورد دارید لطفا ارسال کنید.
      موفق باشید

    1. درود بر بیتا خانم
      برند های مختلف ژل از شرکت های مختلف در بازار موجود است که مواد اصلی همه این ژل ها اسید هیالورونیک هستند و مرغوب ترین آنها ساخت شرکت های اروپایی و آمریکایی است که در لیست زیر معتبرترین برندها و اختلاف قیمت آنها با یکدیگر مقایسه شده است
      لیست ژل های مورد تایید وزارت بهداشت

      1.فیلر #رستیلن Restylane ساخت سوئد شرکت واردکننده داریان تجارت

      2.فیلر #تئوسیال Teosyal ساخت سوییس شرکت واردکننده دارو گستر لوتوس

      3.فیلر #پرفکتا Perfectha ساخت فرانسه و فیلر #ریدیس Radiesse ساخت آلمان شرکت وارد کننده تابش گستر مهیاد

      4.فیلر آلاینا Alayna ساخت آلمان شرکت وارد کننده آرا پرداز مهیا

      5.فیلر #پرینسس Princess ساخت اتریش شرکت واردکننده بینا چشم تهران

      6.فیلر #رنووا Rennova ساخت اتریش شرکت وارد کننده بهبد دارو

      7.فیلر #آرتسنس Artesense ساخت هلند شرکت وارد کننده آریا طلوع شرق

      8.فیلر #استلیس Esthelis و #فورتلیس Fortelis ساخت سوییس شرکت واردکننده خسرو مدیسا طب

      9.فیلر روانس Revanesse و ردکسیس Redexis ساخت #کانادا شرکت وارد کننده اکسیر داروی خاورمیانه

      10.فیلر #آرتکل Artecoll ساخت هلند شرکت واردکننده فن آور گسترش

      11. فیلر #درماویسک Dermavisc ساخت سوئد شرکت واردکننده پوراطب

      12.فیلر #استایلج Stylage ساخت فرانسه شرکت واردکننده آذر مهرطب

      13.فیلر کانجانکتیل conjonctyl ساخت فرانسه شرکت واردکننده ویدا

      از میان فیلرهای فوق #رستیلن و تئوسیال بهترین کیفیت و بالاترین فیمت را دارا می باشند.

      فیلرهای #آلاینا و #پرفکتا نیز کیفیت بسیار خوب و قیمت کمی پایین تر نسبت به دو مورد فوق دارند.

      توجه: ژل #هایومکس و #ریانژل چینی هستند!

      فیلر #ژوویدرم از ژل های خوب است که در حال حاضر در ایران
      کم یاب است

      روفیل های اسی سی
      #آیدیا ایتالیا
      پرنسس اتریش
      اسکین فیل ایتالیا
      Eleravih korea
      #نورآمیس و Revolax کره
      کیفیت مطلوبی دارند و دارای مجوز هستند

  42. سلام آقای دکتر
    من قصد تزریق ژل لب دارم ولی به درد خیلی حساسم ، آیا راهی هست که درد حس نکنم؟ شما چه نوع ژلی استفاده می کنید و ماندگاری آن چقدر است؟
    با تشکر

    1. با سلام خدمت فرانک خانم
      لب از اعضاء صورت است که پایانه های عصبی حسی بسیار قوی دارد ، بنابراین هر نوع تزریقی در این ناحیه دردناک است. برای از بین بردن حس درد در این ناحیه از بلوک عصبی استفاده می کنیم. به این ترتیب که شاخه های عصب سه قلو که مسئول عصب دهی به لب هستند از داخل دهان بی حس می شوند. اینکار شبیه بی حسی در دندانپزشکی است. ژل مورد استفاده برای لب از جنس اسید هیالورونیک هست که بسیار نرم است و بدن بعد از 9 تا 12 ماه آنرا جذب می کند. نام های تجاری مختلف از شرکت های متفاوت در بازار موجود است که بنده ترجیحا برندهای اروپایی یا آمریکایی را استفاده می کنم که در متن توضیح داده شده است.
      موفق باشید

      1. درود بر سارا خانم
        ژل اسکین فیل یک برند ایتالیایی است که محتوای آن اسید هیالورونیک است و ماندگاری آن 9 تا 12 ماه می باشد ،کیفیت خوبی دارد و برای حجم دادن به نقاط مختلف صورت با غلظت های مختلف موجود می باشد.
        موفق باشید

    1. درود بر هستی خانم
      بعضی از لب ها احتیاج به حجم دهی دارند و بعضی احتیاج به برجسته کردن حاشیه لب دارند و ممکن است لب شما احتیاج به هیچ کدام از این موارد را نداشته باشد. بهترین کار معاینه شما از نزذیک است تا میزان ژل مورد نیاز بطور دقیق ارزیابی شود.
      موفق باشید

  43. با سلام
    من می خوام برای ججیم کردن لبم چربی تزریق کنم. به نظر شما برای لب تزریق ژل بهتره یا چربی؟
    متشکرم

    1. درود بر شما
      تزریق ژل به لب موقت است ولی از آنجا که حجم کمی برای حجم دهی در این ناحیه مورد نیاز است ژل هیالورونیک اسید هزینه کمتری در مقایسه با چربی دارد. چون چربی باید از بدن شما گرفته شده و آماده شود.از طرف دیگر تزریق چربی بعنوان یک فیلر همیشگی در نظر گرفته می شود و با وجود جذب مقدار قابل توجهی از آن در بدن مقدار باقیمانده تقریبا دائمی خواهد بود. اما تفاوت تزریق چربی در لب با سایر نقاط صورت غیر قابل پیش بینی بودن نتایج درمان است که بدلیل متحرک بودن لب است و امکان عدم تقارن و یا ایجاد گره و برجستگی در این عضو وجود دارد. بنابراین اگر فقط حجم دهی لب مد نظر باشد فیلر هیالورونیک اسید مطمئن تر و اقتصادی تر می باشد.
      موفق باشید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button
راز بوتاکس بدون عارضه چیست؟ مزوژل چیست؟ علت جذابیت چهره آنجلینا جولی چیست؟ راز شفافیت پوست کلئوپاترا چه بود؟ راز لیفت صورت بدون جراحی راز درمان جای جوش با سابسیژن راز جوانی پوست کیم کارداشیان چیست؟ تزریق ژل لب مدل قلوه ای